Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kalibrering av Z3!

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 June 2005 - 17:19

Unregistered1586716f
  • Unregistered1586716f
  • Beroende

• 1209 inlägg
  • 0
Hallå!

Fick min Z3:a igår (äntligen)..Är mycket nöjd med istortsätt allt, men det är en sak som gör mig lite förbryllad..Jag har mycket svårt att hitta en bra harmoni mellan ljusvärden, iris, kontrast o.s.v..D.v.s antingen är det för ljust så man förlorar mycket svärta (men det blir en mycket behaglig bild, med mycket detaljer i lågdagrar) eller för mörkt (med bra kontraster, men med mycket mindre detaljer i lågdagrar)...Jag skulle hemst gärna vilja veta vad ni kör för värden för att kunna experimentera lite och se vad jag själv kommer fram till som är optimalt för mig och mitt rum.

Jag kör med DVi-HDMI från dvd´n.. Är det bättre bild med komponent som bigscreen säger? jag har endast testat med DVI/HDMI och är riktigt nöjd förutom att jag inte får till det där med kontrast o.s.v.

Jag kör nu med deras inställningar (som de har för komponent) och sedan kallibrerat lite efter smak, tycke och omdöme..Men får ändå inte riktigt till det.

Så snälla Skriv era värden i Ljus, contrast, gamma, iris och gärna vad ni har den kopplad med för signal!

Älskar förövrigt min Z3:a :)

Postad 22 June 2005 - 17:52

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0
Kör med ett cc20r och ett cc10y filter för att få bort den "blåa" svärtan samt få bättre contrast .. utöver det så kör jag med dessa inställningar (tänk på att börja i läget powerful)

Contrast: -1
Brightness: 0
Colour temp: börja med LOW1
R: 2
G: 1
B: 1
IRIS - 28
Gain R: 6
Gain G: -2
Gain B: 0
Offset R: -13
Offest G: 0
Offset B: -12
Gamma: -1
Gammas: 0,0,0
Lamp mode: LOW
Sharpness -3

I detta läget blir de ljusa partierna lite ljusare men med bibehållen svärta .. Lätt det bästa läget jag har testat hittills .. Kommentera gärna om du/ni finner något positivt/negativt med denna inställningen ..

( Vet ej hur dessa inställningar fungerar utan filitret, men i annat fall kan du prova dessa i LOW läget .. börja även här i läger powerful)

Contrast -1
Brightness -2
Color +2
Tint +1
Color Temp User
Red 0
Green +3
Blue +1
Sharpness -3
Gamma -1
Iris -38
Gain R 0
Gain G +1
Gain B 0
Offset R 0
Offset G +2
Offset B +3
Auto Black Stretch On

Edit: Kör med komponent kabel

Redigerat av Unregistered9dabb6f4, 23 June 2005 - 09:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.