Postad 08 juli 2007 - 23:42
Har sålt ut alla möblerna i vardagsrummet.
Nu blir det nya tapeter och fondvägg samt ny projeduk med ram.
fortsättning följer..
Postad 18 juli 2007 - 19:32
Postad 19 juli 2007 - 01:37
PS3an är jag GRYMT nöjd med. Otrolig DVD kvalitet och att spela på den är så skönt. Sedan finns det massor med småspel, demos, trailers och sådant att ladda ner. Spendera 10 timmar på 1 dag vid den är enkelt. Tiden bara flyger och det blir nog omöjligt att tröttna när t.o.m de sämsta spelen har otrolig skärpa i grafiken.
Postad 07 augusti 2007 - 18:40
Postad 07 augusti 2007 - 18:44
Det skall nog bli bra när det är klart.
Möblerna kommer inte förens i september.
Redigerat av Simz, 07 augusti 2007 - 18:44.
Postad 10 september 2007 - 14:28
Vardagsrummet är inte klart än så det kommer bli annu bättre.
Det skall in växter och en skåp för cd och dvd samt soffbord och gardiner.
/Simz
Postad 12 september 2007 - 18:53
Du måste säga att din nya soffa ser för grym ut. Vad heter den och vart köpte du den ifrån?
Postad 19 september 2007 - 20:20
Postad 21 oktober 2007 - 13:33

Postad 19 november 2007 - 14:47
skulle du kunna fixa min tråd "stereoförstärkare till dynavoice M-85" till förstärkartråden istället för subwoofer ?
skulle vara grymmt schysst

Postad 22 januari 2008 - 23:02
Jag har köpt en ny soffa nu, de blev dock inte den du tipsade om men en hyffsat lik. Vad tycker du rummet nu?

Postad 29 mars 2008 - 21:00

Du bor tydligen i Örebro också. Trevligt! När får jag komma och lyssna på dina högtalare

Postad 30 mars 2008 - 15:48
Panelen som gjorde testet består av tre stycken.

Swingkvast till vänster, Counteract i mitten och Julgransfot till höger.
Kablarna som vi testade är:
Straightwire musicable 2
QED Qunex 1 Kabel
Audioquest King Cobra

Ursäkta den suddiga bilden.
Skivan som vi använde under testet var Regina Spektor Begon To Hope
Testet gick till på följade sätt att jag koppla in kablarna utan utan de andras vetskap om vilken och vi körde samma ljudstycke och på samma volym.
Vi döpte kablaena till kabel 1,2 och 3 och varje person fick rangordna kablarna i ordning vilka som lät bäst.
Testresultatet blev följande.
Alla tyckte kabel tre lät bäst. Den hade klarast ton och mycket kontroll.
Detta var kabeln Audioquest King Cobra.
Tvåa kom kabel ett med 2 röster av 3 vilket var QED Qunex 1 Kabel. Den hade inte riktigt samma klang som Audioquest men även denna med bra kontroll i hela registret.
Kvar blir kabel 2 som då är Straightwire musicable 2.
Kan dock påpeka att det är väldigt liten skilland mellan alla tre kablar trotts ganska stor skillnad i pris.
Så om det är värt det får stå för var och en.
Men alla tyckte att Audioquest stack ut om det var någon som gjorde det.
Alltså panelens bedömmning:
1. Audioquest King Cobra
2. QED Qunex 1 Kabel
3. Straightwire musicable 2
Det var allt från denna gång.
/Simz
Postad 30 mars 2008 - 16:05
Noterar också att er favorit är en enkarderlig signalkabel med vettig skärmning och isolering. Själv har jag goda erfarenheter av signalkablar med liknande konstruktion, fast då i skepnad av nätverkskabel à 15 kr metern

Vad har de övriga kablarna för konstruktion?
Postad 31 mars 2008 - 12:33
Kul test. Hur många gånger växlade ni kablarna?
Noterar också att er favorit är en enkarderlig signalkabel med vettig skärmning och isolering. Själv har jag goda erfarenheter av signalkablar med liknande konstruktion, fast då i skepnad av nätverkskabel à 15 kr metern
Vad har de övriga kablarna för konstruktion?
Vi växlade två gånger.
Ang kablarnas konstruktion så är jaginte säker på vad de andra har för konstruktion.
/Simz
Postad 08 april 2008 - 07:44
Trevligt med nya högtalare antar jag?

Har själv levt med Audiovector de senaste 4-5 åren och har svårt att se att jag någonsin kommer att lämna det märket.
När du fotar dina högtalare bakifrån skymtar jag ett vitt soffbord utan ben, exakt ett sådant som jag tittat efter.
Var kan man hitta det och vad kostar det?
Mvh
Kim
Postad 11 september 2009 - 20:55
Skillnad på olika digitala ljudkällor.
I testet har jag använt mig av följande setup:
Högtalare: Audiovector s3 Super
Förstärkare: Naim Nait 5i
DAC: Dacmagic
CD: Marantz SA7001
Apple Airport express
Apple Imac
Kablar: Naim högtalarkabel, signalkabel Audioquest King Cobra, Click Tronic (optisk) och Van den hul The optocoupler Mk2 (optisk)
Setupen är kopplad på följande vis:
Imac-> Airport express->Click Tronic (optisk)->Dacmagic->Audioquest King Cobra->Naim nait 5i
samt
Marantz->Van den hul The optocoupler Mk2 (optisk)->Dacmagic->Audioquest King Cobra->Naim nait 5i
Testet består av 3 olika ljudkällor.
Spotify
Rippad cd Apple lossless
CD
Jag börja med att jämföra spotify mot cd med låten "Keith Don't Go''" Nils Lofgren.
Jag gjorde så att jag startade låten samtidig på datorn och cd spelaren och sedan skifta mellan line 1 och 2 på dacen för att kunna höra skillnaden på ett tydligt sätt.
Detta överaska mig ganska mycket att det knappt vår något hörbar skillnad mellan dessa två källor.
Spelade flera gånger olika partier i låten utan kunna höra någon större skillnad.
Om det var någon skillnad så skulle det vara att basen var lite mer kontrollerad med cd splaren men det var knappt märkbart.
Provade att ändra på filtret på dacen men detta på verka inte resultatet överlag.
Det som också är värt att nämna är att spotify har olika kvalité på sina låtar coh det verkar som just denna låt är riktigt bra.
Jag har premium konto på spotify och inställt på högre bitrate.
Testet fortsätter i morgon då det är för sent att spela (stör grannarna)
Postad 18 september 2009 - 11:10
Jag funderar själv på att köpa en DAC-magic och koppla in den till min Airport, men jag ser att det är flera som har problem så man får kanske vänta lite med detta...
Även Intressant att läsa att Spotify Premium har så bra kvalite.
Redigerat av Aristoteles, 18 september 2009 - 11:11.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar