Har inte mycker mer att säga för tillfället har inte kunnat testa runt så mycket på grund av irritation.
Samsung ps42s5h/hx ägare titta hit!
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
Postad 13 oktober 2005 - 15:13
Har inte mycker mer att säga för tillfället har inte kunnat testa runt så mycket på grund av irritation.
Postad 13 oktober 2005 - 16:33
Igår fick jag återigen ringa upp dom då jag finner ett leveransbesked i min mailbox från NON. Fattar inte vad det är som NON ska leverera hem till mig, dom har inte sagt nåt i förväg och vad det är framkommer inte på leveransbeskedet.
Då jag en liten stund innan har pratat med teknikern som har hand om min plasma, fick jag reda på att han (ooo så oväntat, NOT) inte har hittat några fel på den. Frågar honom om han har testat VGA ingången(den jag mest kör med). Det hade han ej så jag bad honom kolla det nästa dag. Därav visste jag att det inte var den plasma som var på väg till mig iaf.
Hur som så ringe jag nyfiket upp netonnet och frågade vad som var på väg hem till mig.
Det visade sig vara min FÖRSTA plasma som jag skickade in för 2mån sen, den hade blivit färdig nu och då tänkte NON att dom likaväl kan skicka den istället.
Jag tackade nej, skarpt då den led av "tegelstenseffekten", vilket min andra ej lider av. Måhända att dom har fixat till det, men att dömma av DannH:s fall så tror jag knappast det.
Nu är min fråga denna... kan företag, i detta fall NON bara skicka varor hursomhelt utan mitt godkännande? Ingen, absolut ingen hade påpekat att dom hade bytt tv till min gamla och skickat den istället.
Hade jag inte varit allert så hade den stått här hemma nu och det tackar jag för att den inte gör.
Nu har jag räknat ihop på ett ungefär att jag har, sedan 050704 haft min samsung ps42s5hx hemma max 30 dagar. Dessa dagar har dom(är uppe i min andra skärm nu) lidit av massor med fel.
Mitt mål är att häva köpet efter denna långa väntan. Jag har tröttnat på NON's agerande och ska kämpa för att få tillbaka mina pengar, varenda lilla öre samt ränta då jag knappt haft min produkt hemma!!!
Om någon kan hjälpa mig med mitt fall vore jag glad, skicka PM så ska ni få "the full story"
Jag ska häva köpet!!!!
//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 13 oktober 2005 - 16:36.
Postad 13 oktober 2005 - 16:49
Postad 13 oktober 2005 - 16:51
Efter tre veckor på service så fick jag i tisdags påminna netonnet att min plasma var på service. Det hade dom ingen aning om, tre veckor till spillo....
Igår fick jag återigen ringa upp dom då jag finner ett leveransbesked i min mailbox från NON. Fattar inte vad det är som NON ska leverera hem till mig, dom har inte sagt nåt i förväg och vad det är framkommer inte på leveransbeskedet.
Då jag en liten stund innan har pratat med teknikern som har hand om min plasma, fick jag reda på att han (ooo så oväntat, NOT) inte har hittat några fel på den. Frågar honom om han har testat VGA ingången(den jag mest kör med). Det hade han ej så jag bad honom kolla det nästa dag. Därav visste jag att det inte var den plasma som var på väg till mig iaf.
Hur som så ringe jag nyfiket upp netonnet och frågade vad som var på väg hem till mig.
Det visade sig vara min FÖRSTA plasma som jag skickade in för 2mån sen, den hade blivit färdig nu och då tänkte NON att dom likaväl kan skicka den istället.
Jag tackade nej, skarpt då den led av "tegelstenseffekten", vilket min andra ej lider av. Måhända att dom har fixat till det, men att dömma av DannH:s fall så tror jag knappast det.
Nu är min fråga denna... kan företag, i detta fall NON bara skicka varor hursomhelt utan mitt godkännande? Ingen, absolut ingen hade påpekat att dom hade bytt tv till min gamla och skickat den istället.
Hade jag inte varit allert så hade den stått här hemma nu och det tackar jag för att den inte gör.
Nu har jag räknat ihop på ett ungefär att jag har, sedan 050704 haft min samsung ps42s5hx hemma max 30 dagar. Dessa dagar har dom(är uppe i min andra skärm nu) lidit av massor med fel.
Mitt mål är att häva köpet efter denna långa väntan. Jag har tröttnat på NON's agerande och ska kämpa för att få tillbaka mina pengar, varenda lilla öre samt ränta då jag knappt haft min produkt hemma!!!
Om någon kan hjälpa mig med mitt fall vore jag glad, skicka PM så ska ni få "the full story"
Jag ska häva köpet!!!!
//Lorryquai
Jag säger bara fy f-n, håller med dig häva köpet ligger också mig varmast om hjärtat just nu.
Hoppas du fick mitt PM ! O jag kan säga att de sa samma sak till min kompis "vi hittar inget fel"............


Här ser ni en som snart har en Panasonic PV500 eller en LG ... Jag är så förbaskad så jag kan inte lägga det i ord.
/Motin
Postad 13 oktober 2005 - 16:53
Postad 13 oktober 2005 - 17:09
//Lorryquai
Postad 13 oktober 2005 - 17:53
Postad 13 oktober 2005 - 18:23
Har pizzan i ugnen men återkommer så fort den e uppäten, stand by.
//Lorryquai
Har pizzan sjunkit ner ? Ska kika på ett antal plasmor imorgon då jag ska iväg o shoppa med tjejen... Kommer då att kika över de ps42s5h/hx jag hittar o jämföra med min. Och då även utse den som förmodligen kommer att ersätta min j-vla Samsung.
Postad 13 oktober 2005 - 18:42
Jaja, ska försöka att göra en lång historia kort.

Det hela började som sagt med att jag köpte plasman i mitten på juni, fick hem den 4:e augusti

Direkt när jag installerar plasman på tv:bänken upptäcker jag 2 småkryp innuti panelen, dessa syns från tittaravståndet. Märker även att text-tv hänger sig alltjämnt samt att lampan blinkar



Dagarna gick och jag blev bara mer och mer frustrerad på besten som fint blänkte mot solljuset. Vill inte lämna iväg den tänkte jag... då kom jag på att samsung har hemsupport. ringde samsungssupport återigen och nämnde mina problem, denna gång sa dom att jag skulle få hemservice. Kanon tyckte jag

Visst dom klarar sig säkert utan det men ack så fel jag hade, några dagar senare mailar strax till mig att tv:n inte kan repareras utan ska krediteras mot en ny. Problemet vara bara att jag hade fjärr och strömkabeln hemma...


Skönt tänkte jag, ska få en ny plasma, gott. Men åter igen så hade jag fel. De hade raskt ändrat sig och nu skulle tvn repareras. Ok, var ara att lyda, mer kan man inte göra.
Några dagar senare ringer posten och säger att dom har en tv som ska levereras hem till mig imorgon. Ok? Inget meddelande från NON eller Starx ang detta. Ringer upp dom och kollar vad som händer. Enligt NON så kunde inte felet fixas på min plasma som var på service därför skulle jag få en ny. Ok tänkte jag, ny plasma, hoppas det är felfri nudå. Efter att ha hängt på s5hx-tråden så var jag inte så säker på att den skulle vara det. Givetvis hade jag rätt. Bilden var suverän gämfört mot den gamla, problemet... lampan satte igång att blinka efter några dagar.

Nu har det gått 3 veckor och jag ringde i fredags för att kolla hur det gick, denna gång sköter NON service:n(ihoppet om att det ska gå snabbare


Följd, blev kopplad till verkstaden och får prata med en tekniker som säger att plasman är orörd, den har mao legat och dammat i lådan i tre veckor....DRYGT.... frågar honom hur det är möjligt och han ursäktar med att inte veta men säger att han ska sätte en gubbe på det nästa dag. Ok, låter processen fortsätta, är numera inte så glad

Det hela blir inte bättre av att jag får ett mail från NON, igår. Där står det att en produkt är på väg hem till mig, som jag nämde lite längre upp i tråden. Visst, nu börjar man nästan bli lite van så jag ringer till NON för att kolla vad som händer. Då är min första plasma, som har legat på service i 2mån på väg hem till mig, helt ovetande om detta tackar jag nej till den. Anledning är att dess bild var sämre än min andra skärm, litar inte på att dess fel har blivit reparerade, kolla bara på DanneH:s fall. Ok, NON går med på att jag väntar på min aktuella skärm.
Jaja, nu ska väll allt vara iordning... nehe, tro inte det... blir väkt av posten(jag jobbar natt). Posten säger att de har en plasma på lagret som ska hem till mig... Hehe, skrattar och säger åt dom att det har blivit ett fel och att den kan gott stå kvar där



Men vad i hela friden sysslar NON med nu då... ringer upp dom igen och mummlar surt igenom att plasman är på posten.....
oj, det måste ha blivit fel någonstans säger NON. Nä, det menar ni inte??

Så ser det ut för tillfället... puust

//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 13 oktober 2005 - 18:45.
Postad 13 oktober 2005 - 18:57
plasmajakten börjar imorgon med mina referensdvds !
Lorry: Jag hoppas att du hittar dig en lcd/plasma som du blir nöjd med till slut.
Till alla som har problem med Samsung ps42s5h/hx: Ge INTE upp och stå på Er när det gäller att bevisa för Samsung samt leverantörerna att det är något galet mer Er TV, ge inte med Er en sekund... Nu gäller det att vi står upp och verkligen visar att vi är missnöjda med denna produkt.
/Motin
Postad 13 oktober 2005 - 22:57

//Lorryquai
Postad 14 oktober 2005 - 16:00
Kanske är lika bra att skicka tillbaka Plasman och ångra köpet? Vad säger ni andra Samsug ägare ?
Postad 14 oktober 2005 - 16:08
Pratade med samsung support idag som säljaren sade. Blev hänvisad tillbaks till återförsäljaren. Pratade med någon tekniker som skulle återkomma. Har inte hört något än =) Känns som djävulssnurran är i gång =)..
Kanske är lika bra att skicka tillbaka Plasman och ångra köpet? Vad säger ni andra Samsug ägare ?
Om du upplever att något är fel på den, skicka tillbaka den direkt om du fortfarande har öppet köp på den, det skulle jag ha gjort i första hand... o se nu som det gick bara för att...

//Lorryquai
Postad 14 oktober 2005 - 16:34
Pratade med samsung support idag som säljaren sade. Blev hänvisad tillbaks till återförsäljaren. Pratade med någon tekniker som skulle återkomma. Har inte hört något än =) Känns som djävulssnurran är i gång =)..
Kanske är lika bra att skicka tillbaka Plasman och ångra köpet? Vad säger ni andra Samsug ägare ?
Ta chansen medans du har den, det gjorde jag och det slutade mycket lyckligt för mig!!
Postad 14 oktober 2005 - 17:58
Ända problemet jag haft är att det är röda fält längst upp, där det ska va svart vid 16:9 läge.
Detta förmodligen pga boxern.
Min S-video ingång vill inte hoppa igång, förmodligen skit bakom spakarna...
Ibland ser bilden ut som att den inte hänger med, ungefär som när man ser på film på pc.
Bilden "laggar", vatten eller mörka skuggor flyter inte helt riktigt.
Ibland blinkar lampan när man använder fjärren till digitalboxen, men inget som jag inte kan leva med.
Annars inga problem
Postad 14 oktober 2005 - 19:55
Är det bara jag som är 99% nöjd med min plasma?
Ända problemet jag haft är att det är röda fält längst upp, där det ska va svart vid 16:9 läge.
Detta förmodligen pga boxern.
Min S-video ingång vill inte hoppa igång, förmodligen skit bakom spakarna...
Ibland ser bilden ut som att den inte hänger med, ungefär som när man ser på film på pc.
Bilden "laggar", vatten eller mörka skuggor flyter inte helt riktigt.
Ibland blinkar lampan när man använder fjärren till digitalboxen, men inget som jag inte kan leva med.
Annars inga problem

Menar du att du e 99% nöjd med en tv som kostar en 20 lopper å dessa fel ?!
Jag hade varit låååångt ifrån nöjd ..

Postad 14 oktober 2005 - 19:57
//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 14 oktober 2005 - 19:57.
Postad 14 oktober 2005 - 20:38
Är det bara jag som är 99% nöjd med min plasma?
Ända problemet jag haft är att det är röda fält längst upp, där det ska va svart vid 16:9 läge.
Detta förmodligen pga boxern.
Min S-video ingång vill inte hoppa igång, förmodligen skit bakom spakarna...
Ibland ser bilden ut som att den inte hänger med, ungefär som när man ser på film på pc.
Bilden "laggar", vatten eller mörka skuggor flyter inte helt riktigt.
Ibland blinkar lampan när man använder fjärren till digitalboxen, men inget som jag inte kan leva med.
Annars inga problem
![]()
Menar du att du e 99% nöjd med en tv som kostar en 20 lopper å dessa fel ?!
Jag hade varit låååångt ifrån nöjd ..
Jupp, nöjd.
Sitter inte & annalyserar varje film & bildruta för att hitta fel.
Utan ser på tv & kollar dvd.
Har inte märkt några problem ni pratar om direkt.
Det enda jag igentligen tycker är lite knas är att bilden inte alltid "flyter".
Men somsagt annars nöjd.
Jag kanske har fått en hel plasma?
Postad 14 oktober 2005 - 22:52
Postad 14 oktober 2005 - 22:55
//Lorryquai
Postad 15 oktober 2005 - 12:38
När man har haft tven ett tag och nyhetens behag har laggt sig, börjar man konstatera att bilden
inte är riktigt bra när det är mörkt och vid snabba förflyttningar och jag märker oxå att det blir gradvis sämmre. såja på telefonen och ringer Samsung suport, får tillskillnad mot många andra här på forumet prata med en kille verkar veta vad han pratar om, han konstaterar att det nog inte är som det ska och att jag innom 48 timmar ska ha blivit kontaktad av tekniker, det blir tordag kväll och 4 dygn har gått och jag konstaterar att det kommer nog inte att ringa en tekniker,så jag ringer suport igen, Oj hoppsan det vrekar som beställningen av tekniker inte blivet utförd... får jag til svar,
vi skickar en ny beställning. nåja, fel kan väll alla göra,yttligare 6 dygn går och nu är man ju förbannad, när jag kommer hem från jobbet så ska jag ringa. ironiskt nog så han jag inte hem dom ringde från service och sa att dom kommer och hämtar tven. Ingen på plats service alltså.
tekninkern (eller vad han nu vad) konstaterar som jag att bilden är dålig och att han tar med den till Strax i Örebro
Fick under tiden som tven är på service reda på att en polare (Motin)har samma problem som jag och rekomenderade det här forumet.
Här kunde jag läsa om att många har samma problem som jag + att den blå lampan inte ska blinka när man kolla på tv (en funktion jag hade vant mig med)
Frugan blev uppringd av tekniker på Strax när jag jobbade, han berättade att det inte alls är något fel på min sammy och att dom ska skicka tillbaka den...........
fick tag på teknikern på Strax dagen efter för att hinna stoppa dom från att skicka tillbaka tven. men för sent.....
Han sa lika dant till mig, plasma har dålig bild när det är mörkt så är det bara..... ok......
jag frågade om han kollat text tv funktionen, öhhh nej bara lite och den verkar funka....
Har du sett att den blå lampan blinkar...... öhhh nej det hade han inte + att han inte visste att det betydde att det var fel på tven.....
kanon.... Ja ha då får du väll skicka tillbaka tven då när du får hem den. för det låter som om det skulle vara fel på Mainboardet, för där sitter alla komponenter som har med dom här typen av fel att göra, det måste vi byta.
så här står jag nu, väntar på att tven ska komma hem så jag kan skicka tillbaka den igen för att få vänta yttligare 1,5-2 veckor på att få en fungerande tv (hoppas jag).
hade det inte varit för det här forumet så hade inte jag vetat att det var en massa kända sammy fel jag oxå hade
/wireland
Postad 15 oktober 2005 - 12:53
//Lorryquai
Postad 15 oktober 2005 - 13:16
Hur kul är det

Jag lägger upp en ny bild på hur det är tänkt att se ut.när sammyn är tillbaka
/wireland
Postad 15 oktober 2005 - 13:24
Du har en sjyst tv-bänk iaf

//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 15 oktober 2005 - 13:25.
Postad 15 oktober 2005 - 14:03
Kolla gärna mitt galleri vad jag får lida med för tillfället, bara för att min sammy är på service...
Hur kul är det![]()
Jag lägger upp en ny bild på hur det är tänkt att se ut.när sammyn är tillbaka
/wireland
Fasen Wireland vilken STOR tv du har som backup.. en annan får nöjda sig med en 19" LCS skärm med inbyggd tuner ... bilden e inte ens i närheten bra ...
Jag var tidigare övertygad om att något inte stod rätt till på modellen av plasma som vi har köpt .. Men när jag kom i kontakt med Wireland och jag kunde konstatera att han hade de kända felen på sin Tv .. ja då brast det totalt.. Går inte att förklara i ord hur ###### förbaskad man är. För de pengarna som tv:n ändå kostar så borde man ju får någon vettig respons från tillverkarna... Nej istället så får man svar från dem som gör att man känner sig korkad eller helt okunnig. Vilket inte är fallet.. då skulle alla ägare av denna tv vara blåsta... De tar oss inte på allvar, bara det är orsak nog att välja ett annat märke istället.
Wireland - Keep me updated, jag ringer/hör av mig när jag vet hur min cirkus artar sig..
Jag var inne till elgiganten o kikade på en Panasonic PV500 igår... jag ville ha den med mig från affären kan jag säga..Nämde för försäljaren om dessa problem som vi Samsungägare har, han hade inte hört något om det, men sen så köper de inte hem värst mycket Samsung heller tydligen av vad han sa till mig. Detta gäller Örebro iaf..
Hur som helst, kollade på de scener som ser förjävliga ut på Samsungen o de såg riktigt riktigt bra ut på PV500:an. Jag får bita surt i läppen eftersom PV500:an var mitt förstaval när jag först bestämt mig för att köpa plasma !! Och förresten PV500:n matades med en RGB scart.
/Motin
Postad 15 oktober 2005 - 14:05
Jag vet hur det känns för dig. Själv så har jag tröttnat rejält på det hela. Sitter nu och letar efter någon person på samsung som man kan snacka med. Då menar jag inte supporten eller någon tekniker utan någon med chefsbefattning på Samsung-Sverige/Norden.
//Lorryquai
Om du får tag på nån vettig att prata med, be dem gå in på forumet .. hell varför inte skicka dem länkar till trådarna direkt. Så att de får ta del av allt..
Väntar ett par dagar tills i mitten av nästa vecka, har jag inte hört något då så ska jag be min leverantör att ringa nån på Samsung.
Postad 15 oktober 2005 - 14:51
Jag vet hur det känns för dig. Själv så har jag tröttnat rejält på det hela. Sitter nu och letar efter någon person på samsung som man kan snacka med. Då menar jag inte supporten eller någon tekniker utan någon med chefsbefattning på Samsung-Sverige/Norden.
//Lorryquai
Om du får tag på nån vettig att prata med, be dem gå in på forumet .. hell varför inte skicka dem länkar till trådarna direkt. Så att de får ta del av allt..
Väntar ett par dagar tills i mitten av nästa vecka, har jag inte hört något då så ska jag be min leverantör att ringa nån på Samsung.
Jepp, som Sickan säger, "jag har en plan"...





//Lorryquai
Postad 15 oktober 2005 - 15:49
Det är nog bara att konstatera att det är taskiga komponenter i denna skärm så köp ej denna.
Postad 15 oktober 2005 - 15:51
Jag kan ochså fortsätta att varna spekulanter på denna skärm då min fars Samsung pajade för andra gången nu i veckan, första gången rasade hela tv:n helt då det bara blixtrade runt en massa färger och ingenting funkade så han fick en helt ny skärm, nu andra gången så har alla ingångar (komponent,HDMI och scart) utom komposit slutat att fungera så nu var det dags igen.
Det är nog bara att konstatera att det är taskiga komponenter i denna skärm så köp ej denna.
Haha, det är ju helt otroligt.
//Lorryquai
Postad 15 oktober 2005 - 16:52
Postad 15 oktober 2005 - 23:45
Btw.
Nu när min samsung är ute ur huset kör jag på en 14" så länge, så jag tycker ingen ska klaga innan dom suttit med en 14" och försökt läsa text på 3.5m avstånd.

Redigerat av lando, 15 oktober 2005 - 23:49.
Postad 17 oktober 2005 - 12:51
Lämnade iväg min tv till min leverantör som packade den i originalkartong från Samsung, de tejpade den bra o satt transportband på också för säkerhets skull. De såg även till att Posten fattade att den skulle STÅ upp och inte ligga ner. Den stod upp när Posten hämtade den..
Samsung ringer upp min leverantör några dagar senare och säger att de fått min tv levererad av Postenliggandes och med transportskador.. Någon hade sprättat upp transportbanden som var lindat runt kartongen m.m.
Jag kommer få en ny tv men nu föll ju hela grejen med att skicka in den till Samsung och få felen med tv:n visade.. + Att Posten inte är kända för att vara speciellt snabba i hanteringar.. Det blir ju ett ärende som Posten får stå för .. dvs ny TV till mig. Men min leverantör lovade beställa en ny så fort de visste hur Posten hanterar ärendet!

Hoppas jag iaf får en TV lagomt till 2 December för annars blir det lynchmob ! (Xbox 360 släpps då för de som inte vet).
/Motin
Postad 17 oktober 2005 - 14:10
men se det från den ljusa sidan nu får du en helt ny sammy utan alla problem, (kanske)
/wireland
Postad 17 oktober 2005 - 14:20
ja vad ska man säga.....
men se det från den ljusa sidan nu får du en helt ny sammy utan alla problem, (kanske)
/wireland
Yeah, right.

På min hittar dom inget fel, allt är som det ska enligt Extern. Mer att läsa finns på ny gerneration-tråden
//Lorryquai
Postad 17 oktober 2005 - 14:21
ja vad ska man säga.....
men se det från den ljusa sidan nu får du en helt ny sammy utan alla problem, (kanske)
/wireland
Chansen på det är väl typ 1000000:1 på oddset eller nåt.. Men hoppas kan jag alltid göra !
Jag bör väl tillägga att idioterna på nån postterminal hade packat om Tv:n. Tagit bort min leverantörs tejpt samt spännband och packat den liggandes på en pall istället.. Man blir bra mörkrädd för folk alltså.......

Postad 17 oktober 2005 - 23:09
Vad jag kan se under den korta perioden så har denna flicker by blivit större allt eftersom, så jag ringde till support för att kolla vad detta kunde bero på, (och detta var innnan jag hitta till detta inlägg) iallafall så sa teknikern att det finns en chans att det kan ha blivit ett lekage i nån av cube behållarna som håller själva gasen, men han sa till mig att jag ska vänta ett tag för att se om det blir bättre, ett år eller nåt sa han. hehe...
Men efter jag läst alla inlägg så bestämmer jag mig för att ta tag i detta omedelbart, men vad har man för rättigheter, jag har haft min tv sen 7sep 2005, och jag kan säga att tven inte va sån från början och att jag själv inte har orsakat nån skada på tven eftersom den inte har blivit förflyttad förutom när tven lyftes upp på tvbänken, och skulle den ha skadats av det så önskar jag allt hemskt mot samsung som inte kan göra några kvalitets varor.
Om nån vill se en bild på detta flickrande så kan jag lägga upp bilder om det är nån som är intresserad.
mvh En föredetta nöjd samsung ägare

Postad 19 oktober 2005 - 13:38
Jag måste också säga att jag är glad för att detta forum finns, för jag har börjat märka små fel på min samsung, och det grova felet är i mitten av min skärm har det blivit en liten flicker by av pixlar i storlek av om man formar en ring med båda händerna, med färgerna rött och grönt som skiftar fram och tillbaka.
Vad jag kan se under den korta perioden så har denna flicker by blivit större allt eftersom, så jag ringde till support för att kolla vad detta kunde bero på, (och detta var innnan jag hitta till detta inlägg) iallafall så sa teknikern att det finns en chans att det kan ha blivit ett lekage i nån av cube behållarna som håller själva gasen, men han sa till mig att jag ska vänta ett tag för att se om det blir bättre, ett år eller nåt sa han. hehe...
Men efter jag läst alla inlägg så bestämmer jag mig för att ta tag i detta omedelbart, men vad har man för rättigheter, jag har haft min tv sen 7sep 2005, och jag kan säga att tven inte va sån från början och att jag själv inte har orsakat nån skada på tven eftersom den inte har blivit förflyttad förutom när tven lyftes upp på tvbänken, och skulle den ha skadats av det så önskar jag allt hemskt mot samsung som inte kan göra några kvalitets varor.
Om nån vill se en bild på detta flickrande så kan jag lägga upp bilder om det är nån som är intresserad.
mvh En föredetta nöjd samsung ägare
Aaahh, en till med samma problem som jag. Min lilla fläck täckte större delen av mitten på skärmen.
Jag hoppas att samsung tar tag i sina usla skärmar och gör något åt detta.
Postad 19 oktober 2005 - 14:00
Aaahh, en till med samma problem som jag. Min lilla fläck täckte större delen av mitten på skärmen.
Jag hoppas att samsung tar tag i sina usla skärmar och gör något åt detta.
[/quote]
Hoppet är det sista som man ger upp.. men hmm jag tror det är lite mycket att begära av Samsung vad det verkar. "Inget fel på TV:n" o bla bla är vad vi fått höra hittills..
Postad 19 oktober 2005 - 14:01
Min Skärm lider av att Text Tv brukar hänga sig, Ringen blinkar rätt ofta. får otroligt snabbt inbränning från textningen. vi snackar inte flera timmars tittande utan typ 30min - 1 timme.
Vill man ha en ny? finns det skärmar med absolut inga fel?
Har den på avbetalning också så det svider lite också.
Efter läst igenom tråden så vägar man juh knappt försöka få den tillbaka skickad ifall man får en ny plasma med nya fel.
Hojta till om ni vill ha nån namninsamling lr nåt eller kommer på en bra lösning på detta dilemma.
Tack
Postad 19 oktober 2005 - 14:45
Vill man ha en ny? finns det skärmar med absolut inga fel?
Har den på avbetalning också så det svider lite också.
Du är nog inte ensam om att inte har pyntat för TV:n kontant ... Men för den sakens skulle så svider det ju inte mer eller mindre..
Det är nog bara att du vänder dig till din leverantör samt ringer ett/några samtal till Samsung. Ju fler som gör det, kanske dessto större chans att det går upp ett ljus för Samsung... Jag skrev kanske.
Hänvisa gärna till detta forum, gissar dock på att du får "det har vi inte hört om förut" o vice versa !
/Motin
Postad 19 oktober 2005 - 14:47

Postad 19 oktober 2005 - 14:56
Läst lite här i tråden, många verkar inte vara nöjda. Jag har en S5HX, haft den i ca 2 veckor och är nöjd. Matar den med digitalbox och en splitterny Samsund HD-850 via HDMI. HDMI:n är ju väldigt trevlig måste jag säga.
DOCK, jag har ett litet surr ifrån tv. Frekvensen på surren ändras lite beroende på vad för bilder som visas, tex ljusa bilder lite högre surr. Jag har dock hållt tyst om detta för att se om flickvännen registrerar ljudet, men hon har inte sagt ett pip om det än så länge. Vet inte om jag verkligen letar fel och hör det minsta lilla missljud. Min bror tyckte inte den lät särskilt mycket heller...
Vad ska man göra? Har det kanske med elen att göra (har den kopplad till en grendosa)?
Vart kollar jag när den är tillverkad?
Postad 19 oktober 2005 - 18:34
Alla ni som beslutar att skriva till Robert, skicka med länk till s5hx-trådarna
Tack på förhand!
//Lorryquai
Postad 19 oktober 2005 - 18:47
------------------------------------
Hejsan Robert
Mitt namn är Jonas och jag köpte en plasma skärm av märket samsung och modellen ps-42s5hx i juli detta året, efter 5 dagar dog det pixlar på den varpå jag kontaktade er support för att få In-Home service, eftersom det var sommar så användes inte skärmen så mycket och jag tänkte i så mycket på det förrän min flickvän påminde mig om det ca 1månad senare. Er support hade alltså 1månad senare inte hört av sig till mig (för en service som ska utfärdas inom 48 enligt er hemsida) dessutom när jag ringde tillbaka och frågade vad som försegick så kunde ingen svara på vad som hade hänt med mitt ärende. Dom gjorde ett nytt case och det gick en vecka utan samtal ifrån samsung, dock gick skärmen än mer sönder (hur detta nu är möjligt!?) den började sporadisk hänga sig när man använde text-tv, powerknappens runda blå ring började blinka och jag fick något fel på skärmen som gör att det ser ut som jag har en lila och grön eld mitt i skärmen, vid detta laget började jag minst sagt tappa tålamodet. Efter åtskilliga samtal med support och service center samt butiken jag köpt den i (jme-data, helsingborg) så kommer vi överrens om att den skulle skickas med DHL någonstans (jme-data har nog bättre koll på det), fredagen den 14/10/05 åker alltså min skärm iväg på service (nu har jag blivit så trött på detta att jag inte ens vill ha tillbaka den) för att lagas.
Tycker du detta är ett rimligt förfarande av er support, service partner samt återförsäljare?
3 månader för att skicka en skärm på lagning är väl ändå i grövsta laget, med tanke på att er support sa att min skärm var en DOA och skulle bytas direkt (detta sades vid första samtalet).
Jag hoppas ju på enorma förbättringar inom service och support hos Samsung ifall ni vill ha några kunder kvar i Sverige, för det jag har läst om er support och skärmen ifråga är inte direkt några solskens historier, jag bifogar ett par länkar som du kan kika på ifall du vill se.
https://www.minhembi...438&searchtime= <- Problemen börjar dyka upp efter 2/3 av tråden
https://www.minhembi...029&searchtime= <- En tråd enbart om problemen med Samsung PS-42S5HX
Jag hoppas detta kan vara till er hjälp för att förbättra både support som service verkstäder.
Mvh.
Jonas Björck
Redigerat av lando, 19 oktober 2005 - 18:47.
Postad 19 oktober 2005 - 19:55
------------------------------------------------------------------------
Hej igen Robet!
Mitt namn är Lorry Gotenmalm och jag har köpt Samsung PS42S5HX. Detta efter att jag har haft kontakt med dig innan skärmen släpptes . Idag kan jag ärligt säga till dig att jag är allt annat än nöjd med tv:n. Det hela började med att jag fick hem skärmen, slog på den och till min förtvilan fann jag 2st insekter mellan frontglaset och panelen. Det första jag gjorde var att ringa er support. Där fick jag till svar att jag skulle banka lite lätt på skärmen ev. skaka på tvn. Nja, det är inte varje dag man vill skaka på en 40kg best. Ett mycket tvivelaktigt svar från er support med andra ord, antar att du instämmer. Hur som så valde jag att avvakta och se om dessa kryp skulle lossna och falla ner från respektive position. Dagarna gick och krypen hade inte flyttats en millimeter, dessvärre så upptäcker jag fler fel. Tv:ns text-tv hänger sig, resulterar till att man måste starta om tvn varje gång detta händer. Den blåa runda dioden som indikerar då man trycker på valfri knapp på fjärren, blinkar självmant utan att man själv trycker på något, detta kan variera från 5-10 ggr per min till 20-30 ggr per min. Själva tvbilden är utsmetad och lider av en såkallad "block" effekt.
Ringer återigen till er support och denna gång blir svaret att en tekniker ska komma hem till mig och kika på den. Teknikern dyger efter några dagar upp och bekräftar att tvn ska på service. Detta ska STRAX service sköta. Mycket riktigt kommer en kvinna från STRAX och hämtar tv:n med min hjälp. Att det gick till på mycket tvivelaktiga sätt har jag ingen lust att nämna då den kvinnliga personens inkompetens är obeskrivlig. Som tur är så vet jag att dessa slärmar ej klarar av att läggas ner vågrätt(panelen knäcker skärmen), det visste ej STRAX personalen om. Pinsamt.
Då åkte skärmen som sagt till örebro och till starx. Efter två veckor börjar en mail konversation mellan mig och Strax inledas. Där nämner först Strax att min skärm ska kreditieras då det saknas reservdelar. Sedan ändras beslutet till att den ska repareras för att ändras igen.
Min återförsäljare (NetonNet.se) skickar efter en månad en ny skärm till mig. Tro det eller ej men den lider av exakt samma problem som min tidigare skärm, förutom att den saknar insekter innuti glaset, annars är det samma fel. Text-tv hänger sig, den blåa runda lampan blinkar.
Denna gång ringer jag min återförsäljare för att be dom ta hand om den. Det första jag gjorde innan jag skicade iväg skärmen var att jag skrev ner ett A4-papper med en ordentlig felbeskrivning. Nu, 4 veckor senare är jag fortfarande utan min plasma. Servicebolaget, Extern, påstår att dom ej hittar något fel på skärmen trotts att den blåa runda lampan blinkar när den vill. Tvn står kvar i deras lokaler och är färdigutredd utan att dom har hittat något fel på den. Jag vägrar att ta tillbaka den eller någon ny skärm då jag efter 2-3 månaders väntan är mycket trött på hela proccessen. Nu har jag bett Externs VD att kolla på mitt fall då jag vägar att ta tillbaka en oreparerad skärm.
Eftersom jag inte är ensam om att ha dessa problem så undrar jag hur det kommer sig att era skärmar har en så pass dålig kvalite? Testar ni inte skärmarna innan ni bestämmer er för att producera dem?
Här hittar du 2st forumtrådar där i bägge besvikna ägare disskuterar problemen.
https://www.minhembi...438&searchtime= <- Problemen börjar dyka upp efter 2/3 av tråden.
https://www.minhembi...029&searchtime= <- Denna tråd har jag själv skapat för att se hur många det är som är tillfredställda med sina nya skärmar.
Jag är besviken på Samsung och kommer troligen häva mitt köp av denna skärm och aldrig mer köpa en produkt av ert märke framtidsvis.
En besviken ägare
//Lorry Gotenmalm
//Lorryquai
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar