Om ni har några frågor eller synpunkter är det bara att skriva.
Mvh Chrippe
Redigerat av radiuz, 12 August 2004 - 03:41.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 24 March 2004 - 11:53
Välkommen till min gästbok.
Om ni har några frågor eller synpunkter är det bara att skriva. Mvh Chrippe Redigerat av radiuz, 12 August 2004 - 03:41. Postad 25 March 2004 - 23:57
blev tvungen att ge lite cred till ditt galleri, snygga bilder + 3 star wars planscher.. första gången ett galleri är värt en tia!
Postad 19 April 2004 - 17:09
bläää...jag vill också har nad's silverline serie
är lite avundsjuk på dig snygga bilder har du också. Postad 01 May 2004 - 16:57
snygga bilder! Jag får en "vill ha" upplevelse när jag kollar på dina bilder
Postad 02 June 2004 - 20:02
Fina foton!
Tycker om att displayer och dioder har kvar färgen även om resten av kortet är svart/vitt. Superlativ-fint Postad 23 July 2004 - 17:24
Hur har du gjort så att dioder och displayer bara syns i färg och de andra sakerna i svart vit
Postad 23 July 2004 - 17:29
Lekt med Adobe sen jag var under 10år, dessutom är det där inget svårt att göra!
Redigerat av radiuz, 23 July 2004 - 17:30. Postad 23 July 2004 - 17:31
Ja okej. Men du skulle inte kunna tänka dig att beskirva hur du går till väga?
Postad 29 July 2004 - 22:24
Stiliga bilder! Själv tycker jag dock de blir lite jobbigt nästan när alla bilder e med samma svartvita stuk, hade räckt med en eller ett par.. min mening
Postad 29 July 2004 - 22:31
Tack!
Smaken är som baken, dock börjar jag väll tröttna lite på det svartvita så det kanske blir i färg snart igen. Bor hemma fortfarande i mitt rum, jopp det är en loftsäng. Kan fixa fler bilder självklart, men blir när jag har tid och ork. Postad 29 July 2004 - 22:33
Jepp kör ett par i svartvitt bara, tror de ger mer
Postad 29 July 2004 - 22:38 Redigerat av radiuz, 29 July 2004 - 22:39. Postad 29 July 2004 - 22:54
Ja de blir bättre
Postad 29 July 2004 - 23:09
Jepp! Jo jag håller på att fixa lite just nu. Tackar, jag lånar min flickväns kamera som är en Sony på 5megamixels. Går att få riktigt bra kort med den, men ack så känslig. Stativ är ett måste, förstår ej hur jag lyckats knäppa bilden på mellanregistret på B&W. Gjorde det ståendes!
Postad 26 October 2004 - 16:08
Tja
Vad har du att säga om ditt ljudkort?? Är på G att köpa ett likadant. Samma fråga gällande V3:an. Edit: Vad har du tänkt skaffa istället för S100/200? Mvh Redigerat av stigerud, 26 October 2004 - 16:12. Postad 26 October 2004 - 16:21
Ljudkortet är riktigt bra och att det går att skaffa för ca 1000kr idag är riktigt prisvärt då det kostar ca 2k. Nackdelar = krävande, ej anpassat för spel och kan vara lite problematiskt ibörjan då det har en massa inställningar. Men när man väll fått igång det blir man nöjd, riktigt bra ljud och låg THD. X-CAN V3 är en bra hörlursförstärkare, kanske lite för "kallt" ljud för vissa men det finns alltid equlizer i datorn (t.ex foobar2k som jag själv kör). Spelar neutralt och kraftfullt, tappar aldrig kraft till lurarna och du kan dra på tills det gör ont helt enkelt
Tänkte skaffa mig en Primare SPA20 och på så sett få ett bra (om inte bättre) 2-kanals ljud och även ha flerkanaligt som jag planerar igen då jag köpt en plasma nyss. Det blir en fin julklapp till mig själv! Redigerat av radiuz, 26 October 2004 - 16:33. Postad 11 November 2004 - 16:24
Tjenare. Det verkar som att det hänt lite hos dig sedan du lade upp bilderna. Dax att förnya i ditt galleri tycker jag!
Postad 11 November 2004 - 17:24
Kommer att lägga ut helt nya bilder när den nya TV'n finns och när jag har en Primare.
Postad 11 November 2004 - 18:15 Tja Satte in ljudkortet för ett par dagar sedan o blev först besviken då det fortfarande brummade i stereon, allt annat skräpljud var borta men inte brummandet men det avhjälptes med en bättre kabel så nu är jag supernöjd! Får se om det kanske kan bli en V3:a snart ocskå. Ha de gott! //P Postad 11 November 2004 - 18:24
Kul att du blev nöjd
Postad 29 December 2004 - 17:16
Senaste uppgradering :
Primare SP31.7, blir till att spara till A30.2 steget. EDIT : Primare processorn buggade rejält och efter 50 dagars problem med både service'n samt klantighet har jag ej längre kvar min SP31.7. Nu väntar en SP31 istället, men några andra alternativ som Arcam's nya AVP700 samt P1000 står på listan. Redigerat av radiuz, 05 March 2005 - 02:34. Postad 06 March 2005 - 05:02
Riktigt bra skärpa på de där bilderna ser det ut som, men om de är tagna med stativ som du säger så förstår jag ju det
Men jag ser inga bilder på dina högtalare? Har de smitit? Ser bara "överblicks" bilden du har där på hela anläggningen Men bilderna är stiliga Har du gjort något i photoshop för att öka skärpan eller så, några speciella effekter du använt? Ibland brukar jag använda Auto Color, Auto Contrast och Auto Levels, är det bra eller ska man göra på något annat sätt tycker du? ;P Frågar eftersom du verkar kunna programmet bättre än mig Postad 23 March 2005 - 00:25
Stativ och stativ
Högtalar bilderna har jag skippat då jag tänkt fixa nya bilder och kanske ska flytta in till ett större rum detta år. Får tacka! Har ej redigerat någon bild faktiskt, bara förminskat dom till rätt storlek. För att få en bra bild handlar det nog mycket om ljussättning och vilken tid på dygnet man tar bilderna. Gäller att få till dom riktigt mysiga bilderna helt enket EDIT : Ja snart hämtar jag min nya SP31 processor, bilder kommer upp på denna skönhet. Givetvis lite läckra närbilder med påslagen display! Ögongodis hoppas jag Redigerat av radiuz, 23 March 2005 - 00:28. Postad 28 April 2005 - 17:28
Jaha! Då har man testat sin SP31 med ett gammalt NAD steg modell okänt. Hur låter det? Gösses säger jag bara! Skillnaden mot gamla NAD Silverline 100/200 är enorm, trots det dåliga steget jag kör med nu. Vilken värme och dynamik i ljudet, precis som jag ville ha det.
Förr var det jobbigt och nästan obehagligt att lyssna på musik, ofta så försökte man knipa igen öronen när högre toner spelades ut. Nu låter det helt underbart, ohehört mycket mer detaljer och det goa primare ljudet har jag fastnat för totalt. En helt annan dynamik är det också, jag är imponerad! Mitt senaste inköp framöver här blir ett A30.5 steg, kommer bli stora skillnader med det mot det jag har nu. Postad 28 April 2005 - 18:27
Jepp! Här körs det coaxialt och DAC´n i SP31 tar hand om signalen från datorn.
Postad 23 September 2005 - 07:45
Hej, var ett tag sedan. Mycket snyggt rum! Jag flyttar till egen lya snart, så 1-2mån kommer fina bilder från mig
Postad 03 October 2005 - 16:57
Tänkte bara berätta att jag vann första pris på Audioactive's sommartävling. En Primare CD21! Har aldrig vunnit något direkt i mitt liv så jag är riktigt glad
Såhär såg tävlingen ut! http://www.audioacti...udioa05stor.htm Givetvis fick jag in alla rätt! Postad 14 May 2006 - 14:30
Ryamattan du har på vägge hänger lite tokigt, rekommenderat är att dämpa bakom högtalarna och på sidan om högtalarna + att man bör lämna en spalt mellan högtalarna odämpad.
Postad 26 May 2006 - 09:56
Hej!
Tack för omdömet och så men all text du skrev i omdömesraden var om din anläggning. Hade varit kul med lite kommentarer om min hembio. Eller är den helt enkelt för billig som många tycker? MvH Nicke Postad 26 May 2006 - 15:21
Jag får hålla med dig till viss del, men budgeten tillåter inga köp för tillfället Men återigen, pengarna... jag skiter inte direkt pengar som otur är Postad 30 June 2006 - 21:14
Skänker du dina trasiga lurar kanske? Hade varit kul att pilla med om man får
Hör gärna av dig! Postad 10 July 2006 - 21:45
tackar för omdömet, eftersom jag inte färdigställt kablarna har jag inte heller tjuvlyssnat på dem ännu, kommer nog inte göra det förren jag köpt nya förstärkaren (runt den 25:e) eftersom jag brännt min nuvarande
kan återkomma när jag testat dem Postad 14 July 2006 - 01:49 Tackar Det är inte utan anledning som BKs subbar är lik vissa av RELs subbar. BK har varit OEM-tillverkare av subbar i 10 år. Resten kan man gissa sig fram Funderar du på REL Quake tycker jag helt klart att du ska ta dig en titt på XLS200DF. Jag har varit i samma situation, men efter en del undersökade så var jag övertygad om att XLS200DF lät bättre än Quake, till ett lägre pris! Sök lite på forumet och Google, så blir du snart övertygad om att BK är ett bättre alternativ än både REL och SVS. Postad 14 July 2006 - 05:47 Du ser, det krävdes inte så mycket sökning för att bli övertygad Vad gäller inköpsställe så är MarekSound officiell återföräljare för Sverige och Finland, även om det nog är möjligt att beställa direkt via BKs hemsida. MarkedSound håller till i Finland och hemsidan är på finska, men det var busenkelt att beställa via mail. Supporten är svensktalande och är mycket trevliga och hjälpsamma. Jag fick betala 5000kr inkl frakt och SPL-mätare (rekommenderas). Maila [email protected] för mer info. Postad 21 December 2006 - 12:27
Tack för all inspiration jag fått av dina bilder!
Har just beställt ett Radius Solo-stativ... Efter att ha studerat dina bilder antog jag att man kunde köpa till de spottar du har. Men så enkelt var det ju inte... Skulle uppskatta mycket om du ger mig lite info, t ex namn, inköpsställe o d. Jag byggde för några år sedan en "hobbyanläggning", men har nu tänkt göra det lite mer ordentligt. Jag har just registrerat mig här, så några bilder finns inte ännu, men det kommer så fort jag fått något så när ordning i kaoset som råder för närvarande. Min just nu innehållslösa sida hittar du här. Postad 27 February 2007 - 22:54
Då var det dags att återuppliva tråden lite! Har nu fått hem min Velodyne DD10, oj vilket subb!
Postad 19 November 2012 - 16:25
Tack så mycket
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |