Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommande spel- PS3

1528 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 06 januari 2007 - 21:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Motorstorm demot är riktigt kul. Kommer nog inte använda sixaxis dock. Det är riktigt svårt att styra med det på.

#152

Postad 07 januari 2007 - 05:48

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Lite old nu, men om man missat det så är det trevlig läsning:

Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild
Postad bild Postad bild

#153

Postad 08 januari 2007 - 18:55

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0
Midway kommer att säppa 6 spel för nedladdning från PSN.

The six downloadable titles are: Mortal Kombat® II, Gauntlet®II, Joust®, Rampage World Tour®, Rampart® and Championship Sprint®. Each title was specifically chosen because of its multiplayer capability, allowing players to experience each of these classics with their friends in the comfort of their own living room, or anywhere else through an internet connection. All of the titles will be offered for PLAYSTATION 3 system download exclusively through the PLAYSTATION Network.

http://www.gamesindu...e.php?aid=22050

Här releasedatum för några titlar under januari-mars.

29 January : Sonic
12 February : FEAR
19 February : Virtual Fighter 5
26 February : The Elder Scrolls IV: Oblivion
27 February : Motorstorm
06 march : Heavenly Sword
19 march : Tom Clancy's Rainbow Six® Vegas


Skönt att få en konfirmation på att Heavenly Sword är klar för Mars release.

#154

Postad 08 januari 2007 - 18:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Trevligt. VF5, motorstorm och heavenly sword ska jag ha iaf.

#155

Postad 08 januari 2007 - 19:02

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
jag vet inte vad, men på något sätt känns Heavenly Sword ointressant. Visst grafiken kommer vara hejåhoj men gameplayet kommer vara som God of War?

#156

Postad 08 januari 2007 - 19:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Känner detsamma inför Lair :) Det är totalt ointressant för mig. Flyga omkring med en drake känns inte så kul direkt.

#157

Postad 08 januari 2007 - 19:14

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Lair=showtime för Sixaxis. Men om det nu har ett fint gameplay...köpläge.

#158

Postad 08 januari 2007 - 19:34

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Känner detsamma inför Lair :angry: Det är totalt ointressant för mig. Flyga omkring med en drake känns inte så kul direkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med. Tvingades göra det i en karusell på Furuvik i somras. Inte så ###### kul precis.

I ärlighetens namn så var bilarna inte något bättre där heller, men av någon anledning så ser jag ändå fram emot Motorstorm. :(

#159

Postad 10 januari 2007 - 18:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Lirat Motorstorm demot lite mer idag och jösses vad kul det är när man lär sig hur man ska köra. Känslan innifrån bilen är helt sjukt nice. Fan vad det här spelet kommer rocka!

#160

Postad 10 januari 2007 - 19:35

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Lirat Motorstorm demot lite mer idag och jösses vad kul det är när man lär sig hur man ska köra. Känslan innifrån bilen är helt sjukt nice. Fan vad det här spelet kommer rocka!

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att höra. :)

Hur fett kommer det att rocka på en viktväktar-skala?

#161

Postad 10 januari 2007 - 19:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ett par ton fett minst :)

#162

Postad 10 januari 2007 - 21:13

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Lirat Motorstorm demot lite mer idag och jösses vad kul det är när man lär sig hur man ska köra. Känslan innifrån bilen är helt sjukt nice. Fan vad det här spelet kommer rocka!

<{POST_SNAPBACK}>

Då ska du veta hur kul fulla spelet är! :)
Jag har haft det en vecka typ och det är så jäkla kul med alla fordon och andra banor!
Synd att man inte kan lira online på Japanska versionen men å andra sidan har jag tjuvtränat tills det släpps i USA i februari. :P

#163

Postad 10 januari 2007 - 21:24

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Rykten går att Motorstorm kommer visas i 1080p (Us/Eu) och multiplayer ska det vara 12 spelare.

edit. här är länken

Redigerat av LeTheMan, 10 januari 2007 - 21:33.


#164

Postad 10 januari 2007 - 21:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ryktet går att Motorstorm kommer visas i 1080p (Us/Eu) och multiplayer ska det vara 12 spelare.

<{POST_SNAPBACK}>


1080 skiter jag fullständigt i men multiplayer blir fett.

#165

Postad 10 januari 2007 - 21:26

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Ryktet går att Motorstorm kommer visas i 1080p (Us/Eu) och multiplayer ska det vara 12 spelare.

<{POST_SNAPBACK}>

Najs nu när man ska skaffa en 1080P display! :)

#166

Postad 13 januari 2007 - 17:44

SniGlas
  • SniGlas
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Spelet jag väntar på mest av allt är nog Army of Two, sådana här co-op pangare är spel jag har saknat väldigt väldigt länge :D

http://ps3.ign.com/a...6/706304p1.html

#167

Postad 13 januari 2007 - 23:03

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Spelet jag väntar på mest av allt är nog Army of Two, sådana här co-op pangare är spel jag har saknat väldigt väldigt länge :)

http://ps3.ign.com/a...6/706304p1.html

<{POST_SNAPBACK}>


Oj vad skojj det ser ut! cooperative gameplay rockar!

http://media.ps3.ign...id_1742013.html

Videon ger habegär

#168

Postad 14 januari 2007 - 09:56

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Rykten går att Motorstorm kommer visas i 1080p (Us/Eu) och multiplayer ska det vara 12 spelare.

edit. här är länken

<{POST_SNAPBACK}>

"Rolig länk", det står ju längst ned i artikeln att det var en missuppfattning, spelet kommer vara i 720p. (för den som orkar läsa mer än 10 rader...)

Kommer säkert se tillräckligt snyggt ut i 720p också :)

/Jonzy

#169

Postad 14 januari 2007 - 11:07

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Kommer säkert se tillräckligt snyggt ut i 720p också :)

/Jonzy

<{POST_SNAPBACK}>

Det gör det! Det kan jag intyga. Har bara ett par race kvar innan jag är igenom hela.
Ska bli kul med US versionen så man kan köra online också! :)

#170

Postad 16 januari 2007 - 14:36

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Sega Rally PS3:

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


UK,  January 16, 2007 -
We can exclusively reveal the first shots of SEGA Rally on PS3 - the newest entry in SEGA's mud-slinging driving game. Speed freaks with a fetish for filth will be delighted to hear the game's set to speed onto Sony's next-gen console this winter.

While these screens might not be actual in-race footage, they show off SEGA Rally's in-game engine splendidly, being "indicative" (according to a UK SEGA representative) of the final PS3 release.


While actual gameplay details are thin on the ground, its already evident that SEGA's upping the detail factor from previous iterations of the game, with cars spattering up mud and carving through the dirt, much like PS3's other big racing game MotorStorm. Of course, questions remain including whether the weight of your car, size of your tyres and speed will affect those next-gen physics, but then that's what relentless future preview coverage is for, right? Similarly, time should reveal the extent of SEGA's damage engine - and, frankly, if we don't get scratched paintwork, crumpled bumpers and flailing car parts ricochetting through the air, we'd be very surprised.

Don't fret though, SEGA is promising more concrete information on SEGA Rally PS3 soon.

Källa:IGN

:)

#171

Postad 17 januari 2007 - 21:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
4 nya scans på Heavenly Sword och läsvärd text:

http://www.play3-liv...enly-sword.html

#172

Postad 17 januari 2007 - 21:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nån som kan översätta?

#173

Postad 17 januari 2007 - 21:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Va? Det är ju på engelska.

Texten i tidningen är läsvärd alltså när du klickar på bilderna -_-

#174

Postad 17 januari 2007 - 21:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jo jag såg det senare. Antog allt var på franska :(

#175

Postad 18 januari 2007 - 19:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
En mycket intressant två sidig artikel om Burnout 5

They experimented with adding nontraditional sounds--such as a panther's scream--to crashes in Burnout Revenge; this time, all the crash audio is out of the ordinary. They play a sound sample of a collision--complete with spine-tingling shrieking and jaw-tightening crunches--and then tell us that no metal was used to create it. "Going back to the idea that absolutely real is a bit boring, there's a lot of audio in there that isn't traditional," Laviers says. Instead, the audio clip includes samples from trees, electricity, and apes in pain.


http://www.1up.com/d...t=0&cId=3156453

Och ny info om Mercenaries 2. Kommer bli hur bra som helst :)

Granularity: A small measurement of volume. Also the term for an effect that's possible in next-generation development, as buildings and objects are treated as granular. No longer are buildings limited to the two static conditions of being either destroyed or intact; it is now possible to destroy portions of buildings and vehicles. Shoot the wheels or treads off of jeeps and tanks, tear chunks of a plane's wing off, or take out the bottom corner of a building.

Oil rig: A signature structure in MWIF. Demonstrates new environments (several oil rigs are located off the coast of Venezuela), the use of height (oil platforms are very tall structures after all), and the importance of physics in general gameplay.

Brown describes a key gameplay aspect of MWIF: "The destruction of a giant oil rig. And when I say giant, I mean BIG! This thing is like two football fields stuck together. To say that blowing this thing up has been a development challenge is like saying that Tiger Woods is pretty good at golf! But we're able to do it--and track all the stuff on top--thanks to the power of the next-gen systems. One really interesting part of this is the water shockwave; we generate a giant splash (imagine dropping a football stadium into the ocean!) and a wave that expands out, affecting everything in its path."

Physics: A large component of gameplay that's made possible by the increased technical capabilities of the PS3. Brown describes an example of physics-based gameplay: "Consider a 100-story skyscraper and a helicopter with rockets. The game can handle the player shooting the building from any height, on any side, from any angle. The building will get torn up accordingly. We also track the structural integrity, so that if players focus the destruction in one area, that part of the building will collapse. Eventually, the whole thing will come down. That's already a pretty heavy use of physics, but I skipped over the secondary physics effects--the giant chunks of concrete that fall off, plummet to the street below, and squash the cars parked there. The panels and parts that fly off the squashed car, hit a passerby, and knock him down like a rag doll." Physics is now possible due to the PS3's multiple processors, which allow developers to do more of everything without having to sacrifice as much in terms of graphics or framerate.


http://www.1up.com/d...t=0&cId=3156449

#176

Postad 18 januari 2007 - 21:36

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

and apes in pain

:)

Bara det är ju ett säljande argument!

#177

Postad 19 januari 2007 - 18:00

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0
Tror inte jag sett de här F1-bilderna här:

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Man kan läsa en press-release om spelet här.

#178

Postad 19 januari 2007 - 20:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Motorstorm försenat till slutet på mars enligt IGN.com. :unsure:

#179

Postad 19 januari 2007 - 20:23

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Faceplant: Dem bilderna var nog några av dem sämre bilderna jag har sett av F1 spelet, annars har det varit riktigt j*vla snyggt. Har ni sett filmerna när dem kör i regnet? :unsure:

#180

Postad 19 januari 2007 - 20:54

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Faceplant: Dem bilderna var nog några av dem sämre bilderna jag har sett av F1 spelet, annars har det varit riktigt j*vla snyggt. Har ni sett filmerna när dem kör i regnet?  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med om att regnbilderna ser mycket snyggare ut. Man får nog ta några lektioner på halkbanan innan man ska börja spela det. :P

Jag har läst att versionen som släpptes i Japan också saknade split-screen, undrar om det blir likadant i Europa och att det kanske kommer senare som downloads som det ryktas om för Motorstorm. Blir lite träligt om alla spel kommer i delar, men det är kanske en ny trend? ;)

#181

Postad 19 januari 2007 - 21:16

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Motorstorm försenat till slutet på mars enligt IGN.com. ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Jisses vad de bollar med datum, först slutet av februari sen slutet av mars.
Har det med att Sony vill ha en större och bättre launchlista för Europa? :unsure:

#182

Postad 19 januari 2007 - 22:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0

Motorstorm försenat till slutet på mars enligt IGN.com. ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Jisses vad de bollar med datum, först slutet av februari sen slutet av mars.
Har det med att Sony vill ha en större och bättre launchlista för Europa? :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Om förseningen har att göra med att de vill göra launchlistan större?

Hade man inte kunnat köpa det om det släppts tidigare menar du? Alla spel som släppts innan launch och är tillgängliga räknas som launchspel.

#183

Postad 20 januari 2007 - 20:48

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0
Kolla in den här Motorstorm-filmen:

http://www.youtube.c...h?v=GBWzxcbMmqo

Det verkar vara bra material i MC-overallerna på de där killarna. :)

Redigerat av Faceplant, 20 januari 2007 - 20:48.


#184

Postad 21 januari 2007 - 17:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Lair;

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 januari 2007 - 17:49.


#185

Postad 21 januari 2007 - 21:27

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0
Några andra Lair-bilder.
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Det ser ju ganska ballt ut, kan nog se ganska snyggt ut när de slipat färdigt på grafiken. Det kommer att bli ett native 1080p spel.

Hoppas de blir ett schyss gameplay också.

Redigerat av Faceplant, 21 januari 2007 - 21:28.


#186

Postad 21 januari 2007 - 21:58

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Kolla in den här Motorstorm-filmen:

http://www.youtube.c...h?v=GBWzxcbMmqo

Det verkar vara bra material i MC-overallerna på de där killarna.  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Haha! Cool ragdoll! :)

Blev ju inte sämte av lite JunkieXL musik heller.

#187

Postad 21 januari 2007 - 22:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Vetifan. Det lilla jag sett av Lair var långt ifrån imponerande. Enda de visat är när man flyger runt med en drake och det såg väl sådär kul ut.

#188

Postad 21 januari 2007 - 22:50

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Vetifan. Det lilla jag sett av Lair var långt ifrån imponerande. Enda de visat är när man flyger runt med en drake och det såg väl sådär kul ut.

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med, CGI-videosekvenserna ser trevliga ut, men de gameplay jag sett verkar so-so... känn som att man kommer tröttnar ganska fort på att trampa på en oändlig armé av myror. :) Knappast en titel jag ser fram emot.

#189

Postad 22 januari 2007 - 23:54

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Ninja Gaiden Sigma.

Verkar som de har putsat en hel del på grafiken sen Black.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 januari 2007 - 23:57.


#190

Postad 22 januari 2007 - 23:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nytt datum för Heavenly Sword. Q3 2007

http://ps3.ign.com/index/release.html

#191

Postad 23 januari 2007 - 00:28

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Håller med, CGI-videosekvenserna ser trevliga ut, men de gameplay jag sett verkar so-so... känn som att man kommer tröttnar ganska fort på att trampa på en oändlig armé av myror.  ;)  Knappast en titel jag ser fram emot.

<{POST_SNAPBACK}>

Här är lite mer info om Lair snott från GAF som snott det från en tidning.

- They now have levels with 10 000 soldiers in them.
- Levels (all outdoors) vary from Wastelands to Jungles to Icefields.
- Levels may take 4GB of storage space each (obviously streaming as you go along)
- The game won't have multiplayer but will have online leaderboards and achievements as well as other community stuff.
- The game will support downloadable content, what the fans ask for they will get. Specifically mentions dragon breeding minigame as an example in this regard.

Jag tror att spelet är mer varierat än vad vi hittills sett av det, kommentaren om de olika miljöerna pekar mot det. Bilderna på superdraken sätter åtminstone min fantasi i rullning, jag ser verkligen fram emot fler demos av det här spelet.

Redigerat av Faceplant, 23 januari 2007 - 00:29.


#192

Postad 23 januari 2007 - 00:31

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Ninja Gaiden Sigma.

Verkar som de har putsat en hel del på grafiken sen Black.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

<{POST_SNAPBACK}>

Ser inte så pissigt ut.

30 bilder dessutom, försöker du slå något slags forumrekord? ;)

Finns det något preliminärt releasedatum för det här spelt?

#193

Postad 23 januari 2007 - 00:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

30 bilder dessutom, försöker du slå något slags forumrekord?  :P

Hittade en tråd på negaf och såg ett mönster i bildnamnen ... ;)

Turok.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


http://www.jeux-fran...ystation-3.html

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 januari 2007 - 02:19.


#194

Postad 23 januari 2007 - 07:23

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0

Nytt datum för Heavenly Sword. Q3 2007

http://ps3.ign.com/index/release.html

<{POST_SNAPBACK}>



Det där såg ju lite trist ut, ett av spelen jag tänkte slå till på.

#195

Postad 23 januari 2007 - 11:44

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Info om Virtua Fighter som släpps 20e februari, hämtad från Worthplaying

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#196

Postad 23 januari 2007 - 12:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Virtua Fighter 5 är ett givet köp. Ser grymt bra ut och animationerna verkar hur schyssta som helst.

#197

Postad 23 januari 2007 - 21:12

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0
Preview av Motorstorm på IGN.

Några nya bilder:
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#198

Postad 23 januari 2007 - 21:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag förstår mig inte på motorstormbilderna. Är det reprisbilder? Vad har man för perspektiv när man spelar? Är det som i de flesta bilspel där man kan välja på förstaperson och tredjepesonsperspektiv?

#199

Postad 23 januari 2007 - 22:17

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Japp du kan välja förutom på motorcykel & ATV. Där kan du se en bit ifrån eller närmaner men bara i 3:e persons vy...
Men jag kör nästan bara i 3:e. Blir åksjuk om man sitter i bilen... :)

#200

Postad 24 januari 2007 - 00:03

anti1oop
  • anti1oop
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Jag förstår mig inte på motorstormbilderna. Är det reprisbilder? Vad har man för perspektiv när man spelar? Är det som i de flesta bilspel där man kan välja på förstaperson och tredjepesonsperspektiv?

<{POST_SNAPBACK}>


Om du pausar i Motorstorm så kan du sedan rotera och zooma kameran hur du vill runt fordonet. Det är så bilderna ovan är tagna.



3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.