Redigerat av Unregistered029e628b, 20 december 2004 - 23:13.
Postad 19 december 2004 - 13:09
Redigerat av Unregistered029e628b, 19 december 2004 - 13:09.
Postad 21 december 2004 - 10:55
Tyvärr är han en fara för min subwoofer, han älskar ju att krypa in i trånga utrymmen och under subwoofern är det extra mysigt...problemet är då att baselementet är riktat nedåt och Toddies taggar är vassa om du förstår vad jag menar

Postad 30 mars 2005 - 16:51
Tyvärr är han en fara för min subwoofer, han älskar ju att krypa in i trånga utrymmen och under subwoofern är det extra mysigt...problemet är då att baselementet är riktat nedåt och Toddies taggar är vassa om du förstår vad jag menar
Söt kotte, visst är dom trevliga husdjur. På tal om subwoofrar och igelkottar så var jag av med våran kotte en kväll, efter mycket letande hittade jag henne inne i min sub, fick monterna ner hela subben för att få ut henne

mvh
/a
Postad 30 mars 2005 - 17:10
Lät spännande det där med subben

Postad 03 juli 2006 - 07:10

Om du är väldigt sugen på att se den så kan du se en skymt av den på denna bilden: http://img286.images...85/kok223ol.jpg
Redigerat av mr.keyser, 03 juli 2006 - 07:11.
Postad 10 oktober 2006 - 20:09
Postad 01 november 2006 - 12:10
Du frågar hur jag rent praktiskt löser det med 2-kanal och hemmabio i samma system.
På Krell KAV-400xi kan jag dedikera en ingång där jag kör pre out frontarna från recivern.
Frontarna är alltså alltid kopplade till Krellen. När jag ändrar ingång på krellen till bioläget fungerar den som ett rent slutsteg, kopplar alltså förbi förstegsdelen. Detta gör jag från fjärren. När jag då vill köra 2-kanal ändrar jag ingången på 400:an till den ingången som cd är kopplad till. I mitt fall då den balanserade ingången. Nu fungerar 400:an som intregrerad förstärkare. Så i 2-kanals läget kör jag med Krell Kav-400xi balaserat från Krell SACD Standarden till frontarna. Detta med att man kan köra en intregrerad försärkare i såkallad " punch out, theatre mode" är mycket smidigt om man värdersätter 2-kanals lyssning.
Hoppas att jag har förklarat så att du hänger med

Mvh/Roland
Postad 01 november 2006 - 12:23
Jo, jag hänger med! Otroligt smidig lösning som jag själv funderar lite smått på, om än inte i samma prisklass...
Mvh Mattias
Postad 01 november 2006 - 13:17
Mvh/Roland
Postad 08 december 2006 - 11:01
Var in en vända på Takt o Ton och lyssnade lite på olika stärkare.
Jag valde att jämföra en likadan Onkyo som jag har hemma, närmare bestämt en Onkyo 600 (6000:- vid inköp 2002) mot Sherwood 7500 (3295:-), Marantz 7001 (12000:-) och slutligen mot Linn Classik Movie 05 (demoex för 32000).
Till Onkyon, Marantzen och Sherwooden användes en Arcam-cd som källa. Högtalare var Linn Katan, riktigt trevliga lådor.
Tyvärr fick min kära Onkyo pisk så det sjöng om det av alla inblandade, även Sherwooden. Till min stora förvåning lät Sherwooden MINST lika bra som Marantz 7001, om inte bättre.
När man bytte från Onkyon till Sherwooden var det som att allt föll på plats och ljudbilden breddades. Precis som tamias säger kunde man nu urskilja och följa instrumenten.
När vi sedan bytte till Marantz 7001 märkte man ingen större skillnad, möjligtvis att ljudbilden krympte lite på bredden och att ljudet blev ngt vassare.
Sen gick vi vidare till Linn Classik Movie 05 och den fick alla övriga inblandade att skämmas, speciellt min gamla Onkyo. Nu pratar vi dock helt andra pengar.
Slutsats: Jag blev ruggigt sugen på Linn =P
När jag nu på kvällskröken sansat mig lite ligger Sherwood betydligt närmare till hands. 7500 är OTROLIGT prisvärd, det finns nästan inte. Nackdelen är att den bara har en optisk ingång och att den är ful som stryk. Nu ska den ju iof stå i min tv-bänk som har luckor, men ändå...Finns även en nyare Sherwood (8701) som kostar 5300:-, rätt snygg faktiskt och med 2 optiska ingångar, autokalibrering mm. så det kanske blir en sån.
Jag har mao bestämt mig för en Sherwood RD-8701, som låter lika bra som RD-7500 fast med ovan nämnda fördelar.
Nu är bara frågan vilken dvd som ska få ersätta min Cambridge Azur 540D? Denon 1930, Marantz 4001 eller kommande Marantz 6001?
Kom gärna med synpunkter.
Mvh Mattias
Redigerat av Unregistered029e628b, 08 december 2006 - 11:02.
Postad 10 januari 2007 - 03:15
Iofs lät den bra och det går givetvis att förstärka upp ytterligare med slutsteg ( tillexempel Linns egna ) men då har man för länge sedan passerat vad min plånbok klarar som det ser ut nu.
Om man bara siktar på ett rent och fint ljud kan man ju lika gärna skippa hembiokittet och köra tvåkanaligt, annars om man som jag är bortskämd med diverse bra funktioner som gör vardagen dräglig och ett ljud som till viss mån förlåter att man inte alltid lyssnar på en perfekt ingångskälla så kan man nog utan att skämmas sikta åt ett annat håll.
Fast det är ju inte fel att drömma ( om man hade råd så skulle det nog se lite annorlunda ut??? )
Nu tror jag absolut inte att sista ordet är sagt om detta för HIFIbutiken östersund ska komma på hembesök här nån dag och de skulle ta med sej lite förstärkare och grejer.
Och eftersom de är återförsäljare till LINN så kan det nog tänkas att de tar med nån sån kanske?
Och jag har ju fortfarande inte bytt förstärkare och är helt öppen för förslag eftersom det är alltid kul att testa nya grejer... Tack för tipset!!
//Halvar
Postad 27 januari 2007 - 09:02
Postad 27 januari 2007 - 12:26
Redigerat av Unregistered029e628b, 27 januari 2007 - 12:27.
Postad 24 maj 2007 - 21:19
Postad 12 juni 2007 - 17:56
Hej! Du verkar ju ha fina grejer, men jag undrar hur du kommit fram till din högtalarplacering? Du får väldigt mycket reflexer från sidoväggarna när du placerar dem som du gjort, fast det kanske låter bäst så? Hur som helst så rekommenderar jag ett mellanrum på runt 180-200cm, du kanske redan har testat det?
Mvh Mattias
Högtalarplaceringen är baserad på två grejer. Dels ser det estetiskt bättre ut, sen så blev det lite
basfattigt annars. Är ingen basnarkoman men i mitt rum är det väldigt svårt att få till basen...
Postad 16 juli 2007 - 09:31
Jag undrar om du har lackat skåpen själv eller gick det att beställa med svart?
Jag har letat svart tv bänk men hittar inget så nu bygger jag också en.
MVH Simz
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar