Postad 24 August 2005 - 13:39
Äntligen är mitt nya biorum klart och ny ljud och videoutrustning inköpt och på plats (lite inredning kvarstår). Skönt att få flytta ut från vardagsrummet till ett ljudisolerat rum.
Kika i mitt galleri och kommentera gärna!
Kommer även lite byggbilder senare med tips och kommentarer om någon är intresserad?
/Jonas
Postad 24 August 2005 - 14:11
Hej!
Äntligen är mitt nya biorum klart och ny ljud och videoutrustning inköpt och på plats (lite inredning kvarstår). Skönt att få flytta ut från vardagsrummet till ett ljudisolerat rum.
Kika i mitt galleri och kommentera gärna!
Kommer även lite byggbilder senare med tips och kommentarer om någon är intresserad?
/Jonas
Stiligt
Postad 24 August 2005 - 16:32
Fungerar det bra med högtalarna där bak, som verkar vara olika långt från mitten?
Postad 24 August 2005 - 17:05
Funkar bra med högtalarna "osymetriskt". Tänker inte på att ljudet skulle komma annorlunda på något vis.
Jag har även haft andra surround-högtalare i ett annat rum att jämföra med, och känner inte av någon skillnad direkt. Man ställer ju in ljudnivå och avstånd till surroundhögtalarna, så det "kompenserar" väl i viss mån för att de är "fel" placerade. Dessutom studsar ju ljudet mot tak och vägg vilket gör surround-ljudet mer diffust i det här fallet, vilket är bra.
Hur sitter dina surround-högtalare?
/Jonas
Redigerat av jonzy, 24 August 2005 - 17:05.
Postad 24 August 2005 - 22:11
Postad 24 August 2005 - 22:16
Kul om man kunde få se någon bild när projektorn är igång också.
Postad 25 August 2005 - 07:36
Men jag gillade ljusheten i rummet, många bygger mörka biogrottor...
Postad 17 January 2006 - 17:07
Postad 19 January 2006 - 21:30
Mycket coolt bygge. Väldigt trevliga lösningar. Får man fråga, vad kör du med för kablage och kör du med någon strömrening?
Tack för de snälla orden!
Jag antar att du menar högtalarkablage?
I så fall är det Supra Rondo 4x4 för frontarna (bi-ampade) samt Supra Classic 6 för övriga högtalare.
Strömrening i någon mening kanske med en Supra Lorad med nätfiler och åskskydd.
/Jonzy
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
28 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?