Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för patrics

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 September 2007 - 08:36

patrics
  • patrics
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Postad 26 October 2007 - 14:34

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Heh, ja. Skärmsläckaren är kickass! Inte helt lätt att tyda men hade jag kunnat gå runt med en sådan på armen hade jag gärna gjort det. Stil!

Skärmen är kanon. Det finns bara två saker jag inte är så jättenöjd med, resten kan du utgå från är bra. Först det första fick jag tweaka min lite för att viss ghosting skulle uppkomma. Vet inte varför detta hände men är tydligen ett känt problem med de senare modellerna. Jag kör relativt låg brightness och det var endast då detta uppstod. Går i varje fall att slippa genom att justera vitbalansen på de separata RGB-värdena lite. Sen dess är det inget jag har problem med. Det andra är att antireflexbehandlingen gör att man kan ana en viss grynighet när man betrakta stora ytor med samma färg, gärna grått t ex. Är som om det kryper lite i det. Jämför jag med min glossa 13.3"-skärm på Macbooken upplever jag inget liknande. Behandlingen gör ju dock susen då skärmen står precis vid ett fönster.

Tror garanterat du kommer bli nöjd om du köper hur som helst. För film, spel, surfning, ordbehandling och allt möjligt har jag bara upplevt en förbättring. Enda nackdelen är att man blir lite bordskämd :P

Lycka till!

Mvh,
Micke

Postad 02 April 2008 - 21:19

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Hej.
Du umdra om jag ha provar mer signalkablar än King cobra.
Kolla i min gästbok så kommer du få svar på det.
MVH Simz

Postad 28 May 2008 - 17:48

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Hallå du.

Allt bra hoppas jag.
Hur har stereon det? :(
Trivs med GS20orna??

Postad 29 May 2008 - 22:36

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Faktiskt riktigt nöjd med 805orna.. Trodde aldrig jag skulle bli det med ett par stativare..
Men helklart så ska det kompletteras med subbar.. Men om det blir nu eller om jag väntar till man inte bor i lägenhet, det får jag se.. Överlever i dagsläget. :)

Vad blev det för kablage?? :D

Postad 16 June 2008 - 23:56

patrics
  • patrics
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Faktiskt riktigt nöjd med 805orna.. Trodde aldrig jag skulle bli det med ett par stativare..
Men helklart så ska det kompletteras med subbar.. Men om det blir nu eller om jag väntar till man inte bor i lägenhet, det får jag se.. Överlever i dagsläget. :(

Vad blev det för kablage?? :(

Efter mycket beslutsångest så blir det följande kablar:

Högtalarkabel: Harmonic Technology Pro-9 Plus
Signalkabel: Harmonic Technology Pro-Silway MkIII/II alternativt Harmonic Technology Truthlink

Jag tänker nog vänta tills efter sommaren fast om det dyker upp ett bra erbjudande så nappar jag nog direkt,
just nu kör jag med dina gamla qed kablar och en Xindak BC-01, förvånansvärt bra ljud för pengarna.

Förresten, lyssnade på en grym anläggning på Ultimate sound & Music, TAD R1 Reference One Högtalare med Audionet elektronik, helt otroligt ljud. (ultimate.se)’

Postad 04 July 2008 - 08:22

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Efter mycket beslutsångest så blir det följande kablar:

Högtalarkabel: Harmonic Technology Pro-9 Plus
Signalkabel: Harmonic Technology Pro-Silway MkIII/II alternativt Harmonic Technology Truthlink

Jag tänker nog vänta tills efter sommaren fast om det dyker upp ett bra erbjudande så nappar jag nog direkt,
just nu kör jag med dina gamla qed kablar och en Xindak BC-01, förvånansvärt bra ljud för pengarna.

Förresten, lyssnade på en grym anläggning på Ultimate sound & Music, TAD R1 Reference One Högtalare med Audionet elektronik, helt otroligt ljud. (ultimate.se)’

Harmonic Tech.. Trevligt kablage det. :)

Xindakarna verkar intressanta. Många som kör med och är nöjda. Mycket ljud för pengarna verkar det som. Tyvärr inget jag lyckats stöta på här nere..

Vad det gäller TAD:arna så kan jag inte påstå att jag blev lika imponerad. Fick en trevlig spelning på Malmö Mässan.. Men icke att de föll mig i smaken.
För mycket bas, förlite finlir enligt mig.. hehe ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.