![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
409:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
519:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 28 april 2007 - 18:25

Postad 28 april 2007 - 20:31
Skönt att de slutat med WW2 iaf.
Håller inte med dig där, fanns faktiskt en grym grej kvar att göra, det vi alla vill göra i smyg...
Spela som tysk och ändra historien...!
Postad 28 april 2007 - 21:07
Dom kunde väl ha gjort en om ww2 stilla havet istället

usch då
Postad 28 april 2007 - 21:13

Och sedan när det senare skulle vara dags, call of duty 4 (ww2 pacific)

Postad 02 maj 2007 - 15:42
Eller varför inte tillbaka ännu länge ... Waterloo, Gettysburg etc. Historiens största slag samlat i ett spel ur ett FPS synvinkel (First Person Sabre). Eller nja kanske inte ändå. Blir nog svårt att sälja ett spel som går ut på att springa 300 meter rakt fram bara för att bli nedstucken av en bajonett.
Men WWI skulle kunna vara nåt tycker jag.
-lk
Postad 02 maj 2007 - 17:33

Postad 02 maj 2007 - 17:37
Bra förslag!Kan man inte gå bakåt i tid istället, finns det några spel som överhuvudtaget behandlar WWI? Lerigt skyttegravskrig på västfronten någon? Finns hundratals intressanta scenarior att gestalta där. Möjligtvis känner de, oftast, amerikanske förläggarna och spelhusen att det är speciellt intressant då USA inte var lika stor "aktör" i det kriget men jag hade sett fram emot det. Då WWI kanske inte hade speciellt "tuffa" vapen får fokus ligga på att spelaren känner sig som en "del" av spelet; att man verkligen är involverad i ett större slag. Något som COD1 och COD2 lyckades leverera, tycker jag (inte spelat 3:an ännu).
Eller varför inte tillbaka ännu länge ... Waterloo, Gettysburg etc. Historiens största slag samlat i ett spel ur ett FPS synvinkel (First Person Sabre). Eller nja kanske inte ändå. Blir nog svårt att sälja ett spel som går ut på att springa 300 meter rakt fram bara för att bli nedstucken av en bajonett.
Men WWI skulle kunna vara nåt tycker jag.
-lk

Postad 03 maj 2007 - 00:18
Ugh.. King Kong kommer till minnetVarför inte ännu längre tillbaka i tiden då man stred med spjut och stenar?

Postad 04 maj 2007 - 22:28
Eller nja kanske inte ändå. Blir nog svårt att sälja ett spel som går ut på att springa 300 meter rakt fram bara för att bli nedstucken av en bajonett.

Nämen, ska bli kul detta. Skönt med lite omväxling, lirat WW2 sen jag vet inte vad

Skön trailer ifl!
Postad 18 maj 2007 - 21:26




varför ta bort ww2,suck det där ser ju ut som vilket ihopkok som helst...
nä man får fortsätta spela call of duty 1 och 2 ,och hoppas på medal of honor airborne
som sagt ovan ett ww1 spel skulle va riktigt roligt också inte många sånna spel
Postad 20 maj 2007 - 15:05
http://www.computera...164044&site=pcz
- Explosions now have a physical shock wave - walls collapse sending rubble and dust particles into the air and vehicles can be shot to pieces and will blow up if damaged enough. You can now pick up grenades that have been thrown at you and chuck them back as well, with access to tear gas and flashbangs as well as smoke and frag grenades. The ballistics and impact of every weapon have been accurately modelled too, allowing you to use, say, a heavy machine gun to shoot through walls and ceilings to kill bad guys.
...
- If the beautiful terrain wasn't populated with mad Commie terrorists trying to kill you with rocket launchers, you'd believe it was a sneak-peak at a new Elder Scrolls game.
- Also, to aid your immersion, Infinity Ward have gone further by reducing the amount of HUD information than in other Call Of Duty games - they've got rid of the mini-map in single-player, and information on weapon choice pops up then fades away quickly.
...
- To finish, we're shown one of the most impressive first-person shooter weapons I've ever seen - a massive rocket launcher that, when picked up, allows you to electronically tag your distant target using the weapon's HUD, then unleash a truly devastating explosion that rocks the environment and kills any living matter within the radius of the fire storm.
Mycket mer i länken. Rätt läsvärt.
Gameinformer har tydligen screenshots:
The new Gameinformer had several shots that they insisted were running on X360 (that they witnessed themselves while visiting Infinity Ward) and they were probably the best looking game graphics this side of Crysis I've ever seen. I said WOW like three separate times reading through the article. Lighting and self shadowing looked unbelievably good.
Postad 20 maj 2007 - 18:23
Postad 20 maj 2007 - 18:47
Tycker det känns tidigt om det kommer ut i år.
Postad 20 maj 2007 - 22:49
Seriöst, har inte WWII tjatats sönder och samman vid det här laget? Finns hur många WWII-spel som helst.Förb*****
![]()
![]()
![]()
![]()
varför ta bort ww2,suck det där ser ju ut som vilket ihopkok som helst...
nä man får fortsätta spela call of duty 1 och 2 ,och hoppas på medal of honor airborne
som sagt ovan ett ww1 spel skulle va riktigt roligt också inte många sånna spel
Postad 21 maj 2007 - 10:57
Önskar fortfarande på en Stilla Havet kampanj, der skulle fullända Call Of Duty, lagom tills "the pacific War" -mini series släppsJä**a sk**
Dom kunde väl ha gjort en om ww2 stilla havet istället![]()
usch då

Postad 21 maj 2007 - 17:58
- Main bad guy - a Russian ultra-nationalist called Zakhaev, who wants to bring back the Soviet Union in the hands of his idol, the ruthless genocidal Stalin.
- Zakhaev is being backed by a significant group of dodgy Russian businessmen, mafia and military, so has a lot of meaty hardware at his disposal, which he promptly uses to start a civil war in his mother country. However, Zakhaev knows that the other world powers will eventually get involved in his little conflict, so he hatches a scheme to occupy the attack dog of the West, the USA.
- Yes, this is the Call Of Duty we know and love, but it's much faster, with more realistic animation and liquid-smooth visuals whizzing past at a solid 60-frames-per-second.
- There's a brief lull in the chaotic action, and I ask Collier if this new Call Of Duty is a bona fide PC shooter despite the multi-format release? "Yes - there are things you have to do across all platforms, but we want to be the best shooter on PC and all formats. There are a number of advantages on the PC side - you're going to have mouse/keyboard, dedicated servers, higher player count and the visual quality is much better on high-end systems."
- As before, AI soldiers point the way towards objectives, and you have multiple paths through the levels, but Collier asserts that COD4 isn't a 'sandbox' game.
- Explosions now have a physical shock wave - walls collapse sending rubble and dust particles into the air and vehicles can be shot to pieces and will blow up if damaged enough. You can now pick up grenades that have been thrown at you and chuck them back as well, with access to tear gas and flashbangs as well as smoke and frag grenades.
- The ballistics and impact of every weapon have been accurately modelled too, allowing you to use, say, a heavy machine gun to shoot through walls and ceilings to kill bad guys.
- If the beautiful terrain wasn't populated with mad Commie terrorists trying to kill you with rocket launchers, you'd believe it was a sneak-peak at a new Elder Scrolls game.
- Also, to aid your immersion, Infinity Ward have gone further by reducing the amount of HUD information than in other Call Of Duty games - they've got rid of the mini-map in single-player, and information on weapon choice pops up then fades away quickly.
- To finish, we're shown one of the most impressive first-person shooter weapons I've ever see - a massive rocket launcher that, when picked up, allows you to electronically tag your distant target using the weapon's HUD, then unleash a truly devastating explosion that rocks the environment and kills any living matter within the radius of the fire storm.
- You'll be in Russia doing some spy-type stuff in camouflage suits, then you'll head to the Middle East with squad warfare supported by helicopters, then become a gunner on an attack helicopter, then back to Russia protecting a defector from Zakhaev. COD4 even has back-story missions where you go back 15 years in time for a Highlander.
- With exciting multiplayer modes already well on the way and a single-player campaign that follows the same characters through big trademark action set-pieces in different locations, we're excited. Team this with realistic lighting, AI, weapon ballistics, true physics, mo-cap animation and more gear such as tear gas and thermal goggles, and COD4: Modern Warfare could condemn other shooter franchises stuck in WWII to the history books.
Postad 24 maj 2007 - 15:43
Dvs, det var itne som det alltid hade varit.
CoD 1 WW2
CoD 2 WW2
CoD 3 WW2 (?)
CoD 4 fuck knows... fel
Kollar man då på settlers som jag tycker är en bra jämförelse till förändringsscenariot
Vi hade 1, 2, 3, 4 som hade grunden att hugga träd, göra till plankor, bygga en gruva, som tar upp järnmalm, för att göra verktyg och vapen. Tillsammans med kol som smedjan behövde. I sin tur behövde gruvarbetarna bröd, för att göra bröd behövs vete som görs till mjöl + vatten...
denna industiverksamhet fanns inte i 5:an alls och nu ser man även en likadan förändring i COD.
Jag ser detta som att Half Life skulle blivit ett bil-spel...
Jag blir så besviken!
Som någon sa väldigt tidigt... att det är en ny form av nutida/snar framtida tactical shooter såsom GRAW och R6:vegas.
Om man nu tvunget ska ändra, varför inte göra (återigen; som tidigare nämnts) göra en "tysk-kampanj" där man kan förändra historien. Det håller sig fortfarande till seriens ursprungstanke utan att bli en otänkbar verklighet.
Usch och fy!

Postad 24 maj 2007 - 15:48

http://www.neogaf.co...ad.php?t=158156
Många fler bilder i länken.
Postad 25 maj 2007 - 10:12
Efter Ubidays film på Brothers in arms H,H så känns det som jag ändå kan få den WWII next gen fix jag behöver

Postad 20 juni 2007 - 22:54
http://www.gametrail...ayer/20748.html
http://www.gametrail...ayer/20754.html
http://www.gametrail...ayer/20746.html
http://www.gametrail...ayer/20744.html
Ser riktigt bra ut. Kul att de introducerat lite Killzone-kamerarörelser vid laddningar och sprint bl.a.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 juni 2007 - 23:06.
Postad 20 juni 2007 - 23:01

Postad 20 juni 2007 - 23:09
Nej det är det inte. Men ser man till Crysis så händer det nästan ingenting på skärmen samtidigt av det vi sett jämfört mot detta så där överglänser Cod4 Crysis. Men ren viseull fidelity så är Crysis svårslaget.Det ser faktiskt väldigt bra ut, men jag läste några på GAF som började babbla om E3 Killzonenivå/Crysis... det är inte i närheten
Återstår att se hur Killzone kommer bli.

Postad 20 juni 2007 - 23:35
Postad 20 juni 2007 - 23:41
Jag är ovanlig.Jasså, vilken ovanlig uppfattning. Har aldrig ens tänkt på att det skulle vara fattigt på skärmen.
Mycket action och rörelse såsom i CoD kan ge lika hög "wow-faktor" som grym teknisk kvalité i Crysis.
EDIT: Här har vi en gameplay video på crysis så vi ser hur mycket action det är simultant...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 juni 2007 - 23:52.
Postad 21 juni 2007 - 00:14

Postad 21 juni 2007 - 13:35
Då borde du spela Earth Defence Force. Finns nog inget spel med lika mycket action på skärmen som det spelet! Eller Geometry Wars. Händer saker hela tiden.Mycket action och rörelse såsom i CoD kan ge lika hög "wow-faktor" som grym teknisk kvalité i Crysis.
Vad vi ser är en liten del av en bana i alphastadiet. Frågan man naturligt ställer sig är.. är det likadant spelet igenom (hangarfartyget med det fyrfotade monstret föreslår motsatsen) och finns det inga liknande lugna segment i CoD4.EDIT: Här har vi en gameplay video på crysis så vi ser hur mycket action det är simultant...
Personligen hoppas jag det finns lugna segment i CoD4 för jag gillar att utforska och njuta av grafiken i ett spel utan att riskera att dö av en handgranat eller ett sniperskott i bakhuvudet. Jag gör som Surface

Edit: En preview (Crysis) av en kille från Gamereactor kanske bäst illustrerar "faran" med snygg grafik

http://www.gamereactor.se/artiklar/10024/V...at+Crysis!/
Redigerat av Zoiler, 21 juni 2007 - 13:37.
Postad 21 juni 2007 - 14:22
Men vi får väl vänta på Killzone för det.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 juni 2007 - 14:23.
Postad 21 juni 2007 - 14:51
Men vi får väl vänta på Killzone för det.
Först borde man kanske titta på COD4 på PS3



Postad 21 juni 2007 - 15:04
Varför? Olika spelhus, motorer och huvudplatform.Först borde man kanske titta på COD4 på PS3
![]()
Det som visats hittills av COD4 har ju varit från Xbox 360. Varför visar spelutvecklarna bara från 360-versionen?
Förmodligen för att jänkarna är galna i FPS och spelet visas upp i jänkland där X360 har störst marknadsandel.
Det kan ju inte ha något att göra med 10-20% mer grafikminne tillgängligt

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 juni 2007 - 15:05.
Postad 21 juni 2007 - 15:09
Edit @ Morlock. Förresten genom den nya uppfinningen kallad internet så kvittar det i vilket land de gör intervjun eftersom när de sedan lägger ut den på internet så sprids det över nästan hela världen, t ex Sverige

Redigerat av Zoiler, 21 juni 2007 - 15:13.
Postad 21 juni 2007 - 15:14
Jag tänkte säga att de visar alltid upp X360-versionen för att de utgår får lägst specade maskin när de gör next-gen multiplatformsspel, men då hade väl Aria blivit skogstokig och skrivit en novell.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 juni 2007 - 15:16.
Postad 23 juni 2007 - 11:23
Redigerat av Zoiler, 23 juni 2007 - 14:52.
Postad 23 juni 2007 - 13:11
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 juni 2007 - 14:52.
Postad 23 juni 2007 - 14:56

Postad 26 juni 2007 - 12:56
Visst finns det massor med WW2-spel men det finns även massor med nutida shooters.
Som någon föreslog. WW1 skulle vara coolt. Eller en Pacific.
Eller en kombination:
Polen -> Dunquerke -> Östfronten (reträtt) -> Nordafrika -> Östfronten (anfall) -> Normandie -> Pacific
Samt de gamla kolonierna.
Postad 26 juni 2007 - 13:54
Så sent som för ett par dagar sedan utannonserades ett nytt WW1 spel till 360/PS3 kallat To End All Wars.Som någon föreslog. WW1 skulle vara coolt. Eller en Pacific.
Postad 28 juni 2007 - 12:27
Så sent som för ett par dagar sedan utannonserades ett nytt WW1 spel till 360/PS3 kallat To End All Wars.Som någon föreslog. WW1 skulle vara coolt. Eller en Pacific.
Det var väldigt sparsmakat med info på nätet. Har du hittat något mer matnyttigt?
Postad 03 juli 2007 - 12:48
Håller med om att COD4 borde hetat COD:Modern Warfare. Känns ldessutom lite jobbigt att vara amerikan och åka runt och slakta "terrorister". Känns bättre på flera plan att delta i ett "hederligare" och mer rättfärdigt krig som WWII. Tycker också idén om att gå bakåt i tiden var spännande även om jag är tveksam till att WWI skulle ge så många uppslag, åtminstone vad gäller västfronten. Den stannade ju som bekant i december 1914 och rörde sig inte så mycket under de 4 år av meningslös människoslakt som följde. Östfronten är dock en annan sak.
Postad 11 juli 2007 - 23:47

men går det att spela med tangentbord å mus på ps3? har ingen ännu så

Redigerat av Unregisteredc17c0c25, 11 juli 2007 - 23:48.
Postad 12 juli 2007 - 17:17
OK, I thought the demo at the Microsoft conference last night for Call of Duty 4: Modern Warfare was hot, but I just got done checking out a full-level demo of what the single-player mode looks like in hot skirmish action, and the only thing I could do was wear a shit-eating grin of joy the entire time. It is, without a doubt, the most gorgeous FPS I have yet seen. There is so much unbelievable action going on with tanks rolling by, helicopters flying overhead, tracers firing up into the sky, entire buildings exploding, and every tire, crate, watermelon and box destructible in a much more realistic way than the typical Havok-licensed game can offer (Infinity Ward is using their own physics engine).
Now, imagine everything moving around so fast, while your buddies are dropping like flies. It's up to you, my friends, to save the day.The recoil animations and mo-capped rag doll effects only kick in at a certain point in the death animation of an enemy, so things don't look scripted, and everything is based on shot trajectory and impact zone. In action, it's the most gorgeous thing ever, and the wait until it comes out later this year is almost painful, it's that exciting to see.
Now, I realize that everyone (or at least 360 owners) are looking forward to Halo, and Halo has always been a great game. But the more I think about it, it's that its greatness is enhanced by the context of the situation. You're the guy saving what's left of humanity, single-handedly, and that's all kinds of awesome. You feel like a hero, and justifiably so. With Call of Duty 4, you're just another dude thick in the shit, with death waiting around every corner. You're no super-human, you're merely human.
From what I've seen so far, COD4 is the game I'm looking forward to more than anything in 2007. And with Nintendo wheeling out ****ing jazzercise stairmasters as their next big thing to get grandmas buying the Wii, well, I don't see much on the horizon to pull me away from my 360. You can say "Killzone" until you're blue in the face, and I certainly am looking forward to wiping up Helghast with the rest of you, but for my money, COD4 is the shit. Right now there's no footage of what Activision and Infinity Ward showed us online, so you'll just have to take my word for it, but I've never seen anything look this good on an Xbox 360 or PS3 yet. It looks so good, and so realistic, and so fast and fun, it seriously looks like an awesome tech demo for a next-next generation gaming machine. Seriously. Holy shit. Wow.
...remember, I saw a level completely different than what was show of COD4 at the M$ conference. What I saw demoed by a guy from Infinity Ward was a lengthy in-the-shit firefight, where you've got to demolish a building while tanks, helicopters and dozens of dudes on bridges, in windows, around the corner are trying to snipe, machine gun, grenade and tank your ass out of existence. All at 60 frames per second, all soaked in incredible amounts of smoke, lighting effects (every light you see in the game is a genuine light source -- amazing), particles, physics, atmosphere and sheer ****ing excitement. I play only a select few FPSes, and if you liked COD2, this is like that on crack, wrapped in bacon, set on fire, holding a toaster while standing in a pool of water, sitting on a keg of dynamite. I was doing that uncontrollable laughing at how awesome it was and how I can't believe a game console (or PC) was doing this. It was so ****ing hot I kept hugging Garnett Lee and saying "We have to do a cover on this, we have to do a cover on this!"
I have seen what you have not seen, Killzone fans, and you have to take my word for it -- independent of whatever Killzone's doing -- that COD4 crushes just about any FPS I have ever, ever laid eyes on. And I'm wayyyy looking forward to stuff like Bioshock, Orange Box, Killzone and all the rest of the good shit. I hope they put a demo of COD4 out too. The producer from Infinity Ward told me that if I thought the single-player demo he was showing me was hot (in reality, it was hot times a thousand), that I won't believe my eyes when I see what the multiplayer is like. I. CAN'T. ****ING. WAIT.
Hey guys, if you love games, you'll love this. There's no saying you can't own COD4 and Killzone. Buy 'em both. COD4 will be available on Xbox 360, PC and PS3, and all are running at 60fps, but the lead version they focused their attention on was the 360 version and it is freakin' dynamite.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar