Z3 med tuning
20 svar till detta ämne
Postad 19 October 2004 - 17:20
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Improwise: Hur får du till att en tunad AE700 "bara" är 100EUR billigare än en tunad Z3? Eftersom tuningen på tex AE700 kostar ca 120EUR (rätta mig om jag har fel) så borde den tuningen ligga på samma pris på Z3:an, eller....? Detta är ett svar på en fråga i AE700 forumet, men eftersom det handlar om Z3:an svarar jag här istället. Länk till AE700 tråden.... Det kanske det borde, men faktum kvarstår är att för de 1900 EUR ni prisjaktsmedlemmar får betala så ingår från och med för någon dag sedan förutom det tidigare (pixelgaranti, lampgaranti, frakt) nu även tuning, så om jag inte räknar fel i hastigheten är skillnaden 101 EUR. Kan dock inte lova att det erbjudandet finns kvar i all evighet. Mvh Patrik Johansson (som nu lärt sig stava till "tuning"  ) PIPRO
Redigerat av improwise, 19 October 2004 - 17:26.
Postad 19 October 2004 - 19:35
raynoralpha
-
raynoralpha
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hehe, som du vet Patrik så är jag mycket intresserad av ett köp. Men jag har hört bland annat i den Officiell Sanyo PLV-Z3 tråden att en Silver Edition på Z3'an snart kommer släppas: De sade att inom de närmaste veckorna får de in en specialvariant av Z3. Denna skulle vara silverfärgad (vem f-n vill ha en svart best i taket?) och nolltolerans (inte filmen) mot döda och lysande pixlar. Jag tyckte det lät som en bra deal. Några hundralappar dyrare skulle den vara.
Vet du något mer om den modellen? Info? Specs? Vad för skillnader? Pris? osv.. Tack, för all hjälp
Postad 20 October 2004 - 09:11
Unregistered3e8b5602
-
Unregistered3e8b5602
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Det kommer en Sanyo PLV-Z3 som kommer att kallas "Crown".
Projektorn kommer att vara i silver, ha förbättrad lampgaranti och kostnadsfri uppgradering av mjukvara.
Rek. pris: 23.500 SEK
Ha det bra!
/Mvh Per-Anders.
Redigerat av Unregistered3e8b5602, 20 October 2004 - 09:11.
Postad 20 October 2004 - 20:36
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Den info vi fått från SANYO Tyskland är att silverversionen bara kommer skilja från dagens svarta när det gäller färgen, alltså ingen bättre garanti osv. Men om det verkligen stämmer när den väl kommer kan vi väl bara vänta och se helt enkelt. Personligen har jag svårt att förstå varför de inte då lika bra kunde gjort den i silver direkt, så någonting kanske kommer skilja trots allt. När? "slutet på året" är det besked vi fått.
Mvh Patrik Johansson
PIPRO
Postad 20 October 2004 - 20:39
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Den info vi fått från SANYO Tyskland är att silverversionen bara kommer skilja från dagens svarta när det gäller färgen, alltså ingen bättre garanti osv. Men om det verkligen stämmer när den väl kommer kan vi väl bara vänta och se helt enkelt. Personligen har jag svårt att förstå varför de inte då lika bra kunde gjort den i silver direkt, så någonting kanske kommer skilja trots allt. När? "slutet på året" är det besked vi fått.
Mvh Patrik Johansson PIPRO
Ett förtydligande, som bekant ingår lampgaranti redan med de Z3:or vi säljer idag (de svarta) så även om silver versionen av Z3:an skulle inkludera lampgaranti så är skillnaden för våra kunder på den fronten ingen alls, för jag betvivlar att den skulle ha bättre lampgaranti än den vi redan erbjuder. Mvh Patrik Johansson PIPRO
Postad 20 October 2004 - 20:44
Interceptor Audio
-
Interceptor Audio
-
Rookie
-
4 inlägg
Oops... Råkade posta med fel användare...
/Mvh Per-Anders.
Redigerat av Interceptor Audio, 20 October 2004 - 21:05.
Postad 20 October 2004 - 21:06
Unregistered3e8b5602
-
Unregistered3e8b5602
-
Rookie
-
2 inlägg
Patrik:Din information stämmer säkert vad det gäller Tyskland, men "Crown"-modellen är något som bara gäller Sverige... /Mvh Per-Anders.
Postad 21 October 2004 - 21:27
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Patrik:
Din information stämmer säkert vad det gäller Tyskland, men "Crown"-modellen är något som bara gäller Sverige...
/Mvh Per-Anders.
Du har säkert rätt i vad du säger! Mvh Patrik Johansson PIPRO
Postad 02 November 2004 - 16:26
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Detta är ett svar på en fråga som ursprungligen postades i en tråd där den nog inte hörde hemma, så därför svarar jag här istället. Här finns OrginaltrådenAtt hävda att man "tunar" en projektor, och att sedan ta betalt för det, utan att ange metod, verktyg och skillnader gränsar IMO mot bedrägeri! Varför kanske någon frågar sig - Jo eftersom det är en tjänst som de tar betalt för kan det ju vara bra att veta VAD de tar betalt för, inget annat. Som sagt, om de är seriösa kan de ge en bra beskrivning och utan vidare svara på de frågor jag ställde, om inte så får var och en bedöma vad de tycker att en "tunad" projektor är värd....
Till att börja med vill jag säga att jag är mycket förvånad över dina antydningar om att vi skulle vara ett oseriöst företag och syssla med bedrägeri. Jag ber dig därför förtydliga vad du egentligen menar. Förhoppningsvis rör sig det hela om ett antal olyckliga formuleringar och missförstånd, för jag har svårt att se vad en i hemmabiosammanhang så välkänd och respekterad person som du skulle ha att vinna på att ifrågasätta vårt arbete utan ordentliga skäl. Så vida du inte jobbar åt/med/för någon av våra svenska konkurrenter så klart? När det gäller dina frågor så besvaras många av dem på www.cine4home.de precis som Tille med flera redan berättat, så jag har lite svårt att förstå vad du menar med ”Att hävda att man "tunar" en projektor, och att sedan ta betalt för det, utan att ange metod, verktyg och skillnader gränsar IMO mot bedrägeri!”. Förutom den enligt mig ganska omfattande informationen på www.cine4home.de följer det med dokumentation med varje levererad projektor som beskriver de faktiska förbättringar som uppnåts som ett resultat av tunningen för just denna projektor. Det är upp till varje kund att själv avgöra om man vill handla från oss och om man tycker det är värt att satsa på tunning eller inte. Den enda projektor som inkluderar tunning i priset är Sanyo Z3, och skälet är helt enkelt att vi tycker att den presterar så mycket bättre tunnad än otunnad och att vi vill att dom som köper den ska få ut så mycket som möjligt för sina pengar, vi pratar trots allt om ganska stora investeringar för en vanlig privatperson. Några direktlänkar som kan vara av intresse: cine4home länk 1cine4home länk 2cine4home länk 3(för den som inte kan tyska så rekommenderar jag http://babelfish.altavista.com/ för en hyfsad översättning). För den som är intresserad av ytterligare information om hur tunning går till kan jag nämna att vi tillsammans med Cine4home och meinheimkino.com (ett stort hemmabioforum i Tyskland) ordnar en workshop den 27 - 28 november, där vi bland annat går igenom hur tunningprocessen går till. Workshopen är öppen för alla men antalet platser är begränsat och endast ett fåtal återstår i skrivande stund (notera att workshopen genomförs i Tyskland och inte helt överraskande på tyska). Mvh Patrik Johansson PIPRO
Postad 02 November 2004 - 18:44
Perra1
-
Perra1
-
Veteran
-
-
2077 inlägg
Detta är ett svar på en fråga som ursprungligen postades i en tråd där den nog inte hörde hemma, så därför svarar jag här istället. Här finns Orginaltråden
Att hävda att man "tunar" en projektor, och att sedan ta betalt för det, utan att ange metod, verktyg och skillnader gränsar IMO mot bedrägeri! Varför kanske någon frågar sig - Jo eftersom det är en tjänst som de tar betalt för kan det ju vara bra att veta VAD de tar betalt för, inget annat. Som sagt, om de är seriösa kan de ge en bra beskrivning och utan vidare svara på de frågor jag ställde, om inte så får var och en bedöma vad de tycker att en "tunad" projektor är värd.... Till att börja med vill jag säga att jag är mycket förvånad över dina antydningar om att vi skulle vara ett oseriöst företag och syssla med bedrägeri. Jag ber dig därför förtydliga vad du egentligen menar. Förhoppningsvis rör sig det hela om ett antal olyckliga formuleringar och missförstånd, för jag har svårt att se vad en i hemmabiosammanhang så välkänd och respekterad person som du skulle ha att vinna på att ifrågasätta vårt arbete utan ordentliga skäl. Så vida du inte jobbar åt/med/för någon av våra svenska konkurrenter så klart?
När det gäller dina frågor så besvaras många av dem på www.cine4home.de precis som Tille med flera redan berättat, så jag har lite svårt att förstå vad du menar med ”Att hävda att man "tunar" en projektor, och att sedan ta betalt för det, utan att ange metod, verktyg och skillnader gränsar IMO mot bedrägeri!”. Förutom den enligt mig ganska omfattande informationen på www.cine4home.de följer det med dokumentation med varje levererad projektor som beskriver de faktiska förbättringar som uppnåts som ett resultat av tunningen för just denna projektor. Det är upp till varje kund att själv avgöra om man vill handla från oss och om man tycker det är värt att satsa på tunning eller inte. Den enda projektor som inkluderar tunning i priset är Sanyo Z3, och skälet är helt enkelt att vi tycker att den presterar så mycket bättre tunnad än otunnad och att vi vill att dom som köper den ska få ut så mycket som möjligt för sina pengar, vi pratar trots allt om ganska stora investeringar för en vanlig privatperson.
Några direktlänkar som kan vara av intresse: cine4home länk 1 cine4home länk 2 cine4home länk 3
(för den som inte kan tyska så rekommenderar jag http://babelfish.altavista.com/ för en hyfsad översättning).
För den som är intresserad av ytterligare information om hur tunning går till kan jag nämna att vi tillsammans med Cine4home och meinheimkino.com (ett stort hemmabioforum i Tyskland) ordnar en workshop den 27 - 28 november, där vi bland annat går igenom hur tunningprocessen går till. Workshopen är öppen för alla men antalet platser är begränsat och endast ett fåtal återstår i skrivande stund (notera att workshopen genomförs i Tyskland och inte helt överraskande på tyska).
Det man skall skilja på är vad jag skrev och hur du tolkade det  Jag skrev att om man INTE kan svara (och svaret dröjde!) så är man ute och cyklar - Eftersom du har svarat (med hänvisning till cine4home) så är det mer vederlagt hur det går till. Jag hade däremot hoppats på mer direkta svar på de frågor jag ställde, som i sig var rätt tydliga - och det utan att gå in på en tysk sida för att uttolka den information som står där, eller vad tycker du själv?  Jag anser fortfarande att det är viktigt att klarlägga vad man betalar för och vilka skillnader man kan förvänta sig som konsument. Anledningen är mycket enkel - om en av era konkurrenter skulle börja sälja "tunade" projektorer, men INTE använde sig av seriösa metoder så skulle ordet kalibrering/tuning ganska snabbt bli urholkat. Att jag hävdar det jag gör är ganska lätt - Jag vet precis vad som har betydelse när man kalibrerar en projektor, och jag vet också PRECIS vad man kan uppnå med colorfacts. Min fråga ställs INTE heller för smutskasta er, utan snarare för att på ett rakt och ärligt sätt hjälpa er att skydda vad som skulle kunna vara en mycket konkurrenskraftig model att sälja kompetens över nätet. Detta är något som jag personligen tycker att ni skall trycka mer på, då i dagsläget jag inte ser detta från era konkurrenter. Att jag är oberoende tror jag att de flesta vet, men eftersom frågan kom på tal så kan jag härmed bekräfta att jag fortfarande är oberoende. Med oberoende menar jag att företag och produkter får vad de förtjänar, varken mer eller mindre. Om något är bra så framhåller jag detta, om något är dåligt så berättar jag även det. mvh /Pär
Postad 03 November 2004 - 10:42
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Det man skall skilja på är vad jag skrev och hur du tolkade det 
Jag skrev att om man INTE kan svara (och svaret dröjde!) så är man ute och cyklar - Eftersom du har svarat (med hänvisning till cine4home) så är det mer vederlagt hur det går till. Jag hade däremot hoppats på mer direkta svar på de frågor jag ställde, som i sig var rätt tydliga - och det utan att gå in på en tysk sida för att uttolka den information som står där, eller vad tycker du själv? 
Jag anser fortfarande att det är viktigt att klarlägga vad man betalar för och vilka skillnader man kan förvänta sig som konsument. Anledningen är mycket enkel - om en av era konkurrenter skulle börja sälja "tunade" projektorer, men INTE använde sig av seriösa metoder så skulle ordet kalibrering/tuning ganska snabbt bli urholkat.
Att jag hävdar det jag gör är ganska lätt - Jag vet precis vad som har betydelse när man kalibrerar en projektor, och jag vet också PRECIS vad man kan uppnå med colorfacts. Min fråga ställs INTE heller för smutskasta er, utan snarare för att på ett rakt och ärligt sätt hjälpa er att skydda vad som skulle kunna vara en mycket konkurrenskraftig model att sälja kompetens över nätet. Detta är något som jag personligen tycker att ni skall trycka mer på, då i dagsläget jag inte ser detta från era konkurrenter.
Att jag är oberoende tror jag att de flesta vet, men eftersom frågan kom på tal så kan jag härmed bekräfta att jag fortfarande är oberoende. Med oberoende menar jag att företag och produkter får vad de förtjänar, varken mer eller mindre. Om något är bra så framhåller jag detta, om något är dåligt så berättar jag även det. 
Jag har nog blivit lite paranoid med tiden för även om de svenska konsumenterna verkar gilla oss så är det väl inte direkt så att övriga etablisemanget står och hurrar av glädje över en tysk återförsäljare på svensk mark och det förekommer en hel del ryktesspridning och liknande vars syfte ni nog själva kan lista ut. Så av ren vana såg jag nog fiender i buskarna även denna gång, men inser att jag hade fel. Du har helt rätt i att vi borde försöka dokumentera vår tunning mer i detalj antingen på svenska eller engelska. Det är en av de saker som står på min kilometerlånga att-göra lista. Problemet är bara hur det ska beskrivas, för paradoxen är väl att de som har lättast att förstå en teknisk beskrivning av processen också är de som själva har minst behov av att låta oss göra tunningen, eftersom de själva kan göra det (som du t.ex.). Risken är att man skrämmer bort många från tunning genom att de känner att "det här låter komplicerat, det är nog inget för mig" som därmed aldrig riktigt får se vad deras dyra projektor verkligen kan prestera. Sen ska det väl i ärlighetens namn erkännas att även om grabbarna som utför själva tunningen är proffs på tunning (med mera), så kan man inte säga det samma om mina kunskaper i ämnet, vilket inte direkt gör det lättare att förklara  Jag tvivlar inte på att du eller component.se är oberoende. Ni gör ett mycket bra jobb, jag brukar själv läsa många av era tester och artiklar med god behållning! Mvh Patrik Johansson PIPRO PS Ska tilläggas att det finns många svenska återförsäljare som gör ett mycket bra jobb också, och lägger sin energi på att göra reklam för det de själva är bra på, snarare än att försöka skjuta andra i sank. Tror det är bra att kunderna har olika alternativ att välja på och kan ta det som passar bäst för just dom.
Postad 03 November 2004 - 11:18
Perra1
-
Perra1
-
Veteran
-
-
2077 inlägg
Jag har nog blivit lite paranoid med tiden för även om de svenska konsumenterna verkar gilla oss så är det väl inte direkt så att övriga etablisemanget står och hurrar av glädje över en tysk återförsäljare på svensk mark och det förekommer en hel del ryktesspridning och liknande vars syfte ni nog själva kan lista ut. Så av ren vana såg jag nog fiender i buskarna även denna gång, men inser att jag hade fel.
Du har helt rätt i att vi borde försöka dokumentera vår tunning mer i detalj antingen på svenska eller engelska. Det är en av de saker som står på min kilometerlånga att-göra lista. Problemet är bara hur det ska beskrivas, för paradoxen är väl att de som har lättast att förstå en teknisk beskrivning av processen också är de som själva har minst behov av att låta oss göra tunningen, eftersom de själva kan göra det (som du t.ex.). Risken är att man skrämmer bort många från tunning genom att de känner att "det här låter komplicerat, det är nog inget för mig" som därmed aldrig riktigt får se vad deras dyra projektor verkligen kan prestera. Sen ska det väl i ärlighetens namn erkännas att även om grabbarna som utför själva tunningen är proffs på tunning (med mera), så kan man inte säga det samma om mina kunskaper i ämnet, vilket inte direkt gör det lättare att förklara 
Jag tvivlar inte på att du eller component.se är oberoende. Ni gör ett mycket bra jobb, jag brukar själv läsa många av era tester och artiklar med god behållning!
PS Ska tilläggas att det finns många svenska återförsäljare som gör ett mycket bra jobb också, och lägger sin energi på att göra reklam för det de själva är bra på, snarare än att försöka skjuta andra i sank. Tror det är bra att kunderna har olika alternativ att välja på och kan ta det som passar bäst för just dom.
Bra - då förstår du mig - och det hoppas jag att alla andra gör också.  Jag tycker att detta initiativ är en mycket bra grund för att få en bättre hembioupplevelse, och är framförallt mån om att inte orden optimering/tuning/kalibrering blir urvattnade. Problematiken som jag såg är att jag tror att många kan se en "tunad" projektor som kalibrerad - vilket det inte är. Vad jag förstår så försöker man istället kompensera för olika primärfärgers dominans. Detta är sannolikt något som IMO definitivt kommer att få en "uppföljare" med mindre seriösa företag som rider på idén, därför är det viktigt att definiera eller klarlägga vad man kan vänta sig och hur det görs. Anledningen till detta är att jag då ser en klart överhängande "fara" att folk kommer att nöja sig med mindre, dvs så länge någon säger att det är en tunad projektor är det bra. Hur många Cola sorter finns det inte som suger rejält (OK Cuba Cola var faktiskt god  ) och som rider på sin storebror.... Det finns säkerligen 1000 tals andra exempel. Vi arbetar precis på en kalibreringsguide på Component, och jag diskuterar gärna frågor om detta där också. Om du behöver lite inputs så är du självklart välkommen att höra av dig. mvh /Pär
Postad 03 November 2004 - 11:34
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
"slutet på året"...tack för den Sanyo tyskland. Fick precis veta att de första Z3:orna i silver på på ingång till oss. Uppenbarligen fler än en tillverkare som har lite svårt att få till leveransbeskeden rätt, men vore ju dumt att klaga när de överträffar dem Mvh Patrik Johansson PIPRO
Redigerat av improwise, 03 November 2004 - 13:00.
Postad 03 November 2004 - 12:40
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Jag har nog blivit lite paranoid med tiden för även om de svenska konsumenterna verkar gilla oss så är det väl inte direkt så att övriga etablisemanget står och hurrar av glädje över en tysk återförsäljare på svensk mark och det förekommer en hel del ryktesspridning och liknande vars syfte ni nog själva kan lista ut. Så av ren vana såg jag nog fiender i buskarna även denna gång, men inser att jag hade fel.
Du har helt rätt i att vi borde försöka dokumentera vår tunning mer i detalj antingen på svenska eller engelska. Det är en av de saker som står på min kilometerlånga att-göra lista. Problemet är bara hur det ska beskrivas, för paradoxen är väl att de som har lättast att förstå en teknisk beskrivning av processen också är de som själva har minst behov av att låta oss göra tunningen, eftersom de själva kan göra det (som du t.ex.). Risken är att man skrämmer bort många från tunning genom att de känner att "det här låter komplicerat, det är nog inget för mig" som därmed aldrig riktigt får se vad deras dyra projektor verkligen kan prestera. Sen ska det väl i ärlighetens namn erkännas att även om grabbarna som utför själva tunningen är proffs på tunning (med mera), så kan man inte säga det samma om mina kunskaper i ämnet, vilket inte direkt gör det lättare att förklara 
Jag tvivlar inte på att du eller component.se är oberoende. Ni gör ett mycket bra jobb, jag brukar själv läsa många av era tester och artiklar med god behållning!
PS Ska tilläggas att det finns många svenska återförsäljare som gör ett mycket bra jobb också, och lägger sin energi på att göra reklam för det de själva är bra på, snarare än att försöka skjuta andra i sank. Tror det är bra att kunderna har olika alternativ att välja på och kan ta det som passar bäst för just dom. Bra - då förstår du mig - och det hoppas jag att alla andra gör också. 
Jag tycker att detta initiativ är en mycket bra grund för att få en bättre hembioupplevelse, och är framförallt mån om att inte orden optimering/tuning/kalibrering blir urvattnade.
Problematiken som jag såg är att jag tror att många kan se en "tunad" projektor som kalibrerad - vilket det inte är. Vad jag förstår så försöker man istället kompensera för olika primärfärgers dominans.
Detta är sannolikt något som IMO definitivt kommer att få en "uppföljare" med mindre seriösa företag som rider på idén, därför är det viktigt att definiera eller klarlägga vad man kan vänta sig och hur det görs. Anledningen till detta är att jag då ser en klart överhängande "fara" att folk kommer att nöja sig med mindre, dvs så länge någon säger att det är en tunad projektor är det bra. Hur många Cola sorter finns det inte som suger rejält (OK Cuba Cola var faktiskt god ) och som rider på sin storebror.... Det finns säkerligen 1000 tals andra exempel.
Vi arbetar precis på en kalibreringsguide på Component, och jag diskuterar gärna frågor om detta där också. Om du behöver lite inputs så är du självklart välkommen att höra av dig.
mvh
/Pär
Tror du har rätt, det finns onekligen ett rätt stort spann mellan den bild som den genomsnittliga användaren får och vad de skulle kunna få. Å andra sidan kanske dom mer kunniga användarna också är mer kräsna, så så det tar ut varandra. Återigen bevisas det att kunskap kan vara farligt och att okunskap kan vara en välsignelse Hör gärna av dig till mina kollegor i Tyskland enligt vad jag beskrev i PM:et till dig, ni har säkert en del erfarenheter att utbyta och de kanske kan bistå med lite hjälp till er kalibreringsguide. Mvh Patrik Johansson PIPRO
Postad 05 November 2004 - 00:09
raynoralpha
-
raynoralpha
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Nu har jag fått hem min projektor ifrån pipro.
Beställd hos pipro.se är den, jag kan bara säga en sak
Den är GRYMT bra  kvaliten är GRYM, bilden är GRYM. Allt är GRYMT. 
Och det bästa är att jag kör rakt mot väggen, och kvaliten där är ändå så GRYMT bra.
Helt otroligt, (vet ej om det beror på trimningen eller så  ) hela väggen minst 150" just nu.
Jag tvekade med att göra ett köp via Tyskland ifrån början, för dem ville att jag skulle sätta in pengar i förskott då frågade jag dem om jag kunde köra via UPS. Att jag betalar vid dörren till UPS, precis som postförskott till dörren (utkörning).
Och det gick perfekt  jag var den första som köpte så, så jag blev en lyckad men frågvis försökskanin, tror jag!! Muhaha
Tippsar lätt www.pipro.se, köp där och spara tusenlappar!
Jag har alltid fått svar ifrån pipro.se inom ca 12 timmar, och oftast så tar det max 30min innan man får något svar ifrån pipro.de där själva huvudkvartert ligger.
Med vänliga hälsningar
Alper,
ps. Vill passa på att tacka er på prisjakt för hjälpen! Annars skulle det nog inte blivit pipro.se
Redigerat av raynoralpha, 05 November 2004 - 00:10.
Postad 05 November 2004 - 08:50
Unregistered51b98627
-
Unregistered51b98627
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Betalade precis in pengar till min Sanyo Z3, silverfärgad med tuning. Så nu är man i väntans tider.
Har hela tiden siktat på en Panasonic men skiftade i sista stund. Måste bygga hyllan som projektorn ska stå på och snickra ihop min modifierade tupplur. Återkommer med åsikter när projektorn är här.
Får se om jag uttrycker mig med lika många adjektiv som alper ovan.
Postad 07 November 2004 - 22:53
Unregisteredfd815f14
-
Unregisteredfd815f14
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har också beställt en Z3:a i silver från PIPRO hoppas den dyker upp till helgen.
Redigerat av Unregisteredfd815f14, 07 November 2004 - 22:56.
Postad 09 November 2004 - 17:34
Unregistered99c85d53
-
Unregistered99c85d53
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Patrik:
Din information stämmer säkert vad det gäller Tyskland, men "Crown"-modellen är något som bara gäller Sverige...
/Mvh Per-Anders.
Hej Per-Anders Sanyo PLV-Z3 Crown(Silver) som säljs från Cavena Multimedia endast i Sverige. Lampgaranti: 15mån eller 1000timmar Fri-pixelgaranti 12 månader Fri mjukvaruppgradering Fri låneprojektor(Z3) om eventuell service tar längre tid än 5 arbetsdar Ca pris i butik 21.900-22.900:- MVH Gustaf
Postad 09 November 2004 - 17:40
dvf
-
dvf
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Ifall det är så att den inte säljs via online butiker (läste det någonstans) finns det då någonstans där man kan se närmaste återförsäljare eller något?
Man bor ju lite avsides och det skulle vara roligt och veta vad som är närmast..
Postad 09 November 2004 - 18:05
Unregistered99c85d53
-
Unregistered99c85d53
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Ifall det är så att den inte säljs via online butiker (läste det någonstans) finns det då någonstans där man kan se närmaste återförsäljare eller något?
Man bor ju lite avsides och det skulle vara roligt och veta vad som är närmast..
Ring mig så får du närmaste åf eller maila. [email protected]www.cavena-multimedia.se MVH Gustaf
Postad 09 November 2004 - 21:27
Unregisteredfb4a45a9
-
Unregisteredfb4a45a9
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Har just satt upp min Z3 Crown  Tycker att färgerna är mycket bättre än Z2:an jag hade + att svärtan har fått sej ett lyft. Sen finns det så mycke mera inställningar för bilden. Är mycket nöjd http://rcljud-bild.se/
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|