Metallica jämförelse
Postad 20 February 2007 - 00:30
Postad 23 February 2007 - 11:46
A: låter hissad i diskanten en aning
B Låter som en gammal inspelning, bumlig i basen och ljudet i övrigt låter "täppt i näsan" =)
C Basen går djupast och ljudet låter mest naturligt,
Måste säga att jag gillar C bäst då A påminner om en remastrad version :|
Postad 23 February 2007 - 11:46
Postad 23 February 2007 - 12:25
Postad 23 February 2007 - 12:42
Det finns väl inga remastrade versioner av Metallicas plattor på marknaden?
det sa jag inte, för det vet jag inte, men den låter som en typisk remastrad skiva. Har kanske uttryckt mig otydligt..
Postad 23 February 2007 - 16:14
Nin vad tycker du själv om det olika klippen från wiplash? Du har väl en high-end anläggning? =)
Jag föredrar B! Den är inte perfekt, men dom andra två låter för diskanthöjda för mig och är omöjligt att spela dom högt utan huvudvärk!
Postad 23 February 2007 - 17:35
Det finns väl inga remastrade versioner av Metallicas plattor på marknaden?
Ride the lightning och Master of puppets ska finnas i en utgåva som heter "24 karat gold" där det påstås vara remastrad av någon direkt från master tape.
Har dock inte (som synd är) haft turen att lyssna på den "riktiga" (fysiska) skivan för att uttala mig om det är "bättre"
Postad 23 February 2007 - 17:45
Kan varmt rekomenderas. Sen är det ju som sagt alltid högst personligt detta med hur man upplever ljudbilden/märker ngn skillnad. Men som sagt, jag för min del ångrar mig verkligen inte att dessa två införskaffades!
Redigerat av Unregistered52a88696, 23 February 2007 - 17:50.
Postad 23 February 2007 - 22:25
Nin vad tycker du själv om det olika klippen från wiplash? Du har väl en high-end anläggning? =)
Jag föredrar B! Den är inte perfekt, men dom andra två låter för diskanthöjda för mig och är omöjligt att spela dom högt utan huvudvärk!
På A var det störande, men tyckte inte diskanten i C var nämnvärt hissad. Tycker du inte B låter täppt i ljudet? Inget öppet ljud precis.
Postad 23 February 2007 - 22:37
Så vänta så kommer jag upp med dom snart. Någon speciell låt om någon vill ta någon annan låt från skivan?
Postad 24 February 2007 - 01:58
Ska försöka imorgon och lägga upp ljudfiler där båda är normaliserade till samma genomsnittliga ljudnivå. Dom jag la upp så är dom normaliserade till samma maxnivå, och eftersom en av dom är mer dynamisk så kommer den låta minst och det blir svårt att jämföra bra.
Så vänta så kommer jag upp med dom snart. Någon speciell låt om någon vill ta någon annan låt från skivan?
vet inte vilka låtar som finns på den skivan, men ta enter sandman, sad but true eller creeping death om någon av de finns
Postad 24 February 2007 - 07:07
båda fungerar Ok, Sedan kan jag förstå att det kanske är lättare att lyssna på alternativ B, Men då kanske inspelningen kan upplevas tråkigare? Sedan så låter ju C faktiskt väldigt lite högt i diskant men det finns där.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?