Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Handlat från technikdirekt.de

83 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 26 januari 2005 - 07:47

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
De godtog inte mitt virtuella bankkort och då får det vara. Använder aldrig mitt "riktiga nummer" när jag betalar via internet. Kör alltid med FSB:s E-Konto.

#52

Postad 26 januari 2005 - 07:59

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Jag faxade eftersom det är mkt säkrare. Körkort går bra.

#53

Postad 26 januari 2005 - 16:54

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
Jag scannade och mailade .jpg, vissa fotar av med digitalkamera och skickar. Min erfarenhet och alla andra också här på forumet och på pricerunner är att de är mycket seriösa och att ingen blivit lurad.

Alla gör ju naturligtvis som man själv vill, men jag tror att det är svårt att förhandla om denna saken med dem. Priser sänker dom dock gärna om man tjatar lite :-D

#54

Postad 27 januari 2005 - 18:14

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0
Jag tog ett kort på kortet och IDn, och skickade via e-mail. Jag får helt enkelt hoppas dom kan hantera det, och att ingen försöker tjuva mina mail.

Fick en bekräftelse idag också....stod visserligen något om leveranstid 2 veckor, fast allt var i lager....antar att dom bara överdriver åt det hållet...är ju inget stort paket direkt...bara en kamera.

Får väl se vad som händer framöver... B)

#55

Postad 27 januari 2005 - 19:48

SmashMouth
  • SmashMouth
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
bisterfinnen, du har inte förstått vad som har sagts tidigare....

Det är inte butiken som är riskmomentet när man maila kortnummer (dvs foto på kortet) utan alla de (tio/hundra/tusen ?) datorer som ett mail besöker innan det kommer fram. Jag hoppas Ni inte nämner vad Ni gjort om ni blir av med pengar på kortet, skulle tänka mig att samma regler gäller för VISA som för bankkort, att man skall handskas med korten på ett tryggt sätt annars gäller inte bedrägeriskyddet !!
Att maila kortnummer måste likställas ovarsamhet med kortet och man kan därmed riskera att få stå för "kalaset" själv... B)

Lyd mitt råd pojkar (?) gör vad som helst (läs FAXA/förskottsbetala) utom att maila kortnummer!

Att TD vill att man gör på detta viset kan bara tolkas som att dom vill flytta ansvar från dom själva till köparen, mailar man kortnummer så godtar man detta. Om ingen kund går med på detta måste dom finna en bättre lösning (vilken som helst måste vara bättre).

#56

Postad 27 januari 2005 - 22:09

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
Ok, smashmouth, sorryporry du har rätt, jag hade inte fattat det.

Kan dock konstatera att jag, trots att jag letat ganska mycket, inte hittat någon som blivit blåst på några pengar trots detta osäkra förfaringssätt. Antagligen har vi puckskallar bara haft en massa tur.

Läste att även faxar har scanminnen som kan pirathämtas...

Fasen, det börjar likna en james bond film det här :huh:

#57

Postad 28 januari 2005 - 02:50

Unregistered5443661d
  • Unregistered5443661d
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Jag beställde en Loewe 37" LCD-skärm + en del annat i tisdags, kortet
belastades på onsdag, men jag har inte (idag torsdag) fått något mail än
ang faxa/maila leg eller kort...

/L

#58

Postad 28 januari 2005 - 09:30

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0

Lyd mitt råd pojkar (?) gör vad som helst (läs FAXA/förskottsbetala) utom att maila kortnummer!

Att TD vill att man gör på detta viset kan bara tolkas som att dom vill flytta ansvar från dom själva till köparen, mailar man kortnummer så godtar man detta. Om ingen kund går med på detta måste dom finna en bättre lösning (vilken som helst måste vara bättre).

<{POST_SNAPBACK}>


Stopp ett tag.

Det finns en bättre lösning: Använd betalkort, dvs ett kort där det kommer en räkning varje månad. Om det dras fel belopp eller inte kommer några saker kan man invännda mot räkningen oc vägra betala för det man inte fått/beställt. Då kommer kortutgivaren att kontakta butiken, och hjälpa till at lösa problemet.

Jag har gjort så själv flera gånger, har tex fått dubbla debiteringar från butiker i Stockholm, och notor på 10 gånger verklligt belopp, helt tokiga notor från USA osv. American express respektive mastercard löste det snabbt för mig :huh:

#59

Postad 08 februari 2005 - 21:55

Unregistered930c69cc
  • Unregistered930c69cc
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Nu är jag ingen expert på ämnet men jag har aldrig varit rädd för/haft problem med att scanna in och maila id-och kontokorts information. Så länge som det är ett etablerat välkänt företag tror chanserna att det skulle gå fel är väldigt väldigt små men har man haft oturen att råka ut för något så lär man givetvis ha en anna inställning. Har använt denna metod till ett antal betting & pokersiter och allt har gått smidigt fram.


///Rickard

#60

Postad 10 februari 2005 - 00:46

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0
Men tusan va sega dom är med leverensen för mig då.....de angav visserligen upp till två veckor när det bekräftades....men nu har det gått två veckor. :wub:

Hade trott det skulle gå snabbare då ju paketet knappast är speciellt stort eller tungt....

Ni andra som beställt, har ni fått uppgifter som ni kunnat spåra med, eller iaf uppgifter om vilket speditionsföretag som används? Som jag fattat det är det ju man själv som anlitar dom för frakten....då tycker man ju att man även borde få någon info om det...?

#61

Postad 10 februari 2005 - 17:19

sayonara
  • sayonara
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Fick min Sanyo PLV-Z3 projektor i tisdags (8.2.05) levererad till södra Finland, beställningen bekräftades föregående torsdag (efter lite strul med kreditkortskopior och ID...var tvungen att scanna till slut....). Snabbt ! Leveransen gick med DHL och gick ej av ngn orsak att tracka (enligt TD), har läst i andra trådar någonstans att de använder olika speditionsföretag och vissa försändelser går att tracka på internet.

Allt gick smidigt och lätt (har inte sett räkningen än...), har inget annat att klaga på än att responstiden på email var lite lång emellanåt. Beställde även en DVD-spelare som ej fanns i lager (vilket de förstås kunnat lägga upp på sin website), men de lovade att skicka den utan postkostnader då den kommer.

Rekommenderas !

#62

Postad 11 februari 2005 - 16:33

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0
Fick svar från dom nu....anledningen till att det dröjt så jäkla länge är som jag förstod den halvdana engelskan att dom själva väntar på något, och inte kunnat leverera ordern ännu....man tycker ju att dom antingen borde skriva det på hemsidan eller iaf underrätta folk via e-mail om dom inte kan få iväg en order på två veckor...!

Lite smått irriterad på dom får jag ju medge att jag är.

#63

Postad 13 februari 2005 - 20:07

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Jag är i samma situation!!! Väntar på att TD ska få in 702:or från Onkyo. Jag ringer dem flera ggr i veckan och kollar status, själva har de inte hört av sig en enda gång. Jag beställde i mitten av januari och blev utlovad leverans tidigt i februari från början. Som det ser ut just nu kan jag få vänta en bra bit in i mars (fast det är min egen gissning, TD vågar inte ens gissa). ;)

#64

Postad 14 februari 2005 - 17:12

Unregistered930c69cc
  • Unregistered930c69cc
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Mmm jag hade också tankar om att beställa en onkyo 702:a med 502 dvd:n men orkar inte vänta längre på att beställa. Fick svar idag på det mail jag skicka i slutet av förra veckan och frågade om lagerstatusen:

Hello,

the delivery time for article # 725016 is unfortunately still unknown.
Article # 702434 is supposed to be available at the end of this month.

Best regards

Your TECHNIKdirekt-Team


#725016 = Onkyo 702 (svart)
#702434 = Onkyo 502 (svart)

Gissningsvis gäller det samma för silvermodellerna.

//Rickard

#65

Postad 15 februari 2005 - 09:52

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Jag tröttnade på att vänta på min Onkyo 702 från TD och avbokade den igår. Man orkar inte vänta på något som man inte har en aning om när det ska komma...

Har nu beställt en Marantz SR7500 från CSM med leverans inom en vecka (de hade sex st. på lager). Det blev 800:- dyrare än Onkyon men så är det är en mer avancerad produkt också.

#66

Postad 17 februari 2005 - 08:09

besj
  • besj
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Beställde en Panasonic kombinerad DVD/VHS i början av januari. Priset var bra, leverans tog en vecka. Av någon anledning så tar det två-tre dagar innan de skickar iväg varorna. Sedan gick det bra. Det var fullt möjligt att följa paketet genom kolli-id hos www.dpd.de och senare posten.se.
Leveransen kom väl förpackad, manualer på alla möjliga tänkbara språk inkl svenska. Utmärkt!!

#67

Postad 04 april 2005 - 09:30

Imprez
  • Imprez
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Dom verkar ha slutat med att kräva kopia på leg och kort nu. Jag slapp det i alla fall på min beställning av bilstereo och högtalare.

#68

Postad 04 april 2005 - 11:02

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0

Dom verkar ha slutat med att kräva kopia på leg och kort nu. Jag slapp det i alla fall på min beställning av bilstereo och högtalare.

<{POST_SNAPBACK}>

Som gick på hur mycket då totalt?

#69

Postad 29 maj 2005 - 15:27

theworldisgreat
  • theworldisgreat
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Köpte en laserskrivare utav TD för 3 månader sen. Funkade utan problem att betala med mitt visa. Inga kopior här inte.... Men manualen var inte på något språk jag förstår. Inte engelska eller svenska... fick dra ner manualen från nätet istället...

#70

Postad 27 december 2005 - 23:58

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Nån som handlat från Technikdirekt och isånafall, hur räknar jag ut frakten på ex. en dvdrecorder?


Trådar sammanslagna. //AgentFlynt

Redigerat av AgentFlynt, 28 december 2005 - 01:05.


#71

Postad 28 december 2005 - 01:12

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Frakten är €22 för smått och $70 för stort (kyl,frys, etc)
Underbar affär, 1v frakt, snabbt och gott!

#72

Postad 28 december 2005 - 09:40

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Ok! Är sugen på en Thomson DTH 8550 för 399Euro, det står att "VAT & Pick Up charge is included".
Vad menas med pick-up charge?

(Jag antar att jag får betala 399 + 22 euro)

Men hur levereras paketet - måste man vara hemma och ta emot? ifall man inte kan det då??




Frakten är €22 för smått och $70 för stort (kyl,frys, etc)
Underbar affär, 1v frakt, snabbt och gott!

<{POST_SNAPBACK}>



#73

Postad 28 december 2005 - 14:21

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 304 inlägg
  • 0
Är det ngn som vet nåt om skattefejden de har?
Enligt de lagar som finns skall ju svenkar som handlar där betala svensk moms vilket de har brutit emot.
Vad jag vet har de svenska skattemyndigheterna polisanmält dem...
(Observera att butkien i Tyskland skall exportera till sverige för mer än 300000:- för att det här skall gälla och det gör technikdirekt).

Har för mig att pricerunner tog bort dem från de svenska sidorna i samband med anmälningen.

#74

Postad 31 december 2005 - 16:24

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0

Ok! Är sugen på en Thomson DTH 8550 för 399Euro, det står att "VAT & Pick Up charge is included".
Vad menas med pick-up charge?

(Jag antar att jag får betala 399 + 22 euro)

Men hur levereras paketet - måste man vara hemma och ta emot? ifall man inte kan det då??




Frakten är €22 för smått och $70 för stort (kyl,frys, etc)
Underbar affär, 1v frakt, snabbt och gott!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>


Japps, allt som allt kostar frakten €22, paketen skickas med dpd spårningsbart till ditt närmaste uttagsställe, jag fick mina till ICA. Tog en vecka exakt

har inte haft några problem med skattegrejen

#75

Postad 10 januari 2006 - 17:34

Unregisteredeb2242da
  • Unregisteredeb2242da
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Jag kände mig också lite osäker på att skicka över kopia på id+kreditkort. Gjorde en banköverföring istället, gick väldigt smidigt.

#76

Postad 15 januari 2006 - 18:37

Unregisteredf2a4792e
  • Unregisteredf2a4792e
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Har handlat av dem flera gånger och de har den bästa service jag har stött på på nätet i huvudtaget. Min mp3-spelare gick sönder efter 14 månader. De skickade ett bud som hämtade den hemma hos mig, kollade igenom den, skickade en ny spelare till mig. Kanon service!!! Kommer att fortsätta köpa all hemelktronik hos dem. Har nu beställt en Thomson HD/dvd-brännare.

Har alltid betalat med kreditkort direkt.

#77

Postad 17 februari 2006 - 16:31

MarQz
  • MarQz
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Jag beställde en Sanyo Z3 22 Januari. Fick den en dryg vecka senare. Allt va frid och fröjd. Idag fick jag en projektor till, läste aldrig någon "tag två, betala för en" men men..
har mailat dem nu, så vi kan lösa detta.

Tycker annars det har funkat skitbra!

#78

Postad 27 februari 2006 - 11:28

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
MarQz, gratis är gott :)

Ingen som har köpt vitvaror från technikdirekt? Vi ska bygga hus och har valt bort alla vitvaro då vi kan köpa billigare via tjejens jobb. Om jag nu istället skulle köpa från Technikadirekt.de istället, hur fungerar det med garantierna då, någon som har koll på om vitvaror (verkligen rätt forum att fråga på :) ) har Europagaranti som många hifi-produkter har (tex. Yamaha).

#79

Postad 28 februari 2006 - 03:53

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Har handlat av dem flera gånger och de har den bästa service jag har stött på på nätet i huvudtaget. Min mp3-spelare gick sönder efter 14 månader. De skickade ett bud som hämtade den hemma hos mig, kollade igenom den, skickade en ny spelare till mig. Kanon service!!! Kommer att fortsätta köpa all hemelktronik hos dem. Har nu beställt en Thomson HD/dvd-brännare.

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant... Men är det någon annan som också kan bekräfta att de gör så här? Låter nästan för bra för att vara sant...

#80

Postad 21 april 2006 - 12:29

coolgirl
  • coolgirl
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Efter alla positiva rapporter härifrån så försökte jag också köpa från dem. Min dröm-TV KDF-E50A11. Betalar med VISA. Får direkt ett mail om att de kan skicka TVn om tidigast 2 veckor. ??? Men det stod ju omedelbar leverans?, nåja den tog väl precis slut antar jag. Sätter mig och väntar.

Dagen efter ser jag att de höjt priset från 1438 till 1555 euron, men vilken tur att jag hann köpa innan!

Efter 5 dar kommer ett mail om att jag måste skicka in kopia på ID-kort, annars kan de inte processa min beställning. Okej, så då gör jag det. Efter ytterligare 4 dar kommer ett mail om att VISA inte funkar eftersom gränsen är för låg. Just det attans, jag ringer banken och fixar det (jag hade precis tagit sommaren flygbiljetter på kort). Och mailar Technikdirekt om att de dagen efter äntligen kan dra pengarna.

Dagen efter (dag 10): jag får ett mail som säger att eftersom jag inte svarat på deras mail så tar de bort min order. Tack och adjö.

Jag skriver genast ett superargt mail till dem och säger att de visst måste processa min order, men nix säger de, vill du ha en TV får du lägga in en ny order.

De är ju %¤&/(&¤/ inte riktigt kloka!


Aldrig mer Technikdirekt säger jag. Värdelös och otrevlig service!

hälsningar
Anna

#81

Postad 27 augusti 2006 - 05:27

younso
  • younso
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa Canton Ergo 602 högtalare för EUR 319. I beskrivingen kan jag inte förstår om det är 1 högtalare man får eller ett par för det priset (det står Stück inom parantes). I den tekniska data står det "Anzahl Boxen 1, Anzahl Wege 2". Vad betyder Wege? Någon annan som har köpt högtalare därifrån? Dessutom verkar frakten hamna på EUR 34.76.

Redigerat av younso, 27 augusti 2006 - 05:31.


#82

Postad 27 augusti 2006 - 05:50

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0
Det är styckpris. Det står Stück.
Det är oftast styckpris på högtalare i Tyskland.

#83

Postad 27 augusti 2006 - 13:38

younso
  • younso
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Men om man lägger en högtalare i varukorgen så säger inte systemet till mig att lägga in en till trots att det står att dom säljs enbart parvis.

Simon

Redigerat av younso, 27 augusti 2006 - 13:39.


#84

Postad 27 augusti 2006 - 14:04

MagnumOne
  • MagnumOne
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
TechnikDirekt.de är den absolut sämsta erfarenhet jag har haft gälllandes Internethandel. VARNING!
:P

Jag beställde en mikro-stereo från TechnikDirekt.de för två år sedan för att ge brorsan i 30-årspresent. En Yamaha Piano Craft. CD-släden var trasig när vi packade upp den och då startade ****t med deras nästintill obefintliga service. Efter en extremt utdragen dialog via telefon och mail så blev jag till slut tvungen att ta kontakt med Yamaha Svenska för att få produkten utbytt. TechnikDirekt sket nämligen fullständigt i att min produkt var trasig, även om de självklart inte skrev så i klarttext. Katastrofalt dåligt!

Köper ni produkter därifrån hädanefter så får ni skylla er själva.

Köper man billigt köper man dyrt!



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.