Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Zarim

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 October 2006 - 21:46

Zarim
  • Zarim
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Jaha, då var det äntligen dags att dra igång bygget av ett biorum i källaren.
Jag är en glad amatör ( med betoning på "amatör") som nu ämnar avsätta plats i huset för mitt stora filmintresse. Jag kan ingenting om ljuduppsättningar eller projektorer m.m.

Men då jag aldrig varit rädd för att ge mig ut på okänd mark, så skall nog även detta gå vägen. Jag tänker börja med att bygga biorummet, så kommer utrustningen att köpas in allteftersom. Jag har inte lika stor budget som många andra verkar ha, men det fixar sig nog ändå.

Jag kommer att lägga in byggbilder allteftersom bygget fortskrider, och tar gärna emot synpunkter på förbättringar.

Skulle t. ex gärna vilja veta om ljudet blir väldigt dåligt i ett rum med träväggar, då jag tänkt att behålla dessa. Kanske kan jag använda mig av absorbenter ???

/Richard

Redigerat av Zarim, 30 October 2006 - 21:52.

Postad 30 October 2006 - 22:00

Unregistered7815a0b8
  • Unregistered7815a0b8
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej Zarim!

Ser mycket intressant ut det här, kan nog bli kanon!
Jag hade träväggar i en tidigare lägenhet, och jag har aldrig haft så bra ljud (STORT rum å 2-kanal iofs men men...)

hmmm....hur långt är rummet? Tänkte om du kunde ha soffan(?) med ryggen emot trappan i ställlet?
Kanske 1,5 meter ifrån? På så sätt kommer du/ni förbi samtidigt som ingen riskerar att "springa" in i duken. + att du kan göra en egen "ramspänd" duk o spara in lite av budgeten till annat.
Hur som helst tror jag du kommer få ett fint rum.
Glöm inte posta bilder nu :)

Postad 01 November 2006 - 00:09

Zarim
  • Zarim
  • Wannabe

• 12 inlägg