Har en q320 och hittar inte filerna på en extern hårddisk.
Måste man Fat 32 formattera hårddisken för att det ska fungera?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
Postad 30 september 2006 - 08:30
Postad 02 oktober 2006 - 18:41
Postad 02 oktober 2006 - 19:18
Postad 03 oktober 2006 - 08:58
Den som läst på inser att "bara" DVI är en flexiblare port än HDMIAlltså, bara så jag inte har fel tv:n har fortfarande "bara" DVI eller?
Alltså HDMI tar bara emot TV upplösningar medan DVI accepterar både TV och datorupplösningar.
Så om du vill pixelmappa digitalt är DVI att föredra
Skillnaden är att du får köpa en separat ljudkabel om du skall köra DVI
MVH
Tommy
Postad 03 oktober 2006 - 09:56
Nån som kan tipsa om en bra DVD spelare eller recorder som passar bra med denna tv..
Budget upp till 4000.
Postad 04 oktober 2006 - 06:47
Postad 04 oktober 2006 - 14:57
Den som läst på inser att "bara" DVI är en flexiblare port än HDMIAlltså, bara så jag inte har fel tv:n har fortfarande "bara" DVI eller?
Alltså HDMI tar bara emot TV upplösningar medan DVI accepterar både TV och datorupplösningar.
Så om du vill pixelmappa digitalt är DVI att föredra
Skillnaden är att du får köpa en separat ljudkabel om du skall köra DVI
MVH
Tommy
Jag vet att det är bättre med DVI om man ska koppla till dator, men jag är inte intresserad av det eftersom jag har en hårddiskinspelare och inte vill hålla på och krångla med adaptrar.
Kalla mig dum och okunnig om du vill, men DVI är ett dator interface och fortfarande inget att ha om det ska stå i tv bänken. (iallafall inte för mig...)
MVH Zacharias
Postad 04 oktober 2006 - 23:15
Hej ZachariasDen som läst på inser att "bara" DVI är en flexiblare port än HDMIAlltså, bara så jag inte har fel tv:n har fortfarande "bara" DVI eller?
Alltså HDMI tar bara emot TV upplösningar medan DVI accepterar både TV och datorupplösningar.
Så om du vill pixelmappa digitalt är DVI att föredra
Skillnaden är att du får köpa en separat ljudkabel om du skall köra DVI
MVH
Tommy
Jag vet att det är bättre med DVI om man ska koppla till dator, men jag är inte intresserad av det eftersom jag har en hårddiskinspelare och inte vill hålla på och krångla med adaptrar.
Kalla mig dum och okunnig om du vill, men DVI är ett dator interface och fortfarande inget att ha om det ska stå i tv bänken. (iallafall inte för mig...)
MVH Zacharias
Det var inte meningen att vara spydig
Men återigen vad är skillnaden på att koppla in en HDMI-HDMI kabel eller en HDMI-DVI kabel?
Din hårddiskinspelare kommer att ge samma bildkvalitet i båda fallen
MVH
Tommy
Postad 05 oktober 2006 - 09:33
Har nu fått svar från anovo att: "Vad jag har försått, har dom gjort en mjukvaru-uppdatering.
Vi jagar dom angåede dessa filer, BÖR vara här dom närmaste dagarna."
Måste alltså skicka in min TV IGEN för att dom ska fixa detta.. suck
Finns felet om jag skulle beställa en tv idag eller är det ordnat på senaste modellerna?
Hej, jag är ny här! Fint forum ni har!
Jag är på väg att köpa en Q320 men undrar om problemet som föregående talare här påpekar:
Är detta problem löst nu eller får man räkna med att skicka iväg tv:n på rep det första man gör...? Detta är helt avgörande om jag skall köpa denna eller leta vidare! (Jag pratar alltså om problemet med DVI mot PC)
Finns det någon här som har en q320/q321 som INTE har det här problemet på sitt exemplar?
Mvh Rikard
Redigerat av Unregistered1198, 05 oktober 2006 - 09:35.
Postad 05 oktober 2006 - 09:47
Hej, jag är ny här! Fint forum ni har!
Jag är på väg att köpa en Q320 men undrar om problemet som föregående talare här påpekar:
Är detta problem löst nu eller får man räkna med att skicka iväg tv:n på rep det första man gör...? Detta är helt avgörande om jag skall köpa denna eller leta vidare! (Jag pratar alltså om problemet med DVI mot PC)
Finns det någon här som har en q320/q321 som INTE har det här problemet på sitt exemplar?
Mvh Rikard
Postad 06 oktober 2006 - 10:58
sen har jag märkt att skärmen längst upp i högra hörnet har en tendens å vara ljusare vilket irriterar mig vid filmtittande tex är det detta som kännetecknas som döda pixlar ? och vart vänder man sig då finns det något service nummer till huyndai i Sverige eller blir det Dustins kundtjänst?
e inte så proffsig inom detta område så jag bli oerhört tacksam för svar .Tack
Redigerat av Unregisterede98fcef4, 06 oktober 2006 - 12:14.
Postad 06 oktober 2006 - 12:22

Postad 06 oktober 2006 - 14:57
Ring dustinhome och säg som det är, låt dom inte kasta dig vidare till någon annan, det gjorde dom med mig när jag skulle lämna tillbaka en Philips.
Redigerat av Creutz, 06 oktober 2006 - 14:59.
Postad 06 oktober 2006 - 16:28
HejHej fick hem min Q320 igår från Dustin AB och har redan märkt vissa fel eller är det jag som kommit åt nån knapp , tex när jag ska ändra kanal med fjärrkontrollen(använder mig då av styrkorset) och på själva tv:n (Analog TV ) så hoppar den över varannan kanal tex från 1.an till 2.an så blir det 3:an istället detta funkade tidigare felfritt under kvällen.
sen har jag märkt att skärmen längst upp i högra hörnet har en tendens å vara ljusare vilket irriterar mig vid filmtittande tex är det detta som kännetecknas som döda pixlar ? och vart vänder man sig då finns det något service nummer till huyndai i Sverige eller blir det Dustins kundtjänst?
e inte så proffsig inom detta område så jag bli oerhört tacksam för svar .Tack
Prova att installera om TV kanalerna och se om felet försvinner
Ljuset i hörnet är "normalt"
Detta fenomen är en av LCD teknikens baksidor
Om du behöver service hittar du kontaktuppgifter på www.anovo.se
MVH
Tommy
Postad 06 oktober 2006 - 17:01
Hej AllihopHar nu fått svar från anovo att: "Vad jag har försått, har dom gjort en mjukvaru-uppdatering.
Vi jagar dom angåede dessa filer, BÖR vara här dom närmaste dagarna."
Måste alltså skicka in min TV IGEN för att dom ska fixa detta.. suck
Finns felet om jag skulle beställa en tv idag eller är det ordnat på senaste modellerna?
Hej, jag är ny här! Fint forum ni har!
Jag är på väg att köpa en Q320 men undrar om problemet som föregående talare här påpekar:
Är detta problem löst nu eller får man räkna med att skicka iväg tv:n på rep det första man gör...? Detta är helt avgörande om jag skall köpa denna eller leta vidare! (Jag pratar alltså om problemet med DVI mot PC)
Finns det någon här som har en q320/q321 som INTE har det här problemet på sitt exemplar?
Mvh Rikard
Angående Q320 som med EDID L17T
Situationen är följande
I vår spanska fabrik tillverkar vi ett antal av våra TV-relterade produkter
Som alla förstår består den av ett antal tillverkningslinor och går dessutom i skift
Någon har på någon av linerna under någon tid flashat Q320 fel
Problemet att vi vet inte vem och när
Följdaktligen kan vi inte återkalla några specifika serienummer eller liknande
Första gången problemet kom till vår kännedom var som framgår på detta forum när
en svensk kund tog sin TV till Anovo Västerås.
Vad Jag vill säga att problemet bör inte finnas på så många enheter då vi i så fall borde fått problemet rapporterat från fler håll
Risken för att i nuläget få en TV med detta fel ser jag som mycket litet
MVH
Tommy
Postad 06 oktober 2006 - 18:48
Hej AllihopHar nu fått svar från anovo att: "Vad jag har försått, har dom gjort en mjukvaru-uppdatering.
Vi jagar dom angåede dessa filer, BÖR vara här dom närmaste dagarna."
Måste alltså skicka in min TV IGEN för att dom ska fixa detta.. suck
Finns felet om jag skulle beställa en tv idag eller är det ordnat på senaste modellerna?
Hej, jag är ny här! Fint forum ni har!
Jag är på väg att köpa en Q320 men undrar om problemet som föregående talare här påpekar:
Är detta problem löst nu eller får man räkna med att skicka iväg tv:n på rep det första man gör...? Detta är helt avgörande om jag skall köpa denna eller leta vidare! (Jag pratar alltså om problemet med DVI mot PC)
Finns det någon här som har en q320/q321 som INTE har det här problemet på sitt exemplar?
Mvh Rikard
Angående Q320 som med EDID L17T
Situationen är följande
I vår spanska fabrik tillverkar vi ett antal av våra TV-relterade produkter
Som alla förstår består den av ett antal tillverkningslinor och går dessutom i skift
Någon har på någon av linerna under någon tid flashat Q320 fel
Problemet att vi vet inte vem och när
Följdaktligen kan vi inte återkalla några specifika serienummer eller liknande
Första gången problemet kom till vår kännedom var som framgår på detta forum när
en svensk kund tog sin TV till Anovo Västerås.
Vad Jag vill säga att problemet bör inte finnas på så många enheter då vi i så fall borde fått problemet rapporterat från fler håll
Risken för att i nuläget få en TV med detta fel ser jag som mycket litet
MVH
Tommy
Hej Tommy och tack för ditt svar! Det låter ju betryggande att det bara är en begränsad mängd felaktiga apparater som "läckt ut". Antar att sånt här kan hända vilken tillverkare som helst. Men... rent konkret... Om jag nu skulle ha oturen att få en apparat med felaktig EDID, Vad händer då?? Kommer det hem en reparatör till mig som kan byta den felaktiga kretsen? Om inte, vem betalar frakten till/från servicestället? Ja, du förstår nog vad jag menar... Hur omständigt kommer det bli för mig som kund så att säga?
Tacksam för svar! Har tittat runt lite på detta fina forum... Det flesta av mina frågor har besvarats bara genom några musklick... mycket fint kategoriserat måste jag säga!
Mvh Rikard
Postad 06 oktober 2006 - 20:25
Jag kan berätta för dig hur det går till då jag hade oturen att få en tv med felaktigt EDID. Man får anmäla sin tv som trasig på Anovos hemsida sen får man en UPS-blankett via mail som man sätter på sin låda och sen ringer man UPS som kommer hem och hämtar tv:n. Så långt var det mycket smidigt.
Sen blir det värre... Jag har idag väntat ca 3½ vecka på att Anovo ska laga min tv. Jag har varit tvungen att maila och ringa för att få veta vad som händer, det går alltså inte att få status på sin reparation på annat sätt. Svaret jag har fått är att de väntar på ett EDID-chip som ska komma från Tyskland och detta verkar ta väldigt lång tid.
Jag hade dessutom 3 pixlar som var trasiga men dessa föll inte inom ramen för pixelgaranti så dom kunde de inte fixa. Sjukt snålt med tanke på att de tycker att det är helt ok att jag ska stå utan tv i flera veckor bara för att någon på deras i fabrik har flashat tv:n med fel mjukvara.
Jag tycker att det är skandal att Hyundai behandlar sina kunder på detta sättet, de borde bara skicka mig en ny tv när de inte kan åtgärda felet snabbare. Det känns ju t.ex. inte så roligt att sitta här och betala flera hundra kronor till ComHem för digitaltvabonemang när man inte kan utnyttja det. Jag kanske borde ringa till Radiotjänst och säga upp mitt tv-innehav då detta verkar kunna ta hur lång tid som helst...
/erik
Postad 06 oktober 2006 - 20:29
Sen är det ju inte fel av en tillverkare att ta lite goodwill-beslut emellanåt, dvs som i ditt fall Erik bjuda på en ny apparat med tanke på omständigheterna! Fast det har jag aldrig hört att t.ex. Sony eller Samsung gör.
Postad 06 oktober 2006 - 21:47
Postad 10 oktober 2006 - 11:40
Postad 10 oktober 2006 - 12:32
Postad 10 oktober 2006 - 15:01
Kan man använda PIP-funktionen om man enbart tittar på analog TV?
Tacksam för all hjälp
Niklas
Postad 10 oktober 2006 - 22:07
Är det någon som har någon länk till manualen till q320? De som finns tidigare i tråden verkar vara brutna...
Konstaterade samma sak igår. Efter några timmars googlande hittade jag den här: ftp://ftp.hyundai.it/Tv/Manuali/Vvuon/Inglese rete.zip

Postad 11 oktober 2006 - 20:06
Det tog mig flera månader att reda ut varför det inte gick att få bild från datorn innan det här forumet gav mig svaret. Det är ju skit att man först själv ska tvingas reda ut exakt vad som är fel med TVn och sedan behöva vara utan TV i över en månad för att få det fixat.
TVn har ju dessutom tappat en hel del i värde under den här tiden.
Någon som har koll på konsumentlagen? Kan man kräva att häva köpet?
Postad 12 oktober 2006 - 09:20
Har en liten fråga som jag inte hittat svar på i denna monstertråd (har iofs inte läst ALLA inlägg).
Kan man använda PIP-funktionen om man enbart tittar på analog TV?
Tacksam för all hjälp
Niklas
Citerar mig själv och lägger till en fråga.
Är syncproblemet löst? Isåfall hurdå?
//niklas
Postad 12 oktober 2006 - 12:35
Har en liten fråga som jag inte hittat svar på i denna monstertråd (har iofs inte läst ALLA inlägg).
Kan man använda PIP-funktionen om man enbart tittar på analog TV?
Tacksam för all hjälp
Niklas
Citerar mig själv och lägger till en fråga.
Är syncproblemet löst? Isåfall hurdå?
//niklas
PIP-funktionen går att använda med alla ingångar, så länge du använder båda delar av moderkortet, står i manualen vilka delar som fungerar ihop och inte.
Citerar HIQ: "Läs manualen sidan 32 så har du komplett information
Moderkortet är i princip tvådelat
När du kör PIP måste du använda båda delarna på moderkortet, du kan inte köra två ingångar på samma del av moderkortet samtidigt."
Engelsmännen har löst ett syncproblem enl. detta forum http://displaytech.f...ewforum.php?f=1 likaså finns det ett syncproblem kvar verkar det som, men en lösning skall vara påväg.
// eTe
Postad 12 oktober 2006 - 14:07
Min TV har nu varit hos anovo för att fixa L17T EDID problemet sedan ca 6 veckor.
Det tog mig flera månader att reda ut varför det inte gick att få bild från datorn innan det här forumet gav mig svaret. Det är ju skit att man först själv ska tvingas reda ut exakt vad som är fel med TVn och sedan behöva vara utan TV i över en månad för att få det fixat.
TVn har ju dessutom tappat en hel del i värde under den här tiden.
Någon som har koll på konsumentlagen? Kan man kräva att häva köpet?
Hej,
Exakt samma har hänt mig, TV:n kom åter idag med samma fel som när den skickades. Trots detaljerad felbeskrivning samt hänvisning till den här tråden struntade Anovo fullkomligt i att fixa den. Konsumentköplagen är tydlig i frågan, och minhembio.coms föredömliga artikel om lagen förklarar lagtexten:
"I första hand så ska avhjälpande eller omleverans komma ifråga och i andra hand prisavdrag eller hävning. Tidigare var det i stor utsträckning säljaren som kunde avgöra huruvida felet skulle avhjälpas (repareras) eller om det skulle ske en omleverans (ny vara) men från och med sommaren 2002 är det köparen som har rätt bestämma detta.
Säljaren har alltså inte rätt att neka köparens krav på omleverans med erbjudande om avhjälpande eller köparens krav på avhjälpande med erbjudande om omleverans.
Säljaren kan dock i undantagsfall tillåtas att välja det andra alternativet om han kan visa att köparens val antingen är omöjligt att uppfylla eller medför oskäligt mycket högre kostnader i förhållande till det andra. Det räcker alltså inte att visa att det blir dyrare utan det måste vara oskäligt mycket dyrare. Särskild hänsyn ska också tas till vilken betydelse felet har för köparen, inte vad säljaren allmänt anser om det.
Lagen säger vidare att om avhjälpande eller omleverans inte kan komma i fråga eller inte sker inom skälig tid efter reklamationen eller inte kan ske utan väsentlig olägenhet för köparen, får köparen kräva prisavdrag som svarar mot felet eller häva köpet. Har köparen valt avhjälpande så ska han inte behöva godta mer än två avhjälpningsförsök varefter felet kan anses väsentligt och därmed bli hävningsgrundande.
Oavsett åtgärd så ska den ske helt utan kostnad för köparen vilket naturligtvis även inkluderar alla fraktkostnader. Förutom det så kan köparen kräva skadestånd för den ekonomiska skada han eventuellt lidit i samband med reklamationen."
Jag kommer att kontakta Dustin för att häva mitt köp, vägrar de skickar jag in den igen till Anovo. De kommer sannolikt inte att fixa TV:n, och då har jag med stöd av Konsumentköplagen rätt att häva köpet, få mina 12.000:- tillbaka och sedan köpa exakt samma TV för 8.500:-. Jag råder dig att göra likadant, kontaka först säljaren av TV:n så kanske du slipepr hela proceduren och kan häva köpet direkt.
Lycka till!
Redigerat av Jompen, 12 oktober 2006 - 14:10.
Postad 12 oktober 2006 - 17:45
Har nu haft min tv hos Anovo i 4 veckor. Jag pratat med Anovo idag och de hade fortfarande ingen aning om när det nya chipet skulle komma från Tyskland. Jag bestämde mig då för att ringa till DustinHome och försköka reklamera tv:n. Personen jag pratade med skulle ringa Anovo och kolla vad som händer och sen skulle hon höra av sig.
Vi var idag i kontakt med en konsumentrådgivare här i Göteborg och han svarade ungefär följande:
"Lagen säger att såna här reparationer ska ske skyndsamt, på 2-3 dagar. ARN säger två, max tre veckor. En tid som nu har passerats med råge. Det är inte acceptabelt."
"Ni kan också kräva att Dustin Home skickar en likadan TV till er. Reparationen har tagit för lång tid för vad som är acceptabelt och ni har fortfarande inte fått något besked om när ni kommer att få tillbaka TVn. Det trots att ni flera gånger hört av er och frågat. De har då inte svarat eller svarat svävande."
"Det innebär ingen oskälig olägenhet eller oskälig kostnad för Dustin Home att skicka er en ny TV - ni har rätt till det. Det finns avgöranden i ARN som stödjer er. Annars anser ni ertvingade att anmäla till ARN (och ni borde få rätt)."
Han sa även något om att vi hade rätt till att få en hyrtv undertiden.
Så ni som har samma fel - hör av er till den affären där ni köpte tv:n och hävda er rätt!
Det ska bli spännande att se vad jag får för svar från Dustin i morgon. Efter allt strul hittills har jag mycket svårt att tro att detta nu skulle lösa sig smidigt, det lär ju bli en massa tjaffs...
/erik
Postad 12 oktober 2006 - 23:36
Postad 13 oktober 2006 - 11:07
.. och vad är en digital tuner? Hör att det är bättre med 2 utav dessa men har ingen koll på vad det här.
Redigerat av Swe.Stars, 13 oktober 2006 - 11:14.
Postad 13 oktober 2006 - 12:23
Förlåt om jag frågar, men vad innebär det här EDID L17T felet ni pratar om?
.. och vad är en digital tuner? Hör att det är bättre med 2 utav dessa men har ingen koll på vad det här.
Edid står för Extended Display Identification Data och finns "för att datorns system skall kunna kommunicera med olika funktioner som finns i monitorn", för att citera Kjell&Co. Enkelt uttryckt - en del av oss Q320-ägare har monitorer som är programmerade som en analog 17"-skärm som heter L17T. Det innebär att vi inte kan koppla TV:n via DVI-ingången till grafikkortet och få upp bild. DVI-porten fungerar om man kopplar ex. en DVD-spelare till den, men som sagt inte om man vill få upp datorns bild på TV:n.
Jag har varit i kontakt med Anovo som säger att den pryl de väntar på från Tyskland ska komma nästa vecka. De kommer att kontakta mig när det är dags att skicka in TV:n igen

Postad 13 oktober 2006 - 12:23
En TV behöver en mottagare för att tolka inkommande signaler. Tidigare var det analoga signaler och då behövdes en analog mottagare. Nu med digital sändning behövs en digital mottagare. Den kan antingen vara inbyggd eller extern (digitalbox).
Förlåt om jag frågar, men vad innebär det här EDID L17T felet ni pratar om?
.. och vad är en digital tuner? Hör att det är bättre med 2 utav dessa men har ingen koll på vad det här.
Postad 14 oktober 2006 - 08:52
Lånade hem en powerbook från jobbet för att testa koppla in den på min Hyundai Q320 LCD-TV.
Allt funkar prima och bilden ser bra ut förutom att det är för mycket cyanfärg på LCD-TV'n.
Någon som vet hur man kan lösa detta?
Jag har kopplat ihop dom med DVI-Kabel.
/manne
Postad 14 oktober 2006 - 11:40
Om man beställer en Q320 alt Q321 från dustin/ithandel.com i nuläget riskerar man fortfarande att bli drabbad?
Har tänkt att koppla den främst till datorn via DVI, ni som använder den som dataskärm funkar den bra?
Hos datorhandel.com finner man dessa:
HYUNDAI VVUON Q321 32" LCD TV 8MS, DVB-T, WXGA 8 655:-
( http://www.datorhand...ucts/VVOUN Q321 )
HYUNDAI LCD TV 32" 16:9 WXGA DVI WITH HDCP 8MS HDTV DUAL SCAN 7 516:-
( http://www.datorhand...ucts/Vvuon Q321 )
Någon här som vet skillnaden, eller kan det va så att den dyrare har uppdaterad EDID?

(Mailat dem o frågat, väntar på svar.)
tacksam för snabbt svar, mvh tomas

Redigerat av Unregisteredce27a3d9, 14 oktober 2006 - 14:20.
Postad 14 oktober 2006 - 15:59
När det gäller Datorhandels prissättning nedan blir man ju konfunderad, men jag kan inte tänka mig att det skulle ha med detta problem att göra...
EDID L17T felet som ni snackar om gäller det "äldre" versioner av Q321 bara eller?
Om man beställer en Q320 alt Q321 från dustin/ithandel.com i nuläget riskerar man fortfarande att bli drabbad?
Har tänkt att koppla den främst till datorn via DVI, ni som använder den som dataskärm funkar den bra?
Hos datorhandel.com finner man dessa:
HYUNDAI VVUON Q321 32" LCD TV 8MS, DVB-T, WXGA 8 655:-
( http://www.datorhand...ucts/VVOUN Q321 )
HYUNDAI LCD TV 32" 16:9 WXGA DVI WITH HDCP 8MS HDTV DUAL SCAN 7 516:-
( http://www.datorhand...ucts/Vvuon Q321 )
Någon här som vet skillnaden, eller kan det va så att den dyrare har uppdaterad EDID?![]()
(Mailat dem o frågat, väntar på svar.)
tacksam för snabbt svar, mvh tomas
Postad 14 oktober 2006 - 16:02
Högtalare till Hyundai q320 på t.ex. It-service
Kanske någon också kan svara på vad det innebär att högtalarna är passiva?

Postad 14 oktober 2006 - 16:46
Tycker oxå att chansen borde va minimal om man köper från t.ex dustin iom de troligtvis säljer xxx antal tvapparater.
Blir spännande och se vad datorhandel svarar på mitt mail, fast lär väl inte få svar förräns måndag..
Om allt nu är i sin ordning lägger jag nog in en beställning på en Q320 från datorhandel på måndag,
~~7500kr för en sådan tv måste väl ändå ses som sjukt prisvärt.
mvh tomas
Postad 14 oktober 2006 - 20:13
Passiva högtalare högtalare innehåller endast högtalarelementen och drivs av en extern förstärkare i detta fall TV:ns. Aktiva högtalare har inbyggd förstärkare och kan därför i regel leverera högre effekt, dessa kräver egen strömförsörjning,Är det någon som testat Hyundais högtalare som finns att införskaffa som komplement till q320???
Högtalare till Hyundai q320 på t.ex. It-service
Kanske någon också kan svara på vad det innebär att högtalarna är passiva?
/Jocke
Postad 14 oktober 2006 - 20:40
OT:Tackar för ett snabbt svar Wily!
Tycker oxå att chansen borde va minimal om man köper från t.ex dustin iom de troligtvis säljer xxx antal tvapparater.
Blir spännande och se vad datorhandel svarar på mitt mail, fast lär väl inte få svar förräns måndag..
Om allt nu är i sin ordning lägger jag nog in en beställning på en Q320 från datorhandel på måndag,
~~7500kr för en sådan tv måste väl ändå ses som sjukt prisvärt.
mvh tomas
Priset verkar bra, men ett tips kan nog vara att undvika att betala i förskott då datorhandel fått väldigt blandade betyg från prisjakts användare, välj istället faktura eller hämta på plats...
/Jocke
Postad 15 oktober 2006 - 00:18

OT: Man kanske skulle ta marantzlogot från stereon och klistra på och kränga på blocket för 10000kr dyrare? J/K

Mvh tomas
Postad 15 oktober 2006 - 16:13

Beställde även pioneer av696 o lite annat gott som dustin hade så passade perfa.
lite OT kanske men ändå en väldigt aktuell fråga:

Är återförsäljaren skyldig att anmäla alla TV-köp till radiotjänst?
mvh tomas

Postad 15 oktober 2006 - 17:55

Till slut blev det en Q321, och valde dustin än en gång pga deras formidabla service, känns inte som om man vill lägga ut såpass mkt pengar på mindre seriösa företag (inga namn nämnda)
![]()
Beställde även pioneer av696 o lite annat gott som dustin hade så passade perfa.
lite OT kanske men ändå en väldigt aktuell fråga:![]()
Är återförsäljaren skyldig att anmäla alla TV-köp till radiotjänst?
mvh tomas
Postad 15 oktober 2006 - 18:36
Har ett litet mindre problem.
Lånade hem en powerbook från jobbet för att testa koppla in den på min Hyundai Q320 LCD-TV.
Allt funkar prima och bilden ser bra ut förutom att det är för mycket cyanfärg på LCD-TV'n.
Någon som vet hur man kan lösa detta?
Jag har kopplat ihop dom med DVI-Kabel.
/manne
Ingen som vet?
Postad 16 oktober 2006 - 22:15
Postad 17 oktober 2006 - 17:36
Är det någon här som har denna tv och även logitech harmony 885?
Jag vill gärna ställa några frågor till dig.
Hör av er gärna!!
Tack
Eric
Postad 18 oktober 2006 - 01:58
Att anovo skickar tillbaka q320orna utan att faktiskt göra något åt problemet, nu när de dessutom känner till det, är som någon sa rent pinsamt. Varför inte bara skicka en ny om det tar för lång tid att vänta på delar?
De representanter som uppenbarligen tittar in i denna tråd då och då bör ta åt sig, det får inte gå till så här, varken enligt etik, moral eller lagen.
Tommy på gandalf/hiq: Datagrottan hälsar

Postad 18 oktober 2006 - 10:59
Vi fick bästa köp i M3 i Juni 2006Hur står sig Hyundai Vvuon Q321 idag? Priset är det ju inget fel på iaf.
Postad 18 oktober 2006 - 11:02
Utrustning för att flasha EDID skickades till Anovo från Tyskland igårJag måste säga att jag tycker att hanteringen av EDID-felet hanteras otroligt dåligt från alla inblandade parter. Det verkar inte vara någon som vill ta ansvar för det, och som vanligt i sådana lägen får kunderna lida.
Att anovo skickar tillbaka q320orna utan att faktiskt göra något åt problemet, nu när de dessutom känner till det, är som någon sa rent pinsamt. Varför inte bara skicka en ny om det tar för lång tid att vänta på delar?
De representanter som uppenbarligen tittar in i denna tråd då och då bör ta åt sig, det får inte gå till så här, varken enligt etik, moral eller lagen.
Tommy på gandalf/hiq: Datagrottan hälsar
Med andra ord från slutet av denna vecka kan Anovo åtgärda problemet
MVH
Tommy
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar