Dustin Home AB släppte idag en ny webb.. Hör gärna av er med synpunkter om denna...ris/ros..
mvh
Anders
Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?
Startad av
mikaelc
, jan 20 2006 14:02
1017 svar till detta ämne
Postad 14 juli 2006 - 13:24 Dustin Home AB släppte idag en ny webb.. Hör gärna av er med synpunkter om denna...ris/ros.. mvh Anders Postad 25 juli 2006 - 22:54 Beställde lite datorkomponenter för nån månad sen: la beställningen 14:30 på måndagen, betalade med kort och hade grejjerna på ica tidigt dagen efter! Samtidigt som avin damp ner kom de även ett fint kuvert med följesedel. Mycket proffsigt måste jag säga, allt från leveranstid till följesedel samt mejl som talade om att grejjerna var skickade. Sist men inte minst att de var frakfritt ![]() Kan hålla med om att vissa produkter är en smula dyrare en många andra ställen, men de är de värt med tanke på att man faktiskt får prylarna snabbt och utan problem. Till skillnad från vissa andra skojare typ Datorgallerian... Kan väl kanske tycka att sortimentet är lite klent men ändå helt ok. Angående hemsidan kan jag bara säga positiva saker, lättnavigerad och överskådlig. Låter nästan som om jag har blivit mutad DH kan man få spons för detta! ![]() Postad 28 augusti 2006 - 13:47 Teven dök upp kl. 10 nästa dag (snabba ryck) och den var hel ![]() Vad som är än mer positivt är att Dustin med personal går ut på detta Sveriges största teknikcommunity och frågar vad de kan göra bättre och tar sig tid att svara på användarnas frågor, dag och natt skillnad mot en viss annan butik som tydligen pysslar med både ett och annat under bordet.. Eloge till Dustinhome, om ni bara utökar ert sortiment med fler grejer hemma så hade ni blivit ännu bättre ![]() Postad 28 augusti 2006 - 13:50 Alltid roligt att höra när folk är nöjda ![]() JohanK: Sortimentet kommer att breddas framöver, tidsramen är dock lite osäker. Vad det blir, det märker ni ![]() Mvh Mikael Carinci Postad 28 augusti 2006 - 14:59 ![]() Hur kan detta komma sig? Postad 31 augusti 2006 - 08:34 bara en tanke ![]() Postad 05 september 2006 - 16:29 ![]() Hoppas att den "nya" visar sig vara just NY! Redigerat av jockej, 05 september 2006 - 18:52. Postad 05 september 2006 - 18:45 Och Posten! Mindre än 24h efter beställning så kan jag hämta ut TV:n. Fantastiskt. Postad 05 september 2006 - 20:50
Tyvärr så finns ju idiotlagen med returrätt för konsument och många utnyttjar denna rätt för att bara testa vilket i sin tur drabbar andra ärliga kunder. Man borde ta bort denna rätt eftersom den drabbar dom seriösa och ärliga kunderna i vissa fall. Postad 05 september 2006 - 20:55 Postad 06 september 2006 - 05:48 jockej: Varor med repor ska inte stå på lagret, de skall sorteras ut och säljs ut separat men det händer att man missar sådant ibland och ibland kommer de på det viset från distributör, då ser vi det inte förrän det är för sent.. Har du fått returnummer för den? Kan du i så fall maila mig det så ska jag se till att den där hamnar på rätt plats. Är den skabbig så ska den bytas ut. Du kan maila mig på mc(a)dustin.se! Mvh Mikael Carinci Redigerat av mikaelc, 07 september 2006 - 06:55. Postad 06 september 2006 - 19:11 Ett mail till företaget resulterade dock i ett snabbt svar: vi krediterar mellanskillnaden bums. Snyggt jobbat Dustin Home! Postad 06 september 2006 - 20:38 Senaste inköp var en projektorduk från Projecta. Jag var ute efter en 220cm bred duk och de som fanns på Dustins hemsida var antingen 240cm eller 200. Ett påpekande om att tillverkaren hade dukar med 220cm bredd resulterade att 15 min senare kunde jag göra beställning, 2 dagar senare hämtar jag ut duken. Det är helt enkelt fantastiskt bra jobbat! Jag har handlat från Dustin i många år både genom jobbet och privat och har alltid varit nöjd. Fortsätt så som ni gör idag! Postad 09 september 2006 - 10:10 och jag känner mig lurad . om era försäljare försöker att lura folk på telefon när man inte har till gång till dator så man kan kolla vad som finns i sortimentet då är det dåligt. Postad 09 september 2006 - 10:16 ska fortsätta handla där när jag behöver något och de har det i sortimentet. ![]() Postad 09 september 2006 - 11:32 Sen tycker jag inte man ska ringa och beställa om man inte vet exakt vilken skärm man vill ha och till vilket pris. Postad 09 september 2006 - 12:01 åskan tog skärmen och adslmodemet och jag behövde en skärm och modem snabbt för att kunna kolla upp resten av datorena för att se om dom ochså hade strukit med i smällen. och jag ringde runt till dom lokala handlarna först och där var alt slut så jag rinde til DH och bad om ett förslag på en bilig och bra skärm först komm han med dom svin dyra förslagen (troligen provision) och jag ratade dom då dom sjunker i pris sen fick han rabla upp lite biliga skärmar som kunnde vara bra och jag fastnade för den här skärmen som jag skall retunera till dom han sa att den var på 8ms men sen jag börjde kolla upp den så ligger den på12ms och det tycker jag inte är seriöst då det finns biliga 8ms skärmar och det finns 2ms skärmar som ligger hyfsat i pris men sen kan man fråga sig när man hittar 2 olika priser på en skärm vid dom . Postad 09 september 2006 - 13:32 Postad 09 september 2006 - 15:24 Postad 09 september 2006 - 15:42 det som gör mig förbanad på ren svenska det är att man blir nästan behandlad som en kriminel och det som upprör mig mest är att dom skulle försöka göra ett återköp då kan man bli något till förbanad när skärmen är en vecka gammal dom borde läsa konsument köplagen lite bättre men en sak är klar aldrig mera att jag handlar något från dom. Postad 09 september 2006 - 17:13 x-12: Det är trist om du tycker att du blivit dåligt behandlad, vi försöker ge så bra service som möjligt. Ber man om den billigatse skärmen så får man kanske räkna med att det blir en modell som inte är top of the line tyvärr. Och nej, säljarna får inte provision på det de säljer. Kan du meddela mig (PM eller mail till mc(a)dustin.se!) ditt ordernummer så ska jag kolla vad det är för skärm och vad som kan vara felk i produktinformationen. Du ska definitivt inte behöva känna dig kriminell för att du vill returnera varan men du får förstå att vi helst vill ha in den och titta på den innan vi godkänner ett återköp. En vara skall enligt distansavtalslagen returneras i väsentligen oförändrat skick och det innebär att vi vill se den innan vi godkänner den. Jag tror inte du får bättre service på den punkten hos någon av våra kollegor i branschen, vill man få pengarna åter eller returen godkänd direkt så bör man nog handla direkt över disk. Mvh Mikael Carinci Postad 09 september 2006 - 17:35 då skall man inte rekomendera en skärm som har gått ur erat ordinarie sortiment men det var en så kallad hyllvärmare som ni ville bli av med du kan få erat lager nummer på produkten här och nu 5010091501 länk till produkten https://www.prisjakt...ukt.php?e=64064 länk till tillverkaren http://nordic.lge.co...17S-SN&model=21 Redigerat av Unregistered1022, 09 september 2006 - 17:47. Postad 10 september 2006 - 19:58 Förstår inte vad du är så arg för? ![]() Klippt från den officiella produktlänken på LG:s sida (som du själv länkade till): Responstid ms: 8 En snabb sökning på nätet ger samma info. Ser att det står 12ms på produktinfon på Prisjakt. Det är väl snarare så att produktinfon på Prisjakt är felaktig och du gnäller på Dustin??? Postad 10 september 2006 - 20:23 nu är den skärmen på prisjajt en 1971s och inte 19171s-sn och det jag har hittat på den senare är 12ms och det roliga jag har till och med hittat 2 olikarespons tider bäde 8ms och 12ms och där är svsrrstiden på skärmen 12ms /www.mycom.se/produkt/lg_19_tft_l1917s_sn_12ms_vga_tco_99_44299.html http://kronan12.bai....lProductId=3912 http://www2.multidir...asp?art=2001015 http://www.datorbuti...uct=LGL1917S-SN jag kan länka till flera försäljningsställen till om jag vill sen verkar det somm tillverkarna ändrar specen på skärmen som dom vill och det är att luras sen att jag är f###### det är att man skall inte behöva ta till våld för att göra inställningar på skärmen Redigerat av Unregistered1022, 10 september 2006 - 20:28. Postad 10 september 2006 - 21:27
8ms!
Men LG's officiella produktinfo om skärmen du har säger ju
Du kan väl knappast klandra Dustin för att de använder sig av den information som LG ger dem? Postad 11 september 2006 - 04:52 1 du har inte läst mail konversationen och hade du läst det första inlägget så hade du inte skrivit så som du gör om tillverkarna inportörena frisserar specarna till det bättre men säljer en produkt som är sämre men var kommer då dom uppgifter i från som jag länkade till. Postad 11 september 2006 - 07:26 x-12: Varor utgår hela tiden, det är tyvärr inte så mycket att göra åt. Vi får dessutom oftast ingen förvarning om det vilket är tråkigt, det vore bättre att kunna flagga produkterna som 'utgående' ett tag innan de försvinner. Någon hyllvärmare är det inte direkt fråga om, den har sålt i över 250 exemplar i alla fall så den är inte så svår att bli av med. Såvitt jag kan se i din retur så har säljaren sagt att det är 8ms men i produktinformationen står det 12, jag ber om ursäkt för det, tyvärr händer det att folk gör fel. altair4: Vi köper LG endast via svenska distributörer, vi tar t ex inget från tyskland eller andra europeiska marknader. Vår erfarenhet är att det går snabbare och smidigare med eventuell service om servicen finns i det land varan är köpt. För LG:s produkter gäller att inga produkter importerade utanför LG:s kanaler får service av deras svenska servicepartner, de måste alltså skickas dit de är inköpta. Inköp i sverige via de officiella kanalerna medför tyvärr lite högre pris än gråimport. Mvh Mikael Carinci Redigerat av mikaelc, 11 september 2006 - 08:23. Postad 12 september 2006 - 15:11 MEN - i framtiden kommer jag att passa mig för att beställa varor som inte finns i lager. Jag förstår att ni inte kan trolla fram varorna när leverantörerna inte håller vad de lovat, men det är mycket frustrerande när man som kund får vänta i flera veckor när det står 2-4 dagar på sidan, och när man ringer kundtjänst kan de inte ge något besked om när varan ska komma in. Två gånger har jag beställt varor som inte fanns på lager, och båda gångerna strulade leverantören så det drog ut på tiden, den ena gången så pass länge att jag fick avbeställa. Vad kan man göra åt detta då? Tja, kanske sätta mer press på leverantörerna, eller ha hårdare krav på vilka man väljer som leverantörer? Eller kanske följa upp bättre när utsatt tid har gått ut och varan inte levererats? Som sagt så förstår jag att detta är saker som man inte har full kontroll över, och i övrigt är jag nöjd med mina köp! Postad 12 september 2006 - 21:31 1 du har inte läst mail konversationen och hade du läst det första inlägget så hade du inte skrivit så som du gör Jag hade läst det första inlägget du skrev när jag skrev mitt tidigare inlägg och har återigen läst samtliga inlägg du skrivit flera gånger nu för att se om jag missat något (vilket jag inte kan se att jag gjort). Vissa länkar sade 12ms andra inklusive LG's officiella produktlänk sade 8ms. Dustin har uppenbarligen kopierat specifikationen som finns på LG's hemsida och som i detta fall råkar vara felaktig. De gjorde samma sak med en plasma jag köpte från dem som det stod skulle ha Picture In Picture vilket den sedan saknade. Anledningen var även där att LG hade lagt ut felaktiga uppgifter om att plasman skulle ha PiP och Dustin hade i sin tur kopierat produktspecifikationen från produktens hemsida. Jag fäste inte överdrivet stor vikt vid PiP funktionen så jag brydde mig inte om att försöka häva köpet men hade nog också blivit arg/irriterad om jag inte hade fått det. Jag förstår därför att du blir irriterad om du nu inte får häva köpet och få pengarna tillbaka utan att det ska handla om ett återköp. LG är ju de som i första hand gjort fel som lägger ut felaktiga specifikationer på nätet och Dustin säljer produkten utan att veta att uppgifterna de fått från LG är felaktiga (man ska ju kunna lita på tillverkarens specar, vilka siffror ska man annars använda?). Hoppas att det löser sig till det bästa för dig. Om det trots allt inte blir ett fullt återköp så tycker jag du ska ta kontakt med någon på LG och kräva mellanskillnaden, det är det minsta LG kan göra. Postad 12 september 2006 - 21:50 jo pengarna skall till baka på mitt konto och en sak är helt klar att jag kommer inte att köpa en lg produkt så länge jag lever.1 du har inte läst mail konversationen och hade du läst det första inlägget så hade du inte skrivit så som du gör då dom har gått under en massa olika namn under årens lopp som goldstar lucky-gold och sen en förkortning av det sist nämnda. sen kunnde dustin ha skött det smidigare med returen då jag bad kund supporten att skicka en anan skärm som jag ville betala mellan skillnad på men icke sa nike den gammal skulle in först så dom kunnde kreditera sen kunnde jag beställa om vem vill vara utan skärm då kan man inte andvända datorn och sen kanse vänta en vecka på att det skall hända något nej så det blir att springa in till den lokala handlaren i morgon och öppna lädret. skulle det inte bli tal om fullt åter köp så lär dom få höra av konsumentverket då jag har full dokumentation av skärmen (bilder) plus en dataexpert som kan konstatera att det sprakar ur nätbrunnen (där nätsladen går in i monitorn)... Postad 13 september 2006 - 02:58 Förvisso blir du utan skärm men att ett företag skulle ha två skärmar ute hos kund, varav en obetald, är orimligt. Att dom går på LG:s specifikation är heller inget dom bör lastas för, där ligger all skuld på LG. Hur du bemötts av Dustin har jag ingen aning om, att du verkar uppleva dig felbehandlad ter sig dock uppenbart. Där kan jag bara reflektera på mina ordrar hos Dustin/Dustin Home, snabba leveranser, helt ok priser samt utmärkt service. MartinP666: Att Dustin i enstaka fall kan ha leveransproblem på ett fåtal produkter är tyvärr något man får acceptera, samma sak gäller för alla andra handlare i de flesta affärsområdena. Med hänsyn till företagets storlek (omsatte över 2 miljarder! 2004) så köps många saker från tillverkaren direkt, i andra fall är det från de största grossisterna. Visst kan det vara så att några mindre distributörer kan sitta på produkter som varken tillverkare eller grossister kan leverera, i såna lägen kan man självklart se över möjligheten att köpa från dessa och slippa missnöjda kunder. Men tyvärr går inte detta alltid, höga inköpspriser och osäkerhet över om dessa klarar kraven gör att man kan välja att satsa på "säkra kort". Jag kan återigen reflektera till mina beställningar, vid ett tillfälle beställde jag bläckpatroner där lev. tid för 3 av 4 angavs som 1-2 dagar, någon timme senare fanns dessa i lager och ordern var skickad. Alldeles nyligen beställde jag ett Asus P5W DH moderkort (vilket var tvärslut i samtliga butiker och med väldigt osäkra leveransbesked), 2 dagar senare låg kortet på Posten och Dustin Home utmärkte sig återigen med den lysande service som jag kommit att förvänta mig efter några dussintals ordrar. Redigerat av Magnus M, 13 september 2006 - 03:01. Postad 13 september 2006 - 05:00 Såvitt jag kan se i din retur så har säljaren sagt att det är 8ms men i produktinformationen står det 12, jag ber om ursäkt för det, tyvärr händer det att folk gör fel. har jag gjort fel knappast utan en säljare på dustin sen att jag hittade andra spec på skärmen när jag letade efter en test på den och då blir man arg Postad 13 september 2006 - 07:19 x-12: Om du läser mitt inlägg så skrev jag inte att du gjort fel, jag skrev att säljaren sagt fel vilket är en helt annan sak. När vi gör återköp på varor så vill vi ha in dem först, det är precis som hos vilken annan butik som helst. Du kan inte gå in på OnOff och byta ut en TV utan att ta med den gamla in. Skillnaden är att vi är ett postorderföretag och då måste varorna skickas. Vi drar inte av något på priset vid återköp. Vi har gjort fel såvitt jag kan se och det ber jag om ursäkt för. Vi har skickat en adresslapp till dig så du skall kunna returnera den utan att behöva lägga ut nåt, såvitt jag kan se har ingen försändelse med det kollinumret lämnats in på posten än. Om du inte fått lappen så säg till så skickar vi en ny. MartinP666: Generellt gäller att om en vara står som 1-2 dagar så finns den på hyllan hos någon distirbutör eller tillverkare. Deras lagerfiler uppdateras ett antal gånger per dygn. Om en av fem distributörer har en vara på lager står det alltså 1-2 dagar. Om någon annan hinner före oss med sitt inköp eller om leverantören har fel i sin lagerfil så kan problemen du beskriver uppstå. Det är inte så vanligt men det händer. Mvh Mikael Carinci Postad 13 september 2006 - 07:28 MikaelC: Keep up the good work. Själv är jag toknöjd med Dustin och köper det mesta därifrån. Postad 13 september 2006 - 16:47 Jag har försökt att få upprättelse och att nå fram till Dustin via mail till deras kundtjänst som tydligen är deras enda kontakt väg vid felaktigheter. Jag kan inte påstå att jag tillhör den klagande typen. Jag är snarare en person som tackar och tar det jag får. Men efter ett sådant fruktansvärt bemötande och ansvarslöst agerade av Dustin's kundservice, kände jag att det var min skyldighet att ställa mig upp! Jag måste säga att jag är både förbryllad och förvånad av Dustin's kundbemötande. Dustin är bra så länga man slipper ta kontakt med deras kundservice. Jag kommer aldrig mera handla av Dustin AB och jag hoppas att ingen annan gör det heller. Jag tackar er för eran uppmärksamhet och hoppas ingen annan råkar ut för det jag gjorde! Med vänliga Hälsningar Före detta Dustin kund Postad 13 september 2006 - 16:52
Men berätta vad som hänt då..... Postad 13 september 2006 - 17:57 skärmen är inlämnad på posten idag kl 17.05 och en ny är innhandlad Postad 13 september 2006 - 17:59 med tanke på att du bor i stockholm och har bättre postgång änn en som bor på bonvischan Postad 13 september 2006 - 20:03 Costa: Det låter definitivt inget vidare. Jag skulle gärna vilja veta vad som hänt och vem du pratat med. Om du har order- eller fakturanummer så PM:a eller maila det till mig (mc(a)dustin.se), utan att veta vad som hänt har jag svårt att kommentera eller bemöta... Mvh Mikael Carinci Postad 13 september 2006 - 21:54 Jag tackar för din sympati men jag hade behövt den för några dagar sedan. Jag har ingen ork eller lust att gå igenom hela processen igen. Jag försöker lägga det hela bakom mig och samtidigt varna andra för Dustin's oprofessionella och opersonliga kundservice. Postad 13 september 2006 - 23:40 Costa. Ditt agerande är en gåta. Varför skriver du i detta forum om du inte orkar ta upp det? Något av en paradox.. ![]()
Du måste ju dela med dig av vad som hänt om du vill hjälpa/om du vill att vi ska ta dig på allvar. Vad är det som har hänt? :. buan Postad 14 september 2006 - 01:50
Ett inlägg som detta utan någon som helst fakta från en nyregistrerad användare tolkar jag som ren och skär smutskastning. Postad 14 september 2006 - 08:08 Costa: OK, i så fall så har jag nog tyvärr inte så mycket att tillföra i ärendet. Eftersom jag arbetar med bl a kundservice så vill jag gärna veta på vilket sätt vi är opersonliga och oproffessionella, i annat fall kan jag inte göra mycket åt det. Mvh Mikael Carinci Postad 14 september 2006 - 11:33 Postad 14 september 2006 - 17:20 SONY: Hur borde man agera? Om jag blivit dåligt bemött och orättvist behandlad av Dustin’s kundservice, borde jag inte tala om det? Förhoppningsvis tar Dustin notis om detta och går igenom sina rutiner och åtgärdar sina brister. Jag är inte precis den första personen som påpekar bristerna hos Dustin’s kundservice. Postad 14 september 2006 - 17:25 Redigerat av altair4, 14 september 2006 - 17:25. Postad 14 september 2006 - 18:12 Tänkte slå vad om att du inte skulle dyka upp en tredje gång med ännu ett inlägg utan substans. Ack vad fel man kan ha... ![]() Postad 14 september 2006 - 18:18
Varför i hela fridens namn låter du dem inte hjälpa dig? Jag ser det också som att en konkurrent baktalar... Postad 14 september 2006 - 18:29 ![]() ![]() Det jag saknar på dustin är: - Fler tillverkar av förstärkare, högtalare m.m Lite mer saker till hemmabio publiken alltså... - HD-DVD och Blu-Ray spelare... bara några få butiker som säljer dessa än så länge. - Fler nätdelar från andra tillverkare, så som OCZ, Tagan och Hiper (helt annat område men ändå). Vi ses väl på SweC Mikeal, så jag kan ta upp resten med dig där ![]() 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |