Postad 11 November 2005 - 11:55
Har du köpt bänken eller?????
Jäkligt fin för övrigt, Hur Har du gjort om man får fråga....
Jäkligt fin för övrigt, Hur Har du gjort om man får fråga....
Postad 11 November 2005 - 15:45
Jag gjorde en mall av plexi glas eftersom det går att varm bocka./sågade en bottenplatta,önskad form /varmbockade i ugn 180grader limmade sedan med lämpligt lim (plexi lim) eller silikon,sedan ställde jag fyra st rörstumpar av lämplig diameter i varje hörn där den gängade stången ska gå igenom. Lägg sedan ut armering(höns nät el likn,) på hela ytan och framför allt runt där stången ska igenom.Sen är det bara att gjuta med vanlig betong......glöm ej att vattna betongen.När härdningen är klar efter några dagar så lägger du lite vatten baserad lack på,annars smular sig hyllplanen så mkt + att det blir mkt lättare att torka av.Lycka till
Postad 13 November 2005 - 16:12
Såg att du körde Vincent 996 till subben.
Hur funkar det?
Och hur låter det?
Har 2st subbar med dubbla 4ohm talspolar funderade på att köra 1st 996 på varje spole.
Mvh Anton
Hur funkar det?
Och hur låter det?
Har 2st subbar med dubbla 4ohm talspolar funderade på att köra 1st 996 på varje spole.
Mvh Anton
Postad 17 November 2005 - 21:46
Tjenare Hejsan
Fantastiskt fina byggen du har gjort. Verkligen fina hgt du har,dom passar verkligen bra i rummet oxå.
Har du byggt en 100%;ig replika med rätta element osv. Hur låter dom mot JBL orginal?
Har bara sett nån liknande hgt i nån av tidningarna,kanske inte just JBL men dom är riktigt estetiskt tilltalande tycker jag. Ev så tror jag att Mordanut Shourt (felstavat?) har en liknande låda på en av sina reference modeller.
SKIT bra jobbat tycker jag
// Janne
Fantastiskt fina byggen du har gjort. Verkligen fina hgt du har,dom passar verkligen bra i rummet oxå.
Har du byggt en 100%;ig replika med rätta element osv. Hur låter dom mot JBL orginal?
Har bara sett nån liknande hgt i nån av tidningarna,kanske inte just JBL men dom är riktigt estetiskt tilltalande tycker jag. Ev så tror jag att Mordanut Shourt (felstavat?) har en liknande låda på en av sina reference modeller.
SKIT bra jobbat tycker jag
Postad 18 November 2005 - 07:12
Vänligheterna bara haglar ...tack. Samtliga element och filter i frontarna/center/surround är orginal till 100%./ Mvh:volley
Postad 17 October 2006 - 09:53
Väldigt bra jobbat med högtalarbyggena. Ser toppenfint ut.
När jag ser JBL-högtalarna tänker jag alltid på Day of the Tentacle
dott.jpg 37.03K
0 Antal nerladdningar
När jag ser JBL-högtalarna tänker jag alltid på Day of the Tentacle
dott.jpg 37.03K
0 Antal nerladdningar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
13 bilder
15 filmer