![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 09 oktober 2006 - 19:20
Ajdå, båda killarna som spelade stack under intervjunMera darkness med intervju

Undrar varför vi inte har fått mer och bättre gameplayfilmer om det nu fanns spelbart under X06.
Postad 09 oktober 2006 - 20:18
Vad menar du?Hörs det att han är svensk eller?Mera darkness med intervju

Ajdå, båda killarna som spelade stack under intervjunMera darkness med intervju
![]()
Undrar varför vi inte har fått mer och bättre gameplayfilmer om det nu fanns spelbart under X06.
Båda klarade demoleveln, finns inte så mycket kvar att titta på då

Postad 09 oktober 2006 - 23:01
Du menar alltså att det är för LÄTT!!? Ingen replayability!?Båda klarade demoleveln, finns inte så mycket kvar att titta på då
Varför finns det inte fler filmer? Tycker det är konstigt, verkade ju som att man fick filma, men ingen har några ordentliga filmer uppe...
Postad 10 oktober 2006 - 00:22
Du menar alltså att det är för LÄTT!!? Ingen replayability!?Båda klarade demoleveln, finns inte så mycket kvar att titta på då
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
Varför finns det inte fler filmer? Tycker det är konstigt, verkade ju som att man fick filma, men ingen har några ordentliga filmer uppe...
Kommer typ 123425 Journalister till SBZ snart, borde bli nån film.
Postad 10 oktober 2006 - 00:49
Är det du som är med i filmen?Vad menar du?Hörs det att han är svensk eller?Mera darkness med intervju
Redigerat av trickyhed, 10 oktober 2006 - 00:51.
Postad 10 oktober 2006 - 09:33
Är det du som är med i filmen?Vad menar du?Hörs det att han är svensk eller?Mera darkness med intervju
Nope, det är Jens Andersson, Designern.
Postad 10 oktober 2006 - 12:00
Hur som helst, spelet ser sjukt lovande ut måste jag säga, ser ut att bli ett "storspel"
Postad 12 oktober 2006 - 12:58
http://www.news4game...News-11990.aspx
Ser onekligen fruktansvärt grymt ut

Men AI,n verkar behöva en slipning. Nog inget att oroa sig för då det är långt kvar till release

Redigerat av trickyhed, 12 oktober 2006 - 13:05.
Postad 12 oktober 2006 - 13:19
Här har vi den första spelspel-videon
http://www.news4game...News-11990.aspx
Ser onekligen fruktansvärt grymt ut![]()
Men AI,n verkar behöva en slipning. Nog inget att oroa sig för då det är långt kvar till release
Det där är en läckt video som är ett år gammal... Det ser inte alls ut sådär längre, det där är en testbana där AI'n är helt scriptad, den beter sig inte alls så där.
Notera CONFIDENTIAL texten...

Postad 12 oktober 2006 - 14:56
Här har vi den första spelspel-videon
http://www.news4game...News-11990.aspx
Ser onekligen fruktansvärt grymt ut![]()
Men AI,n verkar behöva en slipning. Nog inget att oroa sig för då det är långt kvar till release
Det där är en läckt video som är ett år gammal... Det ser inte alls ut sådär längre, det där är en testbana där AI'n är helt scriptad, den beter sig inte alls så där.
Notera CONFIDENTIAL texten...
Ah då förstår jag.
Såg den texten. Nån måste läckt ut den. Är du skyldig?

Postad 12 oktober 2006 - 16:06
skojja baraAh då förstår jag.
Såg den texten. Nån måste läckt ut den. Är du skyldig?
Knappast

men måste säga att om den där videon är ett år gammal och redan då var så imponerande så kommer man nog knappast bli besviken på slutresultatet

Postad 12 oktober 2006 - 20:33
Kass AI som bara står still när spelaren skjuter dem i skrevet.
Saftiga glitchar där poliser står halvvägs in i bilar.
Grafiken ordentligt nerskalad från stillbilderna.
...
Skojar bara.

Ser helgrymt ut.

Nu förstår man iallafall vad som hände i trailern. Fattade ingenting när jag såg den. Att filmen var gammal och AI:n obefintlig krävdes ingen större anstränging för att förstå.
Kommer med största sannorlikhet att rocka.

Postad 12 oktober 2006 - 21:40

Xboxyde:
2K Games just sent us the long video of The Darkness, from the now rather old E3 build of the game. All the more or less small flaws we can see in this video will without a doubt be fixed in the final game, as Starbreeze isn't known not to polish their games.
Eller läckte den någonstans först och sedan skickades den ut eftersom det var för sent?
Konstig engelska han har förresten, "is known to polish their games" blir det i icketvärtom världen.
Postad 12 oktober 2006 - 22:00
Phosphor: Är den läckt från 2K games då alltså
?
Xboxyde:2K Games just sent us the long video of The Darkness, from the now rather old E3 build of the game. All the more or less small flaws we can see in this video will without a doubt be fixed in the final game, as Starbreeze isn't known not to polish their games.
Eller läckte den någonstans först och sedan skickades den ut eftersom det var för sent?
Konstig engelska han har förresten, "is known to polish their games" blir det i icketvärtom världen.
Ja dubbel negation är ju ganska coolt

Kan inte kommentera på vem som läckt vad då vi inte har en aning om det än
Postad 13 oktober 2006 - 00:33
Måste man göra rummet mörk för att "aktivera" dom dära varelserna ?
Postad 13 oktober 2006 - 08:39
En fråga om allt lamp skjutande i spelet. Är detta någon som följer spelet som en röd tråd igenom spelet? Tyckte man änvände det rätt krafigt i videon vilket verkar väldigt drygt.
Måste man göra rummet mörk för att "aktivera" dom dära varelserna ?
Jag får inte prata om sånt

Postad 13 oktober 2006 - 13:04

Postad 13 oktober 2006 - 13:11
Haha, jag gissade efter Jimmys inlägg att du skulle svara exakt såJag får inte prata om sånt

Postad 13 oktober 2006 - 13:27
Ah, Susanne Möller från spelprogrammet i ettan, Kontroll....och just det, första sidan på dn.se är inte illa.


Postad 14 oktober 2006 - 16:24
Bra, har lite svårt att höra mina egna tankar för det mesta.Ah, Susanne Möller från spelprogrammet i ettan, Kontroll....och just det, första sidan på dn.se är inte illa.
. Hon berättar hur svenska spelproducenter tänker, något för dig att spana in Phosphor
Postad 15 oktober 2006 - 23:52
Det var ju värt ett försök att fråga iaf
Fragzone har förtitt uppe
http://www.fz.se/art...cle.php?id=1467
Postad 16 oktober 2006 - 00:44
Kan säga något mer om det nu då?

Härlig förhands titt btw! Ser lovande ut!
Postad 16 oktober 2006 - 09:04
"Jackies krafter föds nämligen ur mörkret, det är där de får sin kraft och för att vår antihjälte ska kunna utnyttja dem till fullo måste han se till att röra sig i dunkla områden och om sådana inte finns, skapa dem. "
Kan säga något mer om det nu då?![]()
Härlig förhands titt btw! Ser lovande ut!
Ja, man skjuter lampor i spelet, bland annat. Är autoaim på lamporna nu för tiden så oroa dig inte.
Redigerat av Phosphor, 16 oktober 2006 - 09:06.
Postad 16 oktober 2006 - 12:32
tycker det är så jobbigt att spela mörka spel nuförtiden.
Sitter man på en LCD (oavsett pris)
så är det bara fakta att dom suger på mörka spel.
hoppas det finns brightness inställningar med i spelet.
många 360 spel har inte det, även om utvecklarna borde ta hänsyn på att många som spelar i HD sitter med en LCD.
dumt om en sån grej sabbar spelkänslan, som i tex deadrising
Postad 16 oktober 2006 - 12:56
Blää.....
tycker det är så jobbigt att spela mörka spel nuförtiden.
Sitter man på en LCD (oavsett pris)
så är det bara fakta att dom suger på mörka spel.
hoppas det finns brightness inställningar med i spelet.
många 360 spel har inte det, även om utvecklarna borde ta hänsyn på att många som spelar i HD sitter med en LCD.
dumt om en sån grej sabbar spelkänslan, som i tex deadrising
Vi har dynamiskt ljus, det blir aldrig helt svart även i mörka områden.
Du är inte den enda som tycker svarta spel suger, och när man börjar designa ett spel som heter the darkness så är det en av dom första grejerna som kommer up...

Postad 16 oktober 2006 - 13:27
Autoaim"Jackies krafter föds nämligen ur mörkret, det är där de får sin kraft och för att vår antihjälte ska kunna utnyttja dem till fullo måste han se till att röra sig i dunkla områden och om sådana inte finns, skapa dem. "
Kan säga något mer om det nu då?![]()
Härlig förhands titt btw! Ser lovande ut!
Ja, man skjuter lampor i spelet, bland annat. Är autoaim på lamporna nu för tiden så oroa dig inte.

Här har du ett förslag till teamet; ge killen EMP krafter. Så fort han går in i ett rum, tryck på en knapp, booooomkkkzzt, alla lampor släcks. Måste rechargas, tar inte så lång tid.

Postad 16 oktober 2006 - 13:35
Det var ju en cool idéAutoaim"Jackies krafter föds nämligen ur mörkret, det är där de får sin kraft och för att vår antihjälte ska kunna utnyttja dem till fullo måste han se till att röra sig i dunkla områden och om sådana inte finns, skapa dem. "
Kan säga något mer om det nu då?![]()
Härlig förhands titt btw! Ser lovande ut!
Ja, man skjuter lampor i spelet, bland annat. Är autoaim på lamporna nu för tiden så oroa dig inte.?
Här har du ett förslag till teamet; ge killen EMP krafter. Så fort han går in i ett rum, tryck på en knapp, booooomkkkzzt, alla lampor släcks. Måste rechargas, tar inte så lång tid.

Postad 03 november 2006 - 13:49
Måste dra tillbaka min åsikt om bra idéDet var ju en cool idéAutoaim"Jackies krafter föds nämligen ur mörkret, det är där de får sin kraft och för att vår antihjälte ska kunna utnyttja dem till fullo måste han se till att röra sig i dunkla områden och om sådana inte finns, skapa dem. "
Kan säga något mer om det nu då?![]()
Härlig förhands titt btw! Ser lovande ut!
Ja, man skjuter lampor i spelet, bland annat. Är autoaim på lamporna nu för tiden så oroa dig inte.?
Här har du ett förslag till teamet; ge killen EMP krafter. Så fort han går in i ett rum, tryck på en knapp, booooomkkkzzt, alla lampor släcks. Måste rechargas, tar inte så lång tid.

Är inte grejen med hans krafter att det måste vara mörkt för att han skall kunna använda dom?
Skulle killen då få EMP-krafter så måste det väl då vara mörkt i rummet för att han skall kunna använda dom? Då skulle väl hela idén med EMP-krafter falla? Skulle man däremot ge andra användningsområden för EMP-kraften, tex slå ut fienders nightvision i mörker så kan jag hålla med, men då har vi gått ifrån originalidén

Detta iaktagande är baserat på att killen måste vara i mörker för att använda sina krafter, om inte så faller mitt argument

Postad 03 november 2006 - 13:54
Postad 03 november 2006 - 14:00
Postad 03 november 2006 - 15:50
Vet inte hur han får sina krafter, men om han måste vara i mörkret för att använda dem så är det ju kört jaÄr inte grejen med hans krafter att det måste vara mörkt för att han skall kunna använda dom?

Dock tror jag att han klarar av att använda en del krafter i ljus också, t ex kan han använda sina smådemonerjägaresaker och ormhänder i ljus enligt bilder och video. Det är kanske mer att krafterna förstärks i mörker eller att han får en fördel eftersom han kan se i mörker tvärtemot andra...? Fråga Phosphor

Postad 06 november 2006 - 09:57
Vet inte hur han får sina krafter, men om han måste vara i mörkret för att använda dem så är det ju kört jaÄr inte grejen med hans krafter att det måste vara mörkt för att han skall kunna använda dom?
![]()
Dock tror jag att han klarar av att använda en del krafter i ljus också, t ex kan han använda sina smådemonerjägaresaker och ormhänder i ljus enligt bilder och video. Det är kanske mer att krafterna förstärks i mörker eller att han får en fördel eftersom han kan se i mörker tvärtemot andra...? Fråga Phosphor?
Ja, dina darklings tar stryk i ljuset och du ser i mörkret

Postad 16 januari 2007 - 17:42
12. The Darkness, action (PS3,360)
"Svenska framtidshoppet Starbreeze ger sig på serien ”The Darkness” där en maffiasnubbe blir ihop med Mörkret på sin 21-årsdag. Det ser oförskämt bra ut och med tanke på att svenskarna låg bakom rosade ”Chronicles of Riddick: Escape from Butcher bay” finns ingen anledning att vara orolig."
Aftonbladet topp 50
21 screenshots med högupplöst alternativ.
Redigerat av Audio Code 3, 16 januari 2007 - 17:50.
Postad 16 januari 2007 - 18:47
Läste en artikel i OXM igår. Verkar riktigt ballt med otherworld-banor(na?).
Ser som sagt riktigt tufft ut med "det eviga kriget". Tyska soldater som är som "tagna ur Hellraiser" för att citera OXM.
Postad 16 januari 2007 - 18:55
Detta spelet blir bara mer och mer intressant.
Läste en artikel i OXM igår. Verkar riktigt ballt med otherworld-banor(na?).
Ser som sagt riktigt tufft ut med "det eviga kriget". Tyska soldater som är som "tagna ur Hellraiser" för att citera OXM.
Jo det är mer än en OW bana

Postad 23 februari 2007 - 20:27

Klicka runt lite, finns gömda påskägg

http://www.2kgames.com/thedarkness/
Redigerat av Phosphor, 23 februari 2007 - 20:50.
Postad 24 februari 2007 - 16:22
Gammal tråd? Nja, spelet är ju inte ens släppt änJag vet, gammal tråd, men nu finns det ny info
Klicka runt lite, finns gömda påskägg
http://www.2kgames.com/thedarkness/


Postad 24 februari 2007 - 18:29

Häftig film som sagt, men det mesta däri var scriptat va? Länkar inte till den eftersom det stod att man inte fick filma.
Postad 24 februari 2007 - 20:58
Jag har också skyhöga förväntningar. Speciellt efter att ha sett den senaste filmen. Det läcker filmer som ett såll Phosphor
![]()
Häftig film som sagt, men det mesta däri var scriptat va? Länkar inte till den eftersom det stod att man inte fick filma.
Spelet visades på Comicon i New York igår, var väl nån glad besökare som filmade med sin kamera eller nåt. Var iofs förläggarna som ville ha den där texten.
Och, ja det är en scriptad sekvens, fast man får se *lite* *lite* av spelet efter när han spawnar darklingen som öppnar grinden åt honom.
Är redigt sugen att cappa en snygg version av filmen, det ser ju förjävlig ut

Redigerat av Phosphor, 24 februari 2007 - 21:00.
Postad 27 februari 2007 - 00:32
Du kan cappa en video från senaste builden och PM:a mig den
Här har du http://www.joystiq.c...h-the-darkness/

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar