Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"DatorGallerian"

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 juli 2005 - 23:02

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej forummedlemar.

Som topicens namn "säger", vad vill ni att vi på DatorGallerian ska förbättra?
Allt ifrån leveranser, telefontider, öppettider, priser, frakten osv osv allt kan
och vi vill gärna att ni diskuterar.
På olika forum har vi mestadels haft positiva reaktioner från folk, men även
negativt ( naturligtvis har vi haft den erfarenheten också ) och verkligen tagit
åt oss och försökt förbättra det som vi kan förbättra.

Som belöning så får ni 3% rabatt på det redan rabatterade priser och den
fria frakten ( för beställningar över 1250kr ). Ni skriver "prisjakt" utan " i
rabattrutan, när ni slutför köpet.


Tack på förhand

// MVH DatorGallerian

Redigerat av DatorGallerian, 25 juli 2005 - 23:02.


#2

Postad 28 juli 2005 - 13:24

Unregisteredf8739e91
  • Unregisteredf8739e91
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
ni kan ju börja med att ge mer rabatt tycker 3% är lite, ta ert annsvar för det stora prisfel ni hade på er hemsida,undrar va arn har att säga!!!

Redigerat av Unregisteredf8739e91, 28 juli 2005 - 13:28.


#3

Postad 28 juli 2005 - 13:45

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0
Att lägga upp en länk till er butik i inlägget där ni ber om hjälp kanske vore en bra idé.

Länken

Sen undrar jag om ni vill att vi ska skriva våra funderingar här i tråden eller som PM?

Redigerat av Unregistered94f939c2, 28 juli 2005 - 13:46.


#4

Postad 28 juli 2005 - 16:31

antli
  • antli
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag har märkt att sökfunktionen fungerar lite si o så. Annars är er butik bara bra! ;)

#5

Postad 28 juli 2005 - 18:22

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Ni kan gärna skriva era åsikter här.

Angående rabatten, tycker jag att det är ganska bra med 3% på datorprylar
som ändå är bland billigast i landet, sen så får man tänka på att vi bjuder på
frakten också. ;) :)

Angående prisfelet, tyvär är inte tekniken fulländad och det sker fel, sen så vet
jag att arn håller med butiken i 10 av 10 fall när något sådant här sker, då vi
inte är den enda butiken som "råkat" ut för detta här, tyvär. :lol:

#6

Postad 28 juli 2005 - 19:35

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0
Jag tar tillfället i akt eftersom jag den senaste tiden tänkt mycket på hur en web shop kan utformas och vad sm får en person att stanna. Hoppas att ni inte ser det som att jag sågar sidan, jag vet hur många olika saker som man måste vara bra på när man startar företag. Jag tycker att det är bra att ni tagit en generell layout som folk känner igen från stora erkända web shoppar. Loggan ligger också på rätt ställe.

Det första som slår mig är färgerna. Rött är en väldigt intensiv färg som blir jobbig att ha i blickfånget om man ska sitta länge och läsa. Den associeras med rea och ska enligt någon undersökninga jag inte själv sett (rykte med andra ord) få människor att reagera mer emotionellt. Vill ni att era besökare ska uppfatta er som att ni säljer billiga produkter kan det vara bra att använda mycket rött men kanske inte så mycket. Be en designer om råd eller betala för en grafisk profil. Det skulle göra en enorm skillnad.

Avsaknaden av bilder är jobbig för mig. Jag orienterar mig mycket efter bilder och symmetri. Var en bild ligger i förhållande till andra spelar stor roll för mig när jag orienterar mig på en hemsida. En lång lista blir bara jobbig att läsa. Vet jag inte exakt vad jag letar efter ger jag upp ganska snabbt när allt är snarlikt.

Att behöva scrolla för att komma till nyheterna är inte bra, det är inte självklart att man upptäcker dom.

Balansen mellan höger och vänster är tippad till högers fördel. Det gör att läsbarheten försämras (vi läser ju från vänster till höger) och att mer fokus än jag tror är bra läggs på höger sida. Till vänster finns ju produktträdet som ju är en av de viktigaste sakerna på sidan. Jag skulle gärna se en avgränsare mellan produktträdet och huvudfönstret. Det skulle hjälpa upp obalansen en smula.

Produktträdet kunde vara i något lite roligare typsnitt, kanske med en mild bakgrund.

Att man hamnar på första sidan närman klickar på "Enhetsfrakt", "Bästa servicen", "Snabba leveranser" gör att jag ställer mig undrande. Så starka påståenden måste backas upp.

Citat från köpvilkoren om returer:

Returer och övriga supportfrågor tas med supporten genom telefonen eller genom mail. Kunden erhåller då ett returnummer, som man tydligt ska ange på utsidan av paketet eller på fraktsedeln. På de paket där returnummret inte syns tydligt skickas tillbaka med pålagd returfrakt som kunden får lösa ut mot postförskott. 14 dagars giltlighetstid har ett returnummer, från den dagen du har mottagit det från våran returavdelning. En kopia på kvitto och namn, adress och beskrivning av felet, skulle dessa handlingar saknas så läggs paketet åt sidan utan återgärd.

Räcker inte första meningen?

Jag läste inte längre än ångerätten men jag har ju hittat ett par saker att anmärka på ändå. Jag hoppas att ni får nytta av mina tips. Lycka till! ;)

Redigerat av Unregistered94f939c2, 28 juli 2005 - 19:39.


#7

Postad 29 juli 2005 - 02:02

Unregisteredb1065a2a
  • Unregisteredb1065a2a
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
Ändra titeln på Kylning > Moderkort till .. Kylning > System, eftersom att kategorin innehåller chassi-fläktar. Eller kanske kombinera Moderkort och Datorlåda.

Det skulle inte heller skada med lite tillskott i Kylning, inte många produkter där.

Beröm för bra priser samt gratis frakt, jag skall nog ta mig en titt. ;)

#8

Postad 29 juli 2005 - 15:50

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Tack för alla tips!

Det går bra att "såga" sidan också :)
bara man kommer med konstruktiv kritik, så som du gjorde är nog svårare
att göra bättre :D
Vi ska tittar på detta här med bilder och har lagt nu som standard att bilder ska
visas, angående färgen så har vi nog valt medvetet rött för just de saker du sa,
men en upp frächning på hela hemsidan är påväg upp där flera nya nyttiga
funktioner kommer att komma upp. ;)

Fler är välkommna att diskutera hemsidan och organisationen runt DG

#9

Postad 29 juli 2005 - 16:22

Unregisteredf8739e91
  • Unregisteredf8739e91
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Ni kan gärna skriva era åsikter här.

Angående rabatten, tycker jag att det är ganska bra med 3% på datorprylar
som ändå är bland billigast i landet, sen så får man tänka på att vi bjuder på
frakten också.  ;)  :D

Angående prisfelet, tyvär är inte tekniken fulländad och det sker fel, sen så vet
jag att arn håller med butiken i 10 av 10 fall när något sådant här sker, då vi
inte är den enda butiken som "råkat" ut för detta här, tyvär. :)

<{POST_SNAPBACK}>



väntar på svar från arn!

#10

Postad 29 juli 2005 - 18:22

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Ge gärna ut svaret här Ice, men det lär dröja då det tyvär är semestertider nu :)

Hoppas att du annars är nöjd med hemsidan och priserna ;)

#11

Postad 02 augusti 2005 - 01:40

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Ni kan gärna skriva era åsikter här.

Angående rabatten, tycker jag att det är ganska bra med 3% på datorprylar
som ändå är bland billigast i landet, sen så får man tänka på att vi bjuder på
frakten också.  ;)  :angry:

Angående prisfelet, tyvär är inte tekniken fulländad och det sker fel, sen så vet
jag att arn håller med butiken i 10 av 10 fall när något sådant här sker, då vi
inte är den enda butiken som "råkat" ut för detta här, tyvär. :P

<{POST_SNAPBACK}>



Eftersom ni påstår er vara bland de billigaste i landet tycker jag ni skall
se till att komma med på http://buggy.no-ip.com, för där har jag inte sett er.

Sen allmänt när det gäller datorgallerian så började ni med att lägga ut shoppen med mängder av fel. Felstavningar, tomma menyer, avsaknader av produktbilder/produktinfo. Ni har haft fri frakt, lägre frakt på låg vikt, enhetsfrakt
och i övrigt ändrat er fram och tillbaka,

Att lägga ut en shop med så mycker brister och att vela fram och tillbaka
skapar inget vidare förtroende, för hur skall man som kund veta att ni inte
har samma brister med leveranser och framförallt garantiärenden?

Självklart uppstår mindre fel i en ny shop, men man måste testköra den innan man lägger ut den.

Det är bra att ni frågar kunderna om deras önskemål, men att låta dem
rätta till en halvfärdig shop är nog inte rätt väg att gå.

Tyvärr ser jag ingen anledning som det ser ut i dagsläget att lämna Dustin
och komplett för att handla hos er, eller har ni några bra argument för det?

Redigerat av Unregistered1d36b31d, 02 augusti 2005 - 01:42.


#12

Postad 02 augusti 2005 - 10:50

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej Sony

Vi började i helt fel ände, det kan man nog utan tvekan säga tyvär :angry:
Nu har vi växt till oss och framförallt försökt att fixa till så att en "standard"
hålls, med rabatter och erbjudanden då och då osv osv

Hemsidan fungerar nu smärtfritt enligt våra kunder och det hoppas jag
verkligen att den gör annars är det svårt att konkurrera ;) :angry:

Just angående buggy så vet inte jag varför vi inte finns med, då han som
håller i det tycks ignorera mina mail iallfall :P , jag vet iallfall att vi hade
kunnat vara med där och slås om kunderna på de flesta produkterna.

Dustin och komplett är väldigt bra firmor och väldigt stora för den delen
också. En anledning kan jag inte ge dig på rak arm då jag inte vet vad
du köper hos de firmorna, men testa oss gärna och ge betyg så att vi blir
ännu bättre.

#13

Postad 02 augusti 2005 - 12:06

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
I firefox vid upplösning 1280x1024 så kan man scrolla hela menybilden (röda högst upp) en bit upp och ner. Antar att det inte ska vara så, bilden är väl inlagd som lite för stor eller nåt ;)

100 kronor i frakt för småsaker känns ganska saftigt fast man förskottsbetalar, blir liksom inte billigare då än de lokala butikerna. Vore bra med antingen direktbetalning genom internetbanker eller kontokort, allt annat e struligt. JME som visserligen är en större firma ligger på 50kr i frakt vid betalning med kontokort, önskar fler lärde sig av dom. Även Gtek har sänkt under 100.

Redigerat av wesslan, 02 augusti 2005 - 12:12.


#14

Postad 02 augusti 2005 - 15:10

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag låter de webbansvariga på starweb kolla på det, men det är förmodligen som
du säger för stor bild.

Angående fraktpriser, så är det ganska så enkelt, antingen så bakar man in det
i priset eller så visar man exakt hur mycket som man tar, gemensamt är iallfall
att Posten är den som tjänar bäst på Internethandel. :)

Mvh Edin

#15

Postad 22 augusti 2005 - 15:39

clevername
  • clevername
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
Det hade varit lite mer praktiskt om moderkorten hade varit indelade på socklar också ... eller tom istället för tillverkare.

#16

Postad 23 augusti 2005 - 09:53

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Postad bild

...och att sedan via länk ha följande förbehåll:
"Fraktfritt under Juli och Augusti månad för ordrar över 1259kr.
Gäller endast Förskottsbetalning"

gör en bara irriterad, oseriöst. :D

Gäller rean på allt över 1259kr också kanske? ;)

Redigerat av Unregistered1d36b31d, 23 augusti 2005 - 09:55.


#17

Postad 06 september 2005 - 10:22

jkrassman
  • jkrassman
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Dags att ta bort information om 3 procent nu när det inte gäller längre kanske....

#18

Postad 22 september 2005 - 11:30

clevername
  • clevername
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
Blir ni mobbade av distributörerna? I princip hela sortimentet har legat som leveransdatum överskridet (i omgångar) och beställningsvaror sen i somras.

#19

Postad 25 september 2005 - 17:31

clevername
  • clevername
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
Konkurs?

#20

Postad 03 oktober 2005 - 20:04

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
Inger inte mycket till förtroende detta.

Rekomenderar alla att hålla sig undan. Finns en tråd där folk beskriver problem de haft med datorgallerian. Där jag är en av dessa.

HÄR



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.