Men Z3an är ju bättre men det skiljer ju lite i pris.
Kommer självklart bedöma bilderna själv, men är det värt dom sista ca 4000?
Frågar igen om när det gäller TV, hur ska jag välja att köra...tuner, tv-kort, digital-box?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 25 October 2004 - 18:36
Imorron blir det köp av projektor....ha egentligen ställt in mig på en Z2a mest för att priset är lågt och att den är bra.
Men Z3an är ju bättre men det skiljer ju lite i pris. Kommer självklart bedöma bilderna själv, men är det värt dom sista ca 4000? Frågar igen om när det gäller TV, hur ska jag välja att köra...tuner, tv-kort, digital-box? Postad 25 October 2004 - 21:28
svar ja, Z3 är definitivt värt dom sista 4oookr.
Trodde inte det själv innan jag var och kollade på den. Men som sagt om du själv har satt en gräns på hur mycket en projje får kosta, så tycker jag att du ska följa den. Annars är det lätt att det börjar spåra ut.. Postad 25 October 2004 - 22:16
Just nu så kan man som medlem på prisjakt köpa en "tunad" Z3:a ifrån Pipro för 1929 Euro (då ingår frakt, tuning, pixel garanti och lampgaranti) vilket med dagens valuta kurs blir 17300kr och det tycker jag var ett bra pris, inte så mycket mer än vad de tar för den "tunade" 700:an och Z3:an fanns för omedelbar leverans vilket 700:an inte gjorde.
Postad 26 October 2004 - 07:35
Väljer du mellan Z2 och Z3 så tycker jag du ska ta Z3 annars tror jag du kommer ångra att du inte tog den nya och bättre modellen.
SasMan: PTAE 700 är möjligtvis billigare än så länge, men inte bättre i mina ögon. Postad 28 October 2004 - 09:41
Vi har testat dem en hel del mot varandra, tunade och otunade, och kommit fram till att en tunad Sanyo Z3 är betydligt bättre än en otunnad Z3 eller en otunnad AE700 och något bättre än en tunad AE700 (det är därför vi numera alltid inkluderar tuningen i priset).
Men det ska sägas att detta är långt ifrån en exakt vetenskap och det skiljer lite från person till person hur stora man uppfattar skillnaderna, men visst är de klart märkbara om man tittar efter dem (själva tuningen är dock en exakt vetenskap, jag syftar på "upplevelsen" av bilden för oss människor). En jämförelse av Sanyo Z3 mot Sanyo Z2 är körd redan på förhand, och jag skulle ha svårt att rekommendera någon att köpa Z2:an istället (om man nu hittar någon som har några kvar, våra är slut sedan länge). Mvh Patrik Johansson PIPRO Postad 29 October 2004 - 09:14
improwise: Hur får man en otunad Z3:a tunad? Något man kan göra själv?
Postad 29 October 2004 - 09:46
improwise,
Jag skulle vilja veta hur tuningen går till - exakt och i detalj! mvh /Pär Postad 29 October 2004 - 09:46
Z2 finns kvar i lager och kommer finnas kvar till Dec-Jan de som har i lager är tex
Hembioconsult, Paus, Hembiobutiken, Cinema Consept, Fyndbörsen mm Ring för närmaste ÅF 08-792 10 40 MVH Gustaf Redigerat av Unregistered99c85d53, 29 October 2004 - 09:48. Postad 29 October 2004 - 13:26
Kan vi inte passa på att byta ut ordet "tuning", "tunad" och "tunade" som är extremt opraktiskt och svengelskt mot t ex ......"trimning", "trimmad" och "trimmade"??
Riktigt roligt blir det när vi försöker böja ""tune" till exempelvis "otunad"........ Postad 29 October 2004 - 13:40 improwise, Jag är fortfarande intresserad över hur ni "trimmar", "tunar" eller vad ni nu än vill kalla det. 1.) Vilka verktyg använder ni? 2.) Vilken källa använder ni? 3.) Vilket material använder ni? 4.) Vilken upplösning har materialet? 5.) Vilket colorspace använder materialet? 6.) Vilka kablar använder ni? 7.) Om ni "trimm-tunar" mot någon form av projektionsyta, vilken typ av yta är det? 8.) Vilka parametrar förändrar ni? 9.) Vilka typer av tester gör ni före efter? 10.) Vad siktar ni på i gamma, kontrast och färger? 11.) Vad är skillnaden i mätvärden före/efter? Dessa frågor är mycket basic, och skall inte vara några problem att svara på om man gör en seriös "trimm-tuning". Ser fram emot ett svar mvh /Pär Postad 29 October 2004 - 13:55
Perra1: Eftersom somliga tar betalt för trimningen, så tror jag inte de vill berätta.
Men här står en del fakta! Säkert komemr det att krypa upp så småningom, på detta och andra forum, vilka värden som lirar fint. Postad 29 October 2004 - 14:26
Min poäng är en helt annan - helt enkelt att det inte på ett enkelt vis går att flytta "inställningar" mellan projektorer och dessutom varje system är en individ! De parametrar man kan ställa i en projektor påverkar eller "tunar" bara systemet efter givna förutsättningar, utan desa givna förutsättningar är en "tuning" inte vatten värt.
Jag har själv mycket god vana att kalibrera projektorer, och därför ställer jag dessa frågor för att se om de har svar på dem - något som jag själv alltid kan ge efter att ha kalibrerat med colorfacts (vilket också används av cine4home.de). Att hävda att man "tunar" en projektor, och att sedan ta betalt för det, utan att ange metod, verktyg och skillnader gränsar IMO mot bedrägeri! Varför kanske någon frågar sig - Jo eftersom det är en tjänst som de tar betalt för kan det ju vara bra att veta VAD de tar betalt för, inget annat. Som sagt, om de är seriösa kan de ge en bra beskrivning och utan vidare svara på de frågor jag ställde, om inte så får var och en bedöma vad de tycker att en "tunad" projektor är värd.... Ser fortfarande fram emot svar mvh /Pär Postad 29 October 2004 - 15:32
bara funktionen med att rengöra panelerna från damm själv gör ju att du bör köpa z3a! med tiden får alla damm på panalerna (nästan) då kommer du va glad att de bidde en z3a!
Postad 02 November 2004 - 16:31
Det kändes som vi så att säga gått ifrån ämnet i denna tråd, så jag har svarat i en annan tråd istället. Kalla mig gärna styvmoderlig om ni vill
https://www.minhembi...showtopic=74783 Mvh Patrik Johansson PIPRO 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |