Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Vako

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 april 2007 - 01:41

Vako
  • Vako
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
:P Jag ville bara göra ett in lägg där jag förklarar för dom som har något emot min högtalar placering att jag lät min Denon mäta ut ljudet på min utrustning så mina Dynavoice högtalare skulle komma till sin fulla rätt. Vill bara tala om att jag och dom som varit här och lyssnat tycker att det är helt underbart ljud trots min placering av högtalaren ;)

Vill också tala om att jag inte köpte högtalarna för att vara vräkig som någon sa utan för att dom hadde fantastiskt bra ljud till de priset dessutom så köpte jag dom begangnade för en billig slant.
Och sen kan jag köra dessa utan sub och ändå få en bra bas jag använder nämligen mest subben till film ej musik

Och det är sant att jag har små rum i huset men jag håller på att bygga om så vi får väl se i framtiden vad som händer med rummen. Huset är ju ändå över hundra år gammalt så man får ta det försiktikt när man gör om men jag håller på :rolleyes:

;) Jag undra om det är fler här som inte kan placera som det bör göras och om ni inte är nöjda ändå för det är jag trots att dom inte står korrekt :rolleyes:

Titta gärna förstår Kritiken men det funkar

Det var dessa man blev kallad vräkig för

Bifogad fil(er)

Postad 19 april 2007 - 05:26

GForce
  • GForce
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
Egentligen finns det ganska få "regler" och dessa kan också sluta gälla beroende på rummet. Jag tror att det i ditt fall beror på dels rumskorrektionen och dels den öppna dörren (till köket?), samt öppningen mot spisen. Ev. kan också det spåntade innertaket i viss mån reflektera ljudet på ett bra sätt. Det viktiga är att du tycker att det låter bra.

Postad 19 april 2007 - 05:30

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

• 953 inlägg
  • 0
Vad sägs som mina härliga placering då? Fast den är uppställd efter hur rummet påverkar återgivningen. Så detta är den bästa placering ifall jag vill få ut maximalt ur mitt nuvarande rum ;)
Så det fungerar mer än ypperligt även fast många tycker det ser konstigt ut :P

https://www.minhembi...bild/143665.jpg

Redigerat med hänvisning till regel 7.10 Bilder får inte vara bredare än 700 pixlar

Redigerat av Passerati, 19 april 2007 - 23:03.

Postad 19 april 2007 - 07:19

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1 825 inlägg
  • 0
Att du fått sura kommentarer om högtalare, placering, möblering m.m. är väl inget att grina över.
Det hör till, vissa tål inte att hemmabion faktiskt fått anpassa sig efter rummet och inte rummet efter hemmabion. ;)

Jag tycker ditt rum ser helt ok ut, ser iaf ut som om någon bor där och trivs. Jag hade ställt högtalarna precis som du har gjort i ditt rum.
Rummet ser fortfarande ut som ett vardagsrum och där går att göra mer än att se film och lyssna på musik.

Sluta ta åt dig av låga betyg eller sura kommentarer eller gå in i ditt galleri och stäng av betygsfunktionen. :P

Postad 19 april 2007 - 22:45

Vako
  • Vako
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
:) Hej kul att du svara och skönt att se att det inte är bara jag som placerar konstigt :lol:
Och jag tycker din placering är helt Ok
M.v.h Vako :)

Postad 21 april 2007 - 09:06

Mars
  • Mars
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Du är inte ensam. När jag köpte min CRT fick jag inte ha den i vardagsrummet och flyttade in bion i gästrummet. Där var det en hel vägg med garderober, jag slet ut tre stycken och satte bion mellan de två som blev kvar. Tyvärr visade det sig att socklarna gick ner till betonggrunden med ingjutna bultar, så det blev till att lägga en skiva ovanpå istället. De tre garderobena flyttade jag till datorrummet och de kan flyttas tillbaka på ett par timmar. Har kompletterat med draperi för att bättra på mörkäggning.

Fördelen med att ha den i gästrummet är att det inte gränsar mot något sovrum, det går att spela rätt bra utan att störe ungar och fru när de sover.

Postad 21 april 2007 - 22:12

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Jag tog Mig friheten att slå ihop den här tråden som ursprungligen var en enskild tråd i högtalarforumet till medlemens gästbok.

//Loofy

Postad 22 april 2007 - 00:51

Vako
  • Vako
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
:) Kul att se att det är fler som reagerar på mitt inlägg vill bara säga att jag inte är sur på betygsättningen :D den tycker jag om :( . :D Jag får inte ge omdöme själv än! men det ska jag göra om några dagar när jag får :P . Jag ville bara få i gång en diskussion om ämnet och där vi kan visa upp hur vi på olika sätt har eller försöker lösa problemen på och det ser ju ut som vi är några stycken som har det så här ju :P Så kom igen med fler bilder och lösningar bara :unsure:

M.v.h Vako

Postad 22 april 2007 - 00:53

Vako
  • Vako
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
:) Förlåt jag glömde säga tack till er som svarat Tack Igen :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • MadVR Core videoprocessor
    Globe
    2025-04-26 20:58:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.