Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Terminarthur

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 April 2008 - 21:17

Terminarthur
  • Terminarthur
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Postad 14 April 2008 - 13:30

The_EccEntric
  • The_EccEntric
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Välkommen till min gästbok

"Det är sällan H/K överspeccar, men dom vinner sina kunder på att mäta ärligt under höga mätkrav medan konkurrenterna gör på ett annat sätt, så i en direkt jämförelse är det just ingen skillnad.
Det H/K vinner på då, är att dom ser ut att ge mycket mer än dom speccar för oinvigda och då tror man att dom levererar mycket mer än dom lovar, vilket ger goodwill.

Som sagt, same shit - different story...

Min recever är mätt till 7X55W med full utstyrning på alla kanaler. Det är en Pioneer AX2-AS med ca "7X160W 6Ohm"
Men det är också en mätning som har lite att göra med verkligheten, det är aldrig sån belastning på alla kanalerna samtidigt när man lyssnar i verkligheten. Så det är mer intressant vid en direkt jämförelse av olika apparater.

Man får alltid mer än så när man lyssnar på riktigt, men bra att veta ungefär hur mycket reserver det finns att ta när det händer mycket och kommer kraftiga ljudimpulser osv.
Man behöver ju trots allt en del kräm för att det ska låta så bra som möjligt, men - Good enough är bra nog...

Kör man istället bara två kanaler så har den exempelvis mer att ta av och då är det ungefär 2X180W i 8Ohm vilket är riktigt bra, och mer än dom speccar! (rätt mycket mer) även med tanke på många 2-kanalare ändå. Man får ju tänka på vad det är vi snackar här och vad dom ska göra i förhållande till vad dom kostar.

Dom är jäkligt snygga dom här nya H/K, jag har sett en "live" och dom är riktigt fina, passar in i moderna hem bättre än någon av alla de andra teknik-klumparna.
Dom kommer säkert låta bra också, med moderna/normala ljudmänniskors mått mätt.

Det jag har undrat lite över på dom tidigare seriena är att dom är så... efter... med att dela ut viktiga features, vad är det man kommer att sakna på dom här?

Priserna brukar vara lite höga i förhållande till vad man får också, nån som har Svenska priser? - finns dom på Prisjakt? (ska kolla)"

Redigerat av The_EccEntric, 14 April 2008 - 13:44.

Postad 14 April 2008 - 13:42

Terminarthur
  • Terminarthur
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Det lät intressant..

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.