Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommande spel- PS3

1528 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 11 februari 2007 - 14:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Aha. Crysis låter emst som ett ryckte. finns ingen officiell info iaf. Men det skulle förvåna mig om det inte dyker upp på konsoll nån gång i framtiden. Kanske ngt år efter PC releasen.

#252

Postad 12 februari 2007 - 02:35

elgen01
  • elgen01
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
snälla kan nån hjälpa mig med o välja spel?

ja har kollat upp alla spel som kommer till releasen men ja skulle villja höra eran åsikt om dom

dom spel som verkar va messt intresanta för mig är Motorstorm,Formula 1,Call of Duty 3 och Splinter Cell

#253

Postad 12 februari 2007 - 09:28

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

snälla kan nån hjälpa mig med o välja spel?

ja har kollat upp alla spel som kommer till releasen men ja skulle villja höra eran åsikt om dom

dom spel som verkar va messt intresanta för mig är Motorstorm,Formula 1,Call of Duty 3 och Splinter Cell

<{POST_SNAPBACK}>


Skulle lägga mina pengar på Motorstorm.

#254

Postad 12 februari 2007 - 10:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Motorstorm givetvis. F1 verkar ok också. De andra 2 är bara halvtaskiga portningar från 360.

#255

Postad 12 februari 2007 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Hmm... F1 fick 4/10 i senaste EDGE ;)

#256

Postad 12 februari 2007 - 14:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det gör ju valet ännu enklare. Svaret är då mao Motorstorm ;)

#257

Postad 12 februari 2007 - 14:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 887 inlägg
  • 0

Hmm... F1 fick 4/10 i senaste EDGE  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Oj...EU/USA verren alltså?

#258

Postad 12 februari 2007 - 14:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Japp... De klagade mycket på styrningen. Edge är ju rätt hårda med betyg.

#259

Postad 12 februari 2007 - 14:51

iflingpoo
  • iflingpoo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Japp... De klagade mycket på styrningen. Edge är ju rätt hårda med betyg.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var tydligen för lätt med alla hjälpmedel påslagna och för svårt när man slog av dom. Dessutom klagade de på alla inställningsmöjligheter och stallspecifika uppgifter etc.
För mig låter det som att de lät fel gubbe testa spelet, är man inte intresserad av F1 så är det säkert inte lätt att älska spelet. Är man däremot ett lite petrolhead som gärna spenderar timmar på att skala av en hundradel på Monza så tror jag att man ger spelet ett annat betyg. När andra har testat spelet har de gett ett betydligt bättre betyg, bara demo och pre-release-code förståss men jag har svårt att se att de kukar ur totalt på upploppet.

#260

Postad 12 februari 2007 - 14:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Vi får invänta fler betyg helt enkelt.

#261

Postad 12 februari 2007 - 15:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 887 inlägg
  • 0
Har vi haft uppe denna tidigare? Jajja, om nån mer än jag missat Intressant chat med Motorstrom Devs ;)

#262

Postad 12 februari 2007 - 18:32

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Har vi haft uppe denna tidigare? Jajja, om nån mer än jag missat Intressant chat med Motorstrom Devs  ;)

De citat jag tyckte var intressantast:

rodband: Will there be offline multiplayer when the game is released in march?
Nature_Boy: To rodband Hi, at launch the offline mode will be single player only.

Det låter som en split-screen version är under utveckling. :D

Xrob_edgeX: i saw a video of a view inside the vehicle where mad splatters on the winshield and the wipers clean it off, will this be in the game?
RushyUK: To Xrob_edgeX Yes it will. The game features 2 camera views for each of the vehicles. All the driven vehicles (Buggies, Big Rigs etc...) include a third person camera and a first person camera. The ridden vehicles(ATV & Bike) have two different 1st person cameras.
...
Dustin_Bowls: I noticed a great Nirvana track on the Demo. Are there any other big names lined up for the soundtrack?
OldSpot: To Dustin_Bowls Loads of ace tunes on the sountrack, we've got Slipknot, Queens of the Stone Age, Wolfmother, Primal Scream, and my personal favorite, the Reverand Horton Heat. Super fast psychobilly at its finest!
...
davez82: Are the shadows in the final version less flickery than in the demo?
To davez82 Since the demo was released on the Playstation Network we have made many improvements to various aspects of the game, shadows being one of them. Shadows will now appear smoother and with less flicker than was exhibited in the demo.

Nice!

pitbul13: How much of the PS3's capacity are you using with this game?
bANGERnomics: To pitbul13 We are using all of the SPU processors and all of the memory. We also use most of the Blu-Ray disk (thank god its not a DVD!). We are confident however that we can still sqeeze a great deal more out of the PS3 and as we found by making World Rally Championship for PS2 every yeat for 5 years, doubling the visual through put is not unusual on EVERY ITTERATION!) - yes, it even amazes us!
..
amarican version 2.0: How long was this game in development?
OldSpot: To amarican version 2.0 It took us just over 2 long, hard years to write MotorStorm, and we hope you like it!

2 år låter lite i mina öron, måste nog ha gjort en hel del planering längre än så?

#263

Postad 12 februari 2007 - 18:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0

2 år låter lite i mina öron, måste nog ha gjort en hel del planering längre än så?

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt en animerare på Ubisoft tar det ca 12-18 månader för ett genomsnittligt spel. Med tanke på att Motorstorm inte behöver någon story eller inhämtning av data a la PGR3 så låter 2 år ganska resonabelt.

Perfekt fråga för Basselito ;)

Undrar hur långt de hade kommit under E305. Tar tid att göra trailern också.

Redigerat av Zoiler, 12 februari 2007 - 18:51.


#264

Postad 12 februari 2007 - 19:03

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0

Hmm... F1 fick 4/10 i senaste EDGE  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Inte förvånad, demot suger åsna..

#265

Postad 12 februari 2007 - 19:44

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Perfekt fråga för Basselito  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe...

Alla svarar olika på frågan om hur lång tid det tog. Vill man att det ska låta kort ser man till att utesluta pre-production och all release-candidate som skickas fram och tillbaka tills det blivit godkänt. Vill man att det ska låta som det tog lång tid tar dom med alla dessa och alla lunch raster etc. :D

Men 2 år är inte omöjligt. Men det som Ubidudi animeraren sa låter som han uteslöt det mesta. Men att dom gör spel som Assasin Creed på 12-18 mån tror jag inte på. Tror han/hon måste syfta på spel som Prince of Persia vilket dom bara spottade ut ett tag.

#266

Postad 12 februari 2007 - 20:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0

Men det som Ubidudi animeraren sa låter som han uteslöt det mesta. Men att dom gör spel som Assasin Creed på 12-18 mån tror jag inte på. Tror han/hon måste syfta på spel som Prince of Persia vilket dom bara spottade ut ett tag.

<{POST_SNAPBACK}>

Ubidudi? Är det branchslang för Ubisoft ;) ?

Klart har man motorn sedan tidigare som PoP och FIFA spelen brukar ha så går det ju snabbare.

#267

Postad 12 februari 2007 - 20:31

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Bara jag och en gammal arbets kollega som tycker det är ett härligt nick för dom. ;)

Och precis. Har du samma motor som du modifiera lite så är det betydligt lättare att spotta ut lir.

#268

Postad 12 februari 2007 - 22:17

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Angående tutvecklingstiden för spelet så är det väl inte helt orimligt då det tar tid att lära känna ny hårdvara och programmeringssätt? nu när de blivit "varma i kläderna" skulle de säkert kunna slänga ihop motostorm på 12 månader ;)

Det är väl den första kontakten som kan ta tid, sen börjar det flyta.,

#269

Postad 12 februari 2007 - 23:43

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Jag kan säga dig det att även om man har hårdvaran på plats så bara att producera ett spel tar himla lång tid. Alltså ren "skit-göra"som att bygga, texturera, ljussätta etc. tar förbannat lång tid. ;)

#270

Postad 13 februari 2007 - 12:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
De menar kanske 2 år i ren utveckling och test. De räknar nog inte in alla specifikationer osv. Tycker också det låter lite med 2 år annars.

#271

Postad 13 februari 2007 - 15:28

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
"doubling the visual through put is not unusual on EVERY ITTERATION!"

Kollade upp detta, och de skojar inte. WRC 2 är mer än dubbelt så snyggt som ettan. WRC 3 och 4 ökar på rätt friskt de med, men ettan är verkligen ful när man jämför mot de senare. Där skedde det största hoppet rent grafiskt, de senare spelen förbättrades på många andra sätt utöver grafiken.

Gissar på att historien upprepar sig med MotorStorm 2.


EDIT:
Gjorde en jämförelse mellan två spel(Midnight Club av Rockstar och Timesplitters) som släpptes runt PS2:s release och två spel(GT4 och Black) som i stort krämar ur sista droppen ur PS2:
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


PS3 har mycket att visa än, och med Motorstorm som första itteration, så blir nog alla nöjda... :)

Redigerat av Fredag, 13 februari 2007 - 15:37.


#272

Postad 13 februari 2007 - 23:48

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Lite om hur mycket plats olika spel tar upp på PS3.

Call Of Duty 3 = 6.7GB (7,154,827,264 bytes)

Fight Night: Round 3 = 4.28 GB (4,605,018,112 bytes)
Full Auto 2: Battlelines = 3.55GB (3,812,687,872 bytes)

Genji (US) = 12.2GB (13,103,923,200 bytes)

Madden NFL 07 = 7.08GB (7,597,719,552 bytes)
Marvel Ultimate Alliance = 6.85GB (7,356,874,752 bytes)
Mobile Suit Gundam Crossfire = 3.96GB (4,247,295,445 bytes)
Motor Storm (JAP) = 11.9GB (12,793,610,240 bytes)

NBA 2K7 = 7.59GB (8,153,399,296 bytes)
NHL 2K7 = 8.4GB (8,443,592,704 bytes)

Need For Speed Carbon = 11.5GB (12,431,458,304 bytes)

Resistance: Fall Of Man = 17.53GB (18,827,837,440 bytes)
Ridge Racer 7 = 6.95 GB (7,471,366,144 bytes)
Ridge Racer (JAP) = 6.95GB (7,471,366,144 bytes)

Tiger Woods 2007 = 7.19GB (7,365,525,504 bytes)
Tony Hawk Project 8 = 5.10GB (5,489,950,720 bytes)

Untold Legends: Dark Kingdom = 8.27GB (8,880,652,288 bytes)


De spel som tar upp mest plats är dessutom exklusiva, resten är väl multiplatformsspel så inte så konstigt att de inte är så stora.

12GB på motorstorm, inte illa pinkat för ett bilsspel.

Källa -> http://www.ps3news.c...izes-52113.html

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 13 februari 2007 - 23:49.


#273

Postad 13 februari 2007 - 23:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Intressant att det som ser bäst ut också är ett av de minsta. Fight Night 3 dvs.

#274

Postad 14 februari 2007 - 00:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tydligen bara 8 olika banor i Motorstorm. Lite snålt tycker jag :)

#275

Postad 14 februari 2007 - 01:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
YES! Quakewars kommer till PS3 och 360 så nu slipper man uppgradera sin PC för att spela det!! :)

http://www.idsoftware.com/

#276

Postad 14 februari 2007 - 04:23

elgen01
  • elgen01
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
vaaa är det bara 8 banor i Motorstorm? fasen,,då kommer ja ju spela klart spelet

på nån dag bara :)

#277

Postad 14 februari 2007 - 12:22

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

vaaa är det bara 8 banor i Motorstorm? fasen,,då kommer ja ju spela klart spelet

på nån dag bara :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ska du bara köra varje bana 1 gång? :)

Fasen, man harvar ju runt på varje bana otroligt många gånger i bildspel. 8 banor är ett ganska normalt antal, sen är det ju spegelvända varianter säkert och olika kupper som du ska köra med olika fordon per tävling. Så du har nog det du gör i mer än 1 enda dag. :D

#278

Postad 14 februari 2007 - 12:28

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Tydligen bara 8 olika banor i Motorstorm. Lite snålt tycker jag :)

<{POST_SNAPBACK}>


Ojfan, det verkar som om man får betala mer för att få fler banor (köpa banor/fordon).
Men åtta banor, är det inte åtta olika tävlingar där varje har 1-3 banor i?

#279

Postad 14 februari 2007 - 12:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det framgår inte. 8 olika banor har utvecklarna sagt iaf. Antar att de återanvänder samma bana i de olika cuperna bara. Kanske baklänges istället osv.

#280

Postad 14 februari 2007 - 18:05

elgen01
  • elgen01
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
aha ok,,då blir det altså lite mer tid på varje bana,,,kommer ju leka messt i början o slira runt o

se den snygga leran skvätta upp på fordonet lr vad säger ni? :)

#281

Postad 14 februari 2007 - 19:02

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Läste nyligen att banorna är varierade och har tre olika rutter och håller hög kvalitet. Kan man köpa extra senare, så kan jag nog tänka mig att slanta om de håller samma kvalitet som orginalen. Beror ju på om priset blir rimligt förstås...



Team Ico har nu inte helt oväntat börjat på sin första PS3 titel.

CVG reports that the latest issue of Famitsu has revealed that Team Ico, the people behind Shadow of the Colossus, is currently working on a new title for the Sony PS3.

While the said Famitsu issue didn't have any further details regarding Team Ico's new project, the team's track record has us pretty stoked to see what they come up with next.


EDIT:
Burnout 5 videointervju QT HD

De pratar även om Black. De jobbar hårt med PS3 versionen just nu, men det kommer till alla konsoler. :)

Redigerat av Fredag, 14 februari 2007 - 21:48.


#282

Postad 14 februari 2007 - 23:23

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Nu har jag spelat Virtua Fighter5 i åskilliga timmar och måste säga att det är ett underbart spel men det tar sin tid att bemästra sina figurer,vilket jag inte kan påstå att jag gör än.Det finns 60-70 kominationer till varje gubbe med 8-10 knapptryck i följd på de svåraste. Den japanska versionen stödjer dessutom 1080p vilket inte us-versionen gör. Jag kör dock i 720p vilket är en tillräcklig fröjd för ögat,det är verkligen snyggt.
Jag fick dessutom VirtuaFighter 10th anniversary till ps2 med som bonus. Är det något att ha?

#283

Postad 14 februari 2007 - 23:29

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Den japanska versionen stödjer dessutom 1080p vilket inte us-versionen gör.

Huh?

Vadan denna skillnad?

#284

Postad 15 februari 2007 - 00:51

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Reklambilden för Team Ico:

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «



Mark Rein: Ah, yeah…I’m so excited about Unreal Tournament. Last week, the developers…we were doing a Sony PlayStation developer conference event in Japan. We had one of our guys speaking there, and out of the blue, two of our PS3 developers walked in with a dev kit, sat it down in my office and started connecting it to the TV on my wall. I was like, “What have you got, guys?”

“Well, you want to see the latest build of UT?”

I’m like,“Yeah!” [very excited]

It looks great and it runs really well. It’s not finished…lots still to do, and certainly a ways to go on it, but it’s fast and fun. That was really exciting. Now that we’ve got Gears of War out of the way, we’re putting the same optimization skills and ideas on how to maximize the platform on PlayStation 3, so we’ll be a strong engine across all three [PS3, PC and Xbox 360].

More importantly, the game is really fun. I can’t add anything to it.

The big thing we’re excited about bringing to console are mods. We’re going to be an open game. We’re gonna take mods from the PC and bring them over to PlayStation 3, and help their developers polish them up. There might even be a way for mod makers to make some money here, because they can sell it through the PlayStation network…



EDIT:
Undrar vad detta kan vara?
Kanske nått Loco-aktigt?

"I've had a go of an unannounced multiplayer game which is like nothing I've ever played before. There was a large group of people gathered around the TV watching four of us play -- they had been attracted by all the laughing and shouting. I can't tell you anything about it other than it was simple, hilarious and very imaginative."
-Kev, Lead Designer of the Next-Gen Singstar


Redigerat av Fredag, 15 februari 2007 - 02:08.


#285

Postad 15 februari 2007 - 08:11

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0

Den japanska versionen stödjer dessutom 1080p vilket inte us-versionen gör.

Huh?

Vadan denna skillnad?

<{POST_SNAPBACK}>


Det verkar som det inte fungerar att köra i 1080p trots att boxen anger det som en möjlig upplösning. Min tv visar 1280x720 när jag trycker på info trots att jag ställt ps3:an på 1080p.Det är väl tryckfel som med CoD3 eller falsk marknadföring.

#286

Postad 16 februari 2007 - 11:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Jag tror Edge hade rätt ändå om PSM3 säger så här om det:

Find F1 just too boring to watch? Don't worry - if this simulation is anything like authentic, then the people taking part aren't having any fun either. Perhaps that's why they all drive so fast - they're just desperate to get it over with. Whatever, this really very attractive game is hand-wringingly dull.

Here's why: the handling is terrible. In fact, it's so flawed there's simply never a time when it's fun, or even satisfying, to drive these cars. Despite being helpless fans of the real sport, even in its current state - we're being generous calling it a 'sport', for instance - playing Formula One Championship Edition quickly becomes a chore. And that's a shame.

It's particularly sad because the earlier editions in Studio Liverpool's long-running F1 series were fantastic, soundly destroying EA's good-looking but poor-handling efforts. Maybe it's karma, maybe feng shui, but for some reason we've come full circle. EA's mistake is now Sony's. Quite why is beyond us. And no, we don't subscribe to the idea that they're hard to drive because they're F1 cars. There are certain basic principles of physics no matter how much money you spend. Tyres slip if you put a lot of force through them, for instance, and steering should react in a linear, predictable way. Formula One gets both these things wrong.

Perhaps in a misguided attempt to replicated the hated traction control, the rear tyres are now glued to the road at all times. You actually have to put one in the dirt to induce a spin. What this basically means is that fantastic mountain of horsepower behind you is as tricky to deal with as the sighs of a dying asthmatic. There's simply no sense that these cars are unleashing 80 horsepower, let alone 800.

Sub-traction
Not only is this deeply unexciting, it's not even realistic. In real life F1 cars still slide, and their drivers can still use their throttles to steer, but you can't do any of that here. You just press and go. What's more, very smooth drivers like Jenson Button avoid triggering the traction control and go faster for it - it would have been great to try the same thing. But you can't even hear it working. It's fake. You just press and go.

But even while the back end can be left totally to its own (electronic) devices, the front is all over the place. It's never predictable, and because the back won't slide however much you provoke it, there's little you can do but wait as it ploughs across the track, then panic as it suddenly lunges into the corner. What should have been a smooth arc becomes like the edge of a 50p piece.

Steer pressure
Naturally the fastest turns require the greatest precision, and here the game should deliver its greatest thrills... but no. That sluggish, unresponsive steering makes it hard to take even approximately the line you want. Subsequent corrections are a big soggy mess too, and the whole thing turns into a kind of giant burning pair of trousers pinwheeling through the universe in a silent Y of pain.

Actually, it's like the on-screen driver's taking foreign-language dictation rather than reading your mind. Yes, that's more apt.
We should mention the Career mode, where you work to impress better teams, or the regular Championship mode or the ability to scale right up to a full GP. Yes we should, just as we mentioned them when they appeared in Formula One 05. But if your dinner's so undercooked it's bleeding, it doesn't really matter how ornate the plate is, does it?


Verdict
Overall The graphics of tomorrow, the content of last year and all the fun of the Dark Ages.

Uppers
* Next-gen shininess
* Lovely replays
Downers
* Tedious handling
* Fatal levels of boredom

4.8

#287

Postad 16 februari 2007 - 16:52

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Tekken 6 trailer.

http://www.gametrail...=17085&type=wmv

#288

Postad 16 februari 2007 - 19:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 887 inlägg
  • 0

Jag tror Edge hade rätt ändå om PSM3 säger så här om det:

<{POST_SNAPBACK}>

haha, va fasen har de gjort? lät de en apa finslipa liret och sen skicka det till pressarna eller? :lol:

#289

Postad 16 februari 2007 - 21:03

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Jag tror Edge hade rätt ändå om PSM3 säger så här om det:

<{POST_SNAPBACK}>

haha, va fasen har de gjort? lät de en apa finslipa liret och sen skicka det till pressarna eller? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas de kommer med en patch värd namnet, annars så får det väl bli något man kanske plockar upp när det hamnat i reakorgen. För mig som aldrig varit något större f1-fan spelar det egentligen ingen roll.

Edit: Tittade över hos GAF och där är det många som inte alls håller med recensionen, utan tycker att det är ett riktigt bra racing-game. Ja det är väl som det brukar vara.

Redigerat av Faceplant, 16 februari 2007 - 21:10.


#290

Postad 17 februari 2007 - 02:02

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Folk som rosar spel som Ridge Racer brukar inte ha så mycket till övers för simulatorer.

#291

Postad 17 februari 2007 - 02:33

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Angående spelet från Naughty Dog så verkar det som om de har använt Endorphin.fysikmotorn till deras nya spel, om man ser till animationerna från trailer.

http://www.gametrail...er.php?id=42524

Riktigt ballt.

Fighscenerna som de har med i den där Endorphin-trailern skulle jag vilja se i ett nytt Final Fight-spel. :)

#292

Postad 18 februari 2007 - 14:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Tekken 6 ny trailer på en japansk arcadmässa:

http://ps3.ign.com/a...5/765372p1.html

So is Tekken 6 a PlayStation 3 game, or an arcade game? The answer will likely be both! The game will debut sometime in 2007 as the first arcade game to use a new arcade board based off the PlayStation 3 hardware. News of a PS3-based arcade board is news in of itself, as it's the first time such a project has been mentioned. Presumably, ports to the PS3 itself will be simple, meaning Tekken 6 is as good as confirmed for home release.

The footage shown today, which we presume is represenative of how the final game will look, looks a lot better than the E3 clip, but doesn't stand up to Sega's Virtua Fighter 5 in terms of detail and lighting. The game does run in high definition, although we're not sure if that means 1080p or 720p.


Lite mer info i länken.

#293

Postad 19 februari 2007 - 03:00

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Sega Rally 2.
Bifogad fil  gamereactor_44_s10.jpg   500,69K   149 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 februari 2007 - 03:00.


#294

Postad 19 februari 2007 - 13:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Oj, det ser rätt bra ut :D

#295

Postad 19 februari 2007 - 15:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Verkar mycket lovande. Kanske dags å köpa en ratt till PS3 snart då :D

#296

Postad 19 februari 2007 - 16:07

HariSeldon
  • HariSeldon
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Nån som vet om Guitar Hero kommer till PS3? Det ska tydligen komma (eller har redan kommit?) till xbox360.

#297

Postad 19 februari 2007 - 16:09

iflingpoo
  • iflingpoo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Nån som vet om Guitar Hero kommer till PS3? Det ska tydligen komma (eller har redan kommit?) till xbox360.

<{POST_SNAPBACK}>

Guitar Hero 2 kommer till 360 snart, finns redan till PS2 och är helt klart värt pengarna. Har inte läst om någon 3:a är tilltänkt till PS3 men det skulle förvåna mig om inte 3:an kom till åtminstone 360 och PS3.

Redigerat av iflingpoo, 19 februari 2007 - 16:10.


#298

Postad 19 februari 2007 - 16:45

SigSauer
  • SigSauer
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Nån som vet om Guitar Hero kommer till PS3? Det ska tydligen komma (eller har redan kommit?) till xbox360.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag funderar också på samma sak. Tror dock inte att frågan är OM det kommer utan snarare NÄR?
Guitar Hero-spelen har ju blivit en enorm försäljningssuccé och på forumet på guitarherogame.com ryktas det om en uppföljare i slutet av 07 alt. i början av 08.

Jag tror personligen att 3:an kommer att släppas för PS3, PS2 samt XBOX360. Familjespel som Singstar, Guitar Hero och Buzz håller igång försäljningen av PS2-konsoller, något jag är ganska säker på att Sony kommer försöka dra nytta av ett bra tag framöver.

#299

Postad 19 februari 2007 - 21:04

HariSeldon
  • HariSeldon
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Det låter kanon. Hoppas det blir så. Men hur är det med Buzz och Singstar till PS2. Kan inte de köras på PS3 också precis som andra PS2 spel? Behövs kanske speciella PS3-mickar och "Buzzers" eller kan man använda de som man kör på PS2 idag? Och om de funkar, varför funkar i så fall inte gitarren från Guitar Hero för PS2?

#300

Postad 19 februari 2007 - 21:14

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Guitar Hero 2 kommer till 360 snart, finns redan till PS2 och är helt klart värt pengarna. Har inte läst om någon 3:a är tilltänkt till PS3 men det skulle förvåna mig om inte 3:an kom till åtminstone 360 och PS3.

<{POST_SNAPBACK}>

Läste en intervju där Guitar Hero utvecklarna redan planerar ytterligare en version för PS2.



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.