Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för XFire

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 december 2005 - 15:25

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 05 januari 2006 - 14:12

_hetfield_
  • _hetfield_
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Hej,

Läste i en tråd att du var supernöjd med din samsung tv och att fotbollsmatcher inte var något undantag.

Jag köpte nyligen en Samsung LE-32M61BX. Kör digitalt genom ComHem. Kopplat med bra scart från dekodern (SAGEM ICD 4000) och tv:ns RGB-Scart ingång.

Jag tittar också mycket på sport, framförallt fotboll på Canal+ och då blir gräset utsmetat när bilden rör sig i sidled. När bilden är still så är det bra bild. Har stängt alla typer av bildförbättringar (även provat med dem på utan att det blivit bättre).

Upplever du samma problem med gräset? Eller är det min 4 år gamla dekoder som spökar eller har jag fått ett måndagsexemplar av tv:n eller är det så enkelt att LCD i dagsläget inte klarar att visa gräset på ett korrekt sätt?

#3

Postad 05 januari 2006 - 19:14

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
Min TV är kopplad som sagt via KableVision kabeltv (antenn) och har sett nu många fotbollmatcher/hockey samt andra sporter. Upplever inget som helst utsmetningar på gräset som du säger, har sett en del fotbollsmatcher via min Samsung DSR 9500AY digitalbox (satellit) (kopplad med scart till DVD spelare Pioneer DV-737 sen scart från DVD till TVns RGB "scart 1 ingång") på tyska kanaler och Eurosport. Inga problem där heller!

Tvns inställningar har jag också testat stänga av / sätta på Brusreducering, dynamisk kontrast osv för se vad för skillnad det gär vid sportsändingar och inga utsmetningar som du antydde du har. Det enda jag tycker är bättre är att ha brusreducering av vid sportsändingar.

Kan tyvärr inte säga vad ditt problem beror på, eftersom jag har inte Comhem och du kan alltid testa med att stänga av RGB i dekodern, alt. scart 2 ingång, s-video och se om det hjälper? Sen om det visas nån sportsänding via analogt (sportnytt t.e.x), kan du se om det blir samma sak med vanlig antenn ingång och om det blir samma. Kan det möjligen vara fel på TVn?

Kan tyvärr inte ge dig goda råd, är själv ingen expert inom området och detta är enda tips jag kan ge dig. Hoppas du hittar problemet och får det löst.

Själv är jag mycket mer än nöjd med Tvn, mycket bättre bild än jag förväntat mig, vid både analogt och digitalt sändingar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.