Postad 11 februari 2007 - 14:15
Postad 12 februari 2007 - 02:35
ja har kollat upp alla spel som kommer till releasen men ja skulle villja höra eran åsikt om dom
dom spel som verkar va messt intresanta för mig är Motorstorm,Formula 1,Call of Duty 3 och Splinter Cell
Postad 12 februari 2007 - 09:28
snälla kan nån hjälpa mig med o välja spel?
ja har kollat upp alla spel som kommer till releasen men ja skulle villja höra eran åsikt om dom
dom spel som verkar va messt intresanta för mig är Motorstorm,Formula 1,Call of Duty 3 och Splinter Cell
Skulle lägga mina pengar på Motorstorm.
Postad 12 februari 2007 - 10:58
Postad 12 februari 2007 - 14:40
Postad 12 februari 2007 - 14:51
Det var tydligen för lätt med alla hjälpmedel påslagna och för svårt när man slog av dom. Dessutom klagade de på alla inställningsmöjligheter och stallspecifika uppgifter etc.Japp... De klagade mycket på styrningen. Edge är ju rätt hårda med betyg.
För mig låter det som att de lät fel gubbe testa spelet, är man inte intresserad av F1 så är det säkert inte lätt att älska spelet. Är man däremot ett lite petrolhead som gärna spenderar timmar på att skala av en hundradel på Monza så tror jag att man ger spelet ett annat betyg. När andra har testat spelet har de gett ett betydligt bättre betyg, bara demo och pre-release-code förståss men jag har svårt att se att de kukar ur totalt på upploppet.
Postad 12 februari 2007 - 18:32
De citat jag tyckte var intressantast:Har vi haft uppe denna tidigare? Jajja, om nån mer än jag missat Intressant chat med Motorstrom Devs
Det låter som en split-screen version är under utveckling.rodband: Will there be offline multiplayer when the game is released in march?
Nature_Boy: To rodband Hi, at launch the offline mode will be single player only.

Nice!Xrob_edgeX: i saw a video of a view inside the vehicle where mad splatters on the winshield and the wipers clean it off, will this be in the game?
RushyUK: To Xrob_edgeX Yes it will. The game features 2 camera views for each of the vehicles. All the driven vehicles (Buggies, Big Rigs etc...) include a third person camera and a first person camera. The ridden vehicles(ATV & Bike) have two different 1st person cameras.
...
Dustin_Bowls: I noticed a great Nirvana track on the Demo. Are there any other big names lined up for the soundtrack?
OldSpot: To Dustin_Bowls Loads of ace tunes on the sountrack, we've got Slipknot, Queens of the Stone Age, Wolfmother, Primal Scream, and my personal favorite, the Reverand Horton Heat. Super fast psychobilly at its finest!
...
davez82: Are the shadows in the final version less flickery than in the demo?
To davez82 Since the demo was released on the Playstation Network we have made many improvements to various aspects of the game, shadows being one of them. Shadows will now appear smoother and with less flicker than was exhibited in the demo.
2 år låter lite i mina öron, måste nog ha gjort en hel del planering längre än så?pitbul13: How much of the PS3's capacity are you using with this game?
bANGERnomics: To pitbul13 We are using all of the SPU processors and all of the memory. We also use most of the Blu-Ray disk (thank god its not a DVD!). We are confident however that we can still sqeeze a great deal more out of the PS3 and as we found by making World Rally Championship for PS2 every yeat for 5 years, doubling the visual through put is not unusual on EVERY ITTERATION!) - yes, it even amazes us!
..
amarican version 2.0: How long was this game in development?
OldSpot: To amarican version 2.0 It took us just over 2 long, hard years to write MotorStorm, and we hope you like it!
Postad 12 februari 2007 - 18:51
Enligt en animerare på Ubisoft tar det ca 12-18 månader för ett genomsnittligt spel. Med tanke på att Motorstorm inte behöver någon story eller inhämtning av data a la PGR3 så låter 2 år ganska resonabelt.2 år låter lite i mina öron, måste nog ha gjort en hel del planering längre än så?
Perfekt fråga för Basselito

Undrar hur långt de hade kommit under E305. Tar tid att göra trailern också.
Redigerat av Zoiler, 12 februari 2007 - 18:51.
Postad 12 februari 2007 - 19:44
Perfekt fråga för Basselito
![]()
Hehe...
Alla svarar olika på frågan om hur lång tid det tog. Vill man att det ska låta kort ser man till att utesluta pre-production och all release-candidate som skickas fram och tillbaka tills det blivit godkänt. Vill man att det ska låta som det tog lång tid tar dom med alla dessa och alla lunch raster etc.

Men 2 år är inte omöjligt. Men det som Ubidudi animeraren sa låter som han uteslöt det mesta. Men att dom gör spel som Assasin Creed på 12-18 mån tror jag inte på. Tror han/hon måste syfta på spel som Prince of Persia vilket dom bara spottade ut ett tag.
Postad 12 februari 2007 - 20:25
Ubidudi? Är det branchslang för UbisoftMen det som Ubidudi animeraren sa låter som han uteslöt det mesta. Men att dom gör spel som Assasin Creed på 12-18 mån tror jag inte på. Tror han/hon måste syfta på spel som Prince of Persia vilket dom bara spottade ut ett tag.

Klart har man motorn sedan tidigare som PoP och FIFA spelen brukar ha så går det ju snabbare.
Postad 12 februari 2007 - 20:31

Och precis. Har du samma motor som du modifiera lite så är det betydligt lättare att spotta ut lir.
Postad 12 februari 2007 - 22:17

Det är väl den första kontakten som kan ta tid, sen börjar det flyta.,
Postad 12 februari 2007 - 23:43

Postad 13 februari 2007 - 12:49
Postad 13 februari 2007 - 15:28
Kollade upp detta, och de skojar inte. WRC 2 är mer än dubbelt så snyggt som ettan. WRC 3 och 4 ökar på rätt friskt de med, men ettan är verkligen ful när man jämför mot de senare. Där skedde det största hoppet rent grafiskt, de senare spelen förbättrades på många andra sätt utöver grafiken.
Gissar på att historien upprepar sig med MotorStorm 2.
EDIT:
Gjorde en jämförelse mellan två spel(Midnight Club av Rockstar och Timesplitters) som släpptes runt PS2:s release och två spel(GT4 och Black) som i stort krämar ur sista droppen ur PS2:
PS3 har mycket att visa än, och med Motorstorm som första itteration, så blir nog alla nöjda...

Redigerat av Fredag, 13 februari 2007 - 15:37.
Postad 13 februari 2007 - 23:48
Call Of Duty 3 = 6.7GB (7,154,827,264 bytes)
Fight Night: Round 3 = 4.28 GB (4,605,018,112 bytes)
Full Auto 2: Battlelines = 3.55GB (3,812,687,872 bytes)
Genji (US) = 12.2GB (13,103,923,200 bytes)
Madden NFL 07 = 7.08GB (7,597,719,552 bytes)
Marvel Ultimate Alliance = 6.85GB (7,356,874,752 bytes)
Mobile Suit Gundam Crossfire = 3.96GB (4,247,295,445 bytes)
Motor Storm (JAP) = 11.9GB (12,793,610,240 bytes)
NBA 2K7 = 7.59GB (8,153,399,296 bytes)
NHL 2K7 = 8.4GB (8,443,592,704 bytes)
Need For Speed Carbon = 11.5GB (12,431,458,304 bytes)
Resistance: Fall Of Man = 17.53GB (18,827,837,440 bytes)
Ridge Racer 7 = 6.95 GB (7,471,366,144 bytes)
Ridge Racer (JAP) = 6.95GB (7,471,366,144 bytes)
Tiger Woods 2007 = 7.19GB (7,365,525,504 bytes)
Tony Hawk Project 8 = 5.10GB (5,489,950,720 bytes)
Untold Legends: Dark Kingdom = 8.27GB (8,880,652,288 bytes)
De spel som tar upp mest plats är dessutom exklusiva, resten är väl multiplatformsspel så inte så konstigt att de inte är så stora.
12GB på motorstorm, inte illa pinkat för ett bilsspel.
Källa -> http://www.ps3news.c...izes-52113.html
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 13 februari 2007 - 23:49.
Postad 13 februari 2007 - 23:57
Postad 14 februari 2007 - 01:18
Postad 14 februari 2007 - 04:23
på nån dag bara

Postad 14 februari 2007 - 12:22
Ska du bara köra varje bana 1 gång?vaaa är det bara 8 banor i Motorstorm? fasen,,då kommer ja ju spela klart spelet
på nån dag bara

Fasen, man harvar ju runt på varje bana otroligt många gånger i bildspel. 8 banor är ett ganska normalt antal, sen är det ju spegelvända varianter säkert och olika kupper som du ska köra med olika fordon per tävling. Så du har nog det du gör i mer än 1 enda dag.

Postad 14 februari 2007 - 12:28
Tydligen bara 8 olika banor i Motorstorm. Lite snålt tycker jag
Ojfan, det verkar som om man får betala mer för att få fler banor (köpa banor/fordon).
Men åtta banor, är det inte åtta olika tävlingar där varje har 1-3 banor i?
Postad 14 februari 2007 - 12:31
Postad 14 februari 2007 - 18:05
se den snygga leran skvätta upp på fordonet lr vad säger ni?

Postad 14 februari 2007 - 19:02
Team Ico har nu inte helt oväntat börjat på sin första PS3 titel.
CVG reports that the latest issue of Famitsu has revealed that Team Ico, the people behind Shadow of the Colossus, is currently working on a new title for the Sony PS3.
While the said Famitsu issue didn't have any further details regarding Team Ico's new project, the team's track record has us pretty stoked to see what they come up with next.
EDIT:
Burnout 5 videointervju QT HD
De pratar även om Black. De jobbar hårt med PS3 versionen just nu, men det kommer till alla konsoler.

Redigerat av Fredag, 14 februari 2007 - 21:48.
Postad 14 februari 2007 - 23:23
Jag fick dessutom VirtuaFighter 10th anniversary till ps2 med som bonus. Är det något att ha?
Postad 14 februari 2007 - 23:29
Huh?Den japanska versionen stödjer dessutom 1080p vilket inte us-versionen gör.
Vadan denna skillnad?
Postad 15 februari 2007 - 00:51
Mark Rein: Ah, yeah…I’m so excited about Unreal Tournament. Last week, the developers…we were doing a Sony PlayStation developer conference event in Japan. We had one of our guys speaking there, and out of the blue, two of our PS3 developers walked in with a dev kit, sat it down in my office and started connecting it to the TV on my wall. I was like, “What have you got, guys?”
“Well, you want to see the latest build of UT?”
I’m like,“Yeah!” [very excited]
It looks great and it runs really well. It’s not finished…lots still to do, and certainly a ways to go on it, but it’s fast and fun. That was really exciting. Now that we’ve got Gears of War out of the way, we’re putting the same optimization skills and ideas on how to maximize the platform on PlayStation 3, so we’ll be a strong engine across all three [PS3, PC and Xbox 360].
More importantly, the game is really fun. I can’t add anything to it.
The big thing we’re excited about bringing to console are mods. We’re going to be an open game. We’re gonna take mods from the PC and bring them over to PlayStation 3, and help their developers polish them up. There might even be a way for mod makers to make some money here, because they can sell it through the PlayStation network…
EDIT:
Undrar vad detta kan vara?
Kanske nått Loco-aktigt?
"I've had a go of an unannounced multiplayer game which is like nothing I've ever played before. There was a large group of people gathered around the TV watching four of us play -- they had been attracted by all the laughing and shouting. I can't tell you anything about it other than it was simple, hilarious and very imaginative."
-Kev, Lead Designer of the Next-Gen Singstar
Redigerat av Fredag, 15 februari 2007 - 02:08.
Postad 15 februari 2007 - 08:11
Huh?Den japanska versionen stödjer dessutom 1080p vilket inte us-versionen gör.
Vadan denna skillnad?
Det verkar som det inte fungerar att köra i 1080p trots att boxen anger det som en möjlig upplösning. Min tv visar 1280x720 när jag trycker på info trots att jag ställt ps3:an på 1080p.Det är väl tryckfel som med CoD3 eller falsk marknadföring.
Postad 16 februari 2007 - 11:56
Find F1 just too boring to watch? Don't worry - if this simulation is anything like authentic, then the people taking part aren't having any fun either. Perhaps that's why they all drive so fast - they're just desperate to get it over with. Whatever, this really very attractive game is hand-wringingly dull.
Here's why: the handling is terrible. In fact, it's so flawed there's simply never a time when it's fun, or even satisfying, to drive these cars. Despite being helpless fans of the real sport, even in its current state - we're being generous calling it a 'sport', for instance - playing Formula One Championship Edition quickly becomes a chore. And that's a shame.
It's particularly sad because the earlier editions in Studio Liverpool's long-running F1 series were fantastic, soundly destroying EA's good-looking but poor-handling efforts. Maybe it's karma, maybe feng shui, but for some reason we've come full circle. EA's mistake is now Sony's. Quite why is beyond us. And no, we don't subscribe to the idea that they're hard to drive because they're F1 cars. There are certain basic principles of physics no matter how much money you spend. Tyres slip if you put a lot of force through them, for instance, and steering should react in a linear, predictable way. Formula One gets both these things wrong.
Perhaps in a misguided attempt to replicated the hated traction control, the rear tyres are now glued to the road at all times. You actually have to put one in the dirt to induce a spin. What this basically means is that fantastic mountain of horsepower behind you is as tricky to deal with as the sighs of a dying asthmatic. There's simply no sense that these cars are unleashing 80 horsepower, let alone 800.
Sub-traction
Not only is this deeply unexciting, it's not even realistic. In real life F1 cars still slide, and their drivers can still use their throttles to steer, but you can't do any of that here. You just press and go. What's more, very smooth drivers like Jenson Button avoid triggering the traction control and go faster for it - it would have been great to try the same thing. But you can't even hear it working. It's fake. You just press and go.
But even while the back end can be left totally to its own (electronic) devices, the front is all over the place. It's never predictable, and because the back won't slide however much you provoke it, there's little you can do but wait as it ploughs across the track, then panic as it suddenly lunges into the corner. What should have been a smooth arc becomes like the edge of a 50p piece.
Steer pressure
Naturally the fastest turns require the greatest precision, and here the game should deliver its greatest thrills... but no. That sluggish, unresponsive steering makes it hard to take even approximately the line you want. Subsequent corrections are a big soggy mess too, and the whole thing turns into a kind of giant burning pair of trousers pinwheeling through the universe in a silent Y of pain.
Actually, it's like the on-screen driver's taking foreign-language dictation rather than reading your mind. Yes, that's more apt.
We should mention the Career mode, where you work to impress better teams, or the regular Championship mode or the ability to scale right up to a full GP. Yes we should, just as we mentioned them when they appeared in Formula One 05. But if your dinner's so undercooked it's bleeding, it doesn't really matter how ornate the plate is, does it?
Verdict
Overall The graphics of tomorrow, the content of last year and all the fun of the Dark Ages.
Uppers
* Next-gen shininess
* Lovely replays
Downers
* Tedious handling
* Fatal levels of boredom
4.8
Postad 16 februari 2007 - 19:31
haha, va fasen har de gjort? lät de en apa finslipa liret och sen skicka det till pressarna eller?Jag tror Edge hade rätt ändå om PSM3 säger så här om det:

Postad 16 februari 2007 - 21:03
Hoppas de kommer med en patch värd namnet, annars så får det väl bli något man kanske plockar upp när det hamnat i reakorgen. För mig som aldrig varit något större f1-fan spelar det egentligen ingen roll.haha, va fasen har de gjort? lät de en apa finslipa liret och sen skicka det till pressarna eller?Jag tror Edge hade rätt ändå om PSM3 säger så här om det:
Edit: Tittade över hos GAF och där är det många som inte alls håller med recensionen, utan tycker att det är ett riktigt bra racing-game. Ja det är väl som det brukar vara.
Redigerat av Faceplant, 16 februari 2007 - 21:10.
Postad 17 februari 2007 - 02:02
Postad 17 februari 2007 - 02:33
http://www.gametrail...er.php?id=42524
Riktigt ballt.
Fighscenerna som de har med i den där Endorphin-trailern skulle jag vilja se i ett nytt Final Fight-spel.

Postad 18 februari 2007 - 14:02
http://ps3.ign.com/a...5/765372p1.html
So is Tekken 6 a PlayStation 3 game, or an arcade game? The answer will likely be both! The game will debut sometime in 2007 as the first arcade game to use a new arcade board based off the PlayStation 3 hardware. News of a PS3-based arcade board is news in of itself, as it's the first time such a project has been mentioned. Presumably, ports to the PS3 itself will be simple, meaning Tekken 6 is as good as confirmed for home release.
The footage shown today, which we presume is represenative of how the final game will look, looks a lot better than the E3 clip, but doesn't stand up to Sega's Virtua Fighter 5 in terms of detail and lighting. The game does run in high definition, although we're not sure if that means 1080p or 720p.
Lite mer info i länken.
Postad 19 februari 2007 - 03:00

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 februari 2007 - 03:00.
Postad 19 februari 2007 - 16:07
Postad 19 februari 2007 - 16:09
Guitar Hero 2 kommer till 360 snart, finns redan till PS2 och är helt klart värt pengarna. Har inte läst om någon 3:a är tilltänkt till PS3 men det skulle förvåna mig om inte 3:an kom till åtminstone 360 och PS3.Nån som vet om Guitar Hero kommer till PS3? Det ska tydligen komma (eller har redan kommit?) till xbox360.
Redigerat av iflingpoo, 19 februari 2007 - 16:10.
Postad 19 februari 2007 - 16:45
Nån som vet om Guitar Hero kommer till PS3? Det ska tydligen komma (eller har redan kommit?) till xbox360.
Jag funderar också på samma sak. Tror dock inte att frågan är OM det kommer utan snarare NÄR?
Guitar Hero-spelen har ju blivit en enorm försäljningssuccé och på forumet på guitarherogame.com ryktas det om en uppföljare i slutet av 07 alt. i början av 08.
Jag tror personligen att 3:an kommer att släppas för PS3, PS2 samt XBOX360. Familjespel som Singstar, Guitar Hero och Buzz håller igång försäljningen av PS2-konsoller, något jag är ganska säker på att Sony kommer försöka dra nytta av ett bra tag framöver.
Postad 19 februari 2007 - 21:04
Postad 19 februari 2007 - 21:14
Läste en intervju där Guitar Hero utvecklarna redan planerar ytterligare en version för PS2.Guitar Hero 2 kommer till 360 snart, finns redan till PS2 och är helt klart värt pengarna. Har inte läst om någon 3:a är tilltänkt till PS3 men det skulle förvåna mig om inte 3:an kom till åtminstone 360 och PS3.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar