En tråd till er killar! Så vad vill ni ha?
64 svar till detta ämne
#1
Postad 27 July 2007 - 09:21
superfia
-
superfia
-
Rookie
-
7 inlägg
Nu har jag uppmärksammat små försynta åsikter om att tjejer alltid får så speklakulära födelsedagar och födelsedagspresenter. Vad beror då detta på? Ja, vi kanske är så snälla och söta... Döhhh... Vi ställer högre krav och ni har lärt er tolka det. All credd till er!
Alla vet väl att när en tjej säger "Det behöver inte vara något speciellt, älskling" drömmer hon egentligen om en hög med diamanter eller en romantisk weekend till Paris...
Så här är er chans! Vad vill en kille allra helst ha?
Vad vet jag, ni kanske drömmer om nästa födelsedag då ni kan inkasera 6 par (olika) tubsockar, snobbenkalsonger eller skuvmejslar för att inte tala om julaftons aladdinask, dubbel-dusch eller tomteslips...
Om ovanstående inte är det ni drömmer om så är det dags att göra era åsikter hörda. Vem vet er tjej kanske tjuvkikar på forumet eller så ser någon annan tjej och kan börja sprida ryktet...
Ta er chans! Utgå från er själva och era förhållanden. Jag menar vem vill inte få en båt eller en ny bil i födelsedagspresent men det kanske inte riktigt går ihop...
///S
(Och glöm inte att tacka mig när era önskningar slår in... )
#2
Postad 27 July 2007 - 09:32
ryst
-
ryst
-
Forumräv
-
-
908 inlägg
Just nu skulle jag vilja ha golvlister. Snälla superfia kan du fixa det?
#3
Postad 27 July 2007 - 09:38
superfia
-
superfia
-
Rookie
-
7 inlägg
Golvlister... ok...
Kul med killar som inte är svåra att göra till lags men det var ju inte mig du skulle få det av...
Fast har nog några gamla stumpar som ligger i boden och skräpar...
#4
Postad 27 July 2007 - 09:45
sideline
-
sideline
-
Användare
-
-
146 inlägg
Förra året fick jag ett par underbara Podspeakers. Kändes riktigt najs. Kanske att man skulle vilja ha en trevlig NAD C720BEE att smeka dem med. Personligen tycker jag att det räcker med något smått. Det är trots allt tanken som räknas. Kanske lite massage skulle kunna passa också. Jag är inte så krävande.
#5
Postad 27 July 2007 - 09:54
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Jag tror det e svårare att ge presenter till oss killar (faktiskt).
Jag själv till exempel, tar gärna emot en gadget i present, men problemet är att när jag skaffar en gadget så ligger det mycket efterforskningar och jämförelser med i hela processen, innan man kommer fram till att man vill ha en viss modell eller så. O det försvinner ju ifall man får det i present (om man inte gjort allt det, o sen önskat sig en specifik modell av nåt, men då försvinner ju överraskningen lite)
Då e det mycket bättre att man får "tillåtelse" att spendera en viss summa pengar på vad man vill, det e en kanonpresent som kan räcka riktigt länge om man har mycket jämförelser o dylikt att göra.
Förutom det, så är alla former av njutning alltid bra presenter
#6
Postad 27 July 2007 - 09:57
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Jag som fyller år idag (23) har önskat mig en vass kniv. Så kanske man slipper skära av sig fingret varje gång man ska hacka en lök.
#7
Postad 27 July 2007 - 09:59
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Jag vill ha en sticksåg, dubbla baskaggar, pvc-rör, pärlspontspackel, 12 tum 4 skruvar och lite annat smått å gott
#8
Postad 27 July 2007 - 10:00
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Finns massor som jag skulle uppskatta. Men riktigt vikta saker vill jag köpa själv, just eftersom jag är ganska petig. Prydnader t.ex., det vill jag köpa själv.
För att ta något konkret så är en fin singel malt whisky ALDRIG fel.
#9
Postad 27 July 2007 - 10:03
ganja
-
ganja
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Äh, saker är så förgängliga! Ett fint minne räcker längre.
#10
Postad 27 July 2007 - 10:04
superfia
-
superfia
-
Rookie
-
7 inlägg
Kom igen nu killar ös på!!!! *antecknar allt utom skruv*
Grattis Maximm !!!
#11
Postad 27 July 2007 - 10:11
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Jag tycker det är en sån hysteri om att hitta den bästa, dyraste, snyggaste, coolaste mest utmärkande presenten. Som någon slags skryttävling.
Så jag önskar mig helt enkelt inget alls till födelsedagar/jular. Och om någon absolut måste köpa något så brukar jag önska mig något totalt menlöst/omaterialistiskt som t.ex en adopterad sjöko ( http://www.savethema...rg/adoptpag.htm) eller liknande.
#12
Postad 27 July 2007 - 10:13
rodman45
-
rodman45
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Well, med tanke på att jag spenderar väldigt mycket tid i köket hemma(nästan lika mycket som framför plasman) så vore ett nytt set Globalknivar inte fel.
Annars så önskar jag mig fred på jorden och mat till alla barn i afrika :-)
Min kära sambo gjorde sig en fin slant på en lägenhetsförsäljning nyligen, så hon bjuder faktiskt mig och vår lilla dotter på semester i thailand.
Funderar allvarligt på att fria till henne därnere och samtidigt gifta oss i buddhist templet.
Kan bli perfekt med tanke på att svärföräldrarna också hänger med ner.
Eller vad tror ni?
#13
Postad 27 July 2007 - 10:17
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2349 inlägg
håller med ganja, upplevelse som visar att personen som ger presenten investerat tid och mödan att göra en perfekt present. För mig behöver presenten inte kosta mycket, jag har aldrig blivit så glad som när jag fick ett hemmagjort kort då detta visar på större initiativ än att bara köpa ett.
Redigerat av Unregistered973, 27 July 2007 - 10:21.
#14
Postad 27 July 2007 - 10:18
superfia
-
superfia
-
Rookie
-
7 inlägg
rodman45 Do it!!!! Det är klart att du ska. Om du vill gifta dig med henne så är det ett toppentillfälle! Visst kan man tycka att det blir stora krav på födelsedagspresenter och uppvaktningar men för min del så vill jag gärna göra något speciellt för min kille då och då. Kanske inte bara födelsedagen men den är en bra dag att visa sin kärlek på! Håller med ganja Tycker också att upplevelser är bättre och kanske en lite present så att man har något att titta på, som ett minne. Som asimov66 som fick ett hemmagjort kort. Har ni andar några bra minnen eller så?
Redigerat av superfia, 27 July 2007 - 10:24.
#15
Postad 27 July 2007 - 10:19
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2349 inlägg
rodman45: Gör det !
låter som en extremt bra idé
Om du köper ringar i sverige så visar det också att du tänkt på det en längre tid och det uppskattas alltid.
#16
Postad 27 July 2007 - 10:20
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Jag är nog också glad för prylar, men fina kläder blir jag lika glad för.
Vill nog helst ta på det, men fick en resa till Rom sist, och den var ju grym
OT: Undrar lite varför det står 0 inlägg på dig superfia !??
#17
Postad 27 July 2007 - 10:26
superfia
-
superfia
-
Rookie
-
7 inlägg
Ja du Gioacchino det undrar jag med... är det jag som gjort något knasigt...!?
Redigerat av superfia, 27 July 2007 - 11:07.
#18
Postad 27 July 2007 - 10:27
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Jag vill ha en 22 tums widescreenskärm till min dator att köra GTR2 på
#19
Postad 27 July 2007 - 10:28
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Ja du [/B]Gioacchino[B] det undrar jag med... är det jag som gjort något knasigt...!?
<{POST_SNAPBACK}>
Inlägg räknas inte upp i Off topic delen
#20
Postad 27 July 2007 - 10:28
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Denna tråd är i Off topic dvs inget med hemmabio att göra. Därför blir det inget registrerat på inlägg.
#21
Postad 27 July 2007 - 10:33
superfia
-
superfia
-
Rookie
-
7 inlägg
I see... rädd för att det får stå noll ett tag till i så fall. Kan inte hjälpa att jag vill "snylta" på ert Off Topic, det är ju så bra! *blink*
#22
Postad 27 July 2007 - 10:38
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3094 inlägg
Alltså kläder är rätt najjs, slippa gå till klädbutiken med fjolliga kill-expediter. Verktyg, men man måste ofta välja själv. Biltema har superschyssta PU-nycklar med spärring. Det är inte många som har sådana och de är guld värda. Datorprylar, tänk att få en ny blänkande Q6600 i paketet... *tindrar* Det innebär att det är OK att bygga en ny spelrigg med 4GB RAM och ett 8800GTS utan att behöva bearbeta "chefen" i ett halvår... Choklad, jädrans gott är det. Ge bort sig själv.... Snyggt paket med sådant här kanske: http://www.figleaves...5-p435100-frontGe bort en lekdag i gocarthallen, lazerdome, u name it.
Redigerat av dunde, 27 July 2007 - 10:39.
#23
Postad 27 July 2007 - 10:39
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Om jag fick önka mig precis vad som hellst i födelsedagspresent skulle det nog se ut så här: En Philips 32PFL7562D/10En Sony RDR-HX1020 250GB RegionsfriOckså måste man ju ha lite kanaler att kolla på: Viasat GuldOch Familjepaketet med Canal+ FilmMycket jag vet men så är man hel galen också.
#24
Postad 27 July 2007 - 11:00
Markus B
-
Markus B
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag och min sambo har en ganska bra deal, vi brukar inte köpa någon ting alls åt varandra.
Vi tar stället och unnar oss nått vi verkligen "behöver" ihop. Det funkar skit bra för oss, dessutom blir det ju som två födelsedagar om året.
#25
Postad 27 July 2007 - 11:07
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Jag och min sambo har en ganska bra deal, vi brukar inte köpa någon ting alls åt varandra. Vi tar stället och unnar oss nått vi verkligen "behöver" ihop. Det funkar skit bra för oss, dessutom blir det ju som två födelsedagar om året. 
<{POST_SNAPBACK}>
Precis så gör vi också, jag och min fru. Vi går på konsert, åker bort, går ut och äter lyx-lyx middag osv. Ingen ångest för någon och alla blir nöjda  .
#26
Postad 27 July 2007 - 11:10
superfia
-
superfia
-
Rookie
-
7 inlägg
Det låter som en toppenidé att verkligen slå till lite extra tillsammans!
Jag och min sambo fyller år rätt tätt inpå varandra och pratade om att åka på en resa tillsammans och unna oss något lite extra!
#27
Postad 27 July 2007 - 11:47
Unregistereda689fd5c
-
Unregistereda689fd5c
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Markus B's variant tycker jag låter bra men annars är jag nog mer för att göra någonting tillsammans. Nu senast blev det en ballongfärd över stockholm, det var riktigt trevligt.
#28
Postad 27 July 2007 - 12:02
superfia
-
superfia
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag fick en luftballongfärd av min pojkvän förra året jag fyllde år. Min födelsedag råkade infinna sig sista dagen på säsongen och givevis blev vår färd inställd. Så där ja... fick vänta tills vårsäsongen tog fart. Vi bokade en ny färd en morgonflygning i Maj-blev också inställd. När vi skulle boka om så var första lediga tid i Augusti. Så vi hoppas att vi kommer iväg den här gången... Tredje gången gillt. Annars får jag vänta 2 år på min födelsedagspresent.
Men eftersom min pojkvän är så underbar så räddade han givetvis min födelsedag när vi inte kom iväg. Han ringde samma dag till ungefär 50 hotell i Stockholm för att få tag i ett hotellrum med Jaccuzi...  Han hittade till slut ett och de hjälpte till och med till att ordna så vi fick en 3-rätters middag i paketet. Så efter en god middag, bubbelbad och bastu så var jag mer än nöjd... Han är bara för härlig! Plus att jag ser fram emot luftballongfärden!
#29
Postad 27 July 2007 - 12:04
mcfreak
-
mcfreak
-
Användare
-
-
122 inlägg
En upplevelse vore kul, som bungyjump, skärmflyg, gokart eller något annat kul spännande. Prylar är förbrukningsvaror, minnen varar för alltid. (Nåja, om man inte hade minne som en guldfisk som min flickvän brukar påpeka när jag glömmer hennes födelsedag eller annat pinsamt)...
#30
Postad 27 July 2007 - 12:06
Unregisteredfd1d78ce
-
Unregisteredfd1d78ce
-
Lärjunge
-
-
386 inlägg
Hos oss försöker vi göra något kul av födelsedagarna. Grejer spelar inte så stor roll.
Sist gav jag bort mig själv under en hel dag. Jag gjorde ALLT som jag blev tillsagd att göra. Halva dagen spenderades åt städning, handling, trädgårdsskötsel, idiotiska småsaker mm.
Andra halvan av dagen spenderades med fördragna gardiner. Jösses vad jag fick jobba...
Nu väntar jag med spänning på min födelsedag, mums...
#31
Postad 27 July 2007 - 13:20
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
En resa måste vara den mest givande presenten....
#32
Postad 27 July 2007 - 19:43
Mikael G
-
Mikael G
-
Användare
-
-
128 inlägg
Precis en resa någonstans skulle jag nog uppskatta mest, spelar egentligen inte så stor roll var bara det att man får vara tillsammans med den man älskar i nya spännande miljöer  Bara släppa allt man har i vardagen och tänka på nåt helt annat.
By the way min drömresa är att åka till USA och sen korsa landet på Route 66 eller det som finns kvar av den iaf
#33
Postad 27 July 2007 - 22:26
Unregistered1092
-
Unregistered1092
-
Veteran
-
-
1623 inlägg
Jag kommer nog att önska mig en våtslipmaskin för verktyg typ Tormek eller kirunaslipen som det ser ut på önskelistan just nu  !
#34
Postad 28 July 2007 - 10:00
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3928 inlägg
Nog skulle jag tycka det var roligt om jag fick en aktiv subba eller liknande i present, men jag skulle ju bli många gånger gladare och tacksammare för en kudde eller nåt sånt som min dotter gjort själv. Roligare med saker som folk har lagt ner lite själ och energi i.
#35
Postad 28 July 2007 - 12:19
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Nog skulle jag tycka det var roligt om jag fick en aktiv subba eller liknande i present, men jag skulle ju bli många gånger gladare och tacksammare för en kudde eller nåt sånt som min dotter gjort själv. Roligare med saker som folk har lagt ner lite själ och energi i.
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, personliga saker eller upplevelser - som resor. En pryl kan du köpa för pengar.
#36
Postad 28 July 2007 - 12:42
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Nog skulle jag tycka det var roligt om jag fick en aktiv subba
Ja det skulle vara tråkigt om hon var passiv Ärligt talat så blir man glad oavsett vad man får Den bästa present jag någonsin gett bort blev till en sång » Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
Redigerat av Damp, 28 July 2007 - 12:45.
#37
Postad 30 July 2007 - 13:14
kommu
-
kommu
-
Användare
-
-
170 inlägg
haha har gått runt och nynnat "d*ck in a box" hela morgonen
#38
Postad 31 July 2007 - 16:39
ZuperZed
-
ZuperZed
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag säger bara "Överraska mig"! Då blir det bäst!
Brukar aldrig önska nånting varken när jag fyller år eller i julklapp för då vet man ju vad man ska få...
Förstör ju halva nöjet. Annars funkar det alltid med presenter i form av upplevelser.
#39
Postad 31 July 2007 - 22:30
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Den bästa present du kan ge ett löfte om att han får ha de där stora golvhögtalarna kvar och att de får stå en bit från bakväggen. Att du ska försöka lära dig använda den där multifjärren med alla knappar och förståelse för att det visst är nödvändigt att köpa om favoritfilmerna en tredje gång på HD-format.
#40
Postad 01 August 2007 - 09:13
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Japp, personliga saker eller upplevelser - som resor.
En pryl kan du köpa för pengar.
<{POST_SNAPBACK}>
Amen to that! Ogillar faktiskt att få prylar. Som någon annan skrev så tar det tid att komma fram till vilken pryl man vill ha och sedan känslan att få köpa denna eftertraktade sak känns faktiskt bra. Så jag lägger till "pengar" eller "presentkort" som bra alternativ
#41
Postad 01 August 2007 - 11:20
superfia
-
superfia
-
Rookie
-
7 inlägg
Toppen grabbar!
Nu ska jag anteckna era önskemål och så ska jag sprida det till mina kvinnliga vänner!
Och glöm för guds skulle inte att tacka mig när era önskningar slår in!
///S
#42
Postad 01 August 2007 - 11:53
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4219 inlägg
Det viktigaste är att ge något mottagaren verkligen önskar sig, tycker jag. Ännu bättre är om man kan ge något som mottagaren inte hade tänkt på själv men verkligen gillar när de har fått den.
Det värsta är väl att få en opersonlig standardpresent, oavsett hur påkostad den må vara.
Kort sagt finns inga genvägar utan man måste luska ut vad mottagaren har för intressen och skulle vilja ha.
#43
Postad 02 August 2007 - 14:05
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Skulle ju inte vara fel med en ny hifi-anläggning
Eller varför inte några cdskivor ?
#44
Postad 02 November 2007 - 20:11
WereWolf
-
WereWolf
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag röstar för upplevelser och god mat, inte prylar under födelsedagen! Det bästa av två världar vore om man både fick en pryl (kanske en cd, dvd, bok...) och dessutom upplevde något intressant under födelsedagen! Teknikutrustningen vill jag själv hitta och bestämma vilken jag ska köpa.
#45
Postad 03 November 2007 - 13:11
spacebot
-
spacebot
-
Beroende
-
-
1411 inlägg
Upplevelser! Prylar kan man köpa ändå. En middag på restaurang, lite massage, en natt på hotell och en låååångsam morgon... mmmm
#46
Postad 04 November 2007 - 08:09
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Filmer, böcker, hembioprylar...
Tyvärr är det mesta jag vill ha för dyrt.
#47
Postad 04 November 2007 - 19:23
Purre
-
Purre
-
Forumräv
-
-
609 inlägg
Har redan börjat skriva julklappslista mest för att jag jämt kommer på bra saker och sen glömmer dom. Den jag hittills skrivit ner är iaf:
Fritös
Bälte med flygplansspänne
Stor verktygslåda
Avbitna pepparkaksgubbsformar ( http://coolstuff.se/)
Tetris Magneter ( http://www.artlebedev.com/)
Sen att man inte alltid är som andra är ju en sak
EDIT:
Wokpanna vore inte heller helt fel. Wokat är gott och går sen att bjuda på till personen man fick pannan av
Redigerat av Purre, 04 November 2007 - 20:08.
#48
Postad 04 November 2007 - 19:45
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Egentligen är det väl så att man inte kanske bryr sig så fruktansvärt mycket om presenten, utan det är snarare omtanken som är den största gåvan. Så tycker iaf jag. Är det något specifikt man vill ha köper man det. Just nu vet jag inte vad jag skulle skriva om jag fick frågan seriöst faktiskt. Inte en aning, förutom en upplevelse med någon man gillar på en resa.
#49
Postad 05 November 2007 - 21:41
Petter Lindgren
-
Petter Lindgren
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Jag vill ha en adopterad valhaj: Adopt a Whale SharkMan kan även adoptera mantor för er som har den läggningen...
#50
Postad 06 November 2007 - 18:03
Unregisteredf3991eca
-
Unregisteredf3991eca
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Jag gillar inte att fira min egen födelsedag så det är typiskt att man är sambo med en som ska ha det traditionella: Tårta och present på sängen och sen släkt på kvällen.
Nu senast blev jag bjuden på lyx-restaurang med bio efteråt och lite "mys" när man kom hem, det var en perfekt present...
Jag är så totalt oromantisk dessutom så om min flickvän kunde ge mig en lapp i present där det står vad hon förväntar sig av mig på hennes födelsedag så är det ännu bättre
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|