Postad 30 December 2006 - 16:30
Hej,
Har funderat på en 80" ramspänd duk till min lägenhet men vet inte om det blir bra eftersom jag endast har 3,5m mellan projektor och duk?
Hur långt avstånd har du mellan projektor och duk?
Har funderat på en 80" ramspänd duk till min lägenhet men vet inte om det blir bra eftersom jag endast har 3,5m mellan projektor och duk?
Hur långt avstånd har du mellan projektor och duk?
Postad 30 December 2006 - 16:37
Hej Robert.
Det låter lite snålt måste jag säga. jag har ca 4.8m mellan duk och projektor och det är rätt lagom enligt mig,
Hembiobutiken hade en bra "lista" på vilka avstånd som rekommenderas för Sanyo Z4.
Citerar här vad de skrivit:
"För att se om projektorn passar i din hembio följer här en kort lista med avstånd mellan projektor och duk där du kan se vilken storlek bilden får (bild i 16:9-format):
Avstånd -> Bildstorlek
2.5 m -> 41 - 82 tum
3 m -> 49 - 98 tum
3.5 m -> 58 - 114 tum
4 m -> 66 - 131 tum
5 m -> 82 - 163 tum"
Detta gäller i alla fall Z4an vet ej fall detta gäller generellt eller om det skiljer lite mellan olika märken, men gör som så att du söker lite i forumet här så finns det säkert ett svar på din fråga, annars lär det finnas någon kunnig som kan svara
Hoppas detta hjälpte dig lite
Mvh
Christian
Det låter lite snålt måste jag säga. jag har ca 4.8m mellan duk och projektor och det är rätt lagom enligt mig,
Hembiobutiken hade en bra "lista" på vilka avstånd som rekommenderas för Sanyo Z4.
Citerar här vad de skrivit:
"För att se om projektorn passar i din hembio följer här en kort lista med avstånd mellan projektor och duk där du kan se vilken storlek bilden får (bild i 16:9-format):
Avstånd -> Bildstorlek
2.5 m -> 41 - 82 tum
3 m -> 49 - 98 tum
3.5 m -> 58 - 114 tum
4 m -> 66 - 131 tum
5 m -> 82 - 163 tum"
Detta gäller i alla fall Z4an vet ej fall detta gäller generellt eller om det skiljer lite mellan olika märken, men gör som så att du söker lite i forumet här så finns det säkert ett svar på din fråga, annars lär det finnas någon kunnig som kan svara
Hoppas detta hjälpte dig lite
Mvh
Christian
Postad 14 January 2008 - 12:49
Bordsstället följde faktiskt med min telefon, likaså ett skyddande fodral till telefonen, första förpackningen jag sett där dom inte snålar in på tillbehören
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
51 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?