Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Handlat från technikdirekt.de

83 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 maj 2004 - 18:56

Erick
  • Erick
  • Beroende

• 1 233 inlägg
  • 0
Denna trådens nytta är för dom som funderar på att handla från denna butiken, och som ställer sej frågan: "Någon som handlat där? Fungerade det bra?"

Jag har beställt därifrån, och det fungerade utmärkt!

Betalningssätt: VISA-kort
Leveranstid: 2½ vecka ungefär.

Jag beställde en JVC bilradio för ca 3000 kr.

Frakten kostade med dagens eurokurs 187 kr. Men dom säger ca 20€.

Dom drar pengar från ditt visakort 2 gånger. En gång för varorna, och en gång för frakten.

Du måste scanna/ta foto med digitalkamera på ditt visakort tillsammans med din legitimation och emaila ner till dem. Och inte sudda bort några siffror som jag hade läst att några hade gjort här på forumet. Då funkar det som det ska!

Dom hade packat min bilradio väldigt bra, stor kartong, med en dm bubbelplast åt alla håll! (jättepaket, till liten radio :blink:)

Slutsats: Nöjd med priser och leverans. Och haka inte upp er på visa/leg-fotot. :)

Postad 16 maj 2004 - 20:37

Unregistered90ed590b
  • Unregistered90ed590b
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
att skicka foto på leg och visakort i mail till en affär är ungefär lika säkert som att ställa ut sina besparingar i en låda i trappuppgången.

Om inte affären kan fixa ett säkert betalningssätt så skulle inte jag handla av dem.

Postad 16 maj 2004 - 23:35

Erick
  • Erick
  • Beroende

• 1 233 inlägg
  • 0
Det är inte farligare än att betala med kort på krogen eller på resturang. Tänk på det nästa gång ni köper öl :)

Postad 16 maj 2004 - 23:36

Unregistered685983cc
  • Unregistered685983cc
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
på krogen behåller dom ju knappast kopior på ditt ID kort och visa...

Postad 17 maj 2004 - 10:25

Unregisteredabb40bc2
  • Unregisteredabb40bc2
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0
Hur vet du det? När dom går iväg med kortet kan dom mycket väl också ta en kopia på det, eller hur?
Jag har också handlat på Technikdirekt.de och är nöjd med hur dom skötte köpet. Anledningen till att man får skicka in en kopia på id, enligt dom, är att dom vill verifiera att man verkligen äger kortet och inte använder ett stulet.

Postad 17 maj 2004 - 11:48

Unregistered8f1e780a
  • Unregistered8f1e780a
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Det är bara ren idioti från deras sida. Skulle själv aldrig gå med på att skicka de uppgifterna. Själva VISA-kortet okej, men legitimation!? Hallådär!

Vad de isället borde begränsa sig till är att enbart leverera till ägaren av kortets adress. Så fungerar det i de allra flesta UK-shoppar.

Kan de inte acceptera vanligt VISA utan legitimation så får man köpa saker på annat håll. Då är tillochmed förskottsbetalning att föredra!

Postad 17 maj 2004 - 11:51

Unregistered8f1e780a
  • Unregistered8f1e780a
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Ett leg går ju alltid att förfalska på bild, så jag förstår inte heller var det skulle bli mer tryggt för någon? Har du snott en plånbok så har man ju dessutom ofta både VISA + ID.

Tankefel misstänker jag. Dock med goda avsikter.

Postad 17 maj 2004 - 11:56

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

• 1 119 inlägg
  • 0
Jag tycker på sätt och vis att den tyska butiken i fråga är på kundens sida - de vill ju inte att någon skall råka illa ut (kortbedrägerier är alldeles för vanliga idag).

Man kan iofs tro illa om dem och att de skall missbruka sina kunders kort och ID...men det är kanske lite cyniskt?

Här i UK brukar man som standard bara skicka till kortinnehavarens adress och beställer man med sitt kort via telefon brukar de i regel fråga om de tre sista kontrollsiffrorna på kortets baksida, något som skimmers inte alltid har tillgång till.

Har man VISA ingår garanti mot bedrägeri så man slipper betala andras shoppingorgier med det stulna / skimmade kortet. Av de bekanta som råkat ut för det har alla (3) fått tillbaks hela beloppet omgående - "no questions asked".

Mvh,
Marcus

Postad 17 maj 2004 - 19:00

Unregistered42515d7b
  • Unregistered42515d7b
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Köpte en skrivare därifrån i vintras, gick bra utan att behöva skicka några
bilder på Visa och ID.

Postad 18 maj 2004 - 21:22

Unregistered90ed590b
  • Unregistered90ed590b
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Det är inte farligare än att betala med kort på krogen eller på resturang. Tänk på det nästa gång ni köper öl :rolleyes:

visst du har en poäng och i vissa delar av världen skulle jag aldrig släppa kortet ut sikte. I Sverige är det nog dock lugnt.

Men det är hur som helst helt vansinnigt att maila bilder på detta sätt. Det finns säkra system. Använd dessa och bojkotta såna här vansinnigheter.

Postad 18 maj 2004 - 21:39

Unregistereddcdbc111
  • Unregistereddcdbc111
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Dessutom finns det en överföringsrulle på vissa faxar där man kan läsa vartenda fax som maskinen har tagit emot. Hur många vet om det och tänker på det när faxen har tjänat ut och ska slängas? Den ska köras i dokumentförstörare om man har tagit emot känslig information.

Postad 18 maj 2004 - 21:44

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1 082 inlägg
  • 0

visst du har en poäng och i vissa delar av världen skulle jag aldrig släppa kortet ut sikte. I Sverige är det nog dock lugnt.

Säger bara en sak.. Naivt

Dessutom ligger det i butikens eget intresse att det går rätt till, annars skulle dom ju inte bli långvariga.

Postad 18 maj 2004 - 22:04

Unregistered90ed590b
  • Unregistered90ed590b
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Säger bara en sak.. Naivt

Dessutom ligger det i butikens eget intresse att det går rätt till, annars skulle dom ju inte bli långvariga.

vad är det du tycker är naivt?

Att inte släppa kortet ur sikte, eller att "i sverige är det nog lugnt?"

Det sistnämnda kan jag hålla med om men det är för jobbigt att kräva att hela tiden se sitt kort på krogen

Postad 18 maj 2004 - 22:06

Unregistered90ed590b
  • Unregistered90ed590b
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

detta uttalande är verkligen naivt. Självklart är det inte butiksägaren som blåser dig utan nån anställd eller troligare nån som sniffar nättrafiken

Postad 19 maj 2004 - 05:02

Unregistereda94980a5
  • Unregistereda94980a5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
så hur skickar man sina scanningar? med e-mail? Okrypterat? vem som helst kan ju sniffa upp den och det är skit lätt med rätt programvara som man kan få tag på överallt på internet.

Postad 20 maj 2004 - 19:11

Erick
  • Erick
  • Beroende

• 1 233 inlägg
  • 0

Det är inte farligare än att betala med kort på krogen eller på resturang. Tänk på det nästa gång ni köper öl :rolleyes:

Men det är hur som helst helt vansinnigt att maila bilder på detta sätt. Det finns säkra system. Använd dessa och bojkotta såna här vansinnigheter.

I Sverige är det inte lugnt alls! Har en arbetskamrat, och en polare, som båda blivit av med enorma summor pengar på en kväll på krogen. Tex jobbarkompisen var ute och drack 1 öl en kväll i veckan, det drogs över 6000 kr från hans konto...
Polaren var ute också och drack en 2 öl eller något (inte full altså), och från hans kort försvann nära 3000 kr...

Postad 30 juni 2004 - 12:25

Unregistered4b66931a
  • Unregistered4b66931a
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
om man inte har något betalkort (har bara maistro) hur ska man göra då om man vill beställa från Technik Direkt ?

Postad 30 juni 2004 - 19:35

Unregisteredf40f5859
  • Unregisteredf40f5859
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

I Sverige är det inte lugnt alls! Har en arbetskamrat, och en polare, som båda blivit av med enorma summor pengar på en kväll på krogen. Tex jobbarkompisen var ute och drack 1 öl  en kväll i veckan, det drogs över 6000 kr från hans konto...
Polaren var ute också och drack en 2 öl eller något (inte full altså), och från hans kort försvann nära 3000 kr...

Känner igen det där. Krogrundorna blir alltid dyrare än vad man räknade med i nyktert tillstånd. ;)

// Anders

Postad 02 juli 2004 - 13:33

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Beställde en digitalkamera från TD igår och de har inte knystat om att jag skall skicka någon bild på leg eller Visa-kort.

För övrigt kan den som tillbringat ett par timmar med Photoshop tidigare byta ut såväl ansikte, som signatur eller födelsedatum på en bild av ett leg...

Jag har inte hittat någon uppgift om leveranstid på TD:s hemsida. Är det någon som har en uppgift om snabbare leverans än Erick i början av tråden?

Postad 02 juli 2004 - 19:31

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
Leveranstid:
Eftersom de inte anger om varan finns i lager kan det variera.
Jag tog bort det de inte hade på lager efter mailkontakt och då knackade budet på dörren TVÅ dagar efter beställning!

Kopia av kort etc:
Jag behövde inte skicka in någonting, det är möjligt att de har en beloppsgräns för detta förfarande...

Postad 10 juli 2004 - 06:58

agb007
  • agb007
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Hej!

Kan bara säga att jag är jäkligt nöjd hur det fungerade vid mitt köp.

Beställde högtalare 1/7 kl 22:00 Fick avi från posten torsdag den 8/7.
Hämtade på paketservice seriöst förpackat.

Betalade med Eurocard ingen begäran om foto och dylikt som andra
drabbats av.
Kan bero på priset ? (Strax under 400€ i mitt fall)

mvh
agron

Postad 23 juli 2004 - 22:34

Unregistered93a9e9af
  • Unregistered93a9e9af
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Nån som kan svara på en dum fråga; är det någon som helst skillnad på grejerna köpta från technikdirect i tyskland jämfört med dom här i sverige? T.ex. strömkontakter och sånt? E inte så insatt på hur de funkar i tyskland..

Postad 23 juli 2004 - 22:47

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5 022 inlägg
  • 0

Nån som kan svara på en dum fråga; är det någon som helst skillnad på grejerna köpta från technikdirect i tyskland jämfört med dom här i sverige? T.ex. strömkontakter och sånt? E inte så insatt på hur de funkar i tyskland..

Hejsan <_<

Nu kan jag inte garantera vad du får från technikdirekt.de men när det gäller strömförsörjningen så är det densamma som här, både vad det gäller spänningar och kontakter.

Klicka här så får du en fullständig förteckning.

Postad 24 juli 2004 - 08:06

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Jag har nu beställt en del från Technicdirekt, men de har inte bett om någon faxning av ID eller kreditkort. Det som är lite störande är dock att det inte är de som anlitar fraktbolaget för transporten - det är du (eller jag). Blir det några problem med transporten så ligger det på oss att reda ut det med fraktfirman - Technicdirekt kan hjälpa till om de vill, men som de har ordnat det så slipper de bry sig...

Postad 11 oktober 2004 - 07:37

Unregisteredb0624c55
  • Unregisteredb0624c55
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Är det någon som har handlat med Föreningssparbankens EKORT?

Efter att mitt köp gått igenom så läste jag lite bättre på deras hemsida angående Visakort. Det verkade som om de inte accepterar virtuella kreditkort, alltså EKORT! Och hade jag tänkt lite längre så kunde jag räknat ut det själv:

EKORT:et genererar ett virtuellt kortnummer, jag sätter köpgränser i kronor, det gäller bara en månad och framför allt ETT KÖP! Det betyder ju att fraktkostnaden, som tas ut av ett separat företag, inte kan göras med samma virtuella kortnummer.

Kasst! Jag får se vad säger om det. Jag beställde varan igår så de hör väl av sig under veckan antar jag.

Postad 13 oktober 2004 - 22:47

Unregistered67623aec
  • Unregistered67623aec
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Köpte DVD i somras. Fick hem den på 3-4 dagar. Tror man inte behöver skicka in ID om man handlar för under 500 euro.

Tycker det är riktigt dumt att man bara kan betala med kreditkort eller kontokort. De borde ju införa bättre och säkrare betalsystem. Tror att de tappar en hel del kunder på systemet de har nu...

Postad 07 december 2004 - 09:23

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Jag gjorde en betällning i söndags. Fick en orderbekräftelse. Men de har ännu inte dragit några pengar från VISA-kortet. Drar de inte kortet förrän varorna levereras eller har det blivit något fel?

Postad 07 december 2004 - 10:56

Unregistered035505d1
  • Unregistered035505d1
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Köpte DVD i somras. Fick hem den på 3-4 dagar. Tror man inte behöver skicka in ID om man handlar för under 500 euro.

Tycker det är riktigt dumt att man bara kan betala med kreditkort eller kontokort. De borde ju införa bättre och säkrare betalsystem. Tror att de tappar en hel del kunder på systemet de har nu...

Finns inget som är säkrare än kreditkort , Du som kund är försäkrad mot bedrägeri och dylikt.

Det är bara i sverige vi är rädda för att använda korten , I andra länder finns inte alls denna rädsla.

Postad 07 december 2004 - 17:45

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0

Jag gjorde en betällning i söndags. Fick en orderbekräftelse. Men de har ännu inte dragit några pengar från VISA-kortet. Drar de inte kortet förrän varorna levereras eller har det blivit något fel?

De drar inget förrän de skickar varorna :(

Postad 20 december 2004 - 08:29

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0
På vilket språk får man manualen/bruksanvisningen från technikdirekt?

Postad 20 december 2004 - 09:04

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Olika för olika produkter. Vilken produkt menar du?

Postad 20 december 2004 - 10:38

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0
bisterfinnen: Ok, funderar på att beställa en Sony digitalkamera därifrån.
Vilket språk får man då?

Postad 20 december 2004 - 15:31

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Jag beställde en dcr-hc40 videokamera därifrån, och då följde inte svensk handbok med. Hittade den dock på nätet i pdf-format utan större problem.

MVH

Stefan

Postad 21 december 2004 - 21:54

newbee_forever
  • newbee_forever
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Det här att man så att säga står för frakten själv, beror nog på att om man ombesörjer frakten själv från ett EU land, så blir det säljlandets moms oberoende av hur mycket de säljer till Sverige för.

Postad 14 januari 2005 - 12:45

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en Onkyo TX-DS702ES reciever från TD. Det ska bli spännande att se hur lång tid det tar.

Postad 14 januari 2005 - 19:12

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
Beställde en massa grejer i Onsdags, de skickades igår och finns i malmö idag :)

Postad 14 januari 2005 - 20:45

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Grattis! Jag ringd och frågade när stärkaren kommer, och tyvärr har de inga i lager de närmaste två veckorna... :)

Postad 16 januari 2005 - 17:42

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Grattis! Jag ringd och frågade när stärkaren kommer, och tyvärr har de inga i lager de närmaste två veckorna... :rolleyes:

Vilken förstärkare gäller det?

Postad 16 januari 2005 - 22:43

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt en Onkyo TX-DS702ES reciever från TD. Det ska bli spännande att se hur lång tid det tar.

Som jag skrev ovanför... :)

Postad 18 januari 2005 - 22:11

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Hur funkar det med tull, moms och sånt när man handlar från tyskland? :D

Funderar på att köpa en kamera och lite tillbehör, och det skulle landa på ca 8.300 kr inkl frakten....finns det något jag riskerar att åka på i tillägg, eller är jag säker att det priset är spikat?

Postad 18 januari 2005 - 22:19

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5 022 inlägg
  • 0
Hej :D

Hur funkar det med tull, moms och sånt när man handlar från tyskland? :D

Följande två trådar besvarar nog alla frågor:

Import - FAQ
Tysklands-special, Guide till Tysklandsimport

Postad 18 januari 2005 - 22:22

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0

Beställde en massa grejer i Onsdags, de skickades igår och finns i malmö idag  :D

Kompletterar med att de ringde på dörren på Måndagen är jag som tur var var hemma för att käka.

Beställning Onsdag leverans Måndag, rätt hyfsat!

Postad 18 januari 2005 - 22:55

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

Följande två trådar besvarar nog alla frågor:

Import - FAQ
Tysklands-special, Guide till Tysklandsimport

Sorry...borde vetat bättre....har ju sett dom där förr, och totalt glömt bort dom. -_-
Tackar hur som helst. :D

Postad 21 januari 2005 - 16:45

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Jag Har beställt en Yamaha RX-V1500 från Technikd.
Mailade den 17:e fick svar den 19:e. Eftersom jag var så ivrig så ringde jag till dom den 18:e och fick svaret att den skulle komma in om ca 2veckor (i början av Feb.). Beställde en ändå för att de hade så bra pris (5600kr med frakt!)o jag har inte så bråttom.
Idag den 21:a Jan fick jag mail att paketet har skickats!!!!!! :)
Ibland har de snabba leveranser!

Postad 25 januari 2005 - 06:10

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Beställde precis nu en kamera, och en del tillbehör för ungefär 8.600 kr inkl frakt. Betalade med Eurocard, och behövde inte visa upp något speciellt. Bara de vanliga fälten, kortnummer, exp date och ägare.

Ska bli spännade att se när man får grejerna också. :blink:

Postad 25 januari 2005 - 08:30

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Du får snart ett mail med instruktioner om hur du mailar/faxar ditt ID-kort/kontokort, Nerevarine.

Postad 25 januari 2005 - 09:20

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Säker på det?

Isf får det nästan gå att lösa så jag kan överföra via banken eller nått istället.....

Postad 25 januari 2005 - 10:25

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Jag beställde en digitalkamera, 2 st MP3-spelare samt lite tillbehör. Jag behövde inte skicka in några idhandlingar eller något annat. Det tog inte många dagar innan paket kom till min dörr. :blink:
Budbäraren ger jag inte så mycket för. Han släppte ner paketet hårt i klinkerserna. Bra sätt att hantera teknikvaror? :P

Postad 25 januari 2005 - 10:27

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

Jag beställde en digitalkamera, 2 st MP3-spelare samt lite tillbehör. Jag behövde inte skicka in några idhandlingar eller något annat. Det tog inte många dagar innan paket kom till min dörr.  :blink:
Budbäraren ger jag inte så mycket för. Han släppte ner paketet hårt i klinkerserna. Bra sätt att hantera teknikvaror?  :P

Vad gick det på allt som allt? Tänkte om det där med ID inträffar över en viss summa...

Postad 26 januari 2005 - 06:28

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Typiskt...nu har jag fått ett mail där dom vill ha ID och kortet scannat och överskickat ändå....

Hm....får se hur jag gör. Antar att jag egentligen vågar lita på dom...men att maila saker är ju aldrig säkraste sättet... Någon som vet om fax är bättre normalt sett?

Vad är det för ID man ska använda sig av då isf? Pass? Körkort? :D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.