
* Officiell tråd om CD-WOW / cdwow.se / wowhd.se
Postad 14 oktober 2005 - 19:10

Postad 15 oktober 2005 - 11:52
------------------------------------------------
Hello
Re Order No ******
Just to let you know that
DVD Video Leon - Der Profi Director's Cut (2DVD) Metallbox has been dispatched.
Please allow 5 to 7 days for the goods to arrive.
If after this time, you are still waiting for your item, please let us know.
This completes your order.
Thank you for shopping at http://www.cd-wow.com
Come back and shop with us again soon.
Kind regards
Customer Service
www.cd-wow.com
Customer Service Telephone 0870 3500899 (Monday - Friday 0900 - 1700 GMT)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Redigerat av Acid, 15 oktober 2005 - 11:53.
Postad 19 oktober 2005 - 15:06
Någon får gärna berätta hemligheten bakom cd-wow

Postad 19 oktober 2005 - 15:43
Postad 19 oktober 2005 - 15:50
Äsch.. riktig affär är de bästa, men smakar de så kostar de.
Postad 19 oktober 2005 - 21:49
Känner man dessutom att man klarar sig utan svensk text på engelskspråkiga filmer så finns pengar att tjäna hos CD-Wow. Sparade en hel del på att inhandla Gladiator- och Jurassic Park-boxen från dem istället för att vända mig till ex. Discshop.
Postad 26 oktober 2005 - 13:17
Har köpt från .com, .net, .biz och .fm.
Beställde en hel del filmer i deras senaste voucher-kampanj jag har mottagit samtliga. Så att de skall vara sura över att folk anänder erbjudanden har jag ingen erfaranhet av. Jag har aldrig köpt en film utan någon form av rabatt.
CD-WOW



Edit : Såg en sak nu efteråt, mina senaste 15 filmer har kommit från Luxenburg. ALDRIG tull/moms från CD-WOW!
Redigerat av Unregisteredb1065a2a, 26 oktober 2005 - 13:20.
Postad 24 januari 2006 - 22:36
Postad 24 januari 2006 - 23:34
Postad 29 mars 2006 - 14:56
Ska agera eller är det paynova som tar tid på sig? Jag tycker det hela är märkligt i alla fall.
Är det någon vet någonting som varit med om något liknande från dem?
Postad 29 mars 2006 - 16:54
Om du loggar in på CD-Wow så kan du väl kolla orderhistoriken? Du skall även ha ett kvitto i Paynovaplånboken. Får du inget livstecken från CD-Wow så kanske Paynova kan hjälpa dig?
Postad 29 mars 2006 - 19:51
Har handlat flera gånger utan problem. Kommer inte ihåg om jag fått bekräftelse via e-post men det tror jag nog. Har alltid fått en "despatch" när skivorna gått iväg.
Om du loggar in på CD-Wow så kan du väl kolla orderhistoriken? Du skall även ha ett kvitto i Paynovaplånboken. Får du inget livstecken från CD-Wow så kanske Paynova kan hjälpa dig?
Jag har ett kvitto i paynova. Det enda jag har som bekräftar min beställning. Tyvärr så var jag inte medlem i CD-WOW vid ordertillfället utan valde alternativ två att beställa som icke medlem.
Men jag har mailat paynova med och till svar fick jag att de bara var betalningsmedlare och jag var tvungen att kontakta CD-WOW för lösning av problemet.
Men det känns inte alls bra. Jag har betalat 359 kr för ett spel som jag inte vet om det är på väg eller inte. Det är inte mycket pengar. Men det är en princip sak oavsett belopp. Det är så sjukt att man inte kan få ett svar efter tre hela vardagar. Hur usel kundservice kan man ha? Jag har ringt till dem men det går inte att ta sig fram. Alltid upptaget "Röstkort". De uppför sig som ett oseriöst företag.
I mitt läge hjälper det att vända sig till ARN? Eller hur länge ska jag vänta? Jag tycker att om de skulle ha väldigt långa svars tider så borde det framgå på deras sida i så fall.
Sen en annan sak hur är det med tull och sånt. Jag beställde ett spel från deras svenska sida. Kommer jag åka på tull och moms ändå?
Nästa gång ska jag inte snåla med ynka 30-40 kr.
Postad 29 mars 2006 - 20:09
Till råga på allt så tar det nog ca 4-5 dagar från despatch tills du har det hemma. De är billiga men det tar tid att få grejorna...
Uppdatera när(om) det händer något...
Postad 29 mars 2006 - 20:31
Inga problem med tull och moms. Tror/hoppas det löser sig inom ett par dagar. Kanske du skall skicka om mailet i fall något krånglade?
Till råga på allt så tar det nog ca 4-5 dagar från despatch tills du har det hemma. De är billiga men det tar tid att få grejorna...
Uppdatera när(om) det händer något...
Jag har väl skickat fyra fem stycken så något måste de väl fått fram?
Postad 30 mars 2006 - 16:39
Inga problem med tull och moms. Tror/hoppas det löser sig inom ett par dagar. Kanske du skall skicka om mailet i fall något krånglade?
Till råga på allt så tar det nog ca 4-5 dagar från despatch tills du har det hemma. De är billiga men det tar tid att få grejorna...
Uppdatera när(om) det händer något...
Jag har väl skickat fyra fem stycken så något måste de väl fått fram?
Nu har jag fått tag i någon i alla fall. Får se vad de säger. Den svenska supporten svarade inte överhuvud taget så jag antar att den inte existerar.
Postad 01 april 2006 - 19:25
Inga problem med tull och moms. Tror/hoppas det löser sig inom ett par dagar. Kanske du skall skicka om mailet i fall något krånglade?
Till råga på allt så tar det nog ca 4-5 dagar från despatch tills du har det hemma. De är billiga men det tar tid att få grejorna...
Uppdatera när(om) det händer något...
Jag har väl skickat fyra fem stycken så något måste de väl fått fram?
Nu har jag fått tag i någon i alla fall. Får se vad de säger. Den svenska supporten svarade inte överhuvud taget så jag antar att den inte existerar.
Efter mycket om och men så har jag en order på väg i alla fall. Enligt sökningen så är den ivägskickad så den lär väl va här om ett litet tag. Jag är tveksam till att handla på det företaget igen då jag anser att de inte har en tillfredsställande kundservice. Man bör åtminstonde svara på ett mail på två dagar och hinner man inte det så kan man väl skriva något på hemsidan att det är problem av något slag. Sen får man väl se om det blir tull och moms på skiten och då är det inte så billigt längre.
Postad 04 april 2006 - 15:19

Maila den Engelska supporten, den är snabbast.
Edit *Orderbekräftelse får man ibland, men ett despatchmail har jag alltid fått. Sen är det kanske en smula hårt att fundera på att dra in ARN efter bara ett par dagar utan svar, jag skulle tro att din lokala konsumentvägledare skulle br dig vänta ett par dagar till.
Redigerat av InSane, 04 april 2006 - 15:24.
Postad 10 juli 2006 - 18:41
Jag har mailat dem ca 10 mail att jag kan ta ngn annan film ,, har ej fått ett enda svar.
Pengarna har de redan dragit från mitt konto.
Vad kan jag göra???
m.v.h Bjarne
Postad 10 juli 2006 - 23:44
CD WOW!
Kundtjänst
Box 38104
100 64 Stockholm
Sweden
Telefon:
08 556 96 318
Fax:
08 644 61 70
Email [email protected]
Infon fanns på deras hemsida.
Postad 11 juli 2006 - 09:29
Ring dem om du inte redan provat det.
CD WOW!
Kundtjänst
Box 38104
100 64 Stockholm
Sweden
Telefon:
08 556 96 318
Fax:
08 644 61 70
Email [email protected]
Infon fanns på deras hemsida.
Går ej attringa dem,, har försökt.
Kommer aldrig mer köpa därifrån Never.
Postad 12 juli 2006 - 00:10
Postad 04 oktober 2006 - 00:10
är mycket intresserad av att beställa därifrån då priserna e oslagbara speciellt på cd !
Postad 04 oktober 2006 - 07:43
Har inte heller haft några problem med cdwow under dom år jag handlat hos dom, allt har funkat toppen. Ibland kan det dock ta ett tag att få grejer man beställt, speciellt om det inte finns i lager. Och fyra veckor är nog inte en helt omöjlig väntetid...
MVH
Postad 04 oktober 2006 - 08:50
Postad 04 oktober 2006 - 10:23
Dom skriver att om varan inte finns i lager kan det ta upp till två veckor innan den skickas, ibland längre tid. Så det var därför jag skrev att fyra veckor inte är en omöjlig väntetid, men det är ju inte kul om man inte får något besked.
MVH
Postad 05 oktober 2006 - 14:40
Så gå in på cd-wow.com och skicka ett mail eller ring etc
Postad 25 oktober 2006 - 18:07

I förrgår så funkade då äntligen både sök- och betalfunktionen. Kollar jag min beställning står där dock ingen titel så jag undrar om jag kanske betalat för något som finns? Fick ett mail som jag misstänker var från CDWOW utan rubrik (stod endast <>) eller meddelande. Var inte första gången denna typ av mailbekräftelse kom från dem.
Inte helt klockrent alltså. Fraktfritt och 40 kr billigare än CDON (min favorit annars) blev det, om det nu dyker upp någon dvd. Klart tveksamt om det var värt det, spec med tanke på att det säkert dröjer någon vecka innan det, i bästa fall, hamnar något i brevlådan.
Postad 25 oktober 2006 - 18:27
Postad 25 oktober 2006 - 18:42
Skall skriva till .com och då även fråga varför den svenska supporten tycks vara stendöd.
Postad 27 oktober 2006 - 15:19
Postad 29 november 2006 - 23:35
paypal har jag alldrig använt.. tycker det verkar lite krångligt.. och jag är inte säker på om jag vågar betala med kort.. har ju alldrig beställt där förut, och de verkar nästan lite oseriösa.. dock är filmen över 100 kr dilligare där.. så det lockar ju endel..
vore snällt om någon kunde hjälpa mig lite

Postad 30 november 2006 - 19:46

Jag har nog köpt minst 100 av mina +300 filmer där, och blir det problem med sk. floaters (skivan har lossnat i fodralet) så mailar man dem (på .com adressen om man vill ha snabb hjälp) och så skickar de en ny produkt och du returnerar din repiga och sen får du tillbaka fraktkostnaden du lagt ut i form av en e-voucher som du kan handla för hos dem.
En av världens bästa (enl. mig) webbutiker.

*Edit: Glömde en sak, jag har inte en aning om hur man betalar via bank.

Redigerat av InSane, 30 november 2006 - 19:47.
Postad 05 december 2006 - 14:19
Postad 06 december 2006 - 07:40
Redigerat av InSane, 06 december 2006 - 07:51.
Postad 20 december 2006 - 11:58

CD WOW suger

Redigerat av Unregisteredfd0a25da, 20 december 2006 - 11:58.
Postad 21 december 2006 - 01:54
Jag beställde en vara den 10:e december som jag tänkte ge bort i julklapp. Såg igår den 19:e att den inte skickats ännu
. Har mailat deras engelska support. Får jag den inte till den 22:a, vilket dessvärre är osannolikt, så handlar jag aldrig mer därifrån. ...inte troligt att jag handlar därifrån igen i alla fall, då leveranstid på denna typ av produkt numer och i allmänhet vanligtvis inte är längre än max tre dagar (CDON, Discshop, Ginza, m.fl.). OK, ge en eller ett par dagar extra för leverans från England men definitivt inte två veckor mer.
CD WOW suger.
Självklart beställer man inte från utlandet om man vill ha det snabbt.

Sen skickas det väl från Luxenburg eller Hong kong.
Postad 21 december 2006 - 18:25

Postad 23 december 2006 - 18:18
Postad 26 december 2006 - 12:44
Redigerat av Joppe_Gotia, 26 december 2006 - 12:45.
Postad 28 december 2006 - 15:18
Postad 02 februari 2007 - 15:16
Jag beställde flera CDs och DVDs innan jul. Mycket skulle ges bort i julklapp.
Tyvärr blev det en DVD som jag var tvungen att returnera pgr av dubbelköp.
Jag mailade svenska kundservice och fick snabbt svar att jag kunde returnera
DVD filmen, så jag skickade filmen ganska omgående.
Efter två veckor skickade jag ett mail för att höra hur det gick.
Jag fick inget svar.
Efter fyra veckor skickade jag ett andra mail.
Jag fick inget svar.
Efter fem, sex veckor skickade jag en tredje påminnelse.
Jag fick inget svar.
För en vecka sen mailade jag till cd-wow.com. Jag fick svar dagen efter.
Nu påstår dom att det inte finns något kontor i Sverige(!!!!???)
Jag skickar ett nytt mail och undrar vad dom röker för något på kontoret?
Fick svar där dom bad om ursäkt och att dom visst har ett svenskt kontor,
dom ska undersöka ärendet.
Sen vart det tyst, så jag skickade en ny påminnelse i veckan.
Fick svar igår att det svenska kontoret inte fått min DVD i retur, men
för att vara schyssta så ska dom ersätta mej för en CD skiva istället(!!!???)
Jag får alltså 30 kronor för lite, och heller inte ersättning för returfrakt, vilket dom lovat.
Nu orkar jag f-n inte tjafsa med dom längre. Dom är helt slut. Jag kommer aldrig
att beställa från CD-WOW igen. Sämst!!!!!!!!
Postad 02 februari 2007 - 15:36
Beställde några skivor som fanns i lager och pröjsade snabbast möjligt.
Dom skulle enligt de själva skickas 1-2 dagar efter ordern var mottagen.
Hände inget på typ 2 veckor, ringde deras kundtjänst i Stockholm och möttes av ett telesvar som lät något liknande "Denna rösttjänst är för tillfället ej aktiv, försök gärna senare".
Slängde iväg några mail efter att jag inte fått några svar och tillslut svarade de att skivorna ej fanns i lager. Det tog LÅNG tid innan jag fick det jag beställt.. men funkade väl tillslut!
Rekommenderas inte.
Postad 08 mars 2007 - 19:18
I mitten på feb fick jag fel musik-dvd levererad. Tog två veckor innan jag fick tillbaka pengarna samt en e-voucher för portokostnaden för returen. Från min första beställning tills dess att jag fick den dvd jag använde returpengarna till tog det totalt en månad. De skötte det hela helt ok och svarade snabbt på cd-wow.com men iom tidsaspekten så slår tex felleveranser hårt, då man tydligen oftast får paketen från Luxemburg (?) och skickar tillbaka till Cypern (iaf i mitt fall). CDON och Ginza tar kanske en vecka normalt.
Idag fick jag just den dvd jag spenderade reurpengarna på (Kopfler & Harris). I em fick jag också ett mail som löd "Mark Knopfler and Emmylou Harris: Real Live Roadrunning (DTS) - DVD Video har skickats. Räkna med en leveranstid på upp till 7 till 10 dagar."

Edit: Kikade på min beställning och det ser nog fasen ut som de skickat fel igen. Jag beställde "(DTS) - DVD Region 2" för 129 kr men har fått [dvd + Cd] i stället. De tycks inte någon större koll artiklarna när det finns olika versioner. Denna gång fick jag en dyrare än beställt tydligen. Får väl ta det som en slags kompensation men det känns ju en aning tveksamt med framtida köp om det skall vara så här.
Redigerat av Unregistered1013, 08 mars 2007 - 19:45.
Postad 10 mars 2007 - 10:13
Men om man sköter all kontakt via .com sidan så går det betydlgit snabbare & problemfritt, i alla fall för mig och många andra. Engelska är givetvis språket som man komunicerar med via .com siten.
Sen ska tilläggas att det är under all kritik att de är så hutlöst dåliga på .se siten. Inget snack om det.
Postad 28 mars 2007 - 18:23
Med hjälp av rabattkod.se betalade jag 53 kr/st fraktfritt för dessa fyra vilket nog får ses som oslagbart (Top Gun dessutom dyrast med sina 66 kr

Mycket tur och träff för att få till sådana priser då det verkar kunna variera från vecka till vecka (Neil Young nu 99 kr - 85 kr med rabattkod). Väger iaf upp leverans och supportproblemen en del. Har bara fått halva beställningen (Siouxsie och Gabriel väntar på despatch) så det kanske kan bli fler supportfrågor inom kort...
Postad 04 maj 2007 - 16:56
Ännu en retur vilket innebär att det tar ca 4 veckor innan jag har rätt dvd i handen, om den överhuvudtaget finns i reg. 10 (0 eller 2 går ju också). Ekonomiskt ersätter de allt men kanske man kan kräva mer när de missar så ofta (om då inte reg 4 funkar)? Någon måtta får det vara trots att det ibland är superbilligt.
Edit: Fick ett konstigt svar från Cd-wow där de säger att region 10 är en "dual-region" för 2 och 4. Ja tack men det var ju därför jag beställde den... Hade jag fått en sådan så hade det inte varit några probs. Nåja - efter deras mail så testade jag iaf skivan och den funkar mycket riktigt ej ("Incompatible region"). Jättekul...

Edit2: Ja jösses... Nu är skivan sedan några dagar på väg till Cypern. Mailkonversationen med Cd-wow har däremot blivit märkligare och märkligare.


Postad 12 maj 2007 - 18:49

Tacka din lyckliga stjärna att du inte beställt nå dyrt som gått sönder...
Har det hänt nå sen sist ?
Postad 12 maj 2007 - 20:00
Vid denna beställning fick jag iaf en orderberkräftelse via mail (har inte alltid varit så) och där står det som tur är tydligt att jag beställt reg 10. Vi får se om jag behöver använda den i nästa vecka eller om någon på cd-wow äntligen bryr sig tillräckligt mycket för att fatta vad som är problemet och inte bara skickar några schablonsvar. I'll be back...
Edit: 16/5 CD-Wow har fortfarande inte svarat på mitt mail från i fredags. Om de nu avvaktar tills returen kommit fram så kunde de ju ändå bemöda sig att svara på mina frågor. Det här är bedrövligt dåligt!

Edit: 17/5 Skickade ännu ett mail i morse där jag ställde mina frågor ytterligare en gång samt yrkade på "substantial compensation" från deras goodwillkonto. I em fick jag iaf tillbaka de pengar jag lagt ut (frakten som en voucher som måste lösas ut inom 14 dagar - innebär ytterligare köp hos Cd-wow mao) då de hade erhållit returen. Inga förklaringar eller ytterligare kompensation dock (troligen olika avdelningar?).
Edit: 23/5 Det kom heller aldrig något svar på mitt mail från den 17/5. Skickade in lite "customer feedback" i dag och vi får väl se om de uppskattade detta. Känns som att jag kommer att avregistrera mig som kund hos dem inom kort då responsen varit lika med noll.
Edit: 24/5 Det hela slutade(?) med att jag fick ytterligare en voucher (30 kr). Fick även förlängt "bästföre datumen" till den 30 Juni. 30 kr att handla för som kompensation känns väl sådär om jag skall vara uppriktig men, men...
Redigerat av Unregistered1013, 24 maj 2007 - 19:39.
Postad 29 maj 2007 - 17:33
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar