Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?

1017 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 14 september 2006 - 18:58

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Costa: Ska du fortsätta att skriva i tråden så förväntar jag mig ett ordernummer eller en beskrivning av vad som skett i ditt nästa inlägg, bevisligen är vi många som tvivlar på dina påståenden då du gör allt för att inte berätta vad som hänt.

OM du blivit felbehandlad och varnar andra för "oproffessionell kundservice" får du allt backa upp dina påståenden med fakta, tills detta skett ser jag ingen anledning att ens ta notis av något du skriver.

Dustin: Själv har jag inga som helst problem, 20 ordrar har det blivit hitills och innan veckan är slut är siffran 21.
Visst är priserna ibland något högre men som sagt så är skillnaden betydligt mindre nuförtiden, den extra tjugan eller två man betalar är allt snabbheten och servicen ni erbjuder värd. :o

#152

Postad 15 september 2006 - 07:01

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

m0rk: Det kommer en 'breddning' av sortimentet på home så lite mer bör nog komma in. Däremot finns det inom hembio/hifivärlden ganska strikta återförsäljarled. Vissa märken får vi inte ens sälja, de säljs endast i butik.
När det gäller HD-DVD, Blu-Ray etc så är det lite för svårt att få tag på än men jag ska framföra önskemålet till marknad!

<edit>
5010098922 TOSHIBA HD-DVD EX1 SVART HD-DVD-SPELARE
5010098918 TOSHIBA HD-DVD E1 SVART HD-DVD-SPELARE

Blu-ray däremiot är svårare just nu...
</edit>

Mvh
Mikael Carinci

Redigerat av mikaelc, 15 september 2006 - 11:22.


#153

Postad 15 september 2006 - 10:32

Linko
  • Linko
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Priset på FSC Myrica VQ40-1 är ju galet, 19795:-
Webhallen tar 13495:- för samma produkt, ni är alltså över 6000 kr dyrare!
Vill ju gärna handla av just er, så jag undrar om jag kan förvänta mig en ordentlig prissänkning inom en snar framtid?

#154

Postad 15 september 2006 - 13:47

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Linko: Vi kan nog inte matcha webhallen tyvärr. Vi tar dessa från svenska distributörer för att servicen skall gå smärtfritt, vet ej hur den delen funkar för de apparater som inte kommer den vägen när det gäller FSC.

Mvh
Mikael Carinci

#155

Postad 15 september 2006 - 14:52

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Var ju samma sak med LG 42PC1R. Ifall ni inte redan kollat upp hur servicen gäller via andra än svenska distributörer borde ni ju göra det. Själv tycker jag man ska handla från svenska butiker, men hålla sig undan svenska generalagenter och liknande som älskar monopol och lägga på höga belopp utan något speciellt mervärde. :D

#156

Postad 15 september 2006 - 15:06

Linko
  • Linko
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Hej!

Linko: Vi kan nog inte matcha webhallen tyvärr. Vi tar dessa från svenska distributörer för att servicen skall gå smärtfritt, vet ej hur den delen funkar för de apparater som inte kommer den vägen när det gäller FSC.

Mvh
Mikael Carinci

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, men Siba (och computercity) då? Tar dom också den från tyska (?) distributörer? Dom har den ju för 13990:-
Får man fråga hur ni gjorde med plasman PQ42-1? Den var ni ju billigast i Sverige på...

Såg just att ni tagit bort den, VQ40:an alltså... hoppas det är för en prissänkning

Redigerat av Linko, 15 september 2006 - 15:09.


#157

Postad 20 september 2006 - 12:24

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Tack Dustin och särskilt Mikael C, som kontaktade mig efter att ha läst här på forumet, för hjälpen när Posten strulade till det ordentligt. :P

#158

Postad 20 september 2006 - 12:29

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Linko: Jag vet faktiskt inte var de tar dem... Vad gäller PQ42 fick vi ett mycket bra pris av tillverkaren (överlager, bra kund :P vem vet?) så den kunde vi dra ut billigt. Ibland har man tur.

jockej: Tur som sagt att det löste sig!

Mvh
Mikael Carinci

#159

Postad 22 september 2006 - 14:21

Unregistered4cdb249a
  • Unregistered4cdb249a
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej Dustin Home.
Ni gör, enligt min egen erfarenhet, så lite som det bara är möjligt för att tillgodose kundens önskemål vid returer/problem med produkterna. Som Herr Mikael Carinci själv antydde i ett tidigare inlägg; vill man ha pengar tillbaka, eller ny vara ska man nog handla över disk istället för hos postorderfirman Dustin Home. Först försöker ni slingra er, sedan blir ni paragrafryttare.

#160

Postad 22 september 2006 - 14:45

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej,

hatred: jag ser gärna att du utvecklar dina erfarenheter så ska jag försöka besvara ev frågor så gott det går. Vill man ha en ny vara eller pengarna tillbaka så ordnar vi det men som jag skrev tidigare, man kan inte få det utan att returnera varan. För somliga kunder kanske det helt enkelt passar bättre att ha en butik att gå till, lämna varan över disk och få pengarna i handen, något som tyvärr inte är möjligt när det gäller postorder. De flesta som beställer av oss är dock medvetna om att vi är ett postorderföretag och att det inte fungerar på samma sätt som butiksköp.

Som sagt, ge mig gärna ett konkret exempel på vad som gått fel, annars har jag lite svårt att bemöta det du skriver.

Mvh
Mikael Carinci

#161

Postad 22 september 2006 - 16:07

Unregistered4cdb249a
  • Unregistered4cdb249a
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Min xbox 360 konsol går sönder efter tre månader, den har krånglat på olika sett tidigare också, varvid jag försökt få kontakt med xbox support, men utan framgång. Jag känner ingen tillit till produkten längre och vill häva köp. Jag kontaktar Dustin Home, där jag köpt produkten. Jag skriver ett långt brev där jag inngående förklarar vad som inträffat.

Då får jag det här svaret: Xbox-supporten hanterar alla garantiärenden själva, du når dem på telefon: 020-79 11 33 Vänliga hälsningar.

Ni tar ju inte alls hand om returer, ni överlåter det till tillverkaren av produkterna, och kommer på så vis undan frågor som rör hävning, ny produkt direkt O.S.V.
Att någon skulle vara ovillig att returnera en trasig produkt till er låter väldigt konstigt.

Sen att det inte fungerar på samma sätt på postorderköp som vid butik, vad menar du? Utveckla detta.

Redigerat av Unregistered4cdb249a, 22 september 2006 - 16:09.


#162

Postad 22 september 2006 - 16:43

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Häva köpet kan du ju inte tro att du får. Däremot om de försöker reparera samma fel 3ggr har du rätt att häva köpet.

Det är ju Microsoft som tar han om garantifrågor när det gäller Xbox 360. Men du ska även kunna vända dig till Dustin och skicka produkten till dem som de sedan ändå kommer skicka åt Microsoft. Så det tar bara längre tid och blir mer omständligt.

Men jag skulle själv kunna tänka mig att göra det ifall det är jobbigt med telefonkö eller annat till Microsoft.

Redigerat av altair4, 22 september 2006 - 16:43.


#163

Postad 22 september 2006 - 17:04

Unregistered4cdb249a
  • Unregistered4cdb249a
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Får och får..det beror ju på butiken ifråga. Jag har lämnat tillbaka saker till elgiganten och expert t.ex. efter mer än 30 dagar då en produkt har gått sönder och fått pengar tillbaka utan att de har hävdat sin rätt att "reparera", men en del butiker värnar om kunden andra inte.
Förut stod det i lagen att de har rätt att försöka laga 2 ggr. Men nu står detta inte någonstans längre, det är bara praxis att man gör så.
Det står däremot att det är jag som köpare som i första hand ska avgöra vad som ska göras, när det gäller ursprungligt fel, som detta är, då det gått under 6 månader.
Rätt att häva har man också om det är av väsentlig betydelse för en själv.
Microsoft står inte över Svensk lagstiftning på något sätt.

*** Inlägg redigerat med hänvisning till regel 7.9 /Tomas_D700

Redigerat av Unregistered4cdb249a, 22 september 2006 - 22:03.


#164

Postad 22 september 2006 - 18:04

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0

Jag har lämnat tillbaka saker till elgiganten och expert t.ex. efter mer än 30 dagar då en produkt har gått sönder och fått pengar tillbaka utan att de har hävdat sin rätt att "reparera", men en del butiker värnar om kunden andra inte.

Min far köpte en tv på elgiganten för ett par år sedan. De hävdade sin rätt att reparera vilket gjorde att den åkte in tre gånger (tredje gången gillt också). Handlar kanske mycket om rena tillfäligheter / personligheter hos personal / chefer hur de ställer sig till goodwill tex.

Man behöver dessutom inte gå ut med "all information offentligt" om man har klagomål. Man skickar helt enkelt uppgifterna, i detta fall till Dustin (på enklast sätt - kanske pm här) samtidigt som man berättar detta i tråden (för uppföljning).

#165

Postad 22 september 2006 - 18:15

Unregistered4cdb249a
  • Unregistered4cdb249a
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Tråkigt för din far. Ja visst handlar det kanske ibland om tillfälligheter, men oftare kanske om att Elgiganten har många olika butiker, med olika chefer osv. Dustin har ju bara en nätbutik.

Dustin har redan all info i mitt ärende.

Sen heter ju tråden: Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?

Alltså, är man nöjd med Dustin behöver man ju inte sitta o glo i den här tråden, utan shoppa loss på Dustin Home istället. Dustin efterfrågar ju speciellt kritik i trådens inledning ej rosning, för det får dom ju så mycket av ändå enligt micael c.

*** Inlägg redigerat med hänvisning till regel 7.9 /Tomas_D700

Redigerat av Unregistered4cdb249a, 22 september 2006 - 22:09.


#166

Postad 22 september 2006 - 19:31

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej,

hatred: Du behöver inte lägga ut all info publikt på forumet, min mailadress är [email protected], alternativt så kan du skicka ett PM till mig med ordernumret så kan jag kanske se vad det handlar om. Anledningen till att du blivit hänvisad till Xbox-supporten är att det vanligtvis går snabbare om man slår dem en signal direkt. Givetvis får du skicka in den till oss om du inte litar på dem men då får man ju vara beredd på att det tar lite längre tid, vi skickar den till samma ställe.

Om det är så att du vill häva köpet så skulle jag vilja ha en utförlig beskrivning av felet och lite om varför du inte kan tänka dig att den skall repareras, dvs vad som hänt tidigare.

Att postorderköp inte fungerar som köp över disk är väl ganska givet, produkten måste skickas och annan lagstiftning gäller för distansköp. Det är ju inte riktigt samma sak som att handla över disk.

F ö behöver man inte smöra i denna tråd, det är inte det den är till för.

Så som sagt, dra ett mail så får jag se vad det handlar om och bakgrunden till det hela.

Mvh
Mikael Carinci

#167

Postad 22 september 2006 - 22:38

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
mikaelc när tror du denna kan finnas i ert sortiment så man kan se leveransdatum
http://www.dustin.se...odID=5010099179


det gäller alltså
PIONEER DVR-545HX HDMI 160GB DVD-INSPELARE REGFRI

som jag ska köpa så fort den finns för leverans, kollar man i prisjakt på dom andra affärerna som har ett pris på den så är det inga affärer som jag litar altför mycket på, medans dustin (änsålänge) aldrig svikit mig angående leveransdatum

#168

Postad 23 september 2006 - 06:36

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

  • 782 inlägg
  • 0
Förslag på vad som kan göras bättre var det ja?

Jag har en affärside åt er!

Vad sägs om att starta ett lotteri med presentkortsvinster i eran butik. Det skulle gå till så att man i en slumpmässig dragning 1 gång i månaden tävlar på sitt kundnummer som blir ens lottnummer. Man är med och tävlar i den månadsomgång som är nästföljande köpetillfället. Dvs tex man handlar nått hos er den 15'e i månaden och är då med i lottodragningen den 30'e samma månad. Alla som handlat hos er nån gång under året skulle sen också få vara med i den årliga Juldragningen med chans på extra fina priser. Priserna skulle kunna se ut på följande vis.

1'a pris presentkort 10.000kr att handla för hos Dustin Home
2'a pris presentkort 5.000kr
3'e pris presentkort 3.000kr
4'e pris presentkort 2000kr
5-10'e pris presentkort 1000kr

Den totala månadskostnaden för detta prisregn blir då för er drygt 26.000kr dvs 286.000kr per 11 månader och så lite extra den 12'e dvs Julmånaden December då priserna skulle kunna vara extra stora typ 4 dubbla den månaden skulle då kosta 104.000kr. Totalkostnaden skulle då bli per år 390.000kr. Det räcker alltså att man drar mer än 400 extra kunder per år som handlar för 1000kr var för att det skall gå med vinst. Jag tror nog att en sådan här affärside skulle dra betydligt fler som skulle handla hos er då istället för nån annanstans pga lotteriet.

Vad tycker ni om den här iden?

Själv tycker jag den låter lysande! ;) :D

En annan ide är videotutorials som man skulle kunna ladda ner från siten för prylarna dvs hur man installerar dem. Vet en nätbutik som gör detta nämligen Mac Sales: http://eshop.macsale...enter/index.cfm

En annan ide är ett kundgalleri anslutet till varje produkt där folk som har köpt prylarna skall kunna ladda upp bilder och videoklipp när de använder produkten. Har sett detta hos vissa nätbutiker och tycker det är riktigt bra att se prylarna i hemmiljö innan man köper nått.

Hoppas ni gillar mina ideèr!

#169

Postad 23 september 2006 - 07:54

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Den totala månadskostnaden för detta prisregn blir då för er drygt 26.000kr dvs 286.000kr per 11 månader och så lite extra den 12'e dvs Julmånaden December då priserna skulle kunna vara extra stora typ 4 dubbla den månaden skulle då kosta 104.000kr. Totalkostnaden skulle då bli per år 390.000kr. Det räcker alltså att man drar mer än 400 extra kunder per år som handlar för 1000kr var för att det skall gå med vinst. Jag tror nog att en sådan här affärside skulle dra betydligt fler som skulle handla hos er då istället för nån annanstans pga lotteriet.


Njae, man måste i såna fall ha 400 kunder som handlar varor där vinsten uppgår till 1000 kr/kund, med hänsyn till typiska marginaler lär varje kund av dessa 400 behöva spendera minst 10.000 kr för att det ska gå jämnt upp.

För att inte nämna problemet att Dustin enligt lag ej får anordna lotterier, tävlingar javisst men inga lotterier.

#170

Postad 23 september 2006 - 11:45

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

  • 782 inlägg
  • 0

Den totala månadskostnaden för detta prisregn blir då för er drygt 26.000kr dvs 286.000kr per 11 månader och så lite extra den 12'e dvs Julmånaden December då priserna skulle kunna vara extra stora typ 4 dubbla den månaden skulle då kosta 104.000kr. Totalkostnaden skulle då bli per år 390.000kr. Det räcker alltså att man drar mer än 400 extra kunder per år som handlar för 1000kr var för att det skall gå med vinst. Jag tror nog att en sådan här affärside skulle dra betydligt fler som skulle handla hos er då istället för nån annanstans pga lotteriet.


Njae, man måste i såna fall ha 400 kunder som handlar varor där vinsten uppgår till 1000 kr/kund, med hänsyn till typiska marginaler lär varje kund av dessa 400 behöva spendera minst 10.000 kr för att det ska gå jämnt upp.

För att inte nämna problemet att Dustin enligt lag ej får anordna lotterier, tävlingar javisst men inga lotterier.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo jag tänkte lite fel där jag skyller på den tidiga tiden :D

Men i alla fall då räcker det med 4000 extra kunder per år om man gör en vinst på 100kr per kund. Det skall nog gå!

Vad gäller lotterilagen så tror jag det är tillåtet med varuvinster i alla fall och det kräver nog inget tillstånd. Presentkort som är låsta till en butik räknas nog som varuvinst!. Annars kan man ju knyta en enkelt fråga som man kan Googla upp svaret till för att man skall få vara med i utlottningen so no problems! ;)

#171

Postad 25 september 2006 - 19:56

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Joakim_A: Lottning får vi nog som sagt inte göra (jag kan inte exakt reglerna kring det), däremot kommer det en del tävlingar, framöver kommer man också kunna köpa presentkort (inte lika bra som att vinna iofs men ändå :))

<edit>
mattek: 5010099179 Pioneer kommer preliminärt inte in förrän den 13/10 tyvärr, den regionsbundna kommer in ca 10/10.
</edit>

Mvh
Mikael Carinci

Redigerat av mikaelc, 26 september 2006 - 08:19.


#172

Postad 26 september 2006 - 17:11

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Ja vad kan ni göra bättre....? Anställa mig kanske! Väntar fortfarande svar på ansökan :blink:

Mvh Daniel

#173

Postad 04 oktober 2006 - 15:00

Unregistered4cdb249a
  • Unregistered4cdb249a
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Ska berätta att alla frågetecken kring mitt ärende är lösta, mellan mig och Dustin Home.
Det rörde sig om en del missförstånd i kombination med hög arbetsbelastning i kundtjänst.
Jag hade fel angående påståendet att dessa trådar inte skulle behövas, det kan vara bra i lägen när det blir komplicerat.
Tack till micael c för visad förståelse och hjälp.

#174

Postad 06 oktober 2006 - 11:21

Unregisterede98fcef4
  • Unregisterede98fcef4
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej fick hem min Huyndai imagequest Q320 gick fort och lätt att beställa :(
men stötte redan på problem, uppe i högra hörnet på TVn så blir det ljust när bilden är mörk. beror detta på pixelfel ? läste huyndais pixelfels policy men vill veta hur man isåfall räknar döda pixlar.
Tack på förhand

#175

Postad 06 oktober 2006 - 11:47

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Hej fick hem min Huyndai imagequest  Q320 gick fort och lätt att beställa  :(
men stötte redan på problem, uppe i högra hörnet på TVn så blir det ljust när bilden är mörk. beror detta på pixelfel ? läste huyndais pixelfels policy men vill veta hur man isåfall räknar döda pixlar.
Tack på förhand

<{POST_SNAPBACK}>


Hej,

Mikael är föräldraledig en månad..

Det fenomen du beskriver är inte ett pixelfel.. Det är vanligt på LCD-TV att panelen "släpper" ljus i hörn.. Detta brukar synas speciellt mycket när man har mörklagt rummet och tittar på en svart bild... Är inget man generellt kan göra något åt så vitt jag vet.

Är alltså inte ett fel på apparaten utan så den är konstruerad...

Känner du dig osäker på om det ändå kan vara ett fel ber jag dig kontakta vår kundservice på [email protected]

mvh
Anders

#176

Postad 07 oktober 2006 - 22:30

Unregistered29022007
  • Unregistered29022007
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Tänker också berömma Dustin. Köpte lite datorprylar i veckan, hårddiskar, grafikkort m.m. Fick aldrig hårddisken att fungera så jag ringde kundtjänst. Tog inte lång stund innan jag fick svaret att den skulle bytas mot en ny. Leveranserna är också mycket snabba.
Enda negativa med affären var att jag hittade grafikkortet på prisjakt och blev länkad till Dustin AB. Stod på prisjakt att alla ordrar över 500 var fraktfria. Blev därför lite förvånad när jag fick betala frakt på min order för ~4000. Har nu i efterhand förstått att det var på Dustin Home jag skulle ha handlat.
Men den här blundern får jag nog ta på mig själv och 150:- är inte hela världen :P

#177

Postad 08 oktober 2006 - 08:10

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Krisse-: Maila in till kundservice med ditt ordernummer så kan de lösa fraktfrågan åt dig. Sidorna är ju rätt lika och namnen snarlika :blink:

Be dem kreditera frakten, sen kan du lägga upp ett konto på home om du inte redan gjort det så blir det rätt fortsättningsvis!

Mvh
Mikael Carinci

#178

Postad 08 oktober 2006 - 12:23

Unregistered29022007
  • Unregistered29022007
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
mikaelc: Har mailat nu. Man får tacka och buga för din hjälpsamhet. När man läser den här tråden inser man varför Dustin är så populärt!

#179

Postad 09 oktober 2006 - 14:54

Unregisteredef0df7b7
  • Unregisteredef0df7b7
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Hej!

Vill först starta med att säga att jag tycker ni är en mycket bra leverantör och jag är även mycket nöjd med support samt när jag reklamerat produkter!

Jag orkar inte plöja igenom hela tråden utan lägger in ett förslag till förbättring även om det kanske varit med tidigare:

Det vore bra om ni fick iväg paketen till posten lite tidigare och då speciellt med tanke på oss som bor i Norrland. Det kan skilja ett dygn på leveranstiden om ni lämnar paketet till posten 15.00 istället för 17.00.

Ni kanske skall prioritera oss norrlänningar :) (Jag tror att paketen når fram på en dag även om ni lämna in vid 17.00-18.00 i södra Sverige.)

Sen vore det även bra med SMS avisering då paketet anlänt till hämtningsstället för då tjänar man en dag på leveranstiden jämfört med att vänta på avin.

//

WH

#180

Postad 09 oktober 2006 - 15:02

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Warhammer: När du lagt din beställning och sen loggar in igen så finns det ett trackingnummer där du kan se var ditt paket är någonstans. Jag har inte väntat på en enda avi sen jag hittade den featuren.

#181

Postad 09 oktober 2006 - 15:24

Unregisteredef0df7b7
  • Unregisteredef0df7b7
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Warhammer: När du lagt din beställning och sen loggar in igen så finns det ett trackingnummer där du kan se var ditt paket är någonstans. Jag har inte väntat på en enda avi sen jag hittade den featuren.


Inte jag heller men dom blir ju så sura på posten när man aldrig har en avi..

//

WH

#182

Postad 09 oktober 2006 - 15:26

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Jasså, det har inte jag märkt... Ica här på kungsholmen hjälper till så snällt... jag brukar i och för sig alltid skriva ut sidan som säger att den ankommit och som har numret och allt och använda den som avi.

#183

Postad 09 oktober 2006 - 15:58

Unregisteredef0df7b7
  • Unregisteredef0df7b7
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Jasså, det har inte jag märkt... Ica här på kungsholmen hjälper till så snällt... jag brukar i och för sig alltid skriva ut sidan som säger att den ankommit och som har numret och allt och använda den som avi.


Surhetsgraden på posten (Ica) har väl kanske egentligen inte så mycket med saken att göra.

Tanken var ju att föreslå förbättringar som Dustin kan göra och då tycker jag att det är bättre med ett SMS. Detta fungerar för övrigt utmärkt från andra butiker..

//

WH

#184

Postad 10 oktober 2006 - 21:14

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Warhammer: Posten hämtar hos oss mellan 8 och 10 ggr per dag beroende på ordervolym (en lastbil per gång) B) Jag har för mig att de specificerar leveranstiden till 2 dygn för alla postnummerområden > 8XX XX utom Umeå eller nåt sånt.
SMS-avisering har dykt upp tidigare, vi jobbar på det!

Mvh
Mikael Carinci

#185

Postad 16 november 2006 - 12:47

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Jag såg att ni har börjat sälja Apple´s datorer :) Detta tycker jag är en förbättring ;) Jag har en lite fråga om detta bara. Jag kollade på den lilla Mini´n och den hade 512 Ramminne. Jag undrar om det kommer att vara möjligt att beställa dem med 1gb & 2 gb ramminne?

MVH Kribban

#186

Postad 17 november 2006 - 11:00

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

kribban: Jag har bett produktavdelningen kolla på det så återkommer jag!

Mvh
Mikael Carinci

#187

Postad 17 november 2006 - 11:04

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Tack :( :unsure:

#188

Postad 17 november 2006 - 12:18

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

  • 604 inlägg
  • 0
Med anledning av rubriken...

Inte mycket som kan göras bättre, kanonsnabba leveranser, fantastiskt "efter-köpet" support, inga problem eller strul om man vill lämna tillbaka en nyköpt produkt som inte uppfyller ens krav.

Fortsätt i den stilen så kommer det krävas mycket för att jag ska handla hårdvara hos någon annan.

/Fredrik

#189

Postad 17 november 2006 - 15:16

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

kribban: Det verkar inte finnas förkonfigurerat tyvärr utan man får nog pula själv i så fall.. Det är lite vår 'svaga punkt' att vi inte kan skräddarsy datorer. Det är inte omöjligt att det kommer sen sådan funktion så småningom, Apple t ex kan tydligen göra 'custom built deliveries' men vårt system klarar inte hantera det för tillfället...

En fördel med att inte köpa specialbyggt är ju att du fortfarande har kvar ångerrätten om du köper standard. Köper du en specialbyggd maskin kan ev ångerrätten bortfalla.
Mvh
Mikael Carinci

#190

Postad 17 november 2006 - 18:14

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Synd :( På Applestore så kan man välja upp till 2 gb minne men de har ju inte så bra finansalternativ som er :unsure:, visserligen så ska frugan börja studera snart så då kan man ju få studentrabatten :P

MVH Kribban

#191

Postad 18 november 2006 - 17:33

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

  • 782 inlägg
  • 0

Jag såg att ni har börjat sälja Apple´s datorer :( Detta tycker jag är en förbättring :wub:  Jag har en lite fråga om detta bara. Jag kollade på den lilla Mini´n och den hade 512 Ramminne. Jag undrar om det kommer att vara möjligt att beställa dem med 1gb & 2 gb ramminne?

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>



Om du är lite vågad så kan du ju försöka dig på att byta minne själv. Det enda som behövs är korrekt skruvmejsel och en tunn spatel. Instruktionsvideo finns här:

http://media.macsale...el/highres.html

#192

Postad 17 januari 2007 - 12:25

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Nu har jag precis genomfört en transaktion via Netpay på en Logitech G25 ratt :P Ska bli intressant att se hur snabb leverans det blir denna gång B)

MVH Kribban

Redigerat av kribban, 17 januari 2007 - 12:27.


#193

Postad 18 januari 2007 - 07:15

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Kribban: Såg att den bara väntade på bekräftelse från NetPay i gåreftermiddag :(

Lite info, de av er som letar LCD-TV kommer nog att märka att det kommer upp Samsung TV hos oss som levereras med endast engelsk manual och engelska menyer samt till helt andra priser än de haft förut. Vi har haft en lång diskussion med Samsung Nordic då vi vill ha möjlighet att sälja deras apparater och kunna konkurrera med exempelvis OnOff. Tyvärr har de inte varit intresserade av detta, vi får betala ett betydligt högre pris för apparaterna för att vi saknar fysisk butik. Vi har därför valt att inte köpa dem via Samsung Nordic vilket de är väl medvetna om.

Garantin på dessa apparater kommer vi att sköta, det kommer, som det ser ut i dagsläget, att vara utbyte på plats.

Min förhoppning är att vi inte bara skall kunna vara billigast i Sverige på dessa utan även kunna erbjuda bättre garantivillkor.

Mvh
Mikael Carinci

#194

Postad 18 januari 2007 - 07:52

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Det låter väldigt intressant detta med LCD-TV från Samsung :(

Mitt paket är i Falkenberg nu och det ser ut som om jag kan hämta det ikväll :)

MVH Kribban

#195

Postad 18 januari 2007 - 12:01

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0

Hej!

Kribban: Såg att den bara väntade på bekräftelse från NetPay i gåreftermiddag :)

Lite info, de av er som letar LCD-TV kommer nog att märka att det kommer upp Samsung TV hos oss som levereras med endast engelsk manual och engelska menyer samt till helt andra priser än de haft förut. Vi har haft en lång diskussion med Samsung Nordic då vi vill ha möjlighet att sälja deras apparater och kunna konkurrera med exempelvis OnOff. Tyvärr har de inte varit intresserade av detta, vi får betala ett betydligt högre pris för apparaterna för att vi saknar fysisk butik. Vi har därför valt att inte köpa dem via Samsung Nordic vilket de är väl medvetna om.

Garantin på dessa apparater kommer vi att sköta, det kommer, som det ser ut i dagsläget, att vara utbyte på plats.

Min förhoppning är att vi inte bara skall kunna vara billigast i Sverige på dessa utan även kunna erbjuda bättre garantivillkor.

Mvh
Mikael Carinci

<{POST_SNAPBACK}>




Låter intresant . Var inne & kollade på sidan precis ,men det verkar inte som om ni har några bättre priser ännu . När kommer ni lägga upp dom Engelska modellerna .

#196

Postad 18 januari 2007 - 12:18

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Cosmoz 08: Det kan dröja till nästa vecka eventuellt, prissättningen är inte helt klar.

Mvh
Mikael Carinci

#197

Postad 26 januari 2007 - 10:50

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Hejsan Mikael !

Hur går det med prissättningen verkar inte hända någe på hemsidan .

Mv Cosmoz

#198

Postad 31 januari 2007 - 16:58

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 304 inlägg
  • 0
Ni har ett par mycket missnöjda kunder på pricerunners återförsäljarforum...

#199

Postad 31 januari 2007 - 19:56

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Har varit lite upptagen med min ratt men jag måste säga att som vanligt var det en klockren leverans och snabbt gick det. Jag är som vanligt väldigt nöjd med Dustin Home AB ;)

#200

Postad 01 februari 2007 - 06:53

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Cozmoz: Vi väntar in första leveransen, den vart försenad pga hårt väder (jag vet att det låter som en dålig ursäkt :P)... Allt sånt där går ju med båt.

Junkan: Jag tittade på dem och det är väldigt trist när folk är missnöjda. Vad jag förstod berodde det på att vi hänvisat dem till tillverkarens support för service på varorna. Man kan givetvis vända sig till oss också och vänta i luren medan vi ringer samma support, man får även skicka in varan till oss om man vill, vi skickar den ju dock till samma ställe som kunderna gör så det resulterar mest i en fördröjning. Men det går. Vi är ju ett postorderföretag och är beroende av logistiken. Vissa kunder passar det utmärkt och för vissa kanske det är bättre att handla allt över disk i butik.

Kribban: Tur det ;)

Mvh
Mikael Carinci



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.