Postad 09 October 2005 - 09:40
Hejsan!
Ville bara tipsa om att lägga nåt mellan förstärkaren och DVDn, eller byta plats på dem. Efter en rejäl värmeutveckling så brann min 340A upp! Vill inte att det skall hända någon annan.
Mvh
Lars
Ville bara tipsa om att lägga nåt mellan förstärkaren och DVDn, eller byta plats på dem. Efter en rejäl värmeutveckling så brann min 340A upp! Vill inte att det skall hända någon annan.
Mvh
Lars
Postad 09 October 2005 - 18:40
Aj, aj
Jag tackar ödmjukast för tipset!
Jag har oroat mig på senaste, för förstärkaren har klippt runt 5 gånger nu tror jag.
Fast då har jag spelat väldigt högt.
Jag hoppas att du fick någon slags ersättning för att den brann upp?
Ungefär vilket avstånd från dvd:n och förstärkaren skulle du rekommendera?
Mvh
/Jesper
Jag tackar ödmjukast för tipset!
Jag har oroat mig på senaste, för förstärkaren har klippt runt 5 gånger nu tror jag.
Fast då har jag spelat väldigt högt.
Jag hoppas att du fick någon slags ersättning för att den brann upp?
Ungefär vilket avstånd från dvd:n och förstärkaren skulle du rekommendera?
Mvh
/Jesper
Postad 09 October 2005 - 20:44
På din förstärkare finns ju nåt slags överbelastningsskydd (CAP5 eller vad det heter) som gör att den skyddas om det klipper. Min har dock inget sådant.
Den är ännu inne på service (det hände ganska nyligt) men de (HifiKlubben) är ganska övertygade oma tt det täcks av den tvååriga garantin man får på alla produkter.
Det finns en billig lösning om du inte vill ha DVDn under förstärkaren, och det är tre st hockeypuckar. Två under vardera "framfot" och en mellan de två bakre. Det ger en luftspalt på åtminståne 2,5cm. Dessutom blir det stadigt då vikten fördelas på tre punkter.
Lycka till!
I övrigt väldans fint och snyggt system!
Mvh
Lars
Den är ännu inne på service (det hände ganska nyligt) men de (HifiKlubben) är ganska övertygade oma tt det täcks av den tvååriga garantin man får på alla produkter.
Det finns en billig lösning om du inte vill ha DVDn under förstärkaren, och det är tre st hockeypuckar. Två under vardera "framfot" och en mellan de två bakre. Det ger en luftspalt på åtminståne 2,5cm. Dessutom blir det stadigt då vikten fördelas på tre punkter.
Lycka till!
I övrigt väldans fint och snyggt system!
Mvh
Lars
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
34 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?