Efter racet visas allt i tv-repriser också. Det kan vara så bilderna är tagna.Jag förstår mig inte på motorstormbilderna. Är det reprisbilder? Vad har man för perspektiv när man spelar? Är det som i de flesta bilspel där man kan välja på förstaperson och tredjepesonsperspektiv?
Om du pausar i Motorstorm så kan du sedan rotera och zooma kameran hur du vill runt fordonet. Det är så bilderna ovan är tagna.
Postad 24 januari 2007 - 06:14
Postad 24 januari 2007 - 10:07
Blir lite träligt om alla spel kommer i delar, men det är kanske en ny trend?
Trenden kanske är att släppa ofärdiga spel ett halvår innan i Japan, få en massa västerlänningar att importera det för att de ska spela det senaste och sen köpa det igen när den fulla versionen kommer till Europa/Nordamerika.
Sälja samma spel två gånger utan ansträngning är ju inte helt fel. Det där med regionsfrihet är genomtänkt.

När det gäller Ninja Gaiden Sigma...

(Där kan man iofs prata om att sälja samma spel 3 gånger.

Postad 24 januari 2007 - 10:35
Blir det som "vanligt", dvs PAL/NTSC beroende på vilken region spelen kommer ifrån eller?
Och om man har en U.S-maskin och vill köra ett svenskköpt spel (när de släpps), kan de då spelas upp via den vanliga AV-utgången (alltså ej HDMI), eller funkar inte det då pga av att den inte stöder PAL?
Viktiga frågor inför spelsäsongen i sommarstugan...

Redigerat av d-boy, 24 januari 2007 - 10:36.
Postad 24 januari 2007 - 10:51

Postad 24 januari 2007 - 18:27
Postad 31 januari 2007 - 00:19
Först nu har det gått upp för mig att man inte kan spela flera med delad skärm i MotorStorm; jag har helt tappat intresset för det spelet nu...
Om det inte är slit screen hur lirar man då säg 4-5 pers multiplayer?

Angående Release spelen så är inte jag speciellt possitiv till något av dem. De flesta har ju funnits ute en längre tid till antigen pc el 360.
Jag undrar dock vad ni som har spelat Motorstorm tycker om att spela Singel player? Det har ju fått välidgt bra kritik men har inte riktigt fått underfun med ifall man då menar multiplayer delen eller singel player.
Det lutar väl åt att köpa Motorstorm och Resistance på releasen.
Angående Turok; Vad jag fick ut av artikeln så kommer det att komma till båda ps3 & 360? Det ser jag isf fram grymt emot, kmr bli kanon!

over 'n' out
Redigerat av Unregistered76725b1e, 31 januari 2007 - 00:22.
Postad 31 januari 2007 - 00:51
Om det inte är slit screen hur lirar man då säg 4-5 pers multiplayer?
Man lirar givetvis online. Splitscreen stödjs inte.
Postad 31 januari 2007 - 08:08
Jag tycker det är riktigt kul även SP. Men självklart hade online med ett par polare varit kul.Jag undrar dock vad ni som har spelat Motorstorm tycker om att spela Singel player?
Men AI:n är rätt OK så jag kör nog hellre SP än MP med jobbiga, skrikiga amerikaner...
Men om dom gör söknigen efter race bra så kanske man kan hita några svenskar att köra med.
Alternativt får vi köra en liga med oss här från Minhembio!

Postad 31 januari 2007 - 11:49
Om det inte är slit screen hur lirar man då säg 4-5 pers multiplayer?
Man lirar givetvis online. Splitscreen stödjs inte.
Om man givetvis vill lira med ngr polare hemma i soffan, så går alltså inte detta?
Postad 31 januari 2007 - 11:53
Om det inte är slit screen hur lirar man då säg 4-5 pers multiplayer?
Man lirar givetvis online. Splitscreen stödjs inte.
Om man givetvis vill lira med ngr polare hemma i soffan, så går alltså inte detta?
Nej det går inte.
Postad 31 januari 2007 - 12:37
Evolution Studios har sagt att Split-Screen kan komma som nedladdningsbar funktion om Sony ser en stor efterfrågan. Vi får se hur det blir med det.Nej det går inte.Om man givetvis vill lira med ngr polare hemma i soffan, så går alltså inte detta?Man lirar givetvis online. Splitscreen stödjs inte.Om det inte är slit screen hur lirar man då säg 4-5 pers multiplayer?
Postad 31 januari 2007 - 12:47
Postad 31 januari 2007 - 12:53
Jag tror de redan håller på med den, har nog fått mycket feedback m.m från de som testat. Sen vet jag inte hur svårt det är att lägga till funktionen men helt värt mycket, blir mycket roligare att trycka ut polaren(bredvid i soffan) från berget en fredagskväll.
Jovisst är det så. Men för min egen del är det inte livsnödvändigt till 99% spelar jag ensam hemma. Kanske en gång i månaden max jag har besök.
Postad 31 januari 2007 - 13:40


Postad 31 januari 2007 - 15:27
Postad 31 januari 2007 - 16:10
Om det nu kommer vill säga...har nog mest med viljan att göra.
Postad 02 februari 2007 - 16:23

http://ps3.blogg.se/...t_till_ps3.html
Han kunde inte berätta särskilt mycket än att det kommer att ha Sixaxis-kontroller och eventuellt även ett onlineläge och hämtbart material. Han tycker även att det är enklare att programmera spel till PS3 än till PS2, och att utmaningen nu ligger i att ligga steget före konkurrenterna.
Postad 02 februari 2007 - 22:09
Fasen, vore väldigt trevligt om grafiken höll den där nivån i spelet, i realtid, i 60fps, i 1080p...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 februari 2007 - 22:15.
Postad 05 februari 2007 - 12:20
Postad 05 februari 2007 - 13:31

Man kan nog nästan förvänta sig en spelbar version av Killzone under årets E3?
Postad 06 februari 2007 - 09:03
Dessutom flyttas det fram cirkus två månader så det lär bli mer färdiga produkter som uppvisas.
Postad 06 februari 2007 - 09:13
Jadå, det är bara allt spex som försvinner från det. Bara media är tillåtet. Blir säkert lika nyhetsmässigt stort som innan och man får reda på det lika snabbt som tidigare.
Dessutom flyttas det fram cirkus två månader så det lär bli mer färdiga produkter som uppvisas.
Skillnaden är väl att det inte är tillgängligt för allmänheten längre. Så det kommer bli mycket mindre.
Postad 06 februari 2007 - 12:21
Det var inte öppet för allmännheten tidigare heller, bara för branchfolk eller såna med kontakter.
Så det blir "fysiskt" mindre i meningen att det inte kommer ta upp flera fotbollsplaner längre. Nyhetsflödet bör inte förändras något speciellt, de rapporterar ju fortfarande till media

Postad 07 februari 2007 - 10:42
The PS3 version of Oblivion isn't a simple port of the game either, although players who have picked up the 360 version will be very familiar with the control scheme. For one thing, the PS3 version has been optimized to take advantage of the Cell processor and hardware that the system offers. As a result, the game runs a lot faster than the 360 build. Entering dungeons or buildings results in a load of 3-5 seconds, compared to the 7-10 seconds or longer for the 360 version of the game. Similarly, the amount of framerate drops or hitches that cropped up in the wilderness as you accessed a new area on the 360 have been substantially reduced on the PS3 version. There is a plan to completely eradicate these issues as the game nears release, as well as fixing a number of bugs that were present in the other builds. Kiss the item duplication glitch goodbye.
Visual textures are much sharper in the PS3 version of the game.
The visual presentation of Oblivion has also been significantly enhanced. While it was a beautiful title on the 360, far off environmental details often displayed low resolution textures. This has been fixed with new shaders dedicated to rendering the foreground cleanly with sharper details, so rocky landscapes now have craggy appearances instead of smooth, non-distinct surfaces. While there is still a fair amount of pop-in that occurs (which can't be helped due to the size of the world), the draw distance is farther than the 360 version. As a result, screens from the PS3 version should approach those from high end PCs running Oblivion, which is an impressive feat. We'll have more on Oblivion soon, but for now, check out these new screens.
Jag ser ingen större skillnad på bilderna, men man får väl ta dem på deras ord.
http://ps3.ign.com/a...2/762108p1.html
Postad 07 februari 2007 - 11:43
Redigerat av LeTheMan, 07 februari 2007 - 11:44.
Postad 07 februari 2007 - 12:18
Bilder på "online mode" från Formel1:
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
Urk, det där såg inge vidare ut.
Postad 07 februari 2007 - 12:36
Håller med bilderna från F1 har sett väldigt ojämna ut.Urk, det där såg inge vidare ut.
Men enligt spelfreaken DCharlie på GAF så är det det F1-spel som haft absolut bäst fartkänsla av dem han testat.
Likadant så var recensenten i Level lyrisk över hur det kändes att köra, så man ska nog inte haka upp sig på de bilderna om man är ett F1-fan.

Redigerat av Faceplant, 07 februari 2007 - 12:37.
Postad 07 februari 2007 - 12:44
Håller med bilderna från F1 har sett väldigt ojämna ut.Urk, det där såg inge vidare ut.
Men enligt spelfreaken DCharlie på GAF så är det det F1-spel som haft absolut bäst fartkänsla av dem han testat.
Likadant så var recensenten i Level lyrisk över hur det kändes att köra, så man ska nog inte haka upp sig på de bilderna om man är ett F1-fan.
Nej det är sant. Får de till känslan, som är det svåraste, så har de ju lyckats med något som de flesta misslyckats med.

Själv är jag inget sånt F1 freak längre, har inte varit intressant sedan Team Lotus och de sista svenska förarna försvann.

Ronnie Peterson 4 ever...

Sorry lite OFFT.
Postad 07 februari 2007 - 13:12
Postad 07 februari 2007 - 19:51
Postad 07 februari 2007 - 22:09
Goooorgeus. Tänk om de även har med "foliage" som viker sig när man går emot dem alá Crysis, ooh damn. Och det är ju ND som gör detta spel och de är ju duktiga på teknik, så hopp finns.
Redigerat av tsartiis, 07 februari 2007 - 22:26.
Postad 07 februari 2007 - 22:24
är det fastställt att GT 5 kommer först 2008?
//Qwaffe
Nej det kan nog dröja till 2009

Postad 08 februari 2007 - 09:09
Tack för den. ND kommer ha en AAA i och med detta lir. Trots att inte Dexter är med...Uncharted: Drakes Fortune:

Postad 08 februari 2007 - 10:07

Playstation 3 Thoughts
With Enchant Arm on the Playstation 3 FROM Software took a decent RPG and killed it. The graphics look worse, the load times are worse, and the framerate is just plain awful when compared to its XBOX 360 cousin. As far as I can tell this version should never have been released as load times for encounters are some of the longest Ive ever had the displeasure of sitting through. Remove rumble and achievements and replace them with some tacked on Sixaxis actions that are required and you have the recipe for one of the worst ports in the new generation of consoles.
http://www.gamebrink...rm-reviews.html
24/100
Postad 08 februari 2007 - 16:38
Är det så månne att denna karaktär är avbildad av Jason Rubin (Naughty Dog-grundare) ?
Likt i varje fall...
Bifogad fil(er)
Postad 08 februari 2007 - 20:53

Postad 08 februari 2007 - 20:57
Jaha ok. Det finns alltså citat från ND om att det är Jason som är huvudpersonen? Underförstått.Den som designat karaktären sa att han aldrig träffat Jason, men det är ju snarlikt
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 februari 2007 - 20:58.
Postad 10 februari 2007 - 16:03
Crysis PS3 first look
http://img206.images...rysisps3pg8.jpg

Är det på gång? Crytek har ju varit duktiga på att nyttja PC så ska bli kul att se vad de kan ådstakomma på PS3.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 10 februari 2007 - 16:06.
Postad 10 februari 2007 - 18:57
Är det nån som har lite mer "hård" fakta för att Crysis faktiskt kommer på Ps3?
Postad 10 februari 2007 - 19:14
Men visst sade dem så, verkar som att de inte kommer hålla det dock...

Postad 10 februari 2007 - 19:44
Fick nyss redan på att Virtua Tennis 3 till PS3 inte kommer ha onlinestöd men versionen till 360 kommer ha det. Lite trist. Då får det bli 360 versionen.
Postad 10 februari 2007 - 20:23
Postad 10 februari 2007 - 23:31
Verkar underligt minst sagt... ingen annan sida som rapporterar detta?
Kollar man på tex Gamespot så står det 1-8 spelare online. Kollar man på PS3 versionen står inget om online överhuvudtaget.
Står dessutom här att PS3 versionen inte kommer ha onlinestöd.
http://www.gamasutra...php?story=12664
360 får online och PS3 får stöd för sixaxis

Redigerat av Unregistereddc471864, 10 februari 2007 - 23:32.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar