Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för NIEDERMANN

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 mars 2011 - 19:25

NIEDERMANN
  • NIEDERMANN
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Postad 13 juni 2011 - 16:51

NIEDERMANN
  • NIEDERMANN
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Här är några bilder på min integrerade hemmabio. Har under senaste året byggt upp en trevlig anläggning som både stora och små har glädje av.Jag ville eftersträva kvalitet i alla led och att inte det skulle ta alltför stor plats,men ändå ha kraften,styrkan och närvaron vid filmtittande och tv-spel. Jag känner att jag börjar att komma i mål.
Ett stort tack vill jag rikta till min kamrat Sigmund,som jobbar i HIfiklubben,för åtskilliga timmars arbete och tålamod! :)
Ser uteslutande på BD,och samtliga DVDer är undanpackade.

Använder ett 5.2 system ifrån B&W. Frontarna är nyinköpta,smått fantastiska 804 Diamond,som egentligen borde få en helt egen tråd.En helt fantastisk fronthögtalare! :D
Center är en CMC2,subbar är två 10CM och surroundhögtalare är CM5 på CM stativ. Som ni ser har jag en provisorisk lösning på gängningen under CM5,använder spikes ifrån 804,B&W goes gothic,kan man säga! :lol:Samtliga högtalare i svart pianolack. Samtliga är utrustade med Soundcare Superspikes,som för övrigt är gjorda i Norge. Använder en Denon 4311 i preampmodus och har i tillägg besten Halo A 51 ifrån amerikanska Parasound som slutsteg. Oppo BDP 95 som Blu-Rayspelare. Kablage kommer uteslutande ifrån Nordost och HDMI ifrån QED.Samtliga högtalare är utrustade med Nordost jumpers,både närmast terminalerna och närmast slutsteget. En effektiv investering som är betydligt bättre än de fula mässingsplåtarna som brukar sitta bak.
Använder Nordost baldur Bi-wire 2x3m till mina 804or.
Plasman är en 50" VT20(3D) ifrån Panasonic som kommer att specialkalibreras av en kamrat som tillhandahåller en 80000kronors kalibreringsmaskin för ändamålet.

För ytterligare detaljer om vilka Produkter jag har,är det bara att gå in på "galleri". Hoppas att det faller några i smaken.

Screenshot är ifrån min favoritfilm på BD,"Blade Runner-The Final Cut". Bilden är tagit mitt på dagen (på 1,5m håll),så bilden är väl inte helt optimal,men ger ändå en härlig närvaro och känsla.

Rummet är sk öppen lösning med vardagsrum,kök på cirka 50 kvadrat.

Möblerna är ifrån skånska SolidTech,Solo 3 och Duo 5,och absolut de bästa möbler jag haft!De tål det mesta,säkert ett mindre kärnvapenkrig också! En av mina bästa investeringar! Snygga och kaxiga är de också. Svensk kvalitet på sitt allra bästa med andra ord!
Om ngn vecka kommer ett bord i svart högglans,som matchar det jag har och en svart golvlampa som kommer att stå till höger om sweetspot.

Avstånd till sweetspot är ungefär 3 m,samma mellan frontarna.

Jag streamar uteslutande musik ifrån Spotify och WIMP via Squeezeboxen som går via en Hegel HD10 DAC. Fungerar helt toppen tycker jag! De flesta av CD skivorna är därför nedpackade tillsammans med DVD samlingen,då jag uteslutande ser Blu-Rayfilmer.

Bakhögtalarna som står på stativ,är fyllda med Atacama Atabites. Nästan fyra hinkar gick åt,men så fick jag öka vikten på B&W stativen från 10 kg,till 25 kilo också! Så nu står de som ett fjäll!
Har en Logitech Harmony 1100 som styr allt,en oumbärlig sak!

Screenshot nummer två kommer ifrån Flags of our Fathers.

Kom gärna med kommentarer!

Bifogad fil(er)

Redigerat av NIEDERMANN, 21 juli 2011 - 06:04.

Postad 25 juni 2011 - 22:36

NIEDERMANN
  • NIEDERMANN
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Nu har min B&W CM Centre 2 kommit! En go center som är hacket vassare än min tidigare Htm-61. Den ger en klarare,krispigare ljudbild och en mera närvaro. Mycket nöjd! Andra bilden är tre stycken strömkablar ifrån Nordost,Magus överst och två Shiva nederst. Shivan har jag på Oppon och 4311,då dessa kablar är anpassade främst för "finelektronik",såsom Blu-rayspelare,preamps osv. Sen är de snygga också. Har uteslutande kablage ifrån Nordost,då jag tycker deras företag är tufft och gillar deras filosofi. Nya,uppdaterade bilder på själva "hemmabion" kommer om några veckor!

Postad 20 juli 2012 - 23:38

Unregisterede2c7bd28
  • Unregisterede2c7bd28
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej Niedermann!

Riktigt fina grejer, men varför inte göra ett vanligt galleri så det är lättare att kika på bilderna för gemene man?

Ha de gött!

Daniel

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.