Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#451

Postad 16 August 2011 - 23:17

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Se priset längst ner till höger !!

Bifogad fil  Sk_rmavbild_2011_08_17_kl._00.13.33.png   521.19K   1 Antal nerladdningar

Sorry Canal Digital, men det är inte helt oviktigt och de är på gång även i Sverige

OBS: Missa och Glöm nu inte bort det tekniska i inläggen på förra sidan ;)

Redigerat av Unregistered2000, 16 August 2011 - 23:21.


#452

Postad 17 August 2011 - 05:52

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

Postad bild


Den där svarta kanten känner jag igen som endast är på TV 3 (C+). Även på 16:9 utsändningarna.
Kanske bara drabbar Emiga2 boxar? Hur ser det ut med er som står ut med HDPVR-boxen olidliga missljud. Missljudet och inte gehör hos supporten var anledningen till numera dammig orginal-HDPVR.

Så här såg det ut hemma hos mig innan Emiga2-boxen och då jag hatade Canal Digitals skitboxar:

Postad bild

Redigerat av ruva, 17 August 2011 - 05:53.


#453

Postad 17 August 2011 - 08:03

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Hur går tankarna kring den ny ADB-boxen som i framtiden skall kunna ersätta Sagem-eländet?
Varför har inte den inspelning av två kanaler samtidigt, är låst till Thor-satelliten, samt saknar inbygd DVB-T-mottagare?

Vi som lidit av och med Sagem-boxen under ett antal år och som väntat på en ny hårdvara som ev. skulle kunna göra
det möljigt för oss att äntligen få det vi anser vi betalar får alltså vänta ett tag till.
Om man leker med tanken att jag som befintlig kund som haft en icke fullt fungerande box skulle kunna få ett "bra"
pis (borde ju vara gratis) på ADB-boxen så antar jag att jag måste kontakta er om detta omgående i o m att de problem
jag har ju är så allvarliga att man inte vill ha box-eländet en dag mer än nödvändigt. Men den nya boxen
kan ju inte ersätta Sagemboxens (när den fungerar) inspelning av 2 kanaler samtidigt och DVB-T mottagning.

Anser ni att ADB-boxen är den ersättningsbox som gäller om man vill bli av med Sagemboxen och om man vill få någon typ av rabatt?
I s f Varför har den då inte samma funktionalitet?
Är det för att kunnna säga att vi (kunderna) hade chansen att få kompensation vid köp av ADB-boxen, men att vi valde att inte göra det
(p g a att boxen inte är likvärdig på papperet)?
Kan man vänta tills ni möjliggjort inspelning av 2 kanaler? det skall ju tydligen ske med en mjukvaruuppgradering och det vet vi alla
allt för väl hur sådant kan ställa till det.
Jag vet inte hur jag skall göra, jag har emellanåt behov av att spela in två kanaler samtidigt, något jag vet inte fungerar med ADB,
men som faktiskt oftast fungerar med Sagem, samtidigt har ju Sagem andra fel. Pest eller kolera?

Och nej, jag behöver inte än en gång höra att VU+ är det man skall använda.

#454

Postad 17 August 2011 - 10:52

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur jag skall göra, jag har emellanåt behov av att spela in två kanaler samtidigt, något jag vet inte fungerar med ADB,
men som faktiskt oftast fungerar med Sagem, samtidigt har ju Sagem andra fel. Pest eller kolera?

Och nej, jag behöver inte än en gång höra att VU+ är det man skall använda.

Jo, du behöver höra det en gång tlll :)

#455

Postad 17 August 2011 - 11:32

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Lägger fram den viktiga delen ang bilden, så att CD inte missar det :wub:

Det enda viktiga med biden nedan är att visa att det hos CD är utsträckt 4:3
Glöm alla linjer och kanter som finns ovan, då det handlar om man har tvn inställd med eller utan overscan
Sen att de inte skall finnas där, är en annan sak men det är inte det viktiga just nu

Kunde inte låta bli, då jag väntade till 23.00 när Sex in the city började och de denna gamla serie sänds i 4:3

Ganska komiskt. Precis sekunden innan reklamen, så kom 4:3 signalen till Tv3 (CD) och bilden slog över för en sekund
till 4:3 Sedan efter reklamen så återgick bilden till UTSTRÄCKT 4:3 ( Dvs en 4:3 i en 16:9 bild )

Så här ser det ut hos CD

Bifogad fil  Canal_Digital.png   982.44K   2 Antal nerladdningar



Den korrekt bilden av samma program

Och så här ser Tv3 Viasat ut

Bifogad fil  Viasat.png   1.03MB   2 Antal nerladdningar



Detta har inget med boxar att göra, så därför är det bara ett konstaterande att det är samma
box för att den hos CD som inte fattar detta skall förstå att det handlar om signalen
Glöm boxar i denna frågan. Låt bara CD försöka förstå vad det är man skall göra

Detta med SAMMA BOX och SAMMA INSTÄLLNINGAR

idag har många med mig andra boxar och inbyggda boxar i tv apparater.
Därför gäller det att er signal är 100% korrekt
Alla andra kanaler som jag ser på fungerar korrekt och det visar på
1. Det är fel på er signal
2. Det är inget fel på min box


Anledningen till att jag blivit så ironisk över kundtjänst både hos Canal Digital och Canal +
är att jag kontaktat båda vad gäller felen i deras kodning av kanaler och det händer inte ett skit
De fattar inte ett skit av det man säger och kundtjänst för inte vidare det man berättar för dom till
någon som förstår det man säger.

CD support kan endast det som står i en manual och det verkar inte finnas någon med djupare kunskaper
om boxar, Bild och allt annat som vi som har intresse för detta själva har förmågan att ta reda på och lära oss.

Detta är naturligtvis anledningen till att de aldrig lyckas ta fram en ordenlig box som fungerar och som uppfyller
krävande kunders önskemål. Det är därför boxar som Dreambox och VU+ är så mycket bättre
De är framtagna av människor som både förstår tekniken och om förstår att lyssna på och ta till sig det som
kunderna vill ha i en box. Samma gäller mjukvaran till dessa boxar, som är framtagen av "kunderna själva"

Allt handlar om intresse och kunskap och i dessa frågor saknar både CD och Viasat dessa förutsättningar
för att lyckas.

Punkter som HELA personalen borde få utbildning i

1. Vad bild är och hur det funkar och hur det skall se ut (inte minst de olika formaten)
2. Förstå tekniken som gör att kunden får bild
3. Vad är boxens funktion och varför det är viktigt att en box har vissa funktioner
4. Att native Bild är en förutsättning för oss som har bättre utrustning som behandlar bilden bättre än boxen
5. Varför bitrate är viktigt och varför man inte kan sända på under 5-6 mbit SDTV och 12-13 mbit HDTV
Idag sänder vissa kanaler långt under detta och dessutom sport
6. Hur en inspelningsbar box borde och måste fungera så att man förstår de problem man har med sina boxar

Listan kan göras hur lång som helst, men varför inte börja där

Sedan måste man lära sig skilja på sina kunder
Att man inte får in klagomål på bilden som i fallet ovan, beror på att människor inte ens fattar att det är fel
och det blir såklart inte bättre av att kundtjänst inte heller fattar.
Det är därför att det är så viktigt att CD finns här och läser och försöker förstå vad det är kunderna som har lite mer kunskap försöker berätta för dom.

Läs, lär och förstå så är hälften vunnet. Jag har själv försökt lära mig i 20 år och fortfarande finns det så mycket kvar att lära. Så varför inte börja nu CD , för tekniken springer snart ifrån er om ni inte höjer kompetensen hos er personal.
Viasat verkar ha förstått detta och är hela tiden ett steg före er :)

Redigerat av Unregistered2000, 17 August 2011 - 11:34.


#456

Postad 17 August 2011 - 11:45

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1377 inlägg
  • 0
Såna där irriterande vita prickar eller streck får jag också uppe på väster sida. Skit irriterande

#457

Postad 17 August 2011 - 11:48

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0
Har också undrat varför TV3 ser ut som den gör, utdragna och feta ansikten. Rätta till Aspect Ratio på er utsänding!

Redigerat av Melmac, 17 August 2011 - 11:49.


#458

Postad 17 August 2011 - 11:59

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Det är inget jättestort jobb och tar heller inte många minuter att "trycka på rätt knapp"
Men fortfarande har CD inte "tryckt på knappen" och därför kvarstår problemet



TV3 Onsdag 17 aug 14.44
Projekt Runway


Canal Digital
( AVG Bitrate 4.5 )

Bifogad fil  CD2.png   767.65K   0 Antal nerladdningar



VIasat ( AVG Bitrate 2.6 )

Bifogad fil  Via2.png   1.03MB   0 Antal nerladdningar


Så synd så synd.
Jag har som sagt valt att använda mig av Tv3 från CD då deras bitrate är nästan det dubbla mot Viasat
Men man kan ju som sagt inte sitta och se på en kanal som inte fungerar som den skall

Jag har studerat kanalerna lite mer och CD har vänt på informationen
CD har slagit på "påtvingad 16:9" vilket inte bara visar sig genom att bilden blir som den blir.
Man ser det även precis innan det slår över till Reklam. Då blir bilden korrekt i en sekund
Hos Viasat är det tvärtom. Precis innan reklam blir bilden fel och precis innan man återgår
så blir även reklamen fel och det visar på att viasat har tryckt på rätt knapp.
( naturlivis sköts detta automatiskt om utrustningen är rätt inställd)
CD ställ nu för f-n in er utrustning rätt

Det gäller som sagt även filmkanalerna
Tex så sände Canal+ de gamla Beckfilmerna med Gösta Ekman.
Dessa filmer har man olyckligtvis införskaffat i en version som ligger i 4:3 letterbox
och ni kan ju tänka er hur j-vligt detta såg ut med CD inställningar
Problemet är, att man inte ens kan få det rätt även om man ställer in sin box "fel" för att få det rätt.
Sedan kan man ju inte sitta och pilla med inställningarna varje gång man skall se på tv

Redigerat av Unregistered2000, 17 August 2011 - 12:24.


#459

Postad 17 August 2011 - 12:52

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Jo, du behöver höra det en gång tlll :)

Jaja, rub it in... :wub:

Tex så sände Canal+ de gamla Beckfilmerna med Gösta Ekman.
Dessa filmer har man olyckligtvis införskaffat i en version som ligger i 4:3 letterbox
och ni kan ju tänka er hur j-vligt detta såg ut med CD inställningar
Problemet är, att man inte ens kan få det rätt även om man ställer in sin box "fel" för att få det rätt.
Sedan kan man ju inte sitta och pilla med inställningarna varje gång man skall se på tv


Vore intressant att hör vilken inställning man skall använda för att 4:3 i Letterbox-format skall bli rätt, vad säger ni
på CanalDigital? Om det nu är så att vi skall ändra på våra mottagare för at de olika kanalerna sänds i fel format måste
ni ju kunna tala om vilka inställningar som är "rätt"?

#460

Postad 17 August 2011 - 14:19

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Jag har i egenskap av kund och privatperson talat med Tv3 och framfört canaldigitals ovilja att lösa problemet med just denna kanal.

Kommer även att ta ett samtal med canal+ om samma problem men även om canal+ eget problem med textningen
av deras FILM HD kanal. De använder DVB textning på denna kanalen till skillnad från de andra filmkanalerna som har TXT textning. DVB textning är näst intill omöjlig att rätta till om den är fel i grunden och det är den på Film HD.
Den är både för bred, tjock och inte centrerad. Jämför tex med History HD och NG Wild HD så ser ni skillnaden
och hur det ser ut. ( i alla fall ni som har egen box ) Vi som har egna boxar, kan ju fixa till TXT textning så att den i princip ser ut precis som vi vill ha den :)

Redigerat av Unregistered2000, 17 August 2011 - 14:43.


#461

Postad 17 August 2011 - 14:32

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Om det nu är så att vi skall ändra på våra mottagare för at de olika kanalerna sänds i fel format måste
ni ju kunna tala om vilka inställningar som är "rätt"?

Hade jag läst det du/vi skriver från CD sida, hade jag OMG gått in till teknikerna och berättat att de skrattar åt vår inkompetens och att kundernas ironi svider i skinnet på oss på kundtjänst. Snälla fixa detta nu !

Sedan hade jag skrivit ett pm till ledningen och bett om internutbildning (med extern hjälp)

TV3
Onsd 15:28
Extreme Home Makeover


Ännu har man inte "tryckt på knappen"
Vad är det som är så svårt ?

Viasat

Bifogad fil  Via3.png   851.85K   0 Antal nerladdningar

Canal Digital

Bifogad fil  CD3.png   808.91K   1 Antal nerladdningar

Synd att en så slank och söt tjej, skall bli så fet hos CD :)

Jo, nu är jag tjatig. Men jag blir så förbannad över CD arrogans
De varken bekräftar eller svarar på problemställningen.

Redigerat
Då det inte varit några 4:3 sändningar på Canal+ Film förrän nu har jag inte kunna checka dessa kanaler innan idag.
Men senast igår låg det fel information i bilden även där.

Men jag har precis sett att "Beck med Gösta" var rätt och precis som den skulle och så även Filmen som sänds på
Canal+ SF just nu. Antingen har de fixat till det på dessa kanaler, eller är det någon som råkat trycka på "fel" (rätt) knapp.
Vi får se hur länge det håller. Då återstår bara Tv3

OBS: Ni som missat denna tråden https://www.minhembi...p;#entry3357355
Gå in och läs Pär Björkman (SVT) och hans inlägg.
Mycket informativa och med hög kompetens.

Redigerat av Unregistered2000, 17 August 2011 - 15:01.


#462

Postad 17 August 2011 - 18:00

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Här görs det fortfarande glatt reklam från CD att man tillhandahåller NHL från ESPN America fastän inte ens ESPN America har kvar dessa.

http://www.canaldigi...Sport/Ishockey/

#463

Postad 17 August 2011 - 19:49

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Men, men, men

Sitter just nu och skall kolla MFF - Zagreb på Tv3

En sak är i alla fall säker

CD sänder med 4.5 mbit vilket är mindre än hälften av vad SVT gör och minst 2-3 mbit under vad dom är godkänt

MEN. Viaskratt sänder med 2.6 mbit (kan hoppa upp något ibland)

Det är skandal att man inte fattar bättre och även om Viasat är sämst, då är det så jäkla dåligt av båda två
och framför allt Tv3 som tar på sig en sådan här uppgift och inte kräver mer av de som sänder kanalen

#464

Postad 17 August 2011 - 20:09

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0
Växlar mellan matchen och travet på Tv4 sport.

Kan du kolla vad CD sänder tv4 sport med?, tycker bilden är riktigt bra för att vara vanlig digitaltv. Stor skillnad mot tv3 i alla fall.

/Fredrik

#465

Postad 17 August 2011 - 20:14

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Växlar mellan matchen och travet på Tv4 sport.

Kan du kolla vad CD sänder tv4 sport med?, tycker bilden är riktigt bra för att vara vanlig digitaltv. Stor skillnad mot tv3 i alla fall.

/Fredrik


Tv4 Sport sänder med 4 mbit/s

#466

Postad 17 August 2011 - 20:14

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Växlar mellan matchen och travet på Tv4 sport.

Kan du kolla vad CD sänder tv4 sport med?, tycker bilden är riktigt bra för att vara vanlig digitaltv. Stor skillnad mot tv3 i alla fall.

/Fredrik


tv4 sport CD sänder med ca avg 4.2 mbit

Att det kan vara bättre är att det är bättre kamera och vinklar än vad det är på fotbollen

Tv4 sport är ett ofog det med. Hatar när man sänder något man vill se på den kanalen
istället för Canal+ HD

Ser fram emot Canal+ extra HD kanal och hoppas att de nyttjar den fullt ut

Tackar vet jag Sky Sport HD
Så mycket sport och allt i HD och det är ofta riktigt bra HD

#467

Postad 17 August 2011 - 20:23

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Men, men, men

Sitter just nu och skall kolla MFF - Zagreb på Tv3

En sak är i alla fall säker

CD sänder med 4.5 mbit vilket är mindre än hälften av vad SVT gör och minst 2-3 mbit under vad dom är godkänt

MEN. Viaskratt sänder med 2.6 mbit (kan hoppa upp något ibland)

Det är skandal att man inte fattar bättre och även om Viasat är sämst, då är det så jäkla dåligt av båda två
och framför allt Tv3 som tar på sig en sådan här uppgift och inte kräver mer av de som sänder kanalen


Men Cd plockar väl ner TV3 i Nittedal från just Astra 4A, för att sen lägga upp den på Thor :)

Tv3 Stockholm (3,8 mbit/s) ligger oftast högre än TV3 Väst etc på Astra 4A

Redigerat av lindo, 17 August 2011 - 20:24.


#468

Postad 17 August 2011 - 20:45

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Ser fram emot Canal+ extra HD kanal och hoppas att de nyttjar den fullt ut


De har lagt upp den idag på 10.903 V

#469

Postad 17 August 2011 - 21:16

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Men Cd plockar väl ner TV3 i Nittedal från just Astra 4A, för att sen lägga upp den på Thor :)

Tv3 Stockholm (3,8 mbit/s) ligger oftast högre än TV3 Väst etc på Astra 4A

Jasså säger du det

Kan du förklara varför bitraten och bilden är bättre på Cd ALLTID ?
Sedan var det Tv3 Stockholm jag mätte i min mätning.
Sedan måste du alltid se på "AVG" då bitraten växlar hela tiden ..

Redigerat av Unregistered2000, 17 August 2011 - 21:21.


#470

Postad 17 August 2011 - 21:32

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Jasså säger du det

Kan du förklara varför bitraten och bilden är bättre på Cd ALLTID ?
Sedan var det Tv3 Stockholm jag mätte i min mätning.
Sedan måste du alltid se på "AVG" då bitraten växlar hela tiden ..


Bra fråga…
Kan någon från Canal Digital, tala om vilken väg TV3 tar till Thor?
Bithastigheten som jag skrev är genomsnittet på ett dygn

#471

Postad 17 August 2011 - 22:44

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Onsdag 23:39

Fortfarande samma felaktiga bild på TV3 Canal Digital

Och komiskt nog var det Sex in the City igen, när jag kollade :wub:

Förstår att ni inte jobbar på kvällen på Cd, men ni har haft flera veckor på er sedan jag påpekade det första gången
och ett par dagar sedan jag skrev det här och hela dagen idag.

Ta er nu tid imorgon när ni läser detta och släpp kaffekoppen och gå in till er tekniker och fråga honom
om han möjligtvis kan läsa vad de stora pojkarna skriver till honom på Minhembio.

Det räcker nu Canal Digital

Fixar ni inte detta NU, så håller jag inne min faktura och vägrara betala för 90 tals Tv :)

#472

Postad 18 August 2011 - 07:52

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0
Har nu guidat C.D. till denna sida och förklarat problemet. Har suttit med dem i 20 min. nu och de har inte detta problemet "i huset" så de kommer att felsöka det utanför.

Redigerat av Melmac, 18 August 2011 - 07:59.


#473

Postad 18 August 2011 - 08:55

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Här görs det fortfarande glatt reklam från CD att man tillhandahåller NHL från ESPN America fastän inte ens ESPN America har kvar dessa.

http://www.canaldigi...Sport/Ishockey/



Hej,

Det vi vet är att Rättighetsbolaget Medge Consulting köpt rättigheterna till NHL i Europa, Mellanöstern och Afrika och att förhandlingar pågår för att sälja rättigheterna vidare. Vi vet inte vem som kommer att köpa rättigheterna för den svenska marknaden, men vi hoppas självklart på att det kommer vara någon av de kanaler som ingår i våra programpaket.

Vi återkommer med mer information när vi vet mer kring utveckling i förhandlningen.

Med vänliga häslningar
Mikaela

#474

Postad 18 August 2011 - 09:17

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Vi återkommer med mer information när vi vet mer kring utveckling i förhandlningen.

Nu var det väl inte det saken gällde utan att ni på er hemsida ger sken av att erbjuda sändningar från NHL när ni i själva verket inte vet om någon av de kanaler ni har får tillgång till dessa. Ni ser inget problem med det?

#475

Postad 18 August 2011 - 09:26

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0
Canal Digital: Kan ju faktiskt vara så att det t ex idag går in personer på er hemsida och beställer ett abonnemang, för att bl a kunna se på NHL via Espn America i höst.

Sedan när säsongen startar så sänder dom inte NHL längre. I ett sådant fall går det väl att häva sitt abonnemang för att Canal Digital kört med falsk marknadsföring antar jag.

/Fredrik

#476

Postad 18 August 2011 - 10:08

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Hej,

Det vi vet är att Rättighetsbolaget Medge Consulting köpt rättigheterna till NHL i Europa, Mellanöstern och Afrika och att förhandlingar pågår för att sälja rättigheterna vidare. Vi vet inte vem som kommer att köpa rättigheterna för den svenska marknaden, men vi hoppas självklart på att det kommer vara någon av de kanaler som ingår i våra programpaket.

Vi återkommer med mer information när vi vet mer kring utveckling i förhandlningen.

Med vänliga häslningar
Mikaela


Mikaela

Ytterligare ett standard svar

Detta vet vi redan och har ju redan både pratat och länkat om det i tråden

Läs frågeställningarna, innan i svarar. För ofta svarar ni på något helt annat än vad kunden frågar efter.

Misstänker att svaret blir ett av de som finns på lappen.

Okey, jag var elak nu. Men om det är det enda som hjälper för att få er till att vakna, så får jag vara det

#477

Postad 18 August 2011 - 10:25

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Canal Digital: Kan ju faktiskt vara så att det t ex idag går in personer på er hemsida och beställer ett abonnemang, för att bl a kunna se på NHL via Espn America i höst.

Sedan när säsongen startar så sänder dom inte NHL längre. I ett sådant fall går det väl att häva sitt abonnemang för att Canal Digital kört med falsk marknadsföring antar jag.

/Fredrik


Yeah right, det går att häva. Det såg vi ju när de tappade PL (CD tar iiiiinget ansvar för innehåll eller kanaler, bara tjänsten). :)
Det är faktiskt riktigt dåligt att CD inte fixar så sånt här stämmer. Och det sättet som, när de svarar i tråden, de litet för ofta antingen "missförstår frågan" och svarar på något annat enklare, eller helt enkelt blir svaret skyldig är rent ut sagt irriterande.

T ex 19 maj, som Filippa lovar att återkomma med svar på frågan om hur Linuxbaserade boxen och GPL hänger ihop. Vad hände där egentligen? (CD om GPL)

Just nu har ABSiNSANE, som det verkar, ganska korrekt uppmärksammat att det är ganska inkonsekvent av er att påstå att ni värnar om era lojala kunder, samtidigt som vad det verkar det får betydligt sämre erbjudanden än nya kunder.

Alla _vet_ att det finns ett gäng kunder här (mig inkluderat) som undrar om CD kommer ge bra erbjudanden på ADB-boxen till de som haft stora problem med Sagem-boxen. Ändå svarar ni inte på frågan om så kommer att ske, utan som t ex här "Det var inte det sanby7 frågade"; sanby7 frågade om ett sådant erbjudande finns, och hur man tar del av det. Ert svar är att han ska ringa in till er för att ta hand om problemen med Sagem-boxen och, mycket informativt, att ni "hanterar problem med boxen precis på samma sätt som generella reklamationsärenden." Jag undrar om sanby7 känner att det svaret tillförde någonting. Vad tror ni?


Någon med mer tid kanske kunde kamma igenom trådarna efter frågor utan svar och skriva en sammanfattning, som jag gjorde sist.

Det är jättebra att ni finns på Prisjakt CD, men som jag sagt tidigare måste ni ge raka svar på frågor om ni inte vill hamna i en omöjlig sits (och till slut bli tvungna att backa från er närvaro här). Det är bättre att ge rakryggade, om än ibland impopulära svar. Det finns flera goda exempel bland andra svenska företag. Lär av dem.

Mvh,
/NOP

P.S. Det vore också fint om ni svarade på PM, efter att ni insisterat på att jag ska kontakta er den vägen.

Redigerat av Unregistered4eff8a47, 18 August 2011 - 10:51.


#478

Postad 18 August 2011 - 11:49

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Har nu guidat C.D. till denna sida och förklarat problemet. Har suttit med dem i 20 min. nu och de har inte detta problemet "i huset" så de kommer att felsöka det utanför.

Menar du att du i Telefon med CD fått förklara för dom att denna sidan finns ?

De har inte problemet i huset ?

Mycket märkligt att de inte kan kontrollera exakt det som kunderna får ut till sina boxar
från sin arbetsplats.

Tror problemet är att de inte ens förstår problemet då de inte har kunskap om vad som är rätt eller fel

Vad jag kan tycka vara frustrerande, är att man inte på något sätt kan få till en kommunikation med CD

- Här skickar dom hit kundtjänstmedarbetare som inte har tillräcklig teknisk kunskap för att svara på frågor
- Via mail svarar de aldrig
- Via Telefon kan man aldrig få tala med någon som har teknisk kompetens

Om de nu skall renodla sin satellitverksamhet och säljer ut allt annat, så vore det inte fel om de i alla fall
kunde det de säljer och börja kommunicera med sina kunder på ett annat plan.
Det är ju inte "moster anna" på hemmet som sitter på en parabol precis :)

Att jämföra med Telefoniföretaget TRE
De sitter online på Facebook och svarar på frågor och hjälper sina kunder hela dagarna
De har en telefonsupport som man når på minuten och som kan det som de är där för

Där har CD något att lära

Redigerat av Unregistered2000, 18 August 2011 - 12:00.


#479

Postad 18 August 2011 - 12:06

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0
Fick guida kundtjänst till sidan så hon kunde visa en tekniker. Enligt teknikern så är bilden rätt när de skickar ut den ifrån huset.

Kan tänka mig att det är påvägen till upplinken till satteliten det blir fel. aLt. att deras Widescreen inställning är felaktig eller tolkar programmaterialet fel.

#480

Postad 18 August 2011 - 13:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0
Hej,

Vi har nu justerat informationen på vår hemsida angånde NHL i och med att vi inte vet vilka som kommer att köpa rättigheterna för den svenska marknaden.

Med vänliga hälsningar
Sandra

#481

Postad 18 August 2011 - 13:47

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Hej,

Vi har nu justerat informationen på vår hemsida angånde NHL i och med att vi inte vet vilka som kommer att köpa rättigheterna för den svenska marknaden.

Med vänliga hälsningar
Sandra

Psst... :)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  CD_NHL.png   229.63K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered4eff8a47, 18 August 2011 - 13:48.


#482

Postad 18 August 2011 - 14:14

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
http://www.canaldigi...SPN-America-HD/ :)

#483

Postad 18 August 2011 - 14:35

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
http://www.canaldigi...V/Sportpaketet/
http://www.canaldigi...s-sportkanaler/
http://www.canaldigi...r/Espn-America/
...

#484

Postad 18 August 2011 - 15:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0
Hej,

Tack för er information och självklart ska vi se till att ordna detta så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar,
Sandra

#485

Postad 18 August 2011 - 17:00

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Canal Digital kanske skall sponsa detta forumet, eftersom att CD får så mycket information här

Duktiga medarbetare är det ont om, men här verkar det finnas många :)

Fick guida kundtjänst till sidan så hon kunde visa en tekniker. Enligt teknikern så är bilden rätt när de skickar ut den ifrån huset.

Kan tänka mig att det är påvägen till upplinken till satteliten det blir fel. aLt. att deras Widescreen inställning är felaktig eller tolkar programmaterialet fel.

Tror nog att de skall fråga en annan tekniker

Det är omöjligt att signalen skulle bli fel om de själva inte ger signalen fel information

Annars kan de ju ringa Viasat och fråga hur de gör för att signalen skall bli Rätt
eller kanske ännu bättre fråga hur en rätt signal ser ut

I vilket fall som helst är det mycket märkligt att teknikerna inte har en parabol och en box
så att de kan se vad vi kan se eller inte kan se

Redigerat av Unregistered2000, 18 August 2011 - 17:06.


#486

Postad 18 August 2011 - 17:28

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Hej Mikaela och Sandra på CD,

Det blir kanske lite gnäll från flera av oss här på forumet. Även om det är enskilda händelser. Det är dock så att som betraktare kan man se ett mönster över tid, rätt eller fel.

Om man ser till hur dålig koll CD har på det innehåll man levererar (affären med NHL rättigheterna tillkännagjordes för en och en halv månad sedan) samt den lika dåliga kollen på hur information finns presenterad på de egna websidorna så ser man kopplingen till den sorgliga resan med Sagemboxarnas mjukvara och dess hantering.

Det är en företagskultur som inte har ögonen på bollen. Att inte ha koll på en dealbreaker för abonemang som NHL är en brist på förståelse för vad man lever av på samma sätt som att lansera tilläggstjänster till Sagem PVR boxen (VOD) som gjorde att grundfunktionaliteten (att se och spela in TV) gick ner för räkning.

Man måste spela de bollar man har och göra det väl. Har ni inte en dealbreaker som NHL med i bilden kan man inte göra reklam för det i en och en halv månad efter infon är pressreleasad. Korrigering skall aldrig komma från kunderna och kunderna skall inte hjälpa till att hålla koll på var CD har fel info. Ni måste känna er bransch, ni måste gilla det ni gör. Debaclet med PVR boxen och dess hantering och bitar som denna med NHL gör att vi ser att CD inte riktigt har någon koll. Vi ser att ni inte direkt brinner för att vara bäst i er bransch. Tappet av kunder för CD fortsätter, ni måste förstå att en viktig del är er brist på att vilja göra rätt -på riktigt- inte bara prata om det. Inte släppa otestade dåliga programvaror till dyra boxar, inte låta kunderna ha bättre koll på vad ni säljer och inte säljer än ni själva.

Ta tag i det, vi är inte kvar här om ett år vid denna tiden om ni inte funderar över hur ni kan reformera er låt-gå företagskultur, där kvalitet kanske pratas om men inte finns egentligen. Det har vi fått kvitto på.

Redigerat av kenta2, 18 August 2011 - 21:16.


#487

Postad 18 August 2011 - 17:31

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
precis så är det som kenta skriver

#488

Postad 18 August 2011 - 18:13

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Amen!

#489

Postad 18 August 2011 - 18:46

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Kenta, du talar för alla!

#490

Postad 18 August 2011 - 19:06

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Nu skall ni få hjälpa mig med kanalpaketen

Jag har haft Canal+ Total sedan det kom och det är många år sedan

Det var och har varit det största paketet hela tiden ! (?)

Men nu ser jag att jag inte har canal+ Hockey och Fotboll samt inte heller Extra kanalerna
och vad jag förstår får jag heller inte de extra HD kanalerna med det paketet ?

Kan man verkligen göra så ?

Starta nya större paket och föra över kanaler som fanns i ett annat paket innan

När började de med Max paketet ? För jag hade hockeykanalen i vintras

Eller har jag helt fel för mig ?

Redigerat av Unregistered2000, 18 August 2011 - 19:11.


#491

Postad 18 August 2011 - 19:13

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0

Nu skall ni få hjälpa mig med kanalpaketen

Jag har haft Canal+ Total sedan det kom och det är många år sedan

Det var och har varit det största paketet hela tiden ! (?)

Men nu ser jag att jag inte har canal+ Hockey och Fotboll samt inte heller Extra kanalerna
och vad jag förstår får jag heller inte de extra HD kanalerna med det paketet ?

Kan man verkligen göra så ?

Starta nya större paket och föra över kanaler som fanns i ett annat paket innan

Eller har jag helt fel för mig ?



Om du skulle haft Canal+Total som idag kostar 489 kr mån har du aldrig kunnat se fotboll- och hockey kanalen + extra kanalerna. Men tyckte du skrev tidigare att du betalade över 600 i mån+kortavgift.

Då heter det Canal+ Max och kostar 649 kr i månaden.


/Fredrik

#492

Postad 18 August 2011 - 19:16

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Om du skulle haft Canal+Total som idag kostar 489 kr mån har du aldrig kunnat se fotboll- och hockey kanalen + extra kanalerna. Men tyckte du skrev tidigare att du betalade över 600 i mån+kortavgift.

Då heter det Canal+ Max och kostar 649 kr i månaden.


/Fredrik

Jo det skrev jag för att jag gick in på deras sida ock kollade vad det dyraste paketet kostade
utan att se vad det hette (såg nu på en faktura att jag har total)

Googlade och såg att Max kom 1 feb och jag har väl haft igång Hockeykanalen under feb ( tror jag)
Såg bara hockeyn på HD kanalen ser aldrig på fotbolls och extra kanalerna

Men åter till min frågeställning istället

Redigerat av Unregistered2000, 18 August 2011 - 19:19.


#493

Postad 18 August 2011 - 19:26

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0
Svar1 : Du har inte haft det största paketet

Svar 2: De nya filmkanalerna får du , men inte den nya sport HD kanalen. Har själv Canal+ Total, betalar fortfarande 419 kr i mån till september sedan blir det 489 kr.

Och jag tycker det är riktigt illa att jag nu tvingas gå över till Max för 649 kr i månaden om jag ska se den nya sport Hd kanalen. En kanal som jag haft i mitt Total paket vid t ex Handbolls VM och Wimbledon tennisen.

Så jag tycker det är skit, men dom kanske öppnar den vid speciella tillfällen även framöver? Sedan måste jag tilägga att jag läst om detta på Canal+ hemsida.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 18 August 2011 - 19:29.


#494

Postad 18 August 2011 - 19:44

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Svar1 : Du har inte haft det största paketet
/Fredrik

Men det var väl det största paketet innan Max kom den 1 februari ?

De kanalerna ingick väl då i Total ?

Kan man ta bort kanaler från ett paket och tvinga kunden till ett större paket om han vill ha dessa ?

Det tål verkligen att invänta vad dessa kanaler kommer att innehålla

Det finns som sagt, många sätt att se tv :)

REDIGERAT

Hittade själv svaret på frågan

Fråga : Jag har sedan 27 augusti haft tillgång till Canal+ Fotboll och Canal+ Hockey men kan inte längre se kanalerna, hur kommer det sig?
Svar :
Canal+ Fotboll och Canal+ Hockey ingår i Canal + nya programpaket Canal+ Max. För att kunna se kanalerna krävs from den 1 februari ett abonnemang på dessa kanaler. Att du under en period haft tillgång till dem beror på att vi bjudit alla som abonnerat på Canal + med Säsongskortet på dessa kanaler under en övergångsperiod.


Tycker det blivit för mycket pengar

Redigerat av Unregistered2000, 18 August 2011 - 20:06.


#495

Postad 18 August 2011 - 19:57

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0
Har haft Canal+ Total i snart 2 år. När jag tecknade mitt abonnemang var Canal+Total det största paketet.

Sedan fanns säsongskort+klubbkort tror jag. Detta gjordes senare om till ett säsongskort( extrakanalerna) som gällde allt, förut kunde man ha säsongskort hockey eller säsongskort fotboll om man ville.

Canal+Fotboll och Canal+Hockey bildades någon gång i samband med detta men har aldrig ingått i Total. Och om man ville se allt fick man betala för Canal+MAX.

Canal Digital har aldrig tagit bort några kanaler från Total som jag vet. Men det kanske dom kan svara på själva.

/Fredrik

#496

Postad 18 August 2011 - 20:07

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Canal Digital har aldrig tagit bort några kanaler från Total som jag vet. Men det kanske dom kan svara på själva.

/Fredrik

Nej, det kan dom inte
De var här under hela tiden jag skrev, men stack igen :)

#497

Postad 18 August 2011 - 20:23

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0
Har sett dom i tråden till och från under kvällen.
/ Fredrik

#498

Postad 18 August 2011 - 20:29

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Har sett dom i tråden till och från under kvällen.
/ Fredrik

Jo, de är här ofta och kikar in.
Kan inte förstå varför de inte svarar på frågorna
De har tex inte besvarat Tv3 frågan ännu
De kunde väl i alla fall sagt att de kikar på det och berättat det som
vi fått läsa från andra som ringt dit.

Jag tror det är stora darren hos CD just nu
De vet inte vad de kommer att få behålla för sport i framtiden och utförsäljningen av kabel samt IPTV
leder säkert till uppsägningar.
Skall de bara behålla Satellitdelen är det mer lönsamt att ha ett kontor för Sverige, Norge och Danmark
och då skippa Stockholm och flytta den delen till Norge, där CD håller helt annan klass.

Har jag fel, så får ni väl berätta det Canal Digital :)

#499

Postad 18 August 2011 - 20:52

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0

Kan inte förstå varför de inte svarar på frågorna
De har tex inte besvarat Tv3 frågan ännu
De kunde väl i alla fall sagt att de kikar på det och berättat det som
vi fått läsa från andra som ringt dit.


Det är dåligt, håller med. Men det är ju faktiskt inte ofta man läser ett svar från CD, som inte är ett standard svar av typ "klipp och klistra in".

I TV3 frågan är det nog så att dom inte förstod vad du menade. Men något svar borde ju kommit tycker man.

/Fredrik

#500

Postad 18 August 2011 - 21:30

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

I TV3 frågan är det nog så att dom inte förstod vad du menade. Men något svar borde ju kommit tycker man.

/Fredrik

troligtvis är det så, trots att jag försökte göra det så pedagogiskt som möjligt med bilder och allt
Tom min gamla moster skulle förstå det :)



4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar


    Facebook (1)
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.