Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommande spel- PS3

1528 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#651

Postad 09 april 2007 - 13:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Postad bild

Från PSM alltså.

Redigerat av Zoiler, 09 april 2007 - 13:33.


#652

Postad 09 april 2007 - 13:41

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
LocoRoco är ju givet med sixaxis funktionen...

#653

Postad 09 april 2007 - 21:04

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0
Nya Ratchet&Clank bilder:
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#654

Postad 09 april 2007 - 22:27

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Fin trailer på en japan som verkligen har koll på driftingen i Gran Turismo HD. ;)

http://www.gametrail...=18421&type=wmv

#655

Postad 09 april 2007 - 22:50

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Nya Ratchet&Clank bilder:

<{POST_SNAPBACK}>

Ser väldigt lovande ut. Och vi alla vet att själva spelet kommet att vara ett av det bästa platformsspelet som släpps detta år!

De där bilderna är tydligen från september och oktober ifjol... enligt vad de påstår i Insomniacs Podcast #3.

När de utvecklade Resistance så körde de på 1080p till en början men gick tillslut ner till 720p. Undra om de kommer köra på med 720p eller satsa på 1080p nu när de har lite mer tid på sig?. Förmodligen blir det 720p@60 i slutändan vilket iofs kommer bli effing sweet.

Ska man klaga på något på de där bilderna så är det väl det där gröna gräset utan kontrast... annars ser det väldigt bra ut.

#656

Postad 09 april 2007 - 23:27

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

När de utvecklade Resistance så körde de på 1080p till en början men gick tillslut ner till 720p. Undra om de kommer köra på med 720p eller satsa på 1080p nu när de har lite mer tid på sig?. Förmodligen blir det 720p@60 i slutändan vilket iofs kommer bli effing sweet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle faktiskt tro att de kör med 1080p. Nu har de ju fått lite flygtid med PS3:an och kommer dessutom att köra med en streamad spelmotor så det kommer att finnas mer plats för texturer. Så här resonerade de när det gällde Resistance:

Over the past few months we've told all of the enthusiast magazines and websites that we will TRY for 1080p. And indeed we did try. But when we began making our final discs we made the decision to release at 720p. Why? Native 1080p (versus 720p scaled to 1080p) uses much more VRAM than 720p. When we finished up a few of our bigger levels at the very end of the development process we realized that we would have had to steal VRAM from some of our characters and environments to run in native 1080p.



#657

Postad 09 april 2007 - 23:46

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Ny bilder på HS. Fan att de ska vara så små bara...

Postad bild
http://www.gamepro.c...globalId=110429

#658

Postad 10 april 2007 - 01:28

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Ny bilder på HS. Fan att de ska vara så små bara...

Nice find! ;)
En klar förbättring, hennes hår är inte lika kantigt längre och utomhusmiljöerna är mer detlajerade än de tidigare bilderna.

#659

Postad 10 april 2007 - 06:10

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
snygg pixeltjärt ;)

#660

Postad 11 april 2007 - 08:18

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Hehe, högst troligtvis fake, men lite småskoj ändå. Notera konsol-loggan :)

Postad bild

#661

Postad 11 april 2007 - 09:16

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
hehe klockren bild :)

#662

Postad 11 april 2007 - 16:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0

Hehe, högst troligtvis fake

Antagligen :)

Det var väl Morlock på forumet som gjorde bilden? Eller så kanske han bara tog den från någonannanstans när han postade den för ett tag sen.

#663

Postad 11 april 2007 - 20:25

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
En animationsdemo av Heavenly Sword.
http://www.youtube.c...h?v=nxmEOGSG1Ok

@Zoiler: Som så många andra bra bilder kommer den där ifrån neoGAF. :D

#664

Postad 11 april 2007 - 20:34

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Mer om HS.

Deano Calver answered a few questions about the latest images from GamePro at Beyond3D.

Got to ask what's next, I am sure there is an idea somewhere over at Ninja Theory.

Don't ask us, were just trying to ship this one Worry about minor problems like getting paid in 6 months time, when we get there

According to DeanoC blog, the game can calculate AI for 2180 enemy soldiers.


Slightly more now, we hit that limit... so I managed to pack the data more (each grunts state is down to 48 bytes from 64) so our current high is ~2400. In theory we could get near 3K if we need to (we should now have the RAM to go that high, just haven't needed to test it yet).

Does that mean technically capable at calculating AI for 2400 soldiers in general or capable at calculating AI for 2400 soldiers while displaying them all, with full graphics during gameplay?

The game has a built in LOD system using imposters in the distance. So you can see them all at the same time tho most will be so far away that they are rendered very simply as they get closer they will be draw with more detail.

Each is a real entity, tho so can follow orders, attack you, get blown up etc.

Interesting - does that mean the reserved RAM has been lowered (as many were speculating would happen over time)? I know, I know NDA's an' all that...
Also, how old is the build that these pics are from?


I was talking about SPU ram (which has remained constant unlike reserved RAM). Its hasn't changed but as I've shaved off the fat of each grunt its effectively larger for how many grunts you can have... which is what i meant but didn't explain very well.

And it looks fairly recent... that green atmospherics the artists haves been playing with isn't that old afaik.

BTW just to correct a few people, nothing (HDR or DOF or atmospherics for example) has been removed but most are artist controllable, so if you can't see them as obviously as before, its probably cos they choose to make it look like that.

So that would leave about 110 kB for code and some extra data.

Bloody impressive you can have it running on one single SPU with all the data available. You are able to parse through the horde of soldiers over and over again without touching the main RAM. Now that is how to make the Cell sing.

It was one of the fundamental technical decisions I made back when I started. I'm not sure it was nessecarily the best choice but it works quite well, if you don't mind be very frugal with what each grunt stores.
Each grunt is split into two separate bits of state, its AI state (32 bytes) and 16 bytes thats just output render state for the render engine (that's not keep in memory for the AI SPU program).

The first SPU task does a spatial sort and fires off a SPU task for each non empty chunk of the battlefield. These tasks do the AI for all the grunts in there chunk, apart from a few rare atomic ops (for gameplay statistics and grunts issuing 'events' (which are the name of big things like explosion)) the AI runs out of its own RAM from start to finish (all grunts and its local heightfield and battlefield, battalion and unit data is in LS).

Which means you can program it like a normal processor and the AI code doesn't have to worry too much about DMA or synchronisation... Its taking care before and after its bit, which is nice

Sounds great, thank you for the updates Deano.
Just curious, how smooth are the LOD transitions?
Sounds almost like you plan on doing an RTS in the future.


LOD isn't as smooth as i'd like but its on my TODO list to improve before ship. Tho I should point out that i'm very picky and its mainly the imposter to mesh pop I notice... still bugs me tho hehe

Actually a fundemental gameplay design concept we used when doing this, was that it should feel like an army and not a rabble of people. It should move and attack like its a bunch of separate units coordinated by commanders etc. Not just have 1000 people standing around waiting to pick on a girl



#665

Postad 12 april 2007 - 08:14

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

En animationsdemo av Heavenly Sword.
http://www.youtube.c...h?v=nxmEOGSG1Ok

@Zoiler: Som så många andra bra bilder kommer den där ifrån neoGAF.  :D

<{POST_SNAPBACK}>


Det är ju inte så att jag längtar _ännu_ mer efter HS nu..

Fan gifv Q3 nuuuuuu

#666

Postad 13 april 2007 - 11:34

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Om dessa bilder är representativa för hur LAIR kommer se ut när det landar på butikshylorna så bådar det inte väl för den audiovisuella upplevelsen. Spelet som sådant kan vara bra ändå såklart. :)

Videorna ser iofs rätt OK ut. :)

http://ruliweb2.empa...me_ps04&main=ps

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 13 april 2007 - 11:44.


#667

Postad 13 april 2007 - 12:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Det är alphastadie på de bilderna enligt IGN, Morlock.

Postad bild

#668

Postad 13 april 2007 - 13:56

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Det är alphastadie på de bilderna enligt IGN, Morlock.

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

minhembioGAF ftw! :P

Det har varit "alphastadie" länge på det här spelet nu tycker jag.

#669

Postad 13 april 2007 - 14:47

Unregistered34520
  • Unregistered34520
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0

En animationsdemo av Heavenly Sword.
http://www.youtube.c...h?v=nxmEOGSG1Ok

@Zoiler: Som så många andra bra bilder kommer den där ifrån neoGAF.  :P

<{POST_SNAPBACK}>



Hehe, när hon slängde med fiendesoldaterna kunde jag inte låta bli att göra associationen till Pippi Långstrump :wub:

#670

Postad 14 april 2007 - 15:25

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
LAIR;

OK. nu börjar det likna något.


1. http://www.gametrail....18580&type=wmv
2. http://www.gametrail....18585&type=wmv


EDIT: Efter att ha sett den ytterligare ett par gånger. HOLY CRAP!
Imponerande motor indeed! :blink:

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 april 2007 - 14:05.


#671

Postad 14 april 2007 - 16:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Jag hatar dock fortfarande röken i spelet :blink:

#672

Postad 15 april 2007 - 14:08

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Jag hatar dock fortfarande röken i spelet  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Elden ser inget vidare ut ännu. Det övriga är dock väldigt imponerande, 32x32 KM världar med högupplösta detaljer nere på marknivå och shitloads med saker som händer samtidigt. Streaming textures och "Progressiv Mesh" kommer nog börja bli vanligare och vanligare.

EDIT: Och för att jämföra videon med ett riktigt screenshot. :o

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 april 2007 - 14:15.


#673

Postad 15 april 2007 - 14:10

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Jag hatar dock fortfarande röken i spelet  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Elden ser inget vidare ut ännu. Det övriga är dock väldigt imponerande, 32x32 KM världar med högupplösta detaljer nere på marknivå och shitloads med saker som händer samtidigt. Streaming textures och "Progressiv Mesh" kommer nog börja bli vanligare och vanligare.

<{POST_SNAPBACK}>


Men den relevanta frågan lär väl bli... kommer det vara roligt att spela? :o

Från dittan till dattan, finns det någon sida som visar vilka spel som finns ute till PS3an till dags dato?

#674

Postad 15 april 2007 - 14:45

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Intervju med Julian Eggebrecht från Factor 5.

Q: How do you look back at this point on the differences between the PS3 and the Xbox 360?
A: You’ll have a hard time if you port without having a PS 3 game in mind when you created the 360 version. That is where a lot of complaints are coming from. They created the 360 engine with a unified memory architecture in mind, with the embedded frame buffer with its advantages and disadvantages, and not thinking too much in early stages about multicore. If you try to get that over to the PS 3, you’re in for a bad surprise. The PS 3 is all about streamlining about the two different memory pools. They are separate. You don’t have to do tiling because you don’t have an embedded frame buffer. All of these advantages of the PS 3 turn into disadvantages if you don’t start making your game on the PS 3. Hence the griping. If you create first on the PS 3, it is pretty easy to port it to the 360. A lot of companies coming on board now will probably start on the PS 3 and move to the 360. The lucky thing for us is we didn’t have to think about the 360 at all.

...

Q: Do you note some things that are good about Lair that we haven’t seen in a PS 3 title yet? Launch titles always make some compromises.
A: Yes. Lair basically is the only game out there which gives you a 20,000 feet view as well as the one meter level view at pretty much the same detail level. Lair is also the only game which does all of its light in real time, and the atmospheric calculations. That gives us the day and nights cycle, the fluid dynamic simulations in the water. That wouldn’t have been possible half a year ago. We needed more time for that. You need the SPUs for that. Extensive streaming. Ted Price mentioned in an interview that Ratchet is now the first one where they start to stream. I can understand why they didn’t do it for Resistance. With Lair, you have to do it or you cannot manage the detail level and the expectations for the detail level and at the same time move around this world.

...

Q: Some of the games all look good to me. This looks great. Is there a big difference you can see between this and Gears of War?
A: In Gears of War there is no way you could actually go above the city and then basically go seamlessly from air to ground. Unreal Engine in the end just provides for corridor and corridor being more a metaphor here in terms of design. Our engine is always designed in a huge world bubble and that can be 32 kilometers by 32 kilometers. You can go anywhere at extreme speeds. Unreal Engine is dependent on the fact that you go relatively slowly through your world. With us, you can go through the world fast or slowly. If you are in night mode, or you are on the ground, you get all of the detail that Unreal Engine provides. But there is no way you can get the macro.

...

Q: What are the kinds of games you would like to work on?
A: There is too little done in this macro-micro world. You can do different things than just flight in there. You can use these types of games. GTA is one example. You can use this engine and you can display it good with the hardware. You can do much with genres which are stuck. I don’t know. Maybe something that goes in the shooter direction. There are plenty of things out there.


Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 april 2007 - 14:49.


#675

Postad 15 april 2007 - 18:30

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Colin Mcrae DIRT video med gameplay:

http://www.youtube.c...h?v=J9akUuUwpWI

Finns denna film någon annanstans än youtube med bättre kvalité ?

Är lite väl suddigt :/

#676

Postad 16 april 2007 - 09:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
www.gametrailers.com är en bra källa för nya videoklipp.

#677

Postad 16 april 2007 - 20:45

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Nu finns del 3 av utvecklaregenomgången av LAIR hos gametrailers.com

Det finns även en "bakom kulisserns" angående musiken i spelet med många scener som vi inte sett tidigare...

http://www.gametrail...age.php?id=2657

#678

Postad 16 april 2007 - 21:00

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Lair verkar helt underbart. De senaste trailersna har helt klart levt över mina förväntningar om spelet, jämfört med den första gameplaytrailern vilken var lite halvdann. Ffa grafiken och spelkonceptet i sig är det som kommer att göra detta spel kanon. Det är lite unikt på sätt och vis. Sedan att man har en 1080p TV gör ju inte saken sämre =)

#679

Postad 16 april 2007 - 22:03

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Postad bild

#680

Postad 17 april 2007 - 07:22

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

WOW, ser verkligen ut som PS3an är mycket kraftfullare än 360n när man ser den bilden.OJOJOJ va snyggt t.o.m Gears of war ser nästan fult ut om man jämför med Lair, i alla fall på denna film-bild.

#681

Postad 17 april 2007 - 07:38

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
det är just på grund av det här man inte ska diskutera saker över internet.

Jag tycker mig ana en viss ton av sarkasm i RockaNilssons senaste inlägg, eftersom han dessutom varit kritisk till ps3 förut. Men samtidigt har han inte använt sig av några som helst smilies som kan indikera att han är sarkastisk.

och videon är ju faktiskt ganska imponerande...

jaja, internet.....

#682

Postad 17 april 2007 - 09:28

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
vissa saker i LAIR är otroligt imponerande medans andra saker som rök och elden som man skjuter ut ser ut som ett PS2 spel.Fast det är ju alpha så tror dom piffar upp det.

#683

Postad 17 april 2007 - 10:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 887 inlägg
  • 0
:)
Postad bild

#684

Postad 17 april 2007 - 10:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 887 inlägg
  • 0
Ny?
Postad bild

#685

Postad 17 april 2007 - 10:17

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

WOW, ser verkligen ut som PS3an är mycket kraftfullare än 360n när man ser den bilden.OJOJOJ va snyggt t.o.m Gears of war ser nästan fult ut om man jämför med Lair, i alla fall på denna film-bild.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja visst är det grymt imponerande! :) Varför du är sarkastiskt över detta förstår jag dock inte då det som visats hittils är klart imponerande tekniskt. Men det kanske inte är så mycket som imponerar på dig nu för tiden. När det gäller den där "filmbilden" så är det helt klart real-tid, vilket man bland annat kan se på Progressiv Mesh-buggen på terassen som "ploppar upp". En CG-sekvens borde de kunnat göra utan detta, inte sant? :P

Här har du ett par trailers till du kan kika på, också imponerande; (nya)

The Music Of Lair -> http://www.gametrail...ype=wmv&pl=game
Gamers Day Trailer -> http://www.gametrail...ype=wmv&pl=game
In-Depth Interview -> http://www.gametrail...ype=wmv&pl=game
Creature Presentation -> http://www.gametrail...ype=wmv&pl=game

Annars är det ganska intressant att oavsett vilket spel som diskuteras på PS3 så jämförs det alltid med Gear Of War på X360. Finns det inget annat spel att jämföra med?

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 17 april 2007 - 10:23.


#686

Postad 17 april 2007 - 10:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 887 inlägg
  • 0

Annars är det ganska intressant att oavsett vilket spel som diskuteras på PS3 så jämförs det alltid med Gear Of War på X360. Finns det inget annat spel att jämföra med?

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, ja nått annat spel vore på sin plats. Jämför man grafik i Gears med grafiken i Lair saknar man totalt föreståelse för 3D grafik. Ungefär lika klokt som att jämföra ett fightingspel med en flygsimulator. :)

#687

Postad 19 april 2007 - 17:17

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Jaha.. Glad man blev när man öppna paketet med F.E.A.R. från webhallen idag. De hade tamejfan skickat PC-spelet fear och inte ps3 versionen. Arg man blir när man har betalat 600 spänn och förbokat sen en månad tillbaka :)

Någon som har hunnit testa detta lir än? Hur är det?

#688

Postad 19 april 2007 - 20:07

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
(April to June) lineup :

PS3 - BR disc
- F.E.A.R. (Vivendi)
- Spider-Man 3 (Activision)
- Ninja Gaiden Sigma (Tecmo)
- MLB 07 The Show (Sony Computer Entertainment America)
- Pirates of the Caribbean: At World's End (Disney Interactive Studios)
- The Darkness (2K Games)
- The Bigs (2K Sports)
- Transformers: The Game (Activision)

PS3 - PSnetwork

- Calling All Cars (Sony Computer Entertainment America)
- Championship Sprint (Sony Online Entertainment)
- Gauntlet II (Sony Online Entertainment)
- Joust (Sony Online Entertainment)
- Rampage World Tour (Sony Online Entertainment)
- Super Puzzle Fighter II HD Remix (Capcom)
- Rampart (Sony Online Entertainment)

PSP
- Alien Syndrome (Sega)
- Crazy Taxi: Fare Wars (Sega)
- Crush (Sega)
- Dungeon Maker: Hunting Ground (XSEED)
- Final Fantasy (Square Enix)
- Final Fantasy II (Square Enix)
- Harvest Moon Boy & Girl (Natsume)
- Ridge Racer 2 (Namco)
- Test Drive Unlimited (Atari)
- Tom Clancy's Ranbow Six Vegas (Ubisoft)
- Valhalla Knights (XSEED)

PS2
- Dawn of Mana (Square Enix)
- Fantastic Four Rise of the Silver Surfer (2K Games)
- .hack®//G.U. Vol. 2: Reminisce (Namco)
- Harry Potter and the Order of the Phoenix (Electronic Arts)
- Lara Croft Tomb Raider: Anniversary (Eidos)
- Manhunt 2 (Rockstar)
- NCAA Football 08 (Electronic Arts)
- Naruto: Ultimate Ninja 2 (Namco)
- Odin Sphere (Atlus)
- Ratatouille (THQ)
- Shrek The Third (Activision)
- Spider-man 3 (Activision)
- Tony Hawk's Downhill Jam (Activision)

#689

Postad 19 april 2007 - 20:22

cwp
  • cwp
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Tyvärr verkar det inte som att PS3-versionen av F.E.A.R. är den ultimata version av spelet som jag har hoppats på...

PSM3:s recension

Spelets medelbetyg, hos metacritic.com

Lägg märke till Play UK:s sammanfattning (på metacritic.com). Fy, vad besviken jag blir (igen).

#690

Postad 19 april 2007 - 22:17

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Tyvärr verkar det inte som att PS3-versionen av F.E.A.R. är den ultimata version av spelet som jag har hoppats på...

PSM3:s recension

Spelets medelbetyg, hos metacritic.com

Lägg märke till Play UK:s sammanfattning (på metacritic.com). Fy, vad besviken jag blir (igen).

<{POST_SNAPBACK}>

Ja vad ska man förvänta sig av en PC-port?

#691

Postad 20 april 2007 - 14:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
360 versionen blev ju bra.

Menar du att inga PC portar kommer bli speciellt bra på PS3 Morlock? Skulle inte vara helt kanon isåfall.

#692

Postad 20 april 2007 - 14:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 887 inlägg
  • 0

Menar du att inga PC portar kommer bli speciellt bra på PS3 Morlock? Skulle inte vara helt kanon isåfall.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror på den teorin, även om "inga" nog är att ta i. Utvecklarna är för "lata" (handlar nog mera om vilken budget/tid de får för konverteringen) för att koda spelet så det bättre matchar PS3:ans arkitektur.

Personligen kvittar det mig - PC-lir undviker jag som pesten. :D

Intressant artikel med GOW-utvecklaren Tim Moss. länk
Det verkar som det är jäkla go stämmning och samabete Sonys 1st party team emellan. Tror vi kommer få se många fina frukter av det här. Våga vägra 3rd party! :)

(ja GOW, inge tjat om GeOW nu... :D )

#693

Postad 20 april 2007 - 15:21

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

360 versionen blev ju bra.

Menar du att inga PC portar kommer bli speciellt bra på PS3 Morlock? Skulle inte vara helt kanon isåfall.

<{POST_SNAPBACK}>

x86 + DirectX -> OpenGLish eller vad det är + multicore el giganto = krav på utvecklare.

I övrigt är det inte så mycket unika och bra spel som utvecklas för PC primärt som vi sedan vill ha till konsol i mitt tycke. De flesta portar från PC är ändå FPS, och sådana har vi så det räcker och blir över av.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 april 2007 - 15:31.


#694

Postad 20 april 2007 - 15:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0
Skulle HL2 komma till PS3?

#695

Postad 20 april 2007 - 15:33

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Skulle HL2 komma till PS3?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja. Och Team Fortress 2.

#696

Postad 20 april 2007 - 15:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 106 inlägg
  • 0

Ja. Och Team Fortress 2.

<{POST_SNAPBACK}>

Jojo, Orange Pack innehåller ju även Episode 1 och 2 samt Portal. Det är ju ett ganska bra spel annars. Har inte spelat PC versionen så jag inväntar det med spänning med tanke på att det ska vara kanske det bästa FPS världen skådat :D

#697

Postad 20 april 2007 - 16:09

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

WOW, ser verkligen ut som PS3an är mycket kraftfullare än 360n när man ser den bilden.OJOJOJ va snyggt t.o.m Gears of war ser nästan fult ut om man jämför med Lair, i alla fall på denna film-bild.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja visst är det grymt imponerande! :D Varför du är sarkastiskt över detta förstår jag dock inte då det som visats hittils är klart imponerande tekniskt. Men det kanske inte är så mycket som imponerar på dig nu för tiden. När det gäller den där "filmbilden" så är det helt klart real-tid, vilket man bland annat kan se på Progressiv Mesh-buggen på terassen som "ploppar upp". En CG-sekvens borde de kunnat göra utan detta, inte sant? :D

Här har du ett par trailers till du kan kika på, också imponerande; (nya)

The Music Of Lair -> http://www.gametrail...ype=wmv&pl=game
Gamers Day Trailer -> http://www.gametrail...ype=wmv&pl=game
In-Depth Interview -> http://www.gametrail...ype=wmv&pl=game
Creature Presentation -> http://www.gametrail...ype=wmv&pl=game

Annars är det ganska intressant att oavsett vilket spel som diskuteras på PS3 så jämförs det alltid med Gear Of War på X360. Finns det inget annat spel att jämföra med?

<{POST_SNAPBACK}>

jag var inte sarkastisk.Den lilla filmen som du visa var otroligt imponerande.Vattenfallet och allt var WOWOWOW

#698

Postad 20 april 2007 - 16:29

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

jag var inte sarkastisk.Den lilla filmen som du visa var otroligt imponerande.Vattenfallet och allt var WOWOWOW

<{POST_SNAPBACK}>

Ok. Feltolkade ditt inlkägg då. :D

#699

Postad 20 april 2007 - 17:02

cwp
  • cwp
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Ja vad ska man förvänta sig av en PC-port?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har aldrig spelat F.E.A.R.

Detta eftersom jag sällan väljer att spela spel på PC - inte ens FPS - utan jag hoppas ofta just på att de spel som intresserar mig ska komma ut på åtminstone en av de konsoler som intresserar mig. Just nu hoppas jag (förmodligen förgäves?) bland annat på en PS3-version av Command & Conquer 3.

I många fall ligger PC före rent tekniskt och grafiskt, så då får man acceptera att grafiken (mm.) inte är på samma nivå. Och det gör jag definitivt - spelupplevelsen är betydligt viktigare än grafik.

Men med tanke på att just det här PC-spelet är nästan två år gammalt, så tänkte jag framförallt att PS3-versionen rimligen borde vara betydligt "fräschare" grafiskt. Just den här gången var det mest grafik-kommentarerna som gjorde mig besviken (även om grafik inte är det viktigaste, som sagt). Jag blir helt enkelt väldigt besviken på att utvecklarna (precis som flera andra) inte tycks ha ansträngt sig något nämnvärt för att anpassa spelet till maskinen.

#700

Postad 20 april 2007 - 17:21

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Det verkar som det är jäkla go stämmning och samabete Sonys 1st party team emellan. Tror vi kommer få se många fina frukter av det här. Våga vägra 3rd party!  ;)



Ok. Feltolkade ditt inlkägg då.  :D



Ni ska inte vara bakfulla förräns imorgon, grabbs! :)

TRANSFORMERS ser rätt ball ut. :D

Redigerat av thetias, 20 april 2007 - 17:22.




4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.