Postad 06 januari 2007 - 21:23
Postad 08 januari 2007 - 18:55
http://www.gamesindu...e.php?aid=22050The six downloadable titles are: Mortal Kombat® II, Gauntlet®II, Joust®, Rampage World Tour®, Rampart® and Championship Sprint®. Each title was specifically chosen because of its multiplayer capability, allowing players to experience each of these classics with their friends in the comfort of their own living room, or anywhere else through an internet connection. All of the titles will be offered for PLAYSTATION 3 system download exclusively through the PLAYSTATION Network.
Här releasedatum för några titlar under januari-mars.
29 January : Sonic
12 February : FEAR
19 February : Virtual Fighter 5
26 February : The Elder Scrolls IV: Oblivion
27 February : Motorstorm
06 march : Heavenly Sword
19 march : Tom Clancy's Rainbow Six® Vegas
Skönt att få en konfirmation på att Heavenly Sword är klar för Mars release.
Postad 08 januari 2007 - 19:02
Postad 08 januari 2007 - 19:11

Postad 08 januari 2007 - 19:14
Postad 08 januari 2007 - 19:34
Håller med. Tvingades göra det i en karusell på Furuvik i somras. Inte så ###### kul precis.Känner detsamma inför Lair
Det är totalt ointressant för mig. Flyga omkring med en drake känns inte så kul direkt.
I ärlighetens namn så var bilarna inte något bättre där heller, men av någon anledning så ser jag ändå fram emot Motorstorm.

Postad 10 januari 2007 - 18:42
Postad 10 januari 2007 - 19:35
Kul att höra.Lirat Motorstorm demot lite mer idag och jösses vad kul det är när man lär sig hur man ska köra. Känslan innifrån bilen är helt sjukt nice. Fan vad det här spelet kommer rocka!

Hur fett kommer det att rocka på en viktväktar-skala?
Postad 10 januari 2007 - 21:13
Då ska du veta hur kul fulla spelet är!Lirat Motorstorm demot lite mer idag och jösses vad kul det är när man lär sig hur man ska köra. Känslan innifrån bilen är helt sjukt nice. Fan vad det här spelet kommer rocka!

Jag har haft det en vecka typ och det är så jäkla kul med alla fordon och andra banor!
Synd att man inte kan lira online på Japanska versionen men å andra sidan har jag tjuvtränat tills det släpps i USA i februari.

Postad 10 januari 2007 - 21:24
Postad 10 januari 2007 - 21:25
Ryktet går att Motorstorm kommer visas i 1080p (Us/Eu) och multiplayer ska det vara 12 spelare.
1080 skiter jag fullständigt i men multiplayer blir fett.
Postad 10 januari 2007 - 21:26
Najs nu när man ska skaffa en 1080P display!Ryktet går att Motorstorm kommer visas i 1080p (Us/Eu) och multiplayer ska det vara 12 spelare.

Postad 13 januari 2007 - 17:44
Postad 13 januari 2007 - 23:03
Spelet jag väntar på mest av allt är nog Army of Two, sådana här co-op pangare är spel jag har saknat väldigt väldigt länge
http://ps3.ign.com/a...6/706304p1.html
Oj vad skojj det ser ut! cooperative gameplay rockar!
http://media.ps3.ign...id_1742013.html
Videon ger habegär
Postad 14 januari 2007 - 09:56
"Rolig länk", det står ju längst ned i artikeln att det var en missuppfattning, spelet kommer vara i 720p. (för den som orkar läsa mer än 10 rader...)Rykten går att Motorstorm kommer visas i 1080p (Us/Eu) och multiplayer ska det vara 12 spelare.
edit. här är länken
Kommer säkert se tillräckligt snyggt ut i 720p också

/Jonzy
Postad 14 januari 2007 - 11:07
Det gör det! Det kan jag intyga. Har bara ett par race kvar innan jag är igenom hela.Kommer säkert se tillräckligt snyggt ut i 720p också
/Jonzy
Ska bli kul med US versionen så man kan köra online också!

Postad 16 januari 2007 - 14:36
Källa:IGNUK, January 16, 2007 -
We can exclusively reveal the first shots of SEGA Rally on PS3 - the newest entry in SEGA's mud-slinging driving game. Speed freaks with a fetish for filth will be delighted to hear the game's set to speed onto Sony's next-gen console this winter.
While these screens might not be actual in-race footage, they show off SEGA Rally's in-game engine splendidly, being "indicative" (according to a UK SEGA representative) of the final PS3 release.
While actual gameplay details are thin on the ground, its already evident that SEGA's upping the detail factor from previous iterations of the game, with cars spattering up mud and carving through the dirt, much like PS3's other big racing game MotorStorm. Of course, questions remain including whether the weight of your car, size of your tyres and speed will affect those next-gen physics, but then that's what relentless future preview coverage is for, right? Similarly, time should reveal the extent of SEGA's damage engine - and, frankly, if we don't get scratched paintwork, crumpled bumpers and flailing car parts ricochetting through the air, we'd be very surprised.
Don't fret though, SEGA is promising more concrete information on SEGA Rally PS3 soon.

Postad 17 januari 2007 - 21:21
Texten i tidningen är läsvärd alltså när du klickar på bilderna -_-
Postad 18 januari 2007 - 19:04
They experimented with adding nontraditional sounds--such as a panther's scream--to crashes in Burnout Revenge; this time, all the crash audio is out of the ordinary. They play a sound sample of a collision--complete with spine-tingling shrieking and jaw-tightening crunches--and then tell us that no metal was used to create it. "Going back to the idea that absolutely real is a bit boring, there's a lot of audio in there that isn't traditional," Laviers says. Instead, the audio clip includes samples from trees, electricity, and apes in pain.
http://www.1up.com/d...t=0&cId=3156453
Och ny info om Mercenaries 2. Kommer bli hur bra som helst

Granularity: A small measurement of volume. Also the term for an effect that's possible in next-generation development, as buildings and objects are treated as granular. No longer are buildings limited to the two static conditions of being either destroyed or intact; it is now possible to destroy portions of buildings and vehicles. Shoot the wheels or treads off of jeeps and tanks, tear chunks of a plane's wing off, or take out the bottom corner of a building.
Oil rig: A signature structure in MWIF. Demonstrates new environments (several oil rigs are located off the coast of Venezuela), the use of height (oil platforms are very tall structures after all), and the importance of physics in general gameplay.
Brown describes a key gameplay aspect of MWIF: "The destruction of a giant oil rig. And when I say giant, I mean BIG! This thing is like two football fields stuck together. To say that blowing this thing up has been a development challenge is like saying that Tiger Woods is pretty good at golf! But we're able to do it--and track all the stuff on top--thanks to the power of the next-gen systems. One really interesting part of this is the water shockwave; we generate a giant splash (imagine dropping a football stadium into the ocean!) and a wave that expands out, affecting everything in its path."
Physics: A large component of gameplay that's made possible by the increased technical capabilities of the PS3. Brown describes an example of physics-based gameplay: "Consider a 100-story skyscraper and a helicopter with rockets. The game can handle the player shooting the building from any height, on any side, from any angle. The building will get torn up accordingly. We also track the structural integrity, so that if players focus the destruction in one area, that part of the building will collapse. Eventually, the whole thing will come down. That's already a pretty heavy use of physics, but I skipped over the secondary physics effects--the giant chunks of concrete that fall off, plummet to the street below, and squash the cars parked there. The panels and parts that fly off the squashed car, hit a passerby, and knock him down like a rag doll." Physics is now possible due to the PS3's multiple processors, which allow developers to do more of everything without having to sacrifice as much in terms of graphics or framerate.
http://www.1up.com/d...t=0&cId=3156449
Postad 19 januari 2007 - 18:00
Man kan läsa en press-release om spelet här.
Postad 19 januari 2007 - 20:23

Postad 19 januari 2007 - 20:54
Håller med om att regnbilderna ser mycket snyggare ut. Man får nog ta några lektioner på halkbanan innan man ska börja spela det.Faceplant: Dem bilderna var nog några av dem sämre bilderna jag har sett av F1 spelet, annars har det varit riktigt j*vla snyggt. Har ni sett filmerna när dem kör i regnet?

Jag har läst att versionen som släpptes i Japan också saknade split-screen, undrar om det blir likadant i Europa och att det kanske kommer senare som downloads som det ryktas om för Motorstorm. Blir lite träligt om alla spel kommer i delar, men det är kanske en ny trend?

Postad 19 januari 2007 - 21:16
Motorstorm försenat till slutet på mars enligt IGN.com.
Jisses vad de bollar med datum, först slutet av februari sen slutet av mars.
Har det med att Sony vill ha en större och bättre launchlista för Europa?

Postad 19 januari 2007 - 22:43
Om förseningen har att göra med att de vill göra launchlistan större?Motorstorm försenat till slutet på mars enligt IGN.com.
Jisses vad de bollar med datum, först slutet av februari sen slutet av mars.
Har det med att Sony vill ha en större och bättre launchlista för Europa?
Hade man inte kunnat köpa det om det släppts tidigare menar du? Alla spel som släppts innan launch och är tillgängliga räknas som launchspel.
Postad 20 januari 2007 - 20:48
http://www.youtube.c...h?v=GBWzxcbMmqo
Det verkar vara bra material i MC-overallerna på de där killarna.

Redigerat av Faceplant, 20 januari 2007 - 20:48.
Postad 21 januari 2007 - 17:49
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 januari 2007 - 17:49.
Postad 21 januari 2007 - 21:27
Det ser ju ganska ballt ut, kan nog se ganska snyggt ut när de slipat färdigt på grafiken. Det kommer att bli ett native 1080p spel.
Hoppas de blir ett schyss gameplay också.
Redigerat av Faceplant, 21 januari 2007 - 21:28.
Postad 21 januari 2007 - 21:58
Kolla in den här Motorstorm-filmen:
http://www.youtube.c...h?v=GBWzxcbMmqo
Det verkar vara bra material i MC-overallerna på de där killarna.
Haha! Cool ragdoll!

Blev ju inte sämte av lite JunkieXL musik heller.
Postad 21 januari 2007 - 22:23
Postad 21 januari 2007 - 22:50
Vetifan. Det lilla jag sett av Lair var långt ifrån imponerande. Enda de visat är när man flyger runt med en drake och det såg väl sådär kul ut.
Håller med, CGI-videosekvenserna ser trevliga ut, men de gameplay jag sett verkar so-so... känn som att man kommer tröttnar ganska fort på att trampa på en oändlig armé av myror.

Postad 22 januari 2007 - 23:54
Verkar som de har putsat en hel del på grafiken sen Black.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 januari 2007 - 23:57.
Postad 23 januari 2007 - 00:28
Här är lite mer info om Lair snott från GAF som snott det från en tidning.Håller med, CGI-videosekvenserna ser trevliga ut, men de gameplay jag sett verkar so-so... känn som att man kommer tröttnar ganska fort på att trampa på en oändlig armé av myror.
Knappast en titel jag ser fram emot.
Jag tror att spelet är mer varierat än vad vi hittills sett av det, kommentaren om de olika miljöerna pekar mot det. Bilderna på superdraken sätter åtminstone min fantasi i rullning, jag ser verkligen fram emot fler demos av det här spelet.- They now have levels with 10 000 soldiers in them.
- Levels (all outdoors) vary from Wastelands to Jungles to Icefields.
- Levels may take 4GB of storage space each (obviously streaming as you go along)
- The game won't have multiplayer but will have online leaderboards and achievements as well as other community stuff.
- The game will support downloadable content, what the fans ask for they will get. Specifically mentions dragon breeding minigame as an example in this regard.
Redigerat av Faceplant, 23 januari 2007 - 00:29.
Postad 23 januari 2007 - 00:31
Ser inte så pissigt ut.Ninja Gaiden Sigma.
Verkar som de har putsat en hel del på grafiken sen Black.» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
30 bilder dessutom, försöker du slå något slags forumrekord?

Finns det något preliminärt releasedatum för det här spelt?
Postad 23 januari 2007 - 00:49
Hittade en tråd på negaf och såg ett mönster i bildnamnen ...30 bilder dessutom, försöker du slå något slags forumrekord?

Turok.
http://www.jeux-fran...ystation-3.html
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 januari 2007 - 02:19.
Postad 23 januari 2007 - 07:23
Nytt datum för Heavenly Sword. Q3 2007
http://ps3.ign.com/index/release.html
Det där såg ju lite trist ut, ett av spelen jag tänkte slå till på.
Postad 23 januari 2007 - 12:12
Postad 23 januari 2007 - 21:12
Några nya bilder:
Postad 23 januari 2007 - 21:25
Postad 23 januari 2007 - 22:17
Men jag kör nästan bara i 3:e. Blir åksjuk om man sitter i bilen...

Postad 24 januari 2007 - 00:03
Jag förstår mig inte på motorstormbilderna. Är det reprisbilder? Vad har man för perspektiv när man spelar? Är det som i de flesta bilspel där man kan välja på förstaperson och tredjepesonsperspektiv?
Om du pausar i Motorstorm så kan du sedan rotera och zooma kameran hur du vill runt fordonet. Det är så bilderna ovan är tagna.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar