Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med Samsung LCD-TV 06-07

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du haft problem med S R N eller M-serie-apparat under 2006 eller 2007 (67 medlem(mar) har röstat)

Har du haft problem med S R N eller M-serie-apparat under 2006 eller 2007

1. S : funkar perfekt från första apparat (10 röster [14.93%])

Procent av omröstning: 14.93%

2. R : funkar perfekt från första apparat (18 röster [26.87%])

Procent av omröstning: 26.87%

3. N : funkar perfekt från första apparat (1 röster [1.49%])

Procent av omröstning: 1.49%

4. M : funkar perfekt från första apparat (14 röster [20.90%])

Procent av omröstning: 20.90%

5. Haft problem : har fått lov att reparera 1gång (1 röster [1.49%])

Procent av omröstning: 1.49%

6. Haft problem : fått reparera flera gånger (3 röster [4.48%])

Procent av omröstning: 4.48%

7. Haft problem : Har returnerat (9 röster [13.43%])

Procent av omröstning: 13.43%

8. Haft problem : Har lagat och slutligen returnerat (3 röster [4.48%])

9. Vet ej om apparaten funkar som den ska, nått är knas (5 röster [7.46%])

Procent av omröstning: 7.46%

10. Ej helt OK men det får gå ändå (3 röster [4.48%])

Rösta Gäster kan inte rösta
Cheesy (PS1) (PlayStation 1-spel) Rapporterad 1 (0) Inga priser

Postad 10 February 2007 - 22:15

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Med anledning av att många klagar på att dom fått serva eller byta sina samsung LCD tänkte jag försöka samla liter erfarenheter här, en anledning kan ju vara att samsung formligen vräker ut apparater, 1% av 10.000 är ju fler fel än 2% av 1.000 till antalet iaf. Jag har haft flera apparater bla 4 st som gått tebax per omg. p.g.a. pixelfel ...

Postad 11 February 2007 - 13:54

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Hälften defekta efter 6 röster... hmmmm

Postad 11 February 2007 - 17:44

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Har haft 4 st olika Samsung LE-32R51 hemma,
Första apparaten: Två ihopsittande röda subpixlar, damm bakom panelen som låg över två pixlar.
Andra apparaten: Två ihopsittande blåa subpixlar, tjut ifrån nätdel vid standby.
Tredje apparaten: Två Döda ihopsittande subpixlar utav färgen röd, surr och knepig bakgrundsbelysning.
Fjärde apparaten: Surr och tjut vid standby, skickad till reparation. Samma fel igen + en nasty repa på ramen, den åkte åter till ÅF.

Tänker nog aldrig mer spendera pengar på Samsung produkter, har bara dålig erfarenhet utav både servicen hos Samsung + kvalitén på apparaterna.

Postad 12 February 2007 - 09:12

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Ser ju riktigt illa ut hoppas att alla som ser tråden går in även de som är nöjda

Postad 20 February 2007 - 00:40

Unregisteredc76a26d6
  • Unregisteredc76a26d6
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
jag är nöjd se Inlägg #147 i samsung s71 tråden :blink:

Postad 20 February 2007 - 08:02

ALLaNoN_80
  • ALLaNoN_80
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Har returnerat två stycken 32R7x

Postad 20 February 2007 - 12:50

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Du måste ju specificera mer om modellerna, t ex M serien så var ju M61 mycket bra medans M71 var ju så där... R serien har ju alltid varit lite av en budget modell och även där finns bättre R modeller som kom 2005-2006 än dom som redan finns på marknaden nu

Postad 20 February 2007 - 13:05

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Du måste ju specificera mer om modellerna, t ex M serien så var ju M61 mycket bra medans M71 var ju så där... R serien har ju alltid varit lite av en budget modell och även där finns bättre R modeller som kom 2005-2006 än dom som redan finns på marknaden nu

<{POST_SNAPBACK}>

Ville jag oxå göra men man har bara 10 alternativ,,, men det går ju alltid att skriva en rad nedan, 9 av 21 är inte nöjda tycker det tyder på nått....

Postad 20 February 2007 - 13:37

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
13 nöjda av 22 nu.

Min R72a funkar klockrent.
Skulle utan att tveka investera i en nyare/större Samsung när den dagen infinner sig.

Redigerat av mrNoodles, 20 February 2007 - 13:38.

Postad 27 February 2007 - 22:25

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Själv tillhör jag kategorin: Aldrig mer en Samsung LCD/Plasma/CRT Tv ever.

Redigerat av Hämähäkki, 27 February 2007 - 22:26.

Postad 28 February 2007 - 09:53

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Har själv 2 polare som har Samsung LCD. Den ena han har till och med 2 stycken nu..

Något som skulle vara mer intressant att veta är var ni köpt era samsung ifrån.

För min polare med 2st har inte haft några bekymmer med sina (bägge köpta på HiFi klubben) medan min andre polare beställde sin på nätet för den var billigare och han fick döda pixlar direkt..

Känns lite så med Samsung att man ska nog lägga lite mer och handla i en bättre butik än att beställa billigare från nätet.. Är iaf den uppfattningen jag fått..

Lite därför jag är yfiken på var ni alla köpt era apparater.. Har ju själv Samsung skärmar (3 st iof ingen LCD) och jag är helnöjd med dem alla.

Postad 28 February 2007 - 14:04

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Köpte mina ifrån svenska ÅF, dom där lite mer kända (icke parallell importerade).

Postad 28 February 2007 - 21:57

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Har själv 2 polare som har Samsung LCD. Den ena han har till och med 2 stycken nu..

Något som skulle vara mer intressant att veta är var ni köpt era samsung ifrån.

För min polare med 2st har inte haft några bekymmer med sina (bägge köpta på HiFi klubben) medan min andre polare beställde sin på nätet för den var billigare och han fick döda pixlar direkt..

Känns lite så med Samsung att man ska nog lägga lite mer och handla i en bättre butik än att beställa billigare från nätet.. Är iaf den uppfattningen jag fått..

Lite därför jag är yfiken på var ni alla köpt era apparater.. Har ju själv Samsung skärmar (3 st iof ingen LCD) och jag är helnöjd med dem alla.

<{POST_SNAPBACK}>

Köpte min i Sverige på internet, från en butik som ingår i en större kedja.

Postad 01 March 2007 - 11:35

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Men då är frågan det här med klasificering av paneler.

Hur vet man vilken panel man får tag på?

Det intressanta är att jag har kollat mycket på Samsung och snackat mycket med folket på HiFI Klubben i Malmö som sålt mycket Samsung. Och kunderna verkar långt ifrån missnöjda med sina skärmar.

Men som sagt.. Lite därför det är intressant att höra var ni alla köpt era skärmar. Mycket nyfiken av mig. :)

Postad 01 March 2007 - 11:43

Perrra
  • Perrra
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag är mycket nöjd med min LE40-M71.

Postad 01 March 2007 - 13:32

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Jag är mycket nöjd med min LE40-M71.

<{POST_SNAPBACK}>

Var har du köpt din då Perrra?

mrNoodles; Stämmer det att du handlat din TV på Technistore? Vilken kedja ingår den i isåfall?

Postad 01 March 2007 - 14:44

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Köpte min LE40M61B på HiFi Klubben i Stockholm. Funkar klockrent

Postad 01 March 2007 - 14:57

GB79
  • GB79
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har haft min samsung le-32r74bd i 2 dagar bara och den verkar fungera utmärkt.
Den är köpt i en butik som ingår i audio o video kedjan.

Var iof missnöjd med bilden till en början men gick att ställa in den mycket bättre själv.
Ljudet även lite tamt men annars tycker jag de verkar va bra tv för de pengarna = 9000

mvh daniel

Postad 01 March 2007 - 15:42

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Jag är också väldigt nöjd med min LE40-M71BX. Jag handlade den på Expert Stormarknad och har absolut inget att klaga på än så länge.

Thomas

Postad 02 March 2007 - 06:15

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Köpte min LE40M61B på HiFi Klubben i Stockholm. Funkar klockrent

<{POST_SNAPBACK}>

Har haft min samsung le-32r74bd i 2 dagar bara och den verkar fungera utmärkt.
Den är köpt i en butik som ingår i audio o video kedjan.

Var iof missnöjd med bilden till en början men gick att ställa in den mycket bättre själv.
Ljudet även lite tamt men annars tycker jag de verkar va bra tv för de pengarna = 9000

mvh daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är också väldigt nöjd med min LE40-M71BX. Jag handlade den på Expert Stormarknad och har absolut inget att klaga på än så länge.

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Väldigt intressant att ni är 3 som varit ute och handlat era apprater och alla 3 är nöjda.
Detta stärker bara det jag vill få fram vad det gäller samsung. Att det är nog ett å pass stort märke att man sa nog ge sig ut och handla i butik. Känns som attde får in bättre skärmar, men visst får man ofta betala lite mer för det. Men de verkar som om det kan vara värt det...

Kan ju vara så att det finns en anledning till varför skärmarna man köper enbart via internet är billigare.. :)

Sen, GB79.. Jag tror inte det finns en enda Samsung LCD som har riktigt bra tv ljud. Och just R-serien har jag själv märkt har riktigt dåligt ljud tyvärr.. Men det löser man ju med ett trevligt surround paket. :)

Postad 02 March 2007 - 08:47

ALLaNoN_80
  • ALLaNoN_80
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Första 32R7x var från Inwarehouse => Defekt panel.

Andra köpte jag på Expert => I princip samma fel.

Lever nu lyckligt med min LG 32LB2R :)

Postad 02 March 2007 - 09:30

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Undrar hur Samsung reagerat om de vetat om denna tråden. :)

Men om jag inte har helt fel för mig så har Samsung sålt väldigt bra vad det gäller LCD.
Och det är ju som så att ju fler som köper ju fler fel hittas.. Men tycker ändå man får höra väldigt mycket ang fel på just Samsung..

Det är ju riktigt orveckand när det är samma fel hela tiden på respektive modell.

Kan bara konstatera att jag nog ska vara glad att jag köpt plasma.. :)

Postad 02 March 2007 - 09:58

ALLaNoN_80
  • ALLaNoN_80
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Det som är mest skrämmande är att försäljaren på Expert trodde att det skulle se ut så som det gjorde på min LCD. Problemet syntes inte så bra i affären, men hemma syntes det hur tydligt som helst.

Tog en bild på den innan jag lämnade tillbaka den till expert.

Bifogad fil  DSC_0025.jpg   174.56K   208 Antal nerladdningar

Som sagt undra hur många försäljare som tror att LCD ska se ut så här. Han på expert sa nämligen att detta får man räkna med på en LCD. Jag frågade försäljaren om dom haft många reklamationer av 32R7x och han sade att dom bara haft ett fåtal, men han sa även att desto fler hade frågat om det skulle se ut på detta sätt. Då är det ju rätt så självklart varför dom inte har fått så många reklamationer när försäjaren säger åt kunden att detta är normalt och att det ser ut så här på LCD-apparater. Jag lider med dessa kunder, som köpt apparater som ser ut på detta sätt, och som dessutom tror att det ska se ut så där.

Postad 02 March 2007 - 14:54

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Pratade med en arbetskompis som har en Samsung LE-40R51 som har börjat att flimra svartvitt/färg lite hipp som happ när den blir varm oavsett inkälla (DVD via Scart, TV via antenn). Som sagt, kvalite är nog nästa steg Samsung får ta istället för att satsa mer och mer på hightech och design.

Postad 02 March 2007 - 14:57

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

Det som är mest skrämmande är att försäljaren på Expert trodde att det skulle se ut så som det gjorde på min LCD. Problemet syntes inte så bra i affären, men hemma syntes det hur tydligt som helst.

Tog en bild på den innan jag lämnade tillbaka den till expert.

Bifogad fil  DSC_0025.jpg   174.56K   208 Antal nerladdningar

Som sagt undra hur många försäljare som tror att LCD ska se ut så här. Han på expert sa nämligen att detta får man räkna med på en LCD. Jag frågade försäljaren om dom haft många reklamationer av 32R7x och han sade att dom bara haft ett fåtal, men han sa även att desto fler hade frågat om det skulle se ut på detta sätt. Då är det ju rätt så självklart varför dom inte har fått så många reklamationer när försäjaren säger åt kunden att detta är normalt och att det ser ut så här på LCD-apparater. Jag lider med dessa kunder, som köpt apparater som ser ut på detta sätt, och som dessutom tror att det ska se ut så där.

<{POST_SNAPBACK}>

Min LE-32R51 hade nåt liknande Min LE-32R51 hade nåt liknande https://www.minhembi...e=post&id=17184

Redigerat av Hämähäkki, 02 March 2007 - 14:58.

Postad 02 March 2007 - 22:40

GB79
  • GB79
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Glömde av att skriva några viktiga grejer om min 32r74bd som antagligen gör att jag att jag måste ta tillbaka min röst på felfri tv från början.....

Skrev aldrig att jag fick fjärrkontrollen utbytt redan vid köpet för att den som var i min kartong skramlade oroväckande inuti även om den fungerade felfritt... utbytt allså

Även i tvn var nånting löst som ja inte vet vad det var men tror inte det var högtalaren.. läs under.

Ljudet som är väldigt tamt som ja skriver o andra påpekar att det inte är bra på samsung är under all kritik, fast mest för att ja tror att ena högtalaren är sönder eller har sladden eller något löst intill sig för de blir såna där vad ska man säga... vibrationsljud som om du lägger ett papper som vibrerar utanpå högtalaren vid vissa toner och lägen.. kanske 10 % av ljudet som kommer ut..

nja, fast ja är inte förvånad efter som de verkar va många som har fått smärre fel på köpta tv..

mvh daniel

Postad 02 March 2007 - 23:16

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Känns välidgt oroväckande att det verkar vara så här illa.. Trodde mest det var ett fåtal som hade otur.. Men verkar ju nästan var av deras LCD skärmar..

Är nog jävligt glad att jag inte köpte den där vite samsungen jag var sugen på ett tag.. Fick bli en Mirai för billigare peng eftersom det bara var till sovrummet. Och den tvn i den prisklassen, känns det som jag borde kunna räkna med fel på.. Men den funkar riktgit bra..

Och det är rätt illa eftersom köper man en Samsung så förväntar man sig kvalitet.. Någon som snackat med Samsung direkt??

Postad 03 March 2007 - 10:40

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

Känns välidgt oroväckande att det verkar vara så här illa.. Trodde mest det var ett fåtal som hade otur.. Men verkar ju nästan var av deras LCD skärmar..

Är nog jävligt glad att jag inte köpte den där vite samsungen jag var sugen på ett tag.. Fick bli en Mirai för billigare peng eftersom det bara var till sovrummet. Och den tvn i den prisklassen, känns det som jag borde kunna räkna med fel på.. Men den funkar riktgit bra..

Och det är rätt illa eftersom köper man en Samsung så förväntar man sig kvalitet.. Någon som snackat med Samsung direkt??

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har haft en hel del samtal med dom, en del på kundcentret är riktigt sviniga och nästintill aggressiva när man som kund frågar ifall vissa symtom så som konstiga dammpartiklar och konstiga ljusläckage är vanliga på deras LCD skärmar. Därav så kommer jag aldrig mer att köpa någon Samsung tv, har ägt 4 st, har kompisar som varit (dumma?) nog att köpa en och har en hel del problem med sina apparater. En hade grönfärg istället för svart, en tv bytte ifrån färg till svartvitt lite hur som helst. Jag kan inte rekommendera någon att köpa en Samsung LCD, inte förräns dom tar alla kvalitetsbrister på allvar.

Redigerat av Hämähäkki, 03 March 2007 - 10:40.

Postad 03 March 2007 - 10:50

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Efter att min första sammy lcd pajjat fick jag en ny. efter 4 timmar såg den ut så här :

Bifogad fil  DSC00537.JPG   56.32K   1 Antal nerladdningar

Så aldrig mer en sammy lcd för min del. (iaf inte på länge)

Postad 04 March 2007 - 16:45

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Som sagt, dom borde börja kontrollera sina apparater lite mer noggrant innan dom skickar ut dom till slutkunden. Det lär ju drabba Samsung enbart negativt i framtiden då kunderna väljer andra fabrikat.

Postad 04 March 2007 - 17:06

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0
Jag svarade att min LE-32M51B funkade perfekt från början. Men visst kan jag hitta ett par pixelfel om jag stirrar i rätt vinkel på två decimeters avstånd.

Sen skulle jag gärna kunna välja veckodag för timern (dvs teven ska slås på varje morgon mån-fre men inte lör-sön) och skulle vilja kunna slå av den blåa ring-lampan i standby-läge.

Bilden är jag klart nöjd med, både med analoga och digitala Comhem. Självklart är "Dynamisk kontroll" avslagen.

Postad 06 April 2007 - 08:42

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
13 av 38 som inte är säskilt imponerade verkar det ha landat på efter ett tag tja i runda slängar 33% defekta apparater.

Postad 06 April 2007 - 12:26

bennne_
  • bennne_
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Har märkt av lite ljusinsläpp i kanterna och brumm under energisparläge (något som jag aldrig använder)...Får se vad jag gör. Tycker den fungerar bra och nyss nämnda problem är inget jag stör mig på egentligen. Det som irriterar mig mest är att man inte kan få en problemfri produkt för 8000 kr...
Har ju redan returnerat 1 ex p g a repa.

Redigerat av bennne_, 06 April 2007 - 12:27.

Postad 02 May 2007 - 17:20

Unregistered4184cc9e
  • Unregistered4184cc9e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har en Samsung LE40R7? och jag tycker mig ibland se ljusa linjer runt bilden när jag ser på DVD och TV. Men bara ibland.
Är det något fel på tv:n eller är det källan (DVD/TV)?
Det är som en liten ljusstrimma runt.

Väldigt tacksam för svar

Mvh Niclas

Postad 06 May 2007 - 15:02

Unregistered4184cc9e
  • Unregistered4184cc9e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på min fråga?

Mvh Niclas

Postad 06 May 2007 - 20:41

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på min fråga?

Mvh Niclas

<{POST_SNAPBACK}>

om du ser samma fle med två olika "prylar" inkopplade till en så låter det ju mer troligt att det är fel på en pryl än att det är sammafel på två prylar....

Postad 08 May 2007 - 17:46

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Har märkt av lite ljusinsläpp i kanterna

<{POST_SNAPBACK}>

Kan man äns reklamera ljusinläpp? Jag vet inte om jag har fel nu men vissa LCD-tillverkare verkar vara ganska hårda med när kunden ska reklamera sin LCD. Läste någonstans att Hyundai tar inte emot fabrikat med mindre än 1 död pixel...?
Har iof lämnat in min Hyundai HLT 3272 för att den hade ljusinsläpp i kanterna (som din), för tok för mörk bild och någon slags plupp som lysser ljust 2 cm från ena vänstra hörnet..
Någon som vet om dessa 3 fel:

Plupp som lyser väldigt ljust 2 cm från vänstra hörnet (verkar inte vara en död pixel)
Ljusinsläpp
För mörk bild

Kan vara fel som kunden kan reklamera?

Redigerat av Foxxy, 08 May 2007 - 17:47.

Postad 31 August 2007 - 23:44

DumDum
  • DumDum
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Jag har en Samsung LE40R7? och jag tycker mig ibland se ljusa linjer runt bilden när jag ser på DVD och TV. Men bara ibland.
Är det något fel på tv:n eller är det källan (DVD/TV)?
Det är som en liten ljusstrimma runt.

Väldigt tacksam för svar

Mvh Niclas

<{POST_SNAPBACK}>

Har du kalibrerat bilden? Ställ ner skärpan på 0 så försvinner "dom vita ringarna" förmodligen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.