Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för djungel-Jim

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 augusti 2004 - 21:44

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok!

Galleriet är aningens tomt för tillfället. Jag väntar tills jag skaffat en ny reciever innan jag tar nya bilder.

Redigerat av djungel-Jim, 09 augusti 2004 - 21:55.

Postad 19 augusti 2004 - 14:06

Unregistered26281
  • Unregistered26281
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Hej du!

Tänkte bara höra med dig hur du upplever dina Minipods? och i ett så stort rum på 40kvm som du har angett.. Själv gillar jag designen skarpt och kan tänka mig köpa sådana enbart pga det... Men med tanke på att man kan köpa ett par relativt stora golvare med bättre botten i ljudet för samma pris är man ändå lite osäker.

MVH/
Daniel

Postad 19 augusti 2004 - 16:16

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Tjena Daniel!

Precis som du gillar jag designen av minipod:arna. Det var det som fick mig att kolla och lyssna närmare på dom. Lyckligtvis är det inte bara designen som är kalas med dessa högtalare - ljudet är också riktigt bra!

Ljudbilden imponerade på mig - troligtvis tack vare högtalarnas speciella utformning. Det är svårt att peka ut vart högtalarna är placerade om man blundar när man lyssnar! I övrigt tycker jag att ljudet är väldigt detaljerat och rent. Röster återskapas riktigt bra - jag läste någonstans att b&w elementen som används är kända för just det. Jag tycker högtalarna spelar på utan att färga ljudet. Om det är något som fattas ljudmässigt så är det bas - men det råder ju en subwoofer bot på. Jag är på gång att skaffa mig en ny reciever så jag har inte hunnit lyssna allt för mycket på högtalarna. Men av det jag hört än så länge är jag riktigt, riktigt nöjd!

Det enda jag är lite missnöjd med är anslutningarna på högtalarna. Det är en sorts kläm-variant. Men även fast det inte är "vanliga" banananslutningar, går det ändå utmärkt att klämma fast bananer i dem. Så man överlever väl! :(

Tyvärr kan jag inte säga hur de låter i större rum - 40 kvm stämde inte riktigt i mitt galleri - 20 skulle det vara! :unsure:

Postad 19 augusti 2004 - 19:37

Unregistered26281
  • Unregistered26281
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Detta låter bra.. =) Jag har ett par mindre högtalare nu, så jag vet hur det är att inte få den dära sköna bottnen som man dock vill ha.. Fast man klarar sig rätt bra iaf. Kvaliteten är ju på topp på den basen som finns.. Det var bra att höra hur "vanliga" personer tycker om Poden.. Säljare säger ju gott om allt.. förrutom det som är billigare.. :(

Mitt rum e ca. 25 kvm så det är ju mer som ditt än dom 40 jag först trodde.. =)

Nu blir det att verkligen låna hem ett par från butiken.. Visst man e inbiten ljudälskare, men när det går att få så här fina designhögtalare så kan man nog göra avkall lite lite iaf.. <_< Personligen tycker jag om när övergången mellan det estetiska och andra intressen man har, som syns i samma rum som ljudanläggningen, ska smälta samman på mer än ett plan... Om du förstår hur jag menar.. Jag lyssnar enbart, i stort sett, på elektronisk musik och just den typen av musik passar ju perfekt med Poden's design.. =)

hmm.. vilken färg ska jag ha.. :unsure:

ha de bra!

MVH/
Daniel

Postad 19 augusti 2004 - 20:28

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Hmm.. vilken färg ska jag ha..   :unsure:

Haha ja det finns för mycket färger att välja mellan! Jag led av grov valångest innan jag bestämde mig för mina blåa.. :(

Skriv gärna vad du tyckte om högtalarna när du testat dom! (varning: de låter riktigt sunkigt innan de är inspelade!)

Redigerat av djungel-Jim, 19 augusti 2004 - 20:28.

Postad 27 augusti 2004 - 13:07

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Äntligen har jultomten kommit (se galleriet)!! :wub:
Snart dax för nya bilder på hemmabion..

Postad 10 september 2004 - 12:33

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
En massa nya bilder upplagda! :huh:

Postad 10 september 2004 - 17:54

Unregistered26281
  • Unregistered26281
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
...så du skaffade inte en Cinepod som center?! ... E det stor skillnad på dom i ljudet? Har ju inte fått fingrarna loss och lyssnat i butiken än.. men det kommer..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.