Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Glen Benton

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 juni 2006 - 13:47

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 28 juni 2006 - 16:48

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Hej Glen Benton!

Antar att du eller din fru är inrednings arkitekt? Stilren lösning på boendet.

Grattis!

//Lorryquai

#3

Postad 28 juni 2006 - 17:13

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Nope. Men sköj är det. Tack för PM:et.

/D

#4

Postad 28 juni 2006 - 17:20

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Ang kommentar i mitt galleri: Tanken med bilderna är att det, för tillfället, ska vara så eftersom dem är "teasers".

"Hinnan" är skapad med ACDSee.

När mitt rum är klart kommer de riktiga bilderna.

Börjar bli mer och mer kär i din lya, ska vi byta :)

//Lorryquai

#5

Postad 28 juni 2006 - 17:26

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Okej ... Kör Mac, så jag har aldrig använt ACDSee.
Om du har feta prylar kanske ett byte kan vara på sin plats ... :)

/D

#6

Postad 28 juni 2006 - 17:39

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Okej, mac är inte fy skam. AcdSee har faktiskt blivit bättre. Jag kör med 8.0, dvs senaste och dem har verkigen skärpt sig. Föregångarna var inte så värst bra.

Hehe, vem har sagt att prylarna ingår? :) :blink:

/Lorryquai

#7

Postad 28 juni 2006 - 22:40

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Hör av dig när du uppdaterat ditt album förresten. Mitt betyg är ju löst baserat på egentligen ingenting ... :)

Ha det!
/Daniel

#8

Postad 30 juni 2006 - 21:27

Unregistered682
  • Unregistered682
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Tjenare,

Du skrev att du lackat/målat högtalarna. Har du gjort det själv eller gjorde något måleri det?
Då jag själv har planer på att måla och lackera mina högtalare vita med högblank (ipod) finnish så undrar jag sonika vilken färg du använde, utrustning etc.

O igen, världsklass på er lägenhet!

/yfront

#9

Postad 30 juni 2006 - 22:42

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0

Hör av dig när du uppdaterat ditt album förresten. Mitt betyg är ju löst baserat på egentligen ingenting ...  :)

Ha det!
/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>


Självklart ska jag återkomma. Som det ser ut nu så kommer de nya bilderna upp imorgon, men då det lovas toppenväder här imorgon så är det lite tveksamt.

Men jag ska försöka iaf. ;)

//Lorryquai

#10

Postad 01 juli 2006 - 12:02

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Tjena, såg att du sökte en lösning för att styra dina komponenter i skåpet med luckorna stängda.. Kolla in denna produkt, borde lösa dina problem, ska köpa en själv.

http://www.digitaltv...&sud=0&prod=263

#11

Postad 01 juli 2006 - 22:37

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Bättre sent än aldrig.

Har lagt upp lite mer talande bilder ikväll. Inga superbilder direkt, men man ser iaf rummet.

//Lorryquai

#12

Postad 02 juli 2006 - 23:03

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Tjenare,

Du skrev att du lackat/målat högtalarna. Har du gjort det själv eller gjorde något måleri det?
Då jag själv har planer på att måla och lackera mina högtalare vita med högblank (ipod) finnish så undrar jag sonika vilken färg du använde, utrustning etc.

O igen, världsklass på er lägenhet!

/yfront

<{POST_SNAPBACK}>


Hej!
Kul att du diggar lägenheten. Tagit en jäkla tid att fixa allt! Pust!
Högtalarna är sprutlackerade hos en proffesionell lackerare. Resultatet blev MYCKET bra. Jag maskerade högtalarna själv, men jag har för mig att lackeringen av hela högtalarpaketet ändå gick på typ 3000:-. Men då är det också många lager lack. Typ av färg minns jag faktiskt inte. S0500-N är färgkoden hur som helst.

#13

Postad 02 juli 2006 - 23:06

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Tjena, såg att du sökte en lösning för att styra dina komponenter i skåpet med luckorna stängda.. Kolla in denna produkt, borde lösa dina problem, ska köpa en själv.

http://www.digitaltv...?...&sud=0?=263

<{POST_SNAPBACK}>


Hej!
Tack för tipset! Låter nästan för bra för att vara sant. Ska kolla vidare på detta efter sommaren.

/Daniel

#14

Postad 20 juli 2006 - 00:26

Mig
  • Mig
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag tror inte att du kommer att skratta när du ser min hemmabio som ja ska lägga upp i forumet snart...ja kunde valt att lägga 350 000kr på en bil men det gick till min hemmabio istället...bilder kommer snart...

#15

Postad 08 augusti 2006 - 01:01

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0

Tjena, såg att du sökte en lösning för att styra dina komponenter i skåpet med luckorna stängda.. Kolla in denna produkt, borde lösa dina problem, ska köpa en själv.

http://www.digitaltv...?...&sud=0?=263

<{POST_SNAPBACK}>


Hej!
Tack för tipset! Låter nästan för bra för att vara sant. Ska kolla vidare på detta efter sommaren.

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Har köpt en sådan nu, och den fungerar mkt bra, med en bra multfjärr så är alla dina problem lösta :)

#16

Postad 09 augusti 2006 - 14:47

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]
Har köpt en sådan nu, och den fungerar mkt bra, med en bra multfjärr så är alla dina problem lösta :)

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Suveränt! Då vet jag vad som gäller. Ingen fördröjning när man ska styra prylarna?

/Daniel

#17

Postad 09 augusti 2006 - 15:35

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
[quote name='Glen Benton' date='Aug 9 2006, 15:47 ']

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]
Har köpt en sådan nu, och den fungerar mkt bra, med en bra multfjärr så är alla dina problem lösta :)

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Suveränt! Då vet jag vad som gäller. Ingen fördröjning när man ska styra prylarna?

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]
Det kan jag inte påstå att jag märkt av iaf.

#18

Postad 10 augusti 2006 - 11:41

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0
Tack för ett trevligt och konstruktivt inlägg i mitt galleri.

Det ligger fortfarande på skiss-stadiet som sagt var, har en gammal uppsättning möbler och annat som skall bort innan jag verkligen kan ta tag i nyskapandet. Tänkte försöka sätta ihop annonser på prylarna och lägga ut dem under helgen. Får se hur det går.

Angående soffan: Den tilltänkta soffan i sig är inte så gigatisk, sträcker sig 250cm. Har funderat på att vända divanen till höger istället för att dela av rummet lite.
Har i dagsläget en 3-sits som står lite längre ut än vad den nya gör på skissen, den nya kommer stå på samma plats som den. Ska nog ha ett litet avlastningsbord i hörnet.

#19

Postad 13 augusti 2006 - 08:34

Unregistereda2d8f3b8
  • Unregistereda2d8f3b8
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hej Glen Benton!

Och tack för ditt fina betyg på min hembio :) !

Jo jag trivs som fisken i vattnet när jag lyssnar på min anläggning, och visst har du rätt som får lite av studiokänsla när du ser bilderna, för vi har kallibrera och ställt in anläggningen efter rekommendationer och mått efter flera samtal med M&K i USA, så det är nog ganska precis så här dom vill att deras kunder ska sätta upp högtalarna för att få ut maximal prestanda, och dom flesta som har dessa högtalare är film/musik studios.

Måste också berömma dig för en mycket smakfull installation av din hemmabio anläggning, jag gillar också starkt din stil som du har i lägenheten (mycket fina bilder för den delen,helt i min smak :P ).

Mvh Pelleplutt2

#20

Postad 13 augusti 2006 - 20:46

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Hej Glen Benton!

Och tack för ditt fina betyg på min hembio :) !

Jo jag trivs som fisken i vattnet när jag lyssnar på min anläggning, och visst har du rätt som får lite av studiokänsla när du ser bilderna, för vi har kallibrera och ställt in anläggningen efter rekommendationer och mått efter flera samtal med M&K i USA, så det är nog ganska precis så här dom vill att deras kunder ska sätta upp högtalarna för att få ut maximal prestanda, och dom flesta som har dessa högtalare är film/musik studios.

Måste också berömma dig för en mycket smakfull installation av din hemmabio anläggning, jag gillar också starkt din stil som du har i lägenheten (mycket fina bilder för den delen,helt i min smak :P ).

Mvh Pelleplutt2

<{POST_SNAPBACK}>


Misstänkte att du var seriös :D Kyl att du gillade min lya. Kör med en gammal Ixus, så att du gillade bilderna blir jag extra glad för!

Mvh
/GB

#21

Postad 19 augusti 2006 - 09:20

widell
  • widell
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Hur är det med svart golv egentligen? jobbigt att hålla efter?

#22

Postad 19 augusti 2006 - 12:43

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Hur är det med svart golv egentligen? jobbigt att hålla efter?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, det är lite jobbigt. Dock inte så jobbigt som man skulle tro. Ordentlig dammsugning varje vecka är ett krav om man inte ska börja se damm. Sedan skulle jag aldrig rekommendera det till folk som skaffa barn/hund. Det är repkänsligare än ett lackat parkettgolv. Kan man leva med ovanstående så är det ett jäkligt schysst och annorlunda golv.

Sedan är det ganska enkelt att lägga ett nytt lager vax om man känner av slitage efter ett par, tre år.

/GB

#23

Postad 10 oktober 2006 - 18:58

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Gratulerer med et meget bra slutsteg! Har lenge tenkt på å kjöpe Vincent selv, men har egentlig bestemt meg for Midgard Audio Oberon 6.1 monoblokker.

#24

Postad 10 oktober 2006 - 22:00

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Gratulerer med et meget bra slutsteg! Har lenge tenkt på å kjöpe Vincent selv, men har egentlig bestemt meg for Midgard Audio Oberon 6.1 monoblokker.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, jag är mycket nöjd! Midgard verkar grymt! Tyvärr alldeles för dyrt för mig.

Inget nytt på Scariot-fronten?

/Daniel

#25

Postad 13 december 2006 - 07:42

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
Trevligt slutsteg. Gillade stora Vincent senast jag hörde dem. En god bit på vägen till fullständig neutralitet. Rotel 1080/1090, GamuT och Bryston är väl ungefär vad som återstår om du vill ta ett steg till.

Gillar dämptavlorna. Smart!

#26

Postad 13 december 2006 - 17:09

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
da.

Redigerat av Glen Benton, 13 december 2006 - 17:12.


#27

Postad 14 januari 2007 - 15:10

astfors
  • astfors
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Har du något tyg/material i kärnan utav absorbenterna ?

Eller är det bara "tyg" som är spänd över en ram?

#28

Postad 16 januari 2007 - 01:39

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Hej!

I den största tavlan är det vanligt isoleringsmaterial. På de andra två har vi inte fixat det ännu eftersom vi är osäkra på om dom ska hänga i vardagsrummet eller inte. Hursomhelst funkar det med vanlig isolering även där. Dock något tunnare. Inte high-tech, men helt okej ...

Mvh
/GB

#29

Postad 20 januari 2007 - 01:03

Unregistered11b4de97
  • Unregistered11b4de97
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej!
Om jag kunnat rösta skulle jag lätt lagt en tia!
Gillar den enkla stilen där du mixar en romantisk stil med den moderna.
Jag har också Normlampan, mkt trevlig.

#30

Postad 20 januari 2007 - 21:14

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Hej!
Om jag kunnat rösta skulle jag lätt lagt en tia!
Gillar den enkla stilen där du mixar en romantisk stil med den moderna.
Jag har också Normlampan, mkt trevlig.

<{POST_SNAPBACK}>


Kul att du kikade på mitt galleri! All positiv kritik är förstås väldigt kul att höra.
Man tackar och bockar!

Mvh
/Glen Benton

#31

Postad 23 januari 2007 - 19:38

dmillbank
  • dmillbank
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej Glen!

Helt otroligt fin lägenhet. Du har all min respekt och beundran i att ha gjort det mesta själv och jag vill gratulera så hemskt mycket med resultatet. Fantastiskt! Ja, det finns inte ord. :) Renoverar själv mitt hus just nu så framgångar och frustrationer är en del av vardagen. Tak mönstrena är superfina och jag har försökt hitta ställen där man kan köpa och installera något liknande. Var det redan där när du flyttade in eller la du till det senare?

Daniel
Chattanooga, TN - USA

Bifogad fil  ceiling.jpg   13,49K   75 Antal nerladdningar

#32

Postad 23 januari 2007 - 22:59

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Hej Glen!

Helt otroligt fin lägenhet. Du har all min respekt och beundran i att ha gjort det mesta själv och jag vill gratulera så hemskt mycket med resultatet. Fantastiskt! Ja, det finns inte ord.  :)  Renoverar själv mitt hus just nu så framgångar och frustrationer är en del av vardagen. Tak mönstrena är superfina och jag har försökt hitta ställen där man kan köpa och installera något liknande. Var det redan där när du flyttade in eller la du till det senare?

Daniel
Chattanooga, TN - USA

Bifogad fil  ceiling.jpg   13,49K   75 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>


Tjena!

Tackar, tackar! Det har varit ett jäkla slit ska du veta. Jobbigast var när vi sov i köket i typ två månader ...

Vad gäller stuckaturen (takmönstren) så är det original och har suttit där sedan huset byggdes 1927. Vi har reparerat och återställt en hel del av den genom att anlita en stuckatör som gjort avgjutningar genom att ta ner delar av det som var bevarat. Om du vill hitta något liknande så är det alltså en stuckatör du ska kontakta. Ofta har dom gamla formar från tidigare jobb på lager vilket innebär att du kan få gammal stuck i ett nytt hus eller lägenhet om du nu skulle vilja det.

Lycka till och ha det så bra!

Mvh
/GB

#33

Postad 02 februari 2007 - 12:05

uncommon
  • uncommon
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Tja Glen!

När får vi ser bilder på köket egentligen? Du skrev att det var under konstruktion i juni - börjar det bli klart?

/U

#34

Postad 02 februari 2007 - 13:45

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Tja Glen!

När får vi ser bilder på köket egentligen? Du skrev att det var under konstruktion i juni - börjar det bli klart?

/U

<{POST_SNAPBACK}>


Tjena!

Jodå. Det är nästan färdigt. Några småsaker återstår dock, så det känns tråkigt att lägga ut bilder. Lovar att PMa dig när jag plåtat det.

Ha det gott!

Mvh
/GB

#35

Postad 22 mars 2007 - 22:56

-Wille-
  • -Wille-
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
G Benton,

Har varit in och kikat på ditt galleri några gånger, efter varje tillfälle konstaterar jag att detta är "världsklass".

En eloge till allt arbete, grym teknik, inredning, egendesign m.m. listan kan göras lång....

Kör hårt framöver!

/Wille

#36

Postad 27 mars 2007 - 19:49

Unregistered682
  • Unregistered682
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Tjenare,

Kombinationen med 4 kvadratiska skåp för cd-förvaring är klockren, och den enda lösning jag själv kan tänka mig. Undrar sonika vilka skåp du köpt? Ikea?

/yfront

Återigen, total världsklass. Fixa nu lite härlig primareelektronik så blir det fulländat ^^

#37

Postad 13 april 2007 - 08:57

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Tjenare,

Kombinationen med 4 kvadratiska skåp för cd-förvaring är klockren, och den enda lösning jag själv kan tänka mig. Undrar sonika vilka skåp du köpt? Ikea?

/yfront

Återigen, total världsklass. Fixa nu lite härlig primareelektronik så blir det fulländat ^^

<{POST_SNAPBACK}>


Halloj!

Jo, det blev bra med skåpen. Det är IKEA. Bestå kökskombo har jag för mig att det är.

Primare blir det inte men däremot TAG Mclaren-försteg parat med Vincent-steget för frontarna och ett Proton femkanals för center/bak (troligen).

Ha det!

/GB

#38

Postad 17 maj 2007 - 20:59

Caashmere
  • Caashmere
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag bugar och bockar för eran extraordinära underbara lägenhet, jag har bara en kort liten förundran över en sak. Vad heter, eller vart kan man få tag på dessa, eller något liknande, i plast eller glas? Det jag syftar på är alltså "huvudet" du har dina hörlurar sittandes på när de inte används.

Postad bild

Tacksam för svar, Mvh.

Skicka gärna ett PM ifall jag tappar bort ditt album.

Redigerat av Caashmere, 17 maj 2007 - 21:04.


#39

Postad 17 maj 2007 - 21:45

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Hej Caashmere!

Alltid kul när folk gillar lyan!

Angående glashuvudet så köptes det på en loppmarknad i Berlin, så jag vet inte var man kan få tag på ett. Kan tänka mig att man skulle kunna hitta ett i någon klädbutik eller liknande.

Lycka till!

/GB

Redigerat av Glen Benton, 17 maj 2007 - 21:46.


#40

Postad 18 maj 2007 - 14:16

astfors
  • astfors
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Hej Caashmere!

Alltid kul när folk gillar lyan!

Angående glashuvudet så köptes det på en loppmarknad i Berlin, så jag vet inte var man kan få tag på ett. Kan tänka mig att man skulle kunna hitta ett i någon klädbutik eller liknande.

Lycka till!

/GB

<{POST_SNAPBACK}>



Det finns liknade på Mique på Tuna Park i Eskilstuna.

#41

Postad 05 augusti 2007 - 20:24

Caashmere
  • Caashmere
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hejsan,
Gillar din smak rakt igenom, lite intresserad av Omega-kopian du fått tag på, Speedmaster Professional? Vart fick du tag på den och vad fick du ge för den?

Helt sjukt fräsha bilder btw.

vänliga hälsningar,
andreas

#42

Postad 05 augusti 2007 - 20:51

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Hejsan,
Gillar din smak rakt igenom, lite intresserad av Omega-kopian du fått tag på, Speedmaster Professional? Vart fick du tag på den och vad fick du ge för den?

Helt sjukt fräsha bilder btw.

vänliga hälsningar,
andreas

<{POST_SNAPBACK}>



Tjena!

Kul att du gillar bilderna! Båda kopiorna är köpta på Bali i Indonesien. Gav typ 450 kr styck. Tror Omegan ska likna en Speedmaster Professional, men vet inte riktigt hur lik den är originalet.
Här finns lite kopior, men jag vågar inte lova något vad gäller kvalitet eller seriositet ...
Mvh
/GB

#43

Postad 16 augusti 2007 - 00:54

kawe
  • kawe
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Hej Glen, måste bara säga det att ja rå diggar din lägenhet ditt album är helt klart min favorit här på minhembio. Jag undrar om du har lagt det där golvet själv, och iosf vart får man tag på det?

// Kalle

#44

Postad 16 augusti 2007 - 21:41

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Hej Glen, måste bara säga det att ja rå diggar din lägenhet ditt album är helt klart min favorit här på minhembio. Jag undrar om du har lagt det där golvet själv, och iosf vart får man tag på det?

// Kalle

<{POST_SNAPBACK}>


Tjena Kalle!

Alltid lika kul att höra positivia kommentarer! Det har varit ett jäkla slit att få ordning på allt ska du veta.

Golvet är vanlig ekparkett (inget fint eller speciellt med den alls) som var lagd innan vi flyttade in och började renovera. Vi har slipat den och sedan använt svart vax. Ganska enkelt och billigt m.a.o. Kolla noga med en fackman om du ska göra det, för det behövs lite specialknep.

Mvh
/GB

#45

Postad 06 september 2007 - 13:32

Caashmere
  • Caashmere
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag är sjukt nyfiken på hur du bär dig åt när du tar bilder som du gör, bl.a på Omega-klockan. Jag har själv försökt mig på liknande bilder på mina klockor men det är faktiskt helt omöjligt. Jag har testat de flesta inställningarna men jag når inga framsteg.

Du skulle inte kunna skicka orginalbilden till mig innan du la in den i photoshop så jag skulle kunna få se på ett ungefär hur det ska se ut innan man börjar mixtra med den?

Vet du på ett ungefär vad för inställningar du använt när du tagit bilden?

Jag har en Nikon D40..

Tacksam för hjälp och svar!

Mvh

#46

Postad 08 september 2007 - 20:40

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Jag är sjukt nyfiken på hur du bär dig åt när du tar bilder som du gör, bl.a på Omega-klockan. Jag har själv försökt mig på liknande bilder på mina klockor men det är faktiskt helt omöjligt. Jag har testat de flesta inställningarna men jag når inga framsteg.

Du skulle inte kunna skicka orginalbilden till mig innan du la in den i photoshop så jag skulle kunna få se på ett ungefär hur det ska se ut innan man börjar mixtra med den?

Vet du på ett ungefär vad för inställningar du använt när du tagit bilden?

Jag har en Nikon D40..

Tacksam för hjälp och svar!

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>



Tjena!

Det är bara att öva. Jag är verkligen ingen toppfotograf ska du veta. Omegan tog jag helt på frihand utan stativ. Det var som sagt en D40 jag använde. Det viktigaste av allt var att jag hade ett lagom starkt och väldigt trevligt dagsljus när jag tog bilden, så jag kunde ha kort slutartid. Minns inte inställningarna och har inte kvar originalbilde tyvärr. Det jag gjorde i Photoshop var att jag mörkade ner urtavlan något samt tog bort det mesta av färgen i själva stålet. Stål har en tendens att bli blått och fult av någon anledning. Sedan drog jag på lite mer skärpa på urtavlan också. Tror jag tweakade färgen på min arm lite oxå ... :D

Kört hårt, förr eller senare tar du grymma bilder.

/GB

Redigerat av Glen Benton, 08 september 2007 - 20:41.


#47

Postad 16 september 2007 - 18:55

frankielymon
  • frankielymon
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
riktigt fin lya!
har själv precis mörkat ner mina gamla golv och renoverat stuckaturer så jag vet vilket pill det kan vara - ditt resultat är verkligen fint!

är i färd med att ge mig på mitt badrum och blev lite nyfiken på din golvklinker. du har ingen närmare bild? hur pass 'äkta' ser de ut? vågar man fråga om märke och leverantör?

trevlig söndag,
fredrik

#48

Postad 25 september 2007 - 23:52

nicolau
  • nicolau
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Tja. Snyggt hem du har :) Stilrent..
Hursomhelst.. den IR-sändaren (mottagaren??) du har.. hur mkt gav du för den? Samt, var kopplar du in den? :(

//nico ;)

#49

Postad 31 oktober 2007 - 14:48

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Hej! En helt fantastisk lägenhet och underbara bilder på det du åstadkommit. En fråga hur mycket av funktionerna i din receiver klarar du av att styra med Kameleon fjärren och kan du starta samtliga enheter receiver, dvd... med en enda knapptryckning?

#50

Postad 01 november 2007 - 22:26

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Hej! En helt fantastisk lägenhet och underbara bilder på det du åstadkommit. En fråga hur mycket av funktionerna i din receiver klarar du av att styra med Kameleon fjärren och kan du starta samtliga enheter receiver, dvd... med en enda knapptryckning?


Hej!

Den klarar att styra det mesta på receiverrn (typ det som behövs). CDn startar endast genom att fysiskt sätta på den, så jag har inte brytt mig om att göra någon macroprogrammering, men det går.

Har man bara inte för udda märken/apparater så klarar den det galant.

Mvh
/GB



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.