Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för subban

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 maj 2004 - 16:50

subban
  • subban
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Välkommen !

Här får du gärna lägga dina synpunkter och kommentarer. Kritik eller beröm spelar ingen roll.

Hemmabio är en ju hobby som är roligast när alla inte har samma åsikter, eller?

Mvh Subban

Redigerat av subban, 16 juni 2004 - 19:52.

Postad 08 juni 2004 - 10:53

Unregistered6d817125
  • Unregistered6d817125
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Hej

Snyggt!

Häftiga hgt, har aldrig sett dem innan!

Fin upphängning till projjen!

Mvh AB

Postad 09 juni 2004 - 15:38

subban
  • subban
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Hejsan !

Alltid kul med lite komentarer. Jag är väldigt nöjd med högtalarna, kanonljud både till musik och film. Basen kan man reglera karaktären på ljudet så att den passar de flestas åsikter om välljud. 15" basen med 600watts förstärkaren kan frambringa djupbas så att sjunkbomber verkligen låter som sjunkbomber.

Fästet till projektorn kommer från Vogel´s men jag har gjort en egen förlängare(300mm) av ett plåtrör för att få projektorn i rätt läge. Originalet var för kort(65mm) och jag ville inte använda mig av keystonekorrektionen. Jag gjorde även plattan av en bit bänksiva i bok för att få lite extra förstärkning då taket bara består av gipsskivor. Man vill ju inte få projjen i huvve´ när man tittar på film.

Redigerat av subban, 09 juni 2004 - 16:33.

Postad 31 juli 2004 - 17:04

Unregistered3dced673
  • Unregistered3dced673
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Mkt snyggt!

Om man själv hade så bra ordning bakom förstärkaren..

Postad 31 juli 2004 - 19:56

subban
  • subban
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Tack ska du ha, det var kul att höra. Jag tycker det är ganska knepigt att få det snyggt med alla kablar. Jag har använt mycket kabelkanaler och ett antal buntband. Drömmen hade ju varit att dölja kablarna i väggen, men jag tror inte att min hyresvärd godkänner det. Det får väl bli sen när man skaffar hus.

Postad 01 augusti 2004 - 17:48

Unregistered3dced673
  • Unregistered3dced673
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Ja det är lite jobb med det..

Smart att köpa alla kabler ur samma serie blir inte massa olika färger osv..

Själv har man 50 m ekk kabel att gömma undan.. inte det lättaste + div lågbudget kablar i olika färger.

Ja hus skulle man haft och ett penga träd hade inte varit fel..

Hela din bio har hög vill ha faktor.

Postad 02 augusti 2004 - 17:55

subban
  • subban
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
När det gäller kablar så har jag alltid varit mycket nöjd med Supras kablar. Men man kan säkert finna någon bättre "highend kabel" någonstans.

Men ett "penga träd" skulle inte varit helt fel. Då skulle jag investera i en annan projektor, för det annser jag vara den svagaste länken i min hemmabio. Annars är jag mycket nöjd.

Postad 15 augusti 2004 - 10:24

loomis
  • loomis
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jovisst e´ hon snygg, men det viktigaste är väl ändå att hon är intresserad av hemmabio?

ja det är hon .. hon vill ju bygga ett Dedikerat hembiorum i våran källare.. det kommer snart ... kommer att lägga bilder på bygget oxså,,,

du har ett snygg hemmabio ...

Postad 18 augusti 2004 - 20:18

subban
  • subban
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Man tackar!

Jag är väldigt nöjd med ljudet och bilden får godkänt. Men det jag behöver är ett hus där jag kan inreda ett kompromisslöst ljud&bild rum. Där jag inte behöver ta någon hänsyn till andra familjemedlemmar som vill kunna leva ett normalt liv i vårt vardagsrum.

Postad 18 augusti 2004 - 20:22

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Mycket stilrent inredd (mysvrå) :D
Sedan måste jag erkänna att dina frontar är otroligt snygga :( :unsure: <_<

Postad 11 september 2004 - 02:18

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Gött o se att man inte är ensam om att ha hittat "den bästa front setupen" :P
Letade och lyssande på andra högtalare själv i över ett år (Infinity Alpha, Kappa, Canton Karat, Ergo, RC-A, RC-L, LE, B&W CDM9NT, NHT m.fl.) innan jag hittade mina Ti6k samt Ti1K - kör 2 par XTi20 som bakhögt i 7.1 setup då det blev en smula dyrt med 4*Ti2Kor bak ;)
Funderar på att införskaffa ett par Ti2Kor dock för att aktivera dessa vid SACD och DVD-A
Vid surround tykcer jag det är sömlöst nog med XTiérna och ljuder påminner mkt om tikarna i de övre regionerna där panoreringen sker.

Detaljrenheten i Tikárna är helt enastående, dock är jag lite (dock mkt lite) missnöjd med centern som inte har samma krispiga ljud som de stora. Men ifofs är det en center gjord för röster men jag hade ändå kunant tänka mig ett titan mellanregister i centern också för att få samma klarhet där.

Men man kan inte få allt
Rösterna låter ju fantastiskt naturtroget och det är ju mest röster som utspelar sig i centrum

Och de är ju inte bara välljudande - de är mkt vackra också :)

Må väl
Boogie

Redigerat av bigbadboogie, 11 september 2004 - 02:19.

Postad 11 september 2004 - 17:22

subban
  • subban
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
När det gäller högtalarna så är jag absolut nöjd. Ti6K har fått många bra recensioner av proffstyckare också. Så det är inte bara vi ”hobbyfanatiker” som tycker att dom är bäst! Jag är dock medveten om att Ti1K inte har fått dom allra bästa betygen i de recensioner jag läst. Men tillsammans tycker jag att dom kompletterar varandra mycket bra. Klangmatchningen anser jag vara perfekt. Och till musik så tror jag inte att det finns bättre högtalare. Jag tror aldrig att jag byter bort dessa underbara skapelser. Ur mitt perspektiv är det kompromisslösa högtalare som jag nästan saknar ord för. Dom är mycket välbyggda och tillverkade av mycket välgjorda komponenter.

Jag tycker att det är lite märkligt att Harman Consumer Scandinavia knappt marknadsför dessa högtalare! Fler borde få möjlighet att lyssna/njuta av dom. Nej H/K väljer istället enbart budget modeller som i och för sig är ganska bra, men när man vill ha deras bästa produkter så tvingas man åka till Tyskland och Danmark. Det var föresten i Danmark som jag upptäckte dessa högtalare och blev besatt av dom vid första provlyssningen! Förövrigt så kan man inte köpa JBL Synthesis i Sverige heller och det tycker jag är synd och skam!

Redigerat av subban, 14 september 2004 - 19:33.

Postad 16 september 2004 - 17:48

lanken
  • lanken
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Snyggt!!!!!!!!!!
har du sålt kappa högtalarna?vist var det du som hade de

Postad 19 september 2004 - 20:22

subban
  • subban
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Man tackar!

Men några Kappa högtalare har aldrig varit i min ägo. Men det hade inte varit helt fel, för det är ju några mycket kompetenta högtalare det också.

Mvh, Janne

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.