Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för JesperB

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 juni 2006 - 10:05

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 05 juli 2006 - 09:36

Unregistered2db22c08
  • Unregistered2db22c08
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Hallå mannen.

Hur går det med dina bas problem samt dom nya absorbenterna du skall tillverka?

#3

Postad 05 juli 2006 - 09:51

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Basproblemet kvarstår i vissa hz, så jag kommer att göra en ny absorbent i den ena hörnan där jag tror mycket av problematiken uppstår. Sedan funderar jag på en equlazier för att ta bort störningarna i de övre registrerna 110-115 hz. Men se till att få hem micken från din kompis så får vi kolla exakt vilka områden jag har problem med. Hur går det med dina nya satteliter, har du satt upp dem?
Väntar på en inbjudan :) !


PS. Jobba lite oxå :huh:

#4

Postad 05 juli 2006 - 12:17

Unregistered2db22c08
  • Unregistered2db22c08
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Jag får hem micken på torsdag. Jag har inte satt upp surroundena ännu. För mycket att göra samt det med kabel som är för kort till den ena. Men jag har ställt upp dom på bänken och låter dom spela in sig samt att jag testar dom olika lägena som Bi, Di och corner. Dom låter förbannat bra kan jag säga.

Jag måste ha hjälp med att ta reda på vart dom skall sitta. Du måste hjälpa mig. Förstår du inte detta :huh:

Jobba nu istället :)

#5

Postad 15 juli 2006 - 10:33

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
gästboken är uppen...enligt önskemål. :)

#6

Postad 27 juli 2006 - 21:14

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Hur går det med allt?
Har du fått tag på nån ny center?

Jag har 2 absorbenter till om du behöver.

/J

#7

Postad 28 juli 2006 - 08:06

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Hur går det med allt?
Har du fått tag på nån ny center?

Jag har 2 absorbenter till om du behöver.


Jag skulle behöva två till, håller på att spara till centern. Blir förmodligen i slutet av sep om allt går som planerat ( dvs inga utflykter utomlands den här sommaren ;) ). Hur går det själv?
Har tyvärr inte haft mycket tid över för varken hifi eller hemmabio, har varit för varmt. Har en ny intressant skiva som jag måste ta med till dig. Vi måste även kolla på en film och se vad ditt sys går för i hemmabio :P .

#8

Postad 16 augusti 2006 - 02:49

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Tjenare.

Blir det nån ny lyssning hos dig snart ?
Hur går det med TV-bänken ?
Jag har ett bra garage om du behöver nånstans att greja.

Jag fick hem min Kiss DP-600 i går, men jag har ej hunnit
testa några HD grejer på min projje. Får se om det hinns med på fredag.

#9

Postad 16 augusti 2006 - 08:11

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Tjenare.

Blir det nån ny lyssning hos dig snart ?
Hur går det med TV-bänken ?
Jag har ett bra garage om du behöver nånstans att greja.

Jag fick hem min Kiss DP-600 i går, men jag har ej hunnit
testa några HD grejer på min projje. Får se om det hinns med på fredag.


Sommaren är först över för mig när semestern är över, med andra ord så är jag på g i början av september. Har inte gjort något med varken systemet eller några tillbehör, förutom att jag njutit till film och musik. Det närmsta köpet är center högtalaren Alice från Mårten, det har varit svårt att spara under sommaren så jag får börja nu :) .
Instressant med kiss DVD:n, men får jag fråga varför du införskffade en dvd när du redan har en?
Känner inte till dvd spelaren du köpt, men jag har för mig att kiss ofta gör spelare som tar de flesta formaten och att de oftast ligger lite före med anslutningsmöjligheter till datorer?
Så fort semestern är över så skall vi ta en sittning hemma hos mig, det är kanon att höra vad andra har för synpunkter på ens system.

#10

Postad 16 augusti 2006 - 09:09

Unregistered2db22c08
  • Unregistered2db22c08
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Nu har jag fåt hem micken så nu är jag till förfogande :)

#11

Postad 17 augusti 2006 - 16:21

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Tjenare.

Komponent kablen funkade kanon, har bara inte gämfört den med hdmi kablen än.
Kan ju säga att det blev sjukt bra bild.

Kollade lite på sagan om ringen del 1 i 1080i och fy fan va grymt. :) :D
Såg även en snutt på resident evil 1 i 720p och lika ###### manligt. B) B)
Nu måste jag bara dra en nätverkskabel ner till källaren.

Ha det

/J

#12

Postad 18 augusti 2006 - 08:17

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Tjenare.

Komponent kablen funkade kanon, har bara inte gämfört den med hdmi kablen än.
Kan ju säga att det blev sjukt bra bild.

Kollade lite på sagan om ringen del 1 i 1080i och fy fan va grymt. 
Såg även en snutt på resident evil 1 i 720p och lika ###### manligt. 
Nu måste jag bara dra en nätverkskabel ner till källaren.

Ha det

/J


Intressant, du får göra ett test mellan hdmi och komponent kabeln. Jag skulle rekommendera 720 p om inspelningen är gjord i äkta HD istället för 1080 i. Om du verkligen jämför de två upplöningarna så skall du se att 720 p bräcker 1080 i utan problem. Den p bilden visas direkt, därför får du en stabilare bild än med i.

MVH
Du vet vem

#13

Postad 19 augusti 2006 - 11:12

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Här kan du läsa lite vettig läsning.
Speciellt om högtalarkablar myter.

http://www.kensonpro...vning/index.htm

Redigerat av Unregistered144b8bd2, 19 augusti 2006 - 11:26.


#14

Postad 19 augusti 2006 - 11:32

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Intressant, du får göra ett test mellan hdmi och komponent kabeln. Jag skulle rekommendera 720 p om inspelningen är gjord i äkta HD istället för 1080 i. Om du verkligen jämför de två upplöningarna så skall du se att 720 p bräcker 1080 i utan problem. Den p bilden visas direkt, därför får du en stabilare bild än med i.



Japp jag kör 720p på projjen och spelaren.

Vad jag menade var att jag körde 2 olika filmer med olika
upplösning på själva filmen.

Sagan om ringen hade 1920x1080i upplösning
och Resident evil hade 1280x720p upplösning.

/J

#15

Postad 21 augusti 2006 - 08:03

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Här kan du läsa lite vettig läsning.
Speciellt om högtalarkablar myter.

http://www.kensonpro...vning/index.htm



Nu var det dags igen att ta upp det här en gång för alla och klar göra var jag står i den här frågan, jag är en av dem som inte håller med om att kablar inte påverkar systemet. Jag har vid flera tillfällen hört förbättringar och försämringar när man bytt kablar, och då pratar vi kostsamma kablara och diy kablar. Men visst så kan jag hålla med om att man inte skall gå på allt som skrivs kring vissa kablar, då de inte har så stor påverkan. Skall man satsa pengar på något så är det först och främst signalkällan och förstärkaren och sedan akustiken i rummet. Men en bra kabel kan förbättra ett redan bra system, men den kan inte rädda ett system som inte låter bra. Så visst det finns inga magiska kablar som tar fram den rätta 3-dkänslan, basen, detaljerna, närvaron och annat smått och gott som vissa skribenter påstår. Olika kablar har en varierande effekt på olika system. Pova själv så får du se, man skall aldrig tro på allt man läser :P .

#16

Postad 27 augusti 2006 - 09:24

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Här kan du läsa lite vettig läsning.
Speciellt om högtalarkablar myter.

http://www.kensonpro...vning/index.htm


Ok, det är en persons uppfattning. Jag skickar dig en länk som jag tycker du skall kolla in för mer info när det gäller kablar:

http://svt.se/svt/js...07&lpos=extra_0


Visst skall du ta testet med en nypa salt, men där är panelen eniga om att man hör skillnader då de röstat på olika kablar till olika låtar.
Så det jag vill säga är att det är viktigt att matcha kablarna till ditt system, det är precis som när du köper elektroniken och högtalarna till ditt sys. Köper du en viss förstärkare så kanske den inte fungerar ihop med högtalarna som du har osv.

Redigerat av JesperB, 27 augusti 2006 - 09:32.


#17

Postad 04 september 2006 - 17:11

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Tjenare.

Jag måste tyvärr hoppa över mässan i helgen.
Fick lite förhinder. ;)


/Chuji

#18

Postad 08 september 2006 - 09:59

xslyyx
  • xslyyx
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Mina ljusstakar köpte min flickvän på mio....men det var länge sen nu..

#19

Postad 10 september 2006 - 01:31

m0t04u
  • m0t04u
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hej,
Tack för omdömet. Jag är lite rookie när det gäller avancerad hifi och har inte ägnat längre tid till akustiken. Men vad hade du sett mig ändra på när det gäller min akustik. Jag har ca 40 cm från R-front till hörnet. Och ca 10 cm från bakre vägg. Centern är nog något närmre bakre vägg. Jag såg att du satt upp skum på din vägg. Det är nog bra men jag tror inte jag kommer avancera så långt :)

#20

Postad 11 september 2006 - 19:55

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Nja jag tycker själv som många som har värt här och kollat så sitter den helt lagom när man sitter i soffan... men det kanske ser konstigt ut på bild??

#21

Postad 14 september 2006 - 11:25

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Mina ljusstakar köpte min flickvän på mio....men det var länge sen nu..


Frågade i och för sig om du var nöjd med tv: n :) , så jag väntar fortfrande på svar :D ?

#22

Postad 14 september 2006 - 11:29

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Hej,
Tack för omdömet. Jag är lite rookie när det gäller avancerad hifi och har inte ägnat längre tid till akustiken. Men vad hade du sett mig ändra på när det gäller min akustik. Jag har ca 40 cm från R-front till hörnet. Och ca 10 cm från bakre vägg. Centern är nog något närmre bakre vägg. Jag såg att du satt upp skum på din vägg. Det är nog bra men jag tror inte jag kommer avancera så långt 


Det är jag som skall tacka för att du lagt upp en bra galleria som kan inspirera andra. Testa att vinkla in front högtalarna något ( dvs om du inte vill sätta upp absorbenter ).

#23

Postad 14 september 2006 - 11:30

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Nja jag tycker själv som många som har värt här och kollat så sitter den helt lagom när man sitter i soffan... men det kanske ser konstigt ut på bild??


Då är det bara bilden som bedrar ögat :)

#24

Postad 17 september 2006 - 08:52

m0t04u
  • m0t04u
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Hej,
Tack för omdömet. Jag är lite rookie när det gäller avancerad hifi och har inte ägnat längre tid till akustiken. Men vad hade du sett mig ändra på när det gäller min akustik. Jag har ca 40 cm från R-front till hörnet. Och ca 10 cm från bakre vägg. Centern är nog något närmre bakre vägg. Jag såg att du satt upp skum på din vägg. Det är nog bra men jag tror inte jag kommer avancera så långt 


Det är jag som skall tacka för att du lagt upp en bra galleria som kan inspirera andra. Testa att vinkla in front högtalarna något ( dvs om du inte vill sätta upp absorbenter ).

<{POST_SNAPBACK}>


Dom är faktiskt något vinklade. Skulle nog bli konstigt om jag vinklade dom mer? ;) Det är säkert bilderna som bedrar ögat igen. Observera att de översta bilderna är från min förra lägenhet.

Redigerat av m0t04u, 17 september 2006 - 08:53.


#25

Postad 17 september 2006 - 09:03

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Dom är faktiskt något vinklade. Skulle nog bli konstigt om jag vinklade dom mer?  Det är säkert bilderna som bedrar ögat igen. Observera att de översta bilderna är från min förra lägenhet.


OK, synvilla. Tittade nog en del på de bilder från gamla lgh också. Dina B & W fronthögtalare har basporten där framme?
För har du basporten framtill så blir de inte lika svår placerade, då man vanliga vis brukar försöka att ställa högtalare med basporten baktill så långt från en hörna som möjligt ( med undantag om man vill ha mycket basljud ). Det du kan prova är att testa lite olika fötter, jag kan inte se vad du har för fötter i dagsläget?
Men då du har parkett golv så skulle jag rekommendera SD fötter.

MVH
Jesper

#26

Postad 27 september 2006 - 21:39

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Jag har lite funderingar på att köpa ett par beg Canton Ergo RC-L till min
stereo uppe i tv rummet.

Är dom nåt att ha ?
Har läst en massa omdömmen mm om dom och folk verkar gilla dom.

/J

#27

Postad 28 september 2006 - 07:40

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Jag har lite funderingar på att köpa ett par beg Canton Ergo RC-L till min
stereo uppe i tv rummet.

Är dom nåt att ha ?
Har läst en massa omdömmen mm om dom och folk verkar gilla dom.

/J


De är mycket bra till hemmabio ( dock inte lika bra som Karaten, då basen enligt mig är bättre på karaten ), har bara hört dem enstaka gånger till Hifi. Visst de är bra, hur mycket har du tänkt att lägga?
För det kan finnas bättre högtalare för musik, för det är mestadels musik du kommer använda dem till där uppe?
Infinity har en del bra högtalare i lägre prisklasser samt Whafendale, B & W har oxå väldigt bra högtalare. Jag vet att du vill ha hyfsad basåtergivning och det får du med Canton men jag tycker du skall provlyssna andra högtalar märken innan du bestämmer dig. Och som vi har pratat om tidigare så spelar rummet en stor roll, så helst så skall du låna hem högtalarna och provlyssna dem i vardagsrummet innan du bestämmer dig. Då menar jag att du skall lyssna några dagar och inte bara 1-2 tim :) .

#28

Postad 18 oktober 2006 - 09:57

Unregistered2db22c08
  • Unregistered2db22c08
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Hallå där. Är du helt Hifi eller? Hur är livet då? Sugen på en sittning till helgen eller?

#29

Postad 18 oktober 2006 - 12:34

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Jag är alltid helt hifi ;), tyvärr så kan jag dock ej denna helg i och med tanten fyller år och så skall jag iväg till Halmstad hela lördagen. Men jag är dock sugen på en sittning, kan du nästa helg?
Hoppas allt är bra annars med dig och frugan?
PS. har ni ingen spelning snart med bandet i lokal området?

#30

Postad 18 oktober 2006 - 14:00

Unregistered2db22c08
  • Unregistered2db22c08
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Tyvärr inga spelningar innan vi skall lira in plattan i november. Vi har tackat nej till allt för att kunna konsentrera oss på låtskrivandet.

#31

Postad 09 november 2006 - 09:02

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0
Hej!
Praktiska fästen du har skaffat till dina bakhögtalare.
Var får man tag på dom någonstans?

#32

Postad 09 november 2006 - 09:16

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Hej!
Praktiska fästen du har skaffat till dina bakhögtalare.
Var får man tag på dom någonstans?


Netonnet, Högtalarfäste Ulysses 299:-

#33

Postad 15 december 2006 - 10:12

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Nu vankas det ny lgh, bilder kommer att komma upp allteftersom.

#34

Postad 28 december 2006 - 23:15

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Dax för lite nya bilder på nya lyan snart :rolleyes:

#35

Postad 29 december 2006 - 09:51

Unregistered2db22c08
  • Unregistered2db22c08
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Hur går det då....hur går det då....någon gång nästa vecka räknar jag med lite bilder min unge man :rolleyes:

#36

Postad 08 januari 2007 - 12:27

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt för att ni har fått vänta på svar, tyvärr så kommer det att dröja med bilder. Det beror på att vi ligger rätt mycket efter i renoverandet :) , men förhoppningsvis så kommer vi att ha gjort klart hallen och vardagsrummet till Februari. Ha det gött och ha en underbart bra hemmabio/ hifi år :).

MVH
Jesper

#37

Postad 12 februari 2007 - 11:20

Unregistered2db22c08
  • Unregistered2db22c08
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Ja du Jesper. Får tacka för senaste lyssningen. Mycket intressant erfarenhet detta med separat försteg. Du får ta och lägga upp bild på detta.

#38

Postad 01 mars 2007 - 23:43

sweddan
  • sweddan
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Tjena.


Såg att du hade byggt LTS högtalarkablar. Jag har själv beställt varor och ska bygga mig ett par egna.

Hur låter dem? Alltså, blev dem bra?
Var dem svåra att få ihop? En sak som jag inte förstod i beskrivningen är om det ska vara ek kabel på den sida av kabeln som går in i förstärkaren?? Vet du?

Väldigt tacksam för svar. Har du fler bilder så maila gärna. [email protected]



Tack på förhand.


MVH John

#39

Postad 08 mars 2007 - 09:22

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Tjena.


Såg att du hade byggt LTS högtalarkablar. Jag har själv beställt varor och ska bygga mig ett par egna.

Hur låter dem? Alltså, blev dem bra?
Var dem svåra att få ihop? En sak som jag inte förstod i beskrivningen är om det ska vara ek kabel på den sida av kabeln som går in i förstärkaren?? Vet du?

Väldigt tacksam för svar. Har du fler bilder så maila gärna. [email protected]



Tack på förhand.


MVH John


Hej John!

Ber om ursäkt för att du har fått vänta på svar, har haft fullt upp med renovering.

LTS kablarna låter super enligt min mening, prisvärda som attans. Det vart lite problematiskt att få ihop alltihopa, jag och en kamrat från forumet gjorde en kabel om dagen då det var tidskrävande att slutföra dem.
Du skall ha dosan mot högtalarna, dvs själva ek kabeln skall vara dragen från förstärkaren och sedan kommer dosan strax innan högtalarna.
Skall kolla om jag hittar några bygg bilder som jag kan slänga upp, tror dock att det skall finnas på forumet. Prova att söka på LTS kabel.

MVH
Jesper

#40

Postad 24 augusti 2007 - 15:04

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Var e bilderna på nya tv´n :wub: ?

/J

#41

Postad 24 augusti 2007 - 16:34

JesperB
  • JesperB
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
nya bilder kommer jag först att lägga upp när jag börjar bli klar, allt bra med dig?
vi får snart ta ny sittning, har du gjort klart kablarna som ja gav dig?

#42

Postad 12 september 2008 - 23:34

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Å nu har det gått mer än ett år !!! å inga bilder på nått.
Detta e inte bra :) B)

/C



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.