Välkommen till min gästbok
Postad 31 July 2007 - 13:22
Vad är anledningen till två tv-kort? Vilket av dem skulle du rekommendera såhär i efterhand?
Postad 31 July 2007 - 13:40
Beställde först Hauppage-kortet men läste nånstans att det kunde ha problem efter stand-by eftersom det helt enkelt är en USB-hub med två USB-TV-kort monterat på ett PCI-kort. Bestälde då genast ett Pinncale kort också :-) Tänkte jämföra och sen kanske kränga det kortet jag tycker minst om.
Har inte hunnit jämföra sådär riktigt bra än. Monterade in Pinnacle kortet för ett par timmar sedan och Hauppauge har jag testat i fyra dagar. Det verkar inte vara några större skillnader. Båda gick väldigt smidigt att installera. Hade laddat hem senaste drivrutinerna i förväg och det var bara att peka ut dom när XP hitttat korten. Kanalsökning i Mediaportal gick snabbt för båda korten, lite fnul med att döpa om kanalerna bara.
Pinnacle-kortet är något snabbare på kanalbyte.
Återkommmer om jag hittar andra skillnader.
Har inte hunnit jämföra sådär riktigt bra än. Monterade in Pinnacle kortet för ett par timmar sedan och Hauppauge har jag testat i fyra dagar. Det verkar inte vara några större skillnader. Båda gick väldigt smidigt att installera. Hade laddat hem senaste drivrutinerna i förväg och det var bara att peka ut dom när XP hitttat korten. Kanalsökning i Mediaportal gick snabbt för båda korten, lite fnul med att döpa om kanalerna bara.
Pinnacle-kortet är något snabbare på kanalbyte.
Återkommmer om jag hittar andra skillnader.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
20 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?