Cheesy (PS1)
(PlayStation 1-spel)
Rapporterad
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 10 February 2007 - 22:15
Postad 11 February 2007 - 17:44
Första apparaten: Två ihopsittande röda subpixlar, damm bakom panelen som låg över två pixlar.
Andra apparaten: Två ihopsittande blåa subpixlar, tjut ifrån nätdel vid standby.
Tredje apparaten: Två Döda ihopsittande subpixlar utav färgen röd, surr och knepig bakgrundsbelysning.
Fjärde apparaten: Surr och tjut vid standby, skickad till reparation. Samma fel igen + en nasty repa på ramen, den åkte åter till ÅF.
Tänker nog aldrig mer spendera pengar på Samsung produkter, har bara dålig erfarenhet utav både servicen hos Samsung + kvalitén på apparaterna.
Postad 12 February 2007 - 09:12
Postad 20 February 2007 - 12:50
Postad 20 February 2007 - 13:05
Du måste ju specificera mer om modellerna, t ex M serien så var ju M61 mycket bra medans M71 var ju så där... R serien har ju alltid varit lite av en budget modell och även där finns bättre R modeller som kom 2005-2006 än dom som redan finns på marknaden nu
Ville jag oxå göra men man har bara 10 alternativ,,, men det går ju alltid att skriva en rad nedan, 9 av 21 är inte nöjda tycker det tyder på nått....
Postad 20 February 2007 - 13:37
Min R72a funkar klockrent.
Skulle utan att tveka investera i en nyare/större Samsung när den dagen infinner sig.
Redigerat av mrNoodles, 20 February 2007 - 13:38.
Postad 27 February 2007 - 22:25
Redigerat av Hämähäkki, 27 February 2007 - 22:26.
Postad 28 February 2007 - 09:53
Något som skulle vara mer intressant att veta är var ni köpt era samsung ifrån.
För min polare med 2st har inte haft några bekymmer med sina (bägge köpta på HiFi klubben) medan min andre polare beställde sin på nätet för den var billigare och han fick döda pixlar direkt..
Känns lite så med Samsung att man ska nog lägga lite mer och handla i en bättre butik än att beställa billigare från nätet.. Är iaf den uppfattningen jag fått..
Lite därför jag är yfiken på var ni alla köpt era apparater.. Har ju själv Samsung skärmar (3 st iof ingen LCD) och jag är helnöjd med dem alla.
Postad 28 February 2007 - 14:04
Postad 28 February 2007 - 21:57
Köpte min i Sverige på internet, från en butik som ingår i en större kedja.Har själv 2 polare som har Samsung LCD. Den ena han har till och med 2 stycken nu..
Något som skulle vara mer intressant att veta är var ni köpt era samsung ifrån.
För min polare med 2st har inte haft några bekymmer med sina (bägge köpta på HiFi klubben) medan min andre polare beställde sin på nätet för den var billigare och han fick döda pixlar direkt..
Känns lite så med Samsung att man ska nog lägga lite mer och handla i en bättre butik än att beställa billigare från nätet.. Är iaf den uppfattningen jag fått..
Lite därför jag är yfiken på var ni alla köpt era apparater.. Har ju själv Samsung skärmar (3 st iof ingen LCD) och jag är helnöjd med dem alla.
Postad 01 March 2007 - 11:35
Hur vet man vilken panel man får tag på?
Det intressanta är att jag har kollat mycket på Samsung och snackat mycket med folket på HiFI Klubben i Malmö som sålt mycket Samsung. Och kunderna verkar långt ifrån missnöjda med sina skärmar.
Men som sagt.. Lite därför det är intressant att höra var ni alla köpt era skärmar. Mycket nyfiken av mig.
Postad 01 March 2007 - 13:32
Jag är mycket nöjd med min LE40-M71.
Var har du köpt din då Perrra?
mrNoodles; Stämmer det att du handlat din TV på Technistore? Vilken kedja ingår den i isåfall?
Postad 01 March 2007 - 14:57
Den är köpt i en butik som ingår i audio o video kedjan.
Var iof missnöjd med bilden till en början men gick att ställa in den mycket bättre själv.
Ljudet även lite tamt men annars tycker jag de verkar va bra tv för de pengarna = 9000
mvh daniel
Postad 01 March 2007 - 15:42
Thomas
Postad 02 March 2007 - 06:15
Köpte min LE40M61B på HiFi Klubben i Stockholm. Funkar klockrent
Har haft min samsung le-32r74bd i 2 dagar bara och den verkar fungera utmärkt.
Den är köpt i en butik som ingår i audio o video kedjan.
Var iof missnöjd med bilden till en början men gick att ställa in den mycket bättre själv.
Ljudet även lite tamt men annars tycker jag de verkar va bra tv för de pengarna = 9000
mvh daniel
Jag är också väldigt nöjd med min LE40-M71BX. Jag handlade den på Expert Stormarknad och har absolut inget att klaga på än så länge.
Thomas
Väldigt intressant att ni är 3 som varit ute och handlat era apprater och alla 3 är nöjda.
Detta stärker bara det jag vill få fram vad det gäller samsung. Att det är nog ett å pass stort märke att man sa nog ge sig ut och handla i butik. Känns som attde får in bättre skärmar, men visst får man ofta betala lite mer för det. Men de verkar som om det kan vara värt det...
Kan ju vara så att det finns en anledning till varför skärmarna man köper enbart via internet är billigare..
Sen, GB79.. Jag tror inte det finns en enda Samsung LCD som har riktigt bra tv ljud. Och just R-serien har jag själv märkt har riktigt dåligt ljud tyvärr.. Men det löser man ju med ett trevligt surround paket.
Postad 02 March 2007 - 08:47
Andra köpte jag på Expert => I princip samma fel.
Lever nu lyckligt med min LG 32LB2R
Postad 02 March 2007 - 09:30
Men om jag inte har helt fel för mig så har Samsung sålt väldigt bra vad det gäller LCD.
Och det är ju som så att ju fler som köper ju fler fel hittas.. Men tycker ändå man får höra väldigt mycket ang fel på just Samsung..
Det är ju riktigt orveckand när det är samma fel hela tiden på respektive modell.
Kan bara konstatera att jag nog ska vara glad att jag köpt plasma..
Postad 02 March 2007 - 09:58
Tog en bild på den innan jag lämnade tillbaka den till expert.
DSC_0025.jpg 174.56K
208 Antal nerladdningarSom sagt undra hur många försäljare som tror att LCD ska se ut så här. Han på expert sa nämligen att detta får man räkna med på en LCD. Jag frågade försäljaren om dom haft många reklamationer av 32R7x och han sade att dom bara haft ett fåtal, men han sa även att desto fler hade frågat om det skulle se ut på detta sätt. Då är det ju rätt så självklart varför dom inte har fått så många reklamationer när försäjaren säger åt kunden att detta är normalt och att det ser ut så här på LCD-apparater. Jag lider med dessa kunder, som köpt apparater som ser ut på detta sätt, och som dessutom tror att det ska se ut så där.
Postad 02 March 2007 - 14:54
Postad 02 March 2007 - 14:57
Det som är mest skrämmande är att försäljaren på Expert trodde att det skulle se ut så som det gjorde på min LCD. Problemet syntes inte så bra i affären, men hemma syntes det hur tydligt som helst.
Tog en bild på den innan jag lämnade tillbaka den till expert.DSC_0025.jpg 174.56K 208 Antal nerladdningar
Som sagt undra hur många försäljare som tror att LCD ska se ut så här. Han på expert sa nämligen att detta får man räkna med på en LCD. Jag frågade försäljaren om dom haft många reklamationer av 32R7x och han sade att dom bara haft ett fåtal, men han sa även att desto fler hade frågat om det skulle se ut på detta sätt. Då är det ju rätt så självklart varför dom inte har fått så många reklamationer när försäjaren säger åt kunden att detta är normalt och att det ser ut så här på LCD-apparater. Jag lider med dessa kunder, som köpt apparater som ser ut på detta sätt, och som dessutom tror att det ska se ut så där.
Min LE-32R51 hade nåt liknande Min LE-32R51 hade nåt liknande https://www.minhembi...e=post&id=17184
Redigerat av Hämähäkki, 02 March 2007 - 14:58.
Postad 02 March 2007 - 22:40
Skrev aldrig att jag fick fjärrkontrollen utbytt redan vid köpet för att den som var i min kartong skramlade oroväckande inuti även om den fungerade felfritt... utbytt allså
Även i tvn var nånting löst som ja inte vet vad det var men tror inte det var högtalaren.. läs under.
Ljudet som är väldigt tamt som ja skriver o andra påpekar att det inte är bra på samsung är under all kritik, fast mest för att ja tror att ena högtalaren är sönder eller har sladden eller något löst intill sig för de blir såna där vad ska man säga... vibrationsljud som om du lägger ett papper som vibrerar utanpå högtalaren vid vissa toner och lägen.. kanske 10 % av ljudet som kommer ut..
nja, fast ja är inte förvånad efter som de verkar va många som har fått smärre fel på köpta tv..
mvh daniel
Postad 02 March 2007 - 23:16
Är nog jävligt glad att jag inte köpte den där vite samsungen jag var sugen på ett tag.. Fick bli en Mirai för billigare peng eftersom det bara var till sovrummet. Och den tvn i den prisklassen, känns det som jag borde kunna räkna med fel på.. Men den funkar riktgit bra..
Och det är rätt illa eftersom köper man en Samsung så förväntar man sig kvalitet.. Någon som snackat med Samsung direkt??
Postad 03 March 2007 - 10:40
Känns välidgt oroväckande att det verkar vara så här illa.. Trodde mest det var ett fåtal som hade otur.. Men verkar ju nästan var av deras LCD skärmar..
Är nog jävligt glad att jag inte köpte den där vite samsungen jag var sugen på ett tag.. Fick bli en Mirai för billigare peng eftersom det bara var till sovrummet. Och den tvn i den prisklassen, känns det som jag borde kunna räkna med fel på.. Men den funkar riktgit bra..
Och det är rätt illa eftersom köper man en Samsung så förväntar man sig kvalitet.. Någon som snackat med Samsung direkt??
Jag har haft en hel del samtal med dom, en del på kundcentret är riktigt sviniga och nästintill aggressiva när man som kund frågar ifall vissa symtom så som konstiga dammpartiklar och konstiga ljusläckage är vanliga på deras LCD skärmar. Därav så kommer jag aldrig mer att köpa någon Samsung tv, har ägt 4 st, har kompisar som varit (dumma?) nog att köpa en och har en hel del problem med sina apparater. En hade grönfärg istället för svart, en tv bytte ifrån färg till svartvitt lite hur som helst. Jag kan inte rekommendera någon att köpa en Samsung LCD, inte förräns dom tar alla kvalitetsbrister på allvar.
Redigerat av Hämähäkki, 03 March 2007 - 10:40.
Postad 03 March 2007 - 10:50
DSC00537.JPG 56.32K
1 Antal nerladdningarSå aldrig mer en sammy lcd för min del. (iaf inte på länge)
Postad 04 March 2007 - 16:45
Postad 04 March 2007 - 17:06
Sen skulle jag gärna kunna välja veckodag för timern (dvs teven ska slås på varje morgon mån-fre men inte lör-sön) och skulle vilja kunna slå av den blåa ring-lampan i standby-läge.
Bilden är jag klart nöjd med, både med analoga och digitala Comhem. Självklart är "Dynamisk kontroll" avslagen.
Postad 06 April 2007 - 08:42
Postad 06 April 2007 - 12:26
Har ju redan returnerat 1 ex p g a repa.
Redigerat av bennne_, 06 April 2007 - 12:27.
Postad 02 May 2007 - 17:20
Är det något fel på tv:n eller är det källan (DVD/TV)?
Det är som en liten ljusstrimma runt.
Väldigt tacksam för svar
Mvh Niclas
Postad 06 May 2007 - 20:41
Någon som kan svara på min fråga?
Mvh Niclas
om du ser samma fle med två olika "prylar" inkopplade till en så låter det ju mer troligt att det är fel på en pryl än att det är sammafel på två prylar....
Postad 08 May 2007 - 17:46
Kan man äns reklamera ljusinläpp? Jag vet inte om jag har fel nu men vissa LCD-tillverkare verkar vara ganska hårda med när kunden ska reklamera sin LCD. Läste någonstans att Hyundai tar inte emot fabrikat med mindre än 1 död pixel...?Har märkt av lite ljusinsläpp i kanterna
Har iof lämnat in min Hyundai HLT 3272 för att den hade ljusinsläpp i kanterna (som din), för tok för mörk bild och någon slags plupp som lysser ljust 2 cm från ena vänstra hörnet..
Någon som vet om dessa 3 fel:
Plupp som lyser väldigt ljust 2 cm från vänstra hörnet (verkar inte vara en död pixel)
Ljusinsläpp
För mörk bild
Kan vara fel som kunden kan reklamera?
Redigerat av Foxxy, 08 May 2007 - 17:47.
Postad 31 August 2007 - 23:44
Jag har en Samsung LE40R7? och jag tycker mig ibland se ljusa linjer runt bilden när jag ser på DVD och TV. Men bara ibland.
Är det något fel på tv:n eller är det källan (DVD/TV)?
Det är som en liten ljusstrimma runt.
Väldigt tacksam för svar
Mvh Niclas
Har du kalibrerat bilden? Ställ ner skärpan på 0 så försvinner "dom vita ringarna" förmodligen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
5 bilder
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?