Hoppas teven förbättras lite så man slipper de grova felen!
PS: Denna verkar inte vara så dum heller, någon som läst något om den?
http://av.samsung.de...9D-B9A8EC2BDD00
Redigerat av k_k, 03 oktober 2005 - 14:58.
2 relaterade trådar
Postad 03 oktober 2005 - 14:56 Hoppas teven förbättras lite så man slipper de grova felen! PS: Denna verkar inte vara så dum heller, någon som läst något om den? http://av.samsung.de...9D-B9A8EC2BDD00 Redigerat av k_k, 03 oktober 2005 - 14:58. Postad 03 oktober 2005 - 16:17 Postad 03 oktober 2005 - 19:37 så är det någon som kan sammanfatta, är det fler missnöjda än nöjda köpare? Postad 03 oktober 2005 - 19:59
Finns en länk i denna tråden där folk får skrivit hur deras teve varit. SÖK SÖK SÖK ![]() Postad 03 oktober 2005 - 23:01 Jag läste på ett annat forum att HD850 klarar av bara 720p via komponent och som jag vet så klarar TVn 576p och 1080i, inte 720p???? Hur funkar det? ![]() Redigerat av Blistok, 03 oktober 2005 - 23:03. Postad 04 oktober 2005 - 10:16
Skönt att höra att det är någon annan som upplever problemen på samma vis som mig. Tyvärr så har jag min TV på service, så något återköp är inte längre aktuellt, så jag kan bara be till högre makter att Samsung råkar totalkvadda min TV och istället skickar mig ett kuvert med pengar i ![]() Sedan är jag väldigt tveksam till de som påstår sig ha en Samsung Slimfit med bra bild. Upp till bevis, lägg in SVTs testbild i 4:3 och 16:9. Jag tror att alla har samma fel, men att vissa lever i förnekelse ![]() Summering: Skit TV. Köp ej! Be för oss som har råkat köpa den. Postad 04 oktober 2005 - 10:20 Låter tryggt. 7 000 kr bye bye Redigerat av Blistok, 04 oktober 2005 - 10:39. Postad 04 oktober 2005 - 10:38 Så här står det på samsungs hemsida: Största finessen med DVD-HD850 är linjedubbleraren och Zoran Vaddis 7/HDXtreme-kretsarna som omvandlar en vanlig standardupplöst signal till en högupplöst signal, 576p, 720p, 738p eller 1080i (om skärmen klarar de upplösningarna). Detta innebär att du får avsevärt bättre bildkvalitet än med en vanlig DVD-spelare. För att kunna använda denna högupplösta signal krävs en digital utgång och DVD-HD850 har en HDMI-utgång Så det verkar som om du har helt rätt! Jag kollade även in manualen men jag blir inte riktigt klok på den. COMPONENT(I-SCAN) : Välj denna om du vill använda komponent med radsprång (625i/525i) utgång. HDMI/COMPONENT(P-SCAN) :välj denna om du vill använda Komponent progressive (625i/525i) utgång eller HDMI. Det är ju samma signaler på båda alternativen? När jag testade TVn så stod det så här i menyn på HD850. Video Output: HDMI/COMPONENT(P-SCAN) HDMI: 1080i Jag vet inte vilken signal som skickades till TVn men förmodligen var det bara 576p...kanske?? Det var ett väldigt stort lyft i bilden jämfört med COMPONET (I-SCAN) i alla fall... Kanske någon annan kan reda ut detta. Postad 04 oktober 2005 - 10:48 De har ändå inte så mycket att göra på OnOff ![]() Postad 04 oktober 2005 - 11:35 Börjar blir riktigt förbannad.....hur lång tid kan det ta? Vill samsung bajsa diarré på sitt rykte eller? Postad 04 oktober 2005 - 16:33 Det är nu full cirkus kring min TV. Snackade med Samsung själva 2 ggr den 30:e som hävdar att det är s.k DOA-garanti på TV'n. Doa = Dead On Arrival, och byts ut per omgående till en ny vara. Ringde Samsung för en stund sedan, och nu är det helt plötsligt inte DOA på CRT-TV's. Idioterna på Inet godtog inte mina bilder, där det tydligt visar mycket allvarliga konvergensfel (som inte en enda tekniker kommer att kunna fixa nånsin), samt avsaknad av svärta överlag på TV'n, och att komponent ingånen för Progressive Scan ser helt dimmig och grå ut. Halo-effekterna...o gud..den här TV'n är visserligen en av de snyggaste TV-apparaterna, men kvalitén är den absolut sämtsa jag sett på en TV. Då har jag ändå sett MÅNGA tv-apparater. Inet och Samsung gav mig dubbla budskap, om att jag skulle få pengar tillbaka - glad idag hittade jag en ny TV och åkter ner till Inet för att få pengar tillbaka. Men fick Tji lång näsa - man vill reparera en helt NY TV !!!?!?!? Öppet köp var det aldrig tal om, trots att TV'n köptes för mindre än 1 vecka sedan - mitt råd - håll er så långt borta från Inet som det är möjligt. Kundservicen är lika usel som TV'n, där en servicekille upprepade sig som en robot. Det börjar bli dyrt att åka fram och tillbaka. Edit : Lägger in bilder under. Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistereda2499477, 04 oktober 2005 - 16:37. Postad 04 oktober 2005 - 16:46 Postad 04 oktober 2005 - 16:55
Jag skulle vilja se att dom fixar det utan att nya fel uppstår. Man måste se på en film egentligen. En film med mycket linjer i. Ett utmärkt exempel på en sådan film är inledningen av Paycheck, där man tydligt kunde se konvergensfel på sidorna, samtidigt i mitten, där mitten inte bara är böjd åt ett håll, utan ser ut som en korkskruv. Detta är inget man bara fixar sådär, utan att det uppkommer nya fel. Man brukar få ställa nått "mellanläge" där det syns minst. Fast då fortfarande med konvergensfel. Jag var helt övertygad om att öppet köp gällde i minst 1 vecka alldeles oavsett om en butik "tillämpar" det (de flesta större kedjorna har det), men det gäller ENBART distansköpslagen. 14 dagar. Det som retar mig mest är att man MÅSTE reparera en helt ny vara, samt fått dubbla budskap om återköp - både från Samsung och Inet. Postad 04 oktober 2005 - 17:17 -"Om produkten inte fungerar vid uppackning skall varan omedelbart returneras, för utbyte eller kreditering enligt kundens önskemål. Anspråk kan aldrig göras senare än sju (7) dagar efter leveransdatum, vid retur skall produkten returneras komplett i nyskick, inklusive alla kartonger, drivruter, kablar, programvara och dylikt." Detta tolkar jag som att jag ändå inte behöver reparera TV'n, utan hävda att den var trasig från början, och få mina pengar tillbaka. Skall jag sticka upp i näsan på dom i morgon. Postad 04 oktober 2005 - 23:12 och försöka få mig en annan tv vad som helst förutom samsung Postad 05 oktober 2005 - 07:04
PLUS, någon som har personliga erfarenheter och har lust att tipsa honom om Samsungs service, och det vänliga bemötandet från deras återförsäljare.
Kanske ett fall för Sverker på
Personligen tycker jag det är skandal när ÅF går ifrån öppet köp avtalen, och Samsung som vägrar åtgärda TV-apparaterna utan låter strax lägga dom på hög vilket lämnar besvikna konsumenter utan TV i månader och helt utan ersättning. Det lämnar oss konumenter näst intill maktlösa och för att inte nämna besvikna på en nyinköpt vara för många tusen som vi blir av med på obestämd tid eller tvungna att acceptera en defekt vara! EDIT: Hoppas jag inte blev för OT nu... Redigerat av mikeett, 05 oktober 2005 - 07:10. Postad 05 oktober 2005 - 09:03
Jag fick precis samma svar av Samsung och Dialect/IT-service, som jag köpte av. Först påstod man att DOA gällde och hänvisade fram och tillbaka till varandra några gånger, sedan beslutade Samsung att de var tvungna att ta in den på service. Jag vet inte hur mycket av skulden man ska lägga på återförsäljarna, de är förmodligen lika trötta på Samsung som vi är. Däremot så borde de vara återförsäljarna som klagar och tar fajten med Samsung, och inte vi som är slutkonsumterna. Men återförsäljarna har ju fått sina pengar redan, som dom skiter väl i princip hur det går för oss, det är ju vi som förlorar våra pengar, inte dom. Surt att bli utan TV. Postad 05 oktober 2005 - 10:14 Allt när det gäller DOA, reperation eller utbyte mot likvärdig produkter beslutar servicen och det är de man ska jaga. Supporten har ingen kontakt med huvudkontoret som ska komma med lösningen. Redigerat av Blistok, 05 oktober 2005 - 10:47. Postad 05 oktober 2005 - 21:55
En film med mycket linjer i. Ett utmärkt exempel på en sådan film är inledningen av Paycheck, där man tydligt kunde se konvergensfel på sidorna,
[
Jag testade på min Slim spy just med paycheck, de var inga raka linjer där inte. Min Tv skickas till Örebro i morgon med nån budfirma, de sa att jag skall räkna med ca 14 dagar innan den är fixas, men de kunde inte lova det. Lita på att jag kommer vara som en blodigen i arslet på dem ang tiden. Har även tagit flera digitalbiler på TV för att kunna jämföra med den som ev kommer tillbaka så att min nya tv inte har några märken på sig. Mina fel på skiten är Högtalarna totalt kass, de låter som de är paj, när man sätter på Tv så brummer det ganska kraftigt så att man hör det lätt i soffan, bilden suger med geometrifel. Fattar inte hur man kan släppa ut en sådan här TV från fabrik? E samsung helt störda. Jobbar som IT-Chef på ett medelstort bolag i Västsverige som köper in många samsung skärmar till datorerna, beroende på hur detta caset går så skall jag nog ev byta till ett annat märke. // AHHHH Postad 05 oktober 2005 - 22:10
Skickade detta pricis till samsung.se dock ej servicen.
Köpte en 32 Slimfit tv som jag fick hem den 16 september från Voxon. Direkt hade TV 2 st fel men jag var i jobbet tvungen att åka bort under 1 vecka. Anmälde sedan felen till er service då de nu hade blivit 3 fel. tycker att det är för sorligt att behöva lämna in en ny tv på service i minst 14 dagar när ni går ut med hemma service. Fattar inte hur ni kan med gott samvete ens sälja skit tv. Räkna inte med att jag kommer att vara en kund som ger ming lätt ang detta fallet, får inte jag en HELT PERFEKT TV tillbaka så skall jag riva upp himmel & jord för er. PS. ni borde läsa om er tv i forumet på www.prisjakt.nu det är inga bra betyg för er där... " min sista kommentar i forumet" En film med mycket linjer i. Ett utmärkt exempel på en sådan film är inledningen av Paycheck, där man tydligt kunde se konvergensfel på sidorna, Jag testade på min Slim spy just med paycheck, de var inga raka linjer där inte. Min Tv skickas till Örebro i morgon med nån budfirma, de sa att jag skall räkna med ca 14 dagar innan den är fixas, men de kunde inte lova det. Lita på att jag kommer vara som en blodigen i arslet på dem ang tiden. Har även tagit flera digitalbiler på TV för att kunna jämföra med den som ev kommer tillbaka så att min nya tv inte har några märken på sig. Mina fel på skiten är Högtalarna totalt kass, de låter som de är paj, när man sätter på Tv så brummer det ganska kraftigt så att man hör det lätt i soffan, bilden suger med geometrifel. Fattar inte hur man kan släppa ut en sådan här TV från fabrik? E samsung helt störda. Jobbar som IT-Chef på ett medelstort bolag i Västsverige som köper in många samsung skärmar till datorerna, beroende på hur detta caset går så skall jag nog ev byta till ett annat märke. // AHHHH Postad 06 oktober 2005 - 07:56 Nu är Tv på väg till Samsung service i Örebro, vi får se vad som kommer tillbaka Bifogar ett par bilder på Tv geometri.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vill gärna ha åsikter om vad ni tycker om felen man ser.. Postad 06 oktober 2005 - 08:23
Det där går ju att fixa i service menyn, och som teknikern sa till mig när han var här, man ska aldrig dra upp kontrasten högre än 50 om man vill undvika fel i raka linjer på alla moderna tv apparater. Postad 06 oktober 2005 - 08:30
Har du okej ljud på din Slim? Min kontrast är satt standard. de är väl inte högre än 50? Postad 06 oktober 2005 - 10:39
Jag hade bra ljud i min slim, men använder inte det så ofta. Postad 06 oktober 2005 - 12:18
Jag hade liknande fel, kanske grövre, de går dock inte att fixa via servicemenyn. Skruvar man lite på en inställning så pajar det samtidigt något annat, så det där kommer du aldrig att få ordning på via nån servicemeny. Postad 06 oktober 2005 - 12:23 Tänk om Samsung bara hade tagit sig tiden att knäppt på en TV och testat bilden... vad pengar de hade sparat! ![]() Postad 06 oktober 2005 - 12:46 Ska de skicka TV-apparaterna till Danmark och Norge för att laga dem???? Det verkar som att de har gått i konkurs. Är det någon som vet någonting om det? Postad 06 oktober 2005 - 13:15
Strax är ett norskt företag så. Postad 06 oktober 2005 - 13:41
"50 personer mister jobbet när Strax Service lägger ner sin svenska filial med verkstad i Örebro. Företaget reparerar hemelektronik men har haft otillräcklig beläggning en längre tid. " http://www.nerikes.s...sp?intId=918792 Postad 06 oktober 2005 - 13:46 Konsumentverket kommer garanterat att säga samma sak till alla slimfit ägare som de sa till mej angående min Pioneer dv656a... Anmäl till ARN (Allmänna Reklamations-nämnden)! När jag gjorde det så blev det avslag, eftersom ingen, varken service-ställe, butik eller leverantör ville bekräfta att det fanns något fel. Trots att det gjorde det... M.a.o. om leverantören kan få "tyst" på service-teknikerna och butikerna så finns det heller inget problem och då får ni inte ARN att rekommendera något till Er favör... Tyvärr... Postad 06 oktober 2005 - 14:23 Den här TV:n behöver en rejäl genomkörare. Du har konvergensfel så det står härliga till (Röd, Grön och Blå signal är inte konvergerade). Konvergensfelet är här så stort att det funkar nog inte med servicemenyn, måste nog in och göra en grov manuell justering först. Dessutom verkar det som att spänningen är fel på sina ställen (ungefär som att den får fel frekvens och fel upplösning, gud vet). Kort sagt, alldeles för mycket jobb, och inget för en glad amatör. Konstigt att butiken inte tar tillbaks en sådan produkt. Stå på dig! Redigerat av Unregisteredff4f969d, 06 oktober 2005 - 14:24. Postad 06 oktober 2005 - 14:41
OBS: 1080/2 < 720 ! Redigerat av sandos, 06 oktober 2005 - 14:42. Postad 06 oktober 2005 - 14:46 Glada nyheter för mig som har två ronder där varje natt på jobbet ![]() Dålig beläggning tvivlar jag på.. står ju tusentals med trasiga apparater där, att det är många samsung behöver väl inte nämnas ![]() Postad 06 oktober 2005 - 22:34 Jag köpte en plasma idag istället. Ingen värsting-plasma dock. En Andersson XQ3 som är, hör och häpna, otroligt mycket bättre på ALLT. Var lite skeptisk till denna TV, men efter lite testade och inställningar, så är iaf mitt ex FANTASTIKT bra (så bra som det kan bli i den prisklassen). Korrekt svärta, fungerar ypperligt på analoga delen, inga släp-effekter, o inga myrornas krig ![]() Postad 07 oktober 2005 - 04:36 Glada nyheter för mig som har två ronder där varje natt på jobbet Ska man nämna att man har sin andra samsung-plasma där just nu? Strax service är ett skämt för övrigt, om ni bara visste hur dom fraktade min första samsung till reparation...underligt att den överlevde frakten, eller det kanske den inte gjorde då jag aldrig mer fick se den utan fick en ny istället. Hur bra den nya är kan ni nog tolka själva. Annars får ni gärna läsa dom 10 sista sidorna i Ny generation Samsung plasma till kanonpris! -tråden. Där har ett flertal ps42s5hx ägare problem med alla dessa skitplasmor som samsung tillverkar. Har inte samsung en testavdelning där alla plasmor kollas som i en tomte verkstad, där alla dockor ska säga "I love you" annars blir det papperskorgen. Samsung har börjat sjunka mot botten. Personligen kommer jag ej att lägga ett enda öre på en samsungprodukt mer. //Lorryquai Redigerat av Lorryquai, 07 oktober 2005 - 05:02. Postad 07 oktober 2005 - 07:48 Och Strax svar? "Den är inkommen och reparationen är påbörjad. Tekniker är nu i kommunikation med samsung ang reparationen." Detta efter över tre veckor... bra jobbat! Fan vad less man blir. Vem ringer Sverker? Postad 07 oktober 2005 - 08:33 ![]() Blir aldrig nå mer Samsung prylar i mitt hem i alla fall, den saken är klar ![]() Postad 07 oktober 2005 - 08:38 Postad 07 oktober 2005 - 10:00
Varför ska det vara så himla svårt att få tag på Strax Service? När man ringer till Strax så är det någon svartjänst som svarar någonstants i" Ukselle" som lovar att Strax ringer tillbaka. Det kan ta flera dagar innan de ringer. Om man inte svarar när de ringer då är det kört, man måste göra allt om. Varför har inte Strax direktnummer? De har ju ändå folk som sitter på kundtjänst. Jag blir såååå trötttt. ![]() Postad 07 oktober 2005 - 10:25
Jag mailade till Strax, [email protected], och fick 2 mailsvar inom 1 timme. Mycket bra tycker jag. Jag har även ringt och pratat med Strax, 020-111 33 44, och blev sedan uppringd inom en timme. Så där har jag inget att klaga på alls! Redigerat av andreas_sat, 07 oktober 2005 - 10:26. Postad 07 oktober 2005 - 22:44 Postad 07 oktober 2005 - 23:29
Inge problem med ljudet alls. Bra bild förutom lite fel på geometrin. Jag har visst haft tur jag. Mne jag hyser inge agg mot Samsung, hellre en sådan än en av ett Net on Net märke vilken dag som helst. Mina polare har Centrum och skantic de dör lite titt som tätt.. ![]() Postad 08 oktober 2005 - 09:33
Det är precis samma fel som jag har, men jag behöver inte ha på turbo sound alls. Högtalarna skorrar nästan hela tiden. Postad 08 oktober 2005 - 11:34
Jag håller med att bilden på TVn är suverän, speciellt via komponenten. Har inte heller problem med ljudet. Det är bara den j...a geomterin som jag stör mig på. Postad 08 oktober 2005 - 14:38 Postad 08 oktober 2005 - 15:00
Har du ett relativt nytt grafikkort borde du fått med en componentadaptor , så det är egentligen inga problem. Postad 09 oktober 2005 - 06:40 Det enda man kan göra är att lämna tillbaka skiten. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |