Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för A_Electronics

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 april 2007 - 13:00

A_Electronics
  • A_Electronics
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Postad 16 maj 2007 - 12:13

Unregistered2db22c08
  • Unregistered2db22c08
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Tjenare.

Intresserad av ditt Tritium 3-kanals steg. Vad får man pynta för ett sådant samt vem är försäljare av detta märke i Sweden

Postad 17 maj 2007 - 18:29

A_Electronics
  • A_Electronics
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tyvärr finns ingen försäljare av någon utav produkterna i mina mappar inklusive Tritium. Samtliga är rena hemmabyggen, alltså inga byggsatser, detta gäller även lådorna som fräses enligt mina specifikationer.

Dock finns framtida planer att eventuellt marknadsföra någon av byggena, då de flesta får ses som prototyper.

Postad 19 juli 2007 - 23:49

åsåb
  • åsåb
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Hur långt in i framtiden rör det sig om? Vilka är största hindren för att komma igång med en tillverkning? Allt ser ju riktigt läckert ut, och verkar vara snillrikt uttänkt. Och som sagt mycket stilrent. (I första hand var det elektroniken jag åsyftade.)

Redigerat av åsåb, 20 juli 2007 - 00:00.

Postad 19 juli 2007 - 23:52

åsåb
  • åsåb
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Apropå Avalanchen: Skulle den även passa till ren musiklyssning, ihop med ett par stativare?

Postad 20 juli 2007 - 19:01

A_Electronics
  • A_Electronics
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tyvärr finns inga planer just nu att starta upp en produktion, då jag saknar både tid och kapital. Eventuellt ligger också en utlandsflytt i antågande. Om det blir något, räkna med minst ett år framåt, kanske dyker möjligheten till försäljning upp av nuvarande dito kommande året, om jag skulle flytta?

MVH A_electronics.

Postad 20 juli 2007 - 19:08

A_Electronics
  • A_Electronics
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Gällande Avalanche för stativare. Skulle jag nog kunna dra mig så lång som att säga att det skulle fungera bra. Men subbens beskaffenhet är inte avsädd för supersnabba transienter, utan mer för kraftfulla urladdningar från 60Hz och nedåt. Till golvare passar den dock utmärkt.

Generellt skulle jag säga att en sluten variant med styvare kon och kortare slaglängd (och mindre moving mass) skulle passa bättre till stativare, om man vill ha mycket transientvillig bas. Men som sagt det är smaken som avgör. Själv var jag överaskad hur "snabb och musikalisk" Avalanche lätt under lyssning.

MVH A_electronics

Postad 21 juli 2007 - 22:26

åsåb
  • åsåb
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Nej, ska du dra igång en produktion får du nog lägga allt annat åt sidan. Men hur färdiga är grejorna, rent prestandamässigt? Skulle du kunna släppa dem på en marknad idag, oaktat tillverkningprocess, marknadsföring etc? Om man ser på bilderna ser det onekligen så ut. Allt följer väl en linje?

Postad 23 juli 2007 - 16:42

A_Electronics
  • A_Electronics
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Gällande "hur färdiga" prototyperna är för tillverkning, beror detta på vilken apparatur som skulle vara aktuell. Ser man till kretslösningarna är dessa i de flesta fallen helt färdiga och utprovade för tillverkning, med vissa justeringar. Dock kan det krävs lite andra format på kretskort för masstillverkning.

Det som främst skulle skillja i en eventuell produktion (ej trovärdigt i nulägget) är den mekaniska kostruktionen. Denna behöver i vissa fall förenklas för lättare hantering/montering, och för att göra sakerna gångbara på marknaden. Att göra hela lådan i >10mm alu är i prissynpunkt inte konsumentvänligt, med dagens metallpriser.

MVH A_electronics.

Postad 17 augusti 2007 - 00:41

Unregistered8b2ea7b3
  • Unregistered8b2ea7b3
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej och oj, vilka fina kreationer!

Jag har lite ideer angående att bygga en sk HTPC i släng-dig-i-väggen-stuk och till detta behöver jag en riktigt fin låda med ganska stora kylflänsar på sidorna. Har du några tips om hur jag skall gå till väga? Jag har tittat en del på de här lådorna. Visst är de fina men inte tillräckligt och inte i min smak vad det gäller designen. Den här lilla söta lådan är mer min stil:

Postad bild

För övrigt gillar jag designen på de övriga produkterna Gryphon tillhandahåller men även om min ekonomi är god så är den inte riktigt i paritet med mina hifi-drömmar...

Så, det vore trevligt med lite bollplankande med dig då du verkar ha god koll på hur man bär sig åt inte bara vad det gäller innanmäten utan även behållarna.

Vänligen /M

Postad 17 augusti 2007 - 09:28

A_Electronics
  • A_Electronics
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej Morfendite

Ja du, de små söta lådorna från Gryphon är verkligen söta dels designmässigt och kostnadsmässigt vill jag lova. Räkna med att en ren sådan låda kostar cirka 10 000kr att tillverka i liten serie. Jag skulle inte rekommendera dig att göra en låda från scratch, såvida du inte är riktigt duktig gällande ritteknik och har alla nödvändiga mått tillgängliga (moderkortslayout etc). Stora kylflänsar (som du kan staka) hittar du t.ex. på Farnell, finns alla möjliga mått, samtidigt har de alla möjliga lysdioder och switchar:

http://se.farnell.co...jsp?sku=1211722

Räkna samtidigt med att kostnaden för att utföra fräsarbete uppgår till cirka 800kr/h. Jag själv låter endast fräsa saker om jag inte kan hitta något lämpligt masstillverkat istället, där kostnaderna är betydligt lägre speciellt om det är gjort i asien.

De lådorna som fanns i länken såg rätt välbyggda ut, försök utgå från en sådan och modifiera låddetaljerna istället. Om det är gjort i eloxiderat alu. kan du lätt låta omelodixera i andra färger. Gillar du svarta blanka ytor som på Gryphon. Görs detta lätt med transparent plexiglas/akryl med skyddsfilm som fräses ut, poleras på sidorna och på baksidan målar du ytan med svart färg och klistrar fast stycket (baksidan) med bra dubbelhäftande tejp (M3) till lådan, för att undvika skruvhål.

MVH A_Electronics.

Postad 11 december 2007 - 14:43

Livinloud
  • Livinloud
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hejsan!

Om du skulle sälja dina färdigbyggda Nexus eller producera nya slutsteg, vad skulle prislappen ligga på?

Hur pass välljudande är dom?

MVH Fredrik M

Postad 13 juli 2008 - 10:37

Danne-k
  • Danne-k
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Du skulle inte vara intresserad av att säla ritning, byggkonstruktionen på dina hembygge, dom vore faktiskt intressatna även om man som jag inte lirar i samma klass.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • MadVR Core videoprocessor
    Globe
    2025-04-26 20:58:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.