Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny generation Samsung plasma till kanonpris!

2163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1651

Postad 20 oktober 2005 - 14:06

miwa60
  • miwa60
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
För några veckor sedan skickade jag in en fråga till Samsungsupporten om grådassiga ansikten. Ville se vad jag fick till svar. Detta kom idag.
"Hej

Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic.

Oftast är det källan som är dålig i bildkvallité. D.v.s. DVD,
videofilmen eller annan enhet typ digitalmottagare med analog utgång.
Långa eller gamla Kablar orsakar även dålig bild.
Om man har en DVD somman kan koppla med komponnetanslutning (det bästa
analoga signalen) och det blir dåligt då kan man kolla upp menyerna och
dess inställning. Kontrasten ska inte vara mycket över 50, kanske max
60. Om man ställer allt på 50 så ska det inte bli så katastrofalt
dåligt. Sedan får man justera efter behag.
Med vänliga hälsningar

Samsung Suppport"

Kan väl säja att min bild blev bättre genom att ändra inställningarna i servicemenyn, än att lyssna på supporten. Stort tack till stsnol för att du delgav dig av inställningarna. ;) ;) :P

#1652

Postad 20 oktober 2005 - 14:54

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Oftast är det källan som är dålig i bildkvallité. D.v.s. DVD,
videofilmen eller annan enhet typ digitalmottagare med analog utgång.
Långa eller gamla Kablar orsakar även dålig bild.
Om man har en DVD somman kan koppla med komponnetanslutning (det bästa
analoga signalen) och det blir dåligt då kan man kolla upp menyerna och
dess inställning. Kontrasten ska inte vara mycket över 50, kanske max
60. Om man ställer allt på 50 så ska det inte bli så katastrofalt
dåligt. Sedan får man justera efter behag.
Med vänliga hälsningar

<{POST_SNAPBACK}>


Men vad har de för svar om man däremot har provat alla "newbie" saker redan + provat långa kablar, korta kablar,olika märken av kablar, med ljuset tänt, med ljuset släckt, provat vartenda inställning i bildmenyn, vga, komponent, hdmi, scart, scart rgb, olika märken av dvd, olika tvspelskonsoler, andras tvspelskonsoler, olika digitaltvmottagare osv..

Ja i stort sett provat allt förutom att koka kaffe med den typ .. Och man fortfarande har samma problem med tv:n.

Svarar de då "prova ställ ner kontrasten lite, eller banka på tv:n så att insekterna lossnar" ... Seriös support .. nja tveksamt. *suck*

/Motin

#1653

Postad 20 oktober 2005 - 22:34

Sladd1
  • Sladd1
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Första gången jag skriver här och självklart är det ett problem. ;)

Har anslutit mig till den skara som hoppas att Sammyn lever upp till vad den borde prestera. Fick min importerade från Tyskland idag. Packade upp den och beundrade skönheten. Såg tillverkningsåret och där stod Aug 05. Lättad av att slippa ha juni juli skärmar typ Lorry eller Danne så kastade jag upp den på bänken. Underbar bild, inget problem med den inte. Började göra glädjedans men då...

Tjuter som en stucken gris gör skönheten. Trodde att det kunda vara att den var kall. Icke sa nicke 4 timmar senare fortfarande tjuter den. Har dragit ner brightness och contrast till 45 men det spelar ingen roll på ljudet.

Behöver råd,

Skall jag ringa tyskarna eller kan det ordna sig om ett par dar.

PS. Det är inget irriterande ljud, det är mycket högre än så.

Tacksam för råd

#1654

Postad 20 oktober 2005 - 23:28

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Hm, antar att du inte vill få den iväg skickad till tyskland så därför har du bara ett enda alternativ.

Jag börjar bli så LESS på att säga detta till ägare av NYA samsung 5serien:

Ring Supporten, be om att få den sänd till örebro/ Strax-service. Om du inte vill ta kontakt med tyskarna och få den undersökt på det viset. Eftersom den tjuter pavsett inställningar

Tycker deffinitivt att du ska klaga till Samsungs nordiska produktmarknadschef Robert Widerström på:

[email protected]

Denna 5:e serie från Samsung är kass och jag vill att hela världen ska få reda på det!

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 20 oktober 2005 - 23:29.


#1655

Postad 21 oktober 2005 - 08:36

jacksaw
  • jacksaw
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

PS. Det är inget irriterande ljud, det är mycket högre än så.

Tacksam för råd

<{POST_SNAPBACK}>


** Ursäkta OT men rör samma felmeddelande. **

Hmmm har läst denna tråd i några månader men missat det här med att den skulle tjuta.

Är rätt intressant läsning pga att min plasma (Dmtech med Samsung V3-platta) ger ifrån sig ett irreterande ljud.

Det hörs ej när ljudvolymen är nere på 0 men så fort man höjer till 1 eller högre så kommer det högrekventa ljudet. Höjer men upp till 15> (dvs normalhög nivå vid tv-tittande) så överröstas "felljudet". Har testat med andra högtalare och felet kvarstår.

#1656

Postad 21 oktober 2005 - 08:53

Magnus79
  • Magnus79
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

PS. Det är inget irriterande ljud, det är mycket högre än så.

Tacksam för råd

<{POST_SNAPBACK}>


** Ursäkta OT men rör samma felmeddelande. **

Hmmm har läst denna tråd i några månader men missat det här med att den skulle tjuta.

Är rätt intressant läsning pga att min plasma (Dmtech med Samsung V3-platta) ger ifrån sig ett irreterande ljud.

Det hörs ej när ljudvolymen är nere på 0 men så fort man höjer till 1 eller högre så kommer det högrekventa ljudet. Höjer men upp till 15> (dvs normalhög nivå vid tv-tittande) så överröstas "felljudet". Har testat med andra högtalare och felet kvarstår.

<{POST_SNAPBACK}>


Om sladd1 lider av samma surr/tjut som mig så är det inte volymberoende. Mitt oljud kommer inte från högtalarna, kvarstår även vid mute.

Sladd1:
Kan bara råda dig att felanmäla, man stör ihjäl sig på oljudet efter ett tag. Rekommenderar en spa-helg och mental uppladdning innan du börjar stångas med Samsung, annars finns risk för utbrändhet. Skämt åsido, hoppas dom kan hjälpa dig på något smidigt sätt.

#1657

Postad 21 oktober 2005 - 11:44

Sladd1
  • Sladd1
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Japp Magnus, det är som att ha en mygga i örat hela tiden. Tror nog att jag skall ta tre djupa andetag, lyfta telefonen och ... Beställa pizza.
Orkar inte ringa dem nu. Får vänta till på måndag.

Skall nu höja hemmabion lite, trycka på Bad Boys i 1080i och glömma skiten ett tag. Bilden är ju det inte alls nåt fel på.

#1658

Postad 21 oktober 2005 - 12:52

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Vissa är födda med tur, andra nja.. vette fnn tur är det inte iaf !

#1659

Postad 21 oktober 2005 - 15:35

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
NON vägar att häva köpet. Nu ska jag stångas!!!! :) ;) :D

//Lorryquai

#1660

Postad 21 oktober 2005 - 16:25

Fimpan
  • Fimpan
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jahapp.
Inte lika nöjd längre... :)
Bilden är helt plötsligt kass.
Den är brusig & oskarp.
Nästan pixlig.

Ringde supporten, som antecknade & skulle skicka nån lirare för inspektion.

Hur ser eran bild ut med digitaltv?
Står jag 1 meter ifrån, är bilden väldigt oskarp.
Som om jag skulle ha en bordsantenn & inte en box.

Nu har jag även fått ett surrande ljud från skärmen.
Låter mer/mindre när det skiftar i ljushet.

Någon som känner igen sig?

#1661

Postad 21 oktober 2005 - 17:12

DanneH
  • DanneH
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

NON vägar att häva köpet. Nu ska jag stångas!!!!  :)  ;)  :D

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>


Stånga på, det gick ju bra för mig till slut. Usch, irriterande det här, hatar NON

#1662

Postad 21 oktober 2005 - 17:25

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Hur gick du till väga DenneH?

Fick detta meddelande idag från dom...

Hej!

Jag ser att du önskar häva köpet då serviceverkstaden ej hittar något fel. Detta är dessvärre inget vi kan erbjuda i dagsläget. Vi har varit i kontakt med serviceverkstaden, de väntar på besked ifrån Samsung angående servicebulletin. En tekniker ifrån Extern Elektronik AB kommer att kontakta dig i början av nästa vecka för att hitta en bra lösning på problemet.


;) :) :D

//Lorryquai

#1663

Postad 21 oktober 2005 - 22:29

Magnus79
  • Magnus79
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Jahapp.
Inte lika nöjd längre... :)
Bilden är helt plötsligt kass.
Den är brusig & oskarp.
Nästan pixlig.

Ringde supporten, som antecknade & skulle skicka nån lirare för inspektion.

Hur ser eran bild ut med digitaltv?
Står jag 1 meter ifrån, är bilden väldigt oskarp.
Som om jag skulle ha en bordsantenn & inte en box.

Nu har jag även fått ett surrande ljud från skärmen.
Låter mer/mindre när det skiftar i ljushet.

Någon som känner igen sig?

<{POST_SNAPBACK}>


Fimpan: 1m är knappast något shysst avstånd att bedömma bilden på, men jag är inte heller nöjd med min digitalTVbild (boxer). Fula ansikten och grym rörelseoskärpa.
Ljudet du talar om är jag som jag tidigare nämnt drabbad av, och vi är några stycken som lider av det nu.

Lorry: Fan vad dåligt av NON, vill inte strö salt i såren men jag fick prel. från Expert idag att dom får TVn krediterad och jag kan byta till vad jag vill. Får ett säkert besked i början på nästa vecka. Vill ha en PV500 men det beror på mellanskillnaden. Känns lite skit samma om det kostar lite extra, bara man blir nöjd..... Lider med dig, hoppas verkligen du får igenom din hävning.

#1664

Postad 21 oktober 2005 - 23:13

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Nja... detta är vad jag tycker...

Netonnet är rena rama skiten, no offence till er boråsare men jag pallar inte den fula dialekten... Varje gång man pratar med deras support så blir man spyfärdig. Att dom kör med fula knep, som att tex skicka en gammal tv till en, fast men ej vet det eller vill det är lågt... lägre än glocalnet.

Samsung... äh, behöver jag yttra mig? Jo ett orda har jag... testavdelning???

För övrigt så har Samsungs tv-chef ej hört avsig till mig än iaf.

//Lorryquai

#1665

Postad 22 oktober 2005 - 09:09

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hejsan

Netonnet suger vekligen!! Efter mycket tjat är ju min tv på lagning, den var ju kass redan från början. Nu är den inlämnad på service och reservdel är beställd, är lovad den nästa vecka. Jag trotsar fortfarande att jag vill ha köpet hävt vilket de ej går med på.

Det gick ju inte att reklamera köpet på Netonnet, det skall ju ske inom 3 dagar!! Men för fan jag ringde dem redan dag 2 och sa att den var kass. Provade alla "tips" supporten gav mig, fukade naturligtvis inte, ringde tillbaka dagen efter, ring Samsung Sverige sa de då!! kalla handen då detta var en direkt importerad apparat, ringde Netonnet! ring Central service och hör med dem!! Inget "tips" där heller!! Efter många långa samtal och dagar fick jag äntligen Netonnet att skicka den på service... Då hade ju givetvis dess TRE dagar gått kalla handen från Netonnet ang reklamtion.. Håller fortfarande på att tvista med Netonnet ang häva köpet men de vill laga skiten.....

Fortsättning följer..

Cinema101

#1666

Postad 22 oktober 2005 - 11:16

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Du jag känner igen mig så väl där, aldrig mer dom. Köper du en skitprodukt som inte fungerar så är det i princip omöjligt att häva köpet.

Men du, är din importerad? Köpte du inte den från NON? Jag har ej haft några problem med "att få service". Om jag ska säga vad jag tycker så låter det som om NON har försökt att blåsa dig på "returchansen".

Det skulle inte överraska mig alls!

//Lorryquai

#1667

Postad 22 oktober 2005 - 11:53

Novve
  • Novve
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0

Hejsan

Netonnet suger vekligen!! Efter mycket tjat är ju min tv på lagning, den var ju kass redan från början. Nu är den inlämnad på service och reservdel är beställd, är lovad den nästa vecka. Jag trotsar fortfarande att jag vill ha köpet hävt vilket de ej går med på.

Det gick ju inte att reklamera köpet på Netonnet, det skall ju ske inom 3 dagar!! Men för fan jag ringde dem redan dag 2 och sa att den var kass. Provade alla "tips" supporten gav mig, fukade naturligtvis inte, ringde tillbaka dagen efter, ring Samsung Sverige sa de då!! kalla handen då detta var en direkt importerad apparat, ringde Netonnet! ring Central service och hör med dem!! Inget "tips" där heller!!  Efter många långa samtal och dagar fick jag äntligen Netonnet att skicka den på service...   Då hade ju givetvis dess TRE dagar gått kalla handen från Netonnet ang reklamtion..    Håller fortfarande på att tvista med Netonnet ang häva köpet men de vill laga skiten.....

Fortsättning följer..

Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>



vadå borde inte distansavtalslagen (SFS 2000:274) gälla? Är det inte så att man ska kunna lämna tillbaka produkten efter 14dagar (dock lägst 7 arbetsdagar)? RING OCH "HOTA" DEM MED DISTANSAVTALSLAGEN!!!


länk: http://rixlex.riksda...3A274&RUB=&ORG=

Redigerat av Novve, 22 oktober 2005 - 11:55.


#1668

Postad 22 oktober 2005 - 12:23

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jo visst gäller distansköplagen men så här står det på deras hemsida:

6. Ångerrätt och Öppet Köp i 14 dagar
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produkt-kartongen är i oförändrat skick, dvs oanvänd ej förstörd eller skadad. NetOnNet tillämpar Distansavtalslagen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och Öppet köp i 14 dagar, se nedan under rubriken ”Så här gör du en retur”

Oandvänd!!!! Hur i **** kan jag veta om min tv är kass om jag inte provat den???
Har påtalat detta men de är helt ###### funtade heta bunten på NETONET...

TVn var bara uppackad ett par dagar, hann inte ens stuva undan kartongen.

Kan posta alla mina mail som jag fått av Netonet om det finns intresse så får ni se hur ###### puckade de är...

Lorryquai
Enlig Samsung Sverige är Netonets apparater direkt importerade från Tyskland, där av ingen svensk support enl Samsung själva.....

Fortsättning följer.........

// Cinema101

Redigerat av cinema101, 22 oktober 2005 - 12:27.


#1669

Postad 22 oktober 2005 - 13:10

Novve
  • Novve
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
jag läste lite mer och här har du lite nyttig info att meddela försäljaren:


"17 § Konsumenten får utöva sin ångerrätt endast om den vara som
han eller hon har tagit emot hålls i väsentligen oförändrat
skick. Detta gäller dock inte om varan har förstörts eller
förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för
att undersöka varan eller på grund av någon omständighet som
inte kan hänföras till konsumenten."


kommentar: som jag förstår det var du tvungen att öppna pakettet för att kontrollera varan, då är det ok


angående förpackningen så kan säljaren endast avkräva ångerrätten om förpackningen brutits på:
14 § 4. en förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat
datorprogram och förseglingen har brutits,


Och även om säljaren skriver . "Detta förutsatt att produkten och produkt-kartongen är i oförändrat skick, dvs oanvänd" så betyder inte det att det är så, bara för att de skriver det så kan inte lagen kringås.
Hoppas det hjälper och skäll rejält

#1670

Postad 22 oktober 2005 - 15:02

Fimpan
  • Fimpan
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Jahapp.
Inte lika nöjd längre... :)
Bilden är helt plötsligt kass.
Den är brusig & oskarp.
Nästan pixlig.

Ringde supporten, som antecknade & skulle skicka nån lirare för inspektion.

Hur ser eran bild ut med digitaltv?
Står jag 1 meter ifrån, är bilden väldigt oskarp.
Som om jag skulle ha en bordsantenn & inte en box.

Nu har jag även fått ett surrande ljud från skärmen.
Låter mer/mindre när det skiftar i ljushet.

Någon som känner igen sig?

<{POST_SNAPBACK}>


Fimpan: 1m är knappast något shysst avstånd att bedömma bilden på, men jag är inte heller nöjd med min digitalTVbild (boxer). Fula ansikten och grym rörelseoskärpa.
Ljudet du talar om är jag som jag tidigare nämnt drabbad av, och vi är några stycken som lider av det nu.

<{POST_SNAPBACK}>


Nä jag vet, 1meter är orimligt för en plasma.
Men jag tycker ändå att bilden inte är "knivskarp".
Blir den någonsin det på en 42" plasma?
Tycker att det är lite mycket oskärpa runt tex tv4 loggan i hörnet.
Samt skuggor runt denna.

Eftersom jag hade problem med RGB signalen på min box, & att bilden inte var 100% så åkte jag till expert för att byta.
Döm om min förvåning, när säljaren sprättar en ny kartong & räcker över en ny box! ;)
Snacka om service!
Behövde knappt visa kvittot heller.
Tack för det expert!

Passade på att glo på deras plasma (samma som våra).
Och även den var oskarp & lite pixlig på nära håll.
Dom matade den med canal digital eller liknande, då canal+ kördes.

Tycker att bilden kanske vart ngt bättre med nya boxen, men det är vell vad man vill tro. ;)
Man ser det man vill se...

Nåja, på avstånd är bilden ok & surret har tillfälligt försvunnit.
Om man inte står över plasman dvs, dvs normalt ljud.

Fick föresten igång S-video från PC, var tvungen att trycka source på tvn & inte på fjärren... :D
Nu ska jag testa komponent från min dvd istället för scart, & se om skillnad upplevs.

#1671

Postad 22 oktober 2005 - 16:15

DanneH
  • DanneH
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Lorry: Du jag tjatde bara genom massor med mail. Skrev också att jag pratat med en konsumentrådgivare som tyckte det tagit för lång tid att åtgärda TV:n. Sista mailet började jag hota med att kontakta ARN. Till slut så gav dom efter..............

Kanske lite svårare om verkstaden inte kan hitta nåt fel...............vet inte


Förresten, torsk mot Gnaget? Illa, illa....... :)

#1672

Postad 22 oktober 2005 - 16:23

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0

Lorry: Du jag tjatde bara genom massor med mail. Skrev också att jag pratat med en konsumentrådgivare som tyckte det tagit för lång tid att åtgärda TV:n. Sista mailet började jag hota med att kontakta ARN. Till slut så gav dom efter..............

Kanske lite svårare om verkstaden inte kan hitta nåt fel...............vet inte


Förresten, torsk mot Gnaget? Illa, illa....... :D

<{POST_SNAPBACK}>


Hur lång tid tog det för dig? 2mån eller minns jag fel. Jag är uppe i 5veckor nu på min andra tv.. Första tog 4veckor.... 9veckor totalt mao :)

Har typ haft tvn hemma i max 3veckor på tre månander...piss...


Njae... vi saknar Trent, helt klart... backsidan är knäsvag, där faller vi, men vänta bara... nya spelare är på väg... den som skrattar sist skrattar bäst ;)

//Lorryquai

#1673

Postad 23 oktober 2005 - 18:40

DanneH
  • DanneH
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Lorry: Du jag tjatde bara genom massor med mail. Skrev också att jag pratat med en konsumentrådgivare som tyckte det tagit för lång tid att åtgärda TV:n. Sista mailet började jag hota med att kontakta ARN. Till slut så gav dom efter..............

Kanske lite svårare om verkstaden inte kan hitta nåt fel...............vet inte


Förresten, torsk mot Gnaget? Illa, illa....... :D

<{POST_SNAPBACK}>


Hur lång tid tog det för dig? 2mån eller minns jag fel. Jag är uppe i 5veckor nu på min andra tv.. Första tog 4veckor.... 9veckor totalt mao :)

Har typ haft tvn hemma i max 3veckor på tre månander...piss...


Njae... vi saknar Trent, helt klart... backsidan är knäsvag, där faller vi, men vänta bara... nya spelare är på väg... den som skrattar sist skrattar bäst :D

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>


6 veckor första svängen, 3 veckor andra........................jaja, kämpa på

Ska i.o.f.s. inte säga nåt, Skellefteå har inte spelat bra en enda match så här långt.............. Faktiskt riktigt orolig, tror på torsk nästa Söndag........hoppas dock jag har fel ;)

#1674

Postad 23 oktober 2005 - 19:06

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Ok, då blir det ett samtal till KO imorgon. Hoppas man kan sätta dit dom för en gångs skull.

Hehe, vi vann idag!! Äntligen, ni varken vann eller förkoarde så, knappt godkänt... Vänta bara tills vi möts... 4-2 till oss då :)

//Lorryquai

#1675

Postad 24 oktober 2005 - 07:30

eggepegge
  • eggepegge
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Lorry, ett snack med din konsumentrådgivare rekommenderas starkt :-) I ett ärende jag hade (säljare som av misstag givit mig ett pris under deras inköpspris på en beställningsvara och sedan vill häva köpet med hänvisning till att de inte längre var ÅF vilket inte stämde) fick jag mycket matnyttigt från dem att använda mot säljaren - det slutade med att jag köpte varan för det pris jag fått i första skedet :-)

/Egge

#1676

Postad 24 oktober 2005 - 07:57

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Hmm Plasma/storbildstv är inte till för att beskådas på nära håll ..

#1677

Postad 24 oktober 2005 - 08:00

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Inne på 4:e veckan utan tv nu.. börjar bli riktigt jobbigt, jag hoppas dock inte på för mycket då jag tror att när jag fått en ny Samsung .. så lär jag väl få skicka tillbaka den lika fort igen = ännu me väntan.

Lorry: gå på KO, ARN m.fl så ska du se att det löser sig. Du är ju inte nöjd som kund och kunden har faktiskt en hel del rättigheter. Om du köpt den på avbetalning t.ex så kan du ringa in o stoppa betalning tills allt har rätt ut sig m.m.

/Motin

#1678

Postad 24 oktober 2005 - 13:29

Novve
  • Novve
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
hmm har varit helsåld på denna apparat men ska nu satsa på en samsung 40"LCD istället, visst jag får offra 2 tum, och lägga till en tusenlapp på priset, men den blir iaf säkrare

#1679

Postad 24 oktober 2005 - 21:28

wireland
  • wireland
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Läste att ni nämde Strax i Örebro, Ett råd från mig som haft min sammy inlämmnad där i 3 veckor.
Stå på er om att det är fel på sammyn för dom vill gärna tala om att det ska vara dålig bild på en plasma. har ni fel på text tv och att den blå lampan blinkar så tala om det fort för dom.
(dom hittar det inte själva. )
till mig sa dom att dom hade som mål att alla inkommna produkter skulle vara felsökta och hem levererade till kund med en max tid på 9 dagar.... :) ;) :huh: .......
skit snack är vad det är.
min är lovad reservdel på fredag och då har det gått 4 veckor. gud vet vad lång tid det ska ta och sätta ihop den sen........

#1680

Postad 24 oktober 2005 - 23:11

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Skulle ha blivit uppringd av en tekniker från servicentret idag, men telefonsamtalet kom aldrig...

Imorgon tänker jag ringa KO.

Detta är surt.

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 24 oktober 2005 - 23:13.


#1681

Postad 25 oktober 2005 - 00:51

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Men du, är din importerad? Köpte du inte den från NON? Jag har ej haft några problem med "att få service".


Allt som inte kommer in via svenska generalagenten betecknar de som "importerat". Dvs NetOnNet importerar direkt från tyska leverantörer i stället för att köpa via generalagenten ("grå import") och generalagenten har inget intresse i att stödja sådana aktörer och deras kunder. Köper man av sådana har man givit sig in i leken och får tåla att det är snålare villkor. Billigare pris men också "billigare" hantering av ev felfall eftersom de inte satsar på att försvara märkets anseende på samma sätt som en generalagent gör.

#1682

Postad 25 oktober 2005 - 01:46

Filmtoken
  • Filmtoken
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Är jag ensam kvar som nöjd ägare då eller? :-D Fått snurr på HDMIspelaren ordentligt med, **** vilket lyft det blev - och då var jag som bekant redan glad som en lärka. Inte blir det mycket sömn nuförtiden inte *gnuggar gruset ur ögonen och letar nästa film*

#1683

Postad 25 oktober 2005 - 06:18

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Strö salt i såren bara ... :)

#1684

Postad 25 oktober 2005 - 08:15

Leven
  • Leven
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Är jag ensam kvar som nöjd ägare då eller? :-D Fått snurr på HDMIspelaren ordentligt med, **** vilket lyft det blev - och då var jag som bekant redan glad som en lärka. Inte blir det mycket sömn nuförtiden inte *gnuggar gruset ur ögonen och letar nästa film*

<{POST_SNAPBACK}>


det hade varit väldigt intressant och se vad du har för inställningar i servicemenyn!
jag tror fortfarande att det är DNIe som spökar så det hade varit kul och se om dina värden skiljer sig från våra :)

#1685

Postad 25 oktober 2005 - 11:36

DE_VH
  • DE_VH
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag har inte skrivit så mycket tidigare på forumet så jag tänkte dela med mig av mina tankar om min PS-42S5H. När jag började skriva så var det tänkt som ett svar till Filmtoken, jag är också en nöjd ägare.

Edit: Jag läste precis igenom det jag skrivit och jag kan därför inleda med att jag inte haft någon kontakt med varken min leverantör eller Samsung och jag delar därför inte många av era dåliga erfarenheter, jag är övertygad om att jag skulle vara mer kritisk om hade upplevt de problemen som många har gjort.

Det här är iaf vad jag tycker utifrån mina egna upplevelser:

Jag nöjd med min tv såtillvida att jag accepterar att bilden inte är perfekt. Den är inte så dålig så jag ärligt kan säga att det är ett fel på tv:n utifrån de förutsättningar jag hade när jag beställde den.

Jag accepterar att Samsung inte är det ledande premiummärket och att det finns kvalitetsbrister. Min TV är en kompromiss. Mina krav när jag beställde i början av oktober var att den skulle vara platt, HD-ready och inte kosta mer än 20000 kr. Då finns det inte så många modeller att välja på. Nu fick jag betala 1000 kr mer än min budget men jag kunde inte tänka mig att gå upp 5000 eller 10000 till, dels för att jag inte vill lägga mer pengar över huvud taget, dels för jag vet att om ett år kommer motsvarande prestanda som en 30000 kr tv har idag finns på en som kostar kanske halva priset.

Hade jag krävt perfekt bild hade jag inte valt plasma över huvudtaget. Hade jag velat ha en plasma med avsevärt bättre bild hade jag fått lägga till minst 10000, kanske mer.

* Men det är lite irriterande att bilden är inte riktigt bra i mörka partier och vid mycket rörelse blir det inte bra alls.
* Det är irriterande att den har ett högfrekvent ljud som hörs tydligt när man lyssnar efter det men som inte märks så fort man har lite ljud på tv:n, jag tänker inte ens på det när jag ser en film, inte ens när det är tyst i filmen.
* Det är irriterande att den för mig upplevda ytterst lilla skillnaden när jag bytte från en över fem år gammal DVD som inte ens klarade progressiv till en nyare DVD (Denon 1920) som jag nu kör 720p från via HDMI-kabel.
* Det är irriterande att jag i stort sett alltid har en Tv3 logo uppe i högra hörnet. Jag kör därför med värdelösa inställningar (alla värden under 30) så fort jag tittar på tv3. Men den försvinner så fort jag låter den stå på med myrornas krig några timmar.

Däremot har jag ingen blinkande lampa förutom när jag använder en fjärrkontroll riktad mot tv:n. Jag använder inte den inbyggda text-tv:n i sammsungen, jag använder min Nokia box:s text-tv.

Men jag har jämfört mitt exemplar med en kompis som har en likadan och jag har varit in i några butiker och sett ytterligare andra exemplar. Ingen är bättre än vad jag upplever att min är.
För mig är det inte ett sakligt argument att säga att "har jag betalt 21000 för en tv ska det vara perfekt bild annars lämnar jag tillbaka den". Däremot är det ett sakligt argument att säga att min TV har en sämre bild än min granne som har en likadan.

Därför är jag nöjd med min PS-42S5H.

#1686

Postad 25 oktober 2005 - 12:15

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
DE_VH: Det är väl bra att du accepterar bristerna som tv:n har (de flesta plasmor har). Men det vi har tagit upp på forumet är rena fel och inte brister på modell TV (iaf Lorry, DanneH, mitt m.fl fall). Jag hade självklart accepterat de fel på denna modell om jag visste att det var en brist "så det ska vara". Men efter att ha konstaterat att det finns så många som har rena fel på sina så är det ju så att något e galet med antingen en batch som är producerad under en viss tid eller så har de något grundfel i hela serien.. som visar sig antingen direkt, efter ett tag eller inte alls (when u least expect it!). Och därför tycker jag att det är självklart eller helt upp till var och en att klaga/bli förbannade när man köpt en pryl för ja ca 2 månadslöner (vissa har mer o vissa har mindre i lön!) o sen inte funkar som den ska.


Hur länge har du haft din tv ? Det är väl bara att gratulera att du tycker om tv:n !

Har ännu inte slagit spiken i kistan för jag har inte fått någon ny Samsung ännu... tuggar fradga snart.. Det är vara eller icke vara som gäller.

EDIT: Jag är inte den som accepterar ett fel, jag strider tills jag får rätt. O jo jag brukar ta reda på om "felet" är normalt eller om det verkligen är ett fel före jag klagar/gnäller/häver köp/hotar med KO el ARN. :)

/Motin

Redigerat av Motin, 25 oktober 2005 - 12:17.


#1687

Postad 25 oktober 2005 - 14:15

DE_VH
  • DE_VH
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Motin:

Jag kanske kunde ha varit lite tydligare i mitt inlägg (för att undvika missförstånd), jag förstår att många har haft problem som jag haft tur att inte behöva genomlida. Jag håller med dig helt och hållet att det är skillnad på ett fel och sämre prestanda. Jag har bara haft min i 3 veckor så än finns det gott om tid för den att gå sönder.

Vad jag ville säga var att jag tycker min tv har dåliga prestanda, men att jag inte har några fel på den. De "fel" som jag har är något som jag accepterar för jag ser den här modellen som en kompromiss. Därför är jag nöjd fastän jag hittar många brister med den här modellen, för så länge jag sliper de problem (för) många andra har upplevt så intalar jag mig själv att tv:n är en kompromiss. Eller är jag bara i förnekelse stadiet? :)

#1688

Postad 25 oktober 2005 - 15:25

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Förnekelse is tha word :huh: .. Nej men skämt åsido så är du nöjd så är det bra !

Med tanke på att det finns apparater som kostar mycket mindre än Samsungen o presterar BÄTTRE (tro det eller ej men så var det i mitt fall iaf o många andras, därav misstanke om produktfel) så har man all rätt att vara kritisk anser jag, det var det jag ville få fram med lite frustration med i bilden.

Redigerat av Motin, 25 oktober 2005 - 15:26.


#1689

Postad 26 oktober 2005 - 05:51

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Nu är min Tv klar på service, enl deras hemsida är följade gjort:

Utfört arbete BYTE AV ASSY PCB P-SMPS. Någon som vet vad det är för något? Har ej pratat med verkstan, men den är iaf klar.

Skall bli kul och se hur länge den fungerar denna gången.

// Cinema101

#1690

Postad 26 oktober 2005 - 08:05

Stortankaren
  • Stortankaren
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Men du, är din importerad? Köpte du inte den från NON? Jag har ej haft några problem med "att få service".


Allt som inte kommer in via svenska generalagenten betecknar de som "importerat". Dvs NetOnNet importerar direkt från tyska leverantörer i stället för att köpa via generalagenten ("grå import") och generalagenten har inget intresse i att stödja sådana aktörer och deras kunder. Köper man av sådana har man givit sig in i leken och får tåla att det är snålare villkor. Billigare pris men också "billigare" hantering av ev felfall eftersom de inte satsar på att försvara märkets anseende på samma sätt som en generalagent gör.

<{POST_SNAPBACK}>



Frågade Netonnet om detta gäller Panasonic och Pioneer kanske lite off topic men just Importerade .

Hej!



Om Pioneer säger att de skickar hem en tekniker så gäller det även när du handlar hos oss. Enkelt sagt, du får samma garantier som om du köpte den i butik. De Pioneer vi har i lager är inköpta i Sverige och vad gäller Panasonic så är det blandat, det är ju dock precis samma garanti på produkterna oavsett var de är inköpta.




Samma garantier oavsett var dom är inköpta? Hmm ja du.....

#1691

Postad 26 oktober 2005 - 08:30

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Va kasst av NON att det inte gäller alla produkter då ... ! Har aldrig handlat av NON o kommer aldrig göra det heller... hört för mycket sk-t om dem.

#1692

Postad 26 oktober 2005 - 10:45

Filmtoken
  • Filmtoken
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Har aldrig varit inne i service-menyn, men det kan säkert ordnas.

DE_VH: Det där med TV3loggan låter helsjukt i mina öron. Precis som alla plasmor har förstås Samsungen "korttidsminne", men myrornas krig ska ju inte behövas... Nu vet jag inte hur mycket du ser på TV3 (uteslutande?) men långsittningar har inte lämnat skuggan av ett spår hos mig iaf. Vågade mig på att köra en eftermiddag med Halo (där poäng, kompass etc är statiska objekt). Direkt efter det ploppade jag in en DVD-film och pausade på den mörka plattan efter filmbolagets logo. Fram med näsan till skärmen för hårdgranskning. Inte ett vitten av kompass/poängräknare eller senaste pausade skärmbild - däremot skönjbara rester av MIRAMAX-loggan som just spelats. Och det är inte så att jag är småblind; tro mig - en sådan pessimist som jag går på ett plan bara och väntar på en inbränning eller något annat stort problem, men än så länge *ta i trä*...

Ska ta nya bilder med HDMI också till galleriet. Inställningarna i servicemenyn kan jag säkert trolla fram, men rucka på dem vågar jag inte eftersom jag tycker dom är så bra som det är.

#1693

Postad 26 oktober 2005 - 11:22

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som har ringt mig...

Ringde iaf KO idag och hon sade att om det inte händer något om 1vecka så ska jag kontakta ARN. Hon tyckte även att vi som har problem med blinkande lampan skulle göra en sammanlagd anmälan.

Hur ska detta sluta?

//Lorryquai

#1694

Postad 26 oktober 2005 - 11:24

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Nu är min Tv klar på service, enl deras hemsida är följade gjort:

Utfört arbete BYTE AV ASSY PCB P-SMPS. Någon som vet vad det är för något? Har ej pratat med verkstan, men den är iaf klar.

Skall bli kul och se hur länge den fungerar denna gången.

// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>


Hämtade Tvn, kopplade in Ström kabel, Scart till Dvd spelaren. Bild i 10 sekunder sen DÖTT, bara ljud. Kul, trodde iaf den skulle leva längre än 10 sek......

Kom gärna med lite tips ang häva köpet...

Nu blir det krig mot Netonnet

// Cinema101

#1695

Postad 26 oktober 2005 - 11:24

DE_VH
  • DE_VH
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Edit: Filmtoken:

TV3 logon är inte direkt självlysande men vet man vad man ska leta efter så ser man den direkt. Jag upplever att det lättaste sätet att se den är att slå på "helvit", då ser jag den direkt, det är även i ljusa partier i filmer som jag personligen störs mest av den. Min sambo ser även logon eftersom jag visat hur det ser ut. Däremot så bad jag en kompis titta efter "tillfälligt inbrända logor" och han såg den inte förrän jag beskrev vad han skulle titta efter.
Eftersom jag ser på tv3 då och då så har den en förmåga att komma tillbaka, det räcker faktiskt med 20 minuter ungefär (sällan det går längre tid på trean utan reklam iaf :huh: ).
Det handlar alltså inte om inbränning i bemärkelsen att det inte går att få bort och det är alltså väldigt vagt. Men nu när jag vet hur det ser ut så irriterar det mig. Och för att få bort effekten helt brukar jag behöva låta tv:n stå på med myrornas krig ett tag.

Redigerat av DE_VH, 26 oktober 2005 - 11:28.


#1696

Postad 26 oktober 2005 - 13:20

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Nu är min Tv klar på service, enl deras hemsida är följade gjort:

Utfört arbete BYTE AV ASSY PCB P-SMPS. Någon som vet vad det är för något? Har ej pratat med verkstan, men den är iaf klar.

Skall bli kul och se hur länge den fungerar denna gången.

// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>


Hämtade Tvn, kopplade in Ström kabel, Scart till Dvd spelaren. Bild i 10 sekunder sen DÖTT, bara ljud. Kul, trodde iaf den skulle leva längre än 10 sek......

Kom gärna med lite tips ang häva köpet...

Nu blir det krig mot Netonnet

// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>


Du skojar..! Eller hmm inte förvånad :huh: :) :P

Posten ligger fortfarande med pappersarbete ang reklamation om min sönderslagna TV o efter deras takt så får jag väl kanske ny tv nån gång efter årsskiftet. Herregud

#1697

Postad 26 oktober 2005 - 21:51

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Nu är min Tv klar på service, enl deras hemsida är följade gjort:

Utfört arbete BYTE AV ASSY PCB P-SMPS. Någon som vet vad det är för något? Har ej pratat med verkstan, men den är iaf klar.

Skall bli kul och se hur länge den fungerar denna gången.

// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>


Hämtade Tvn, kopplade in Ström kabel, Scart till Dvd spelaren. Bild i 10 sekunder sen DÖTT, bara ljud. Kul, trodde iaf den skulle leva längre än 10 sek......

Kom gärna med lite tips ang häva köpet...

Nu blir det krig mot Netonnet

// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>


Nu har det varit flera långa samtal med Netonnet och de tar tillbaka Tvn! De ville givetvis skicka en ny Samsung, men det kommer inte på frågan, jag krävde mina pengar tillbaka men det gick ju naturligtvis inte. Får välja en ny apparat för samma pengar alt skjuta till en slant för en dyrare, förhoppningsvis bättre TV.

Så ge mig nu lite tips och råd vad man skall skaffa ist.

// Cinema101

#1698

Postad 27 oktober 2005 - 06:12

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Nu har det varit flera långa samtal med Netonnet och de tar tillbaka Tvn! De ville givetvis skicka en ny Samsung, men det kommer inte på frågan, jag krävde mina pengar tillbaka men det gick ju naturligtvis inte. Får välja en ny apparat för samma pengar alt skjuta till en slant för en dyrare, förhoppningsvis bättre TV.

Så ge mig nu lite tips och råd vad man skall skaffa ist.

// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

LG:s RZ-42PX5R eller Panasonics PV500E skulle jag ha satsat på.

#1699

Postad 27 oktober 2005 - 06:26

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
[quote name='Motin' date='Oct 27 2005, 06:12 ']
// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Nu har det varit flera långa samtal med Netonnet och de tar tillbaka Tvn! De ville givetvis skicka en ny Samsung, men det kommer inte på frågan, jag krävde mina pengar tillbaka men det gick ju naturligtvis inte. Får välja en ny apparat för samma pengar alt skjuta till en slant för en dyrare, förhoppningsvis bättre TV.

Så ge mig nu lite tips och råd vad man skall skaffa ist.

// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

LG:s RZ-42PX5R eller Panasonics PV500E skulle jag ha satsat på.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Är Panasonic TH-37PV500 och TH-42PV500 samma maskin förutom på storleken?

// Cinema101

#1700

Postad 27 oktober 2005 - 06:44

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
[quote name='cinema101' date='Oct 27 2005, 07:26 ']
[quote name='Motin' date='Oct 27 2005, 06:12 ']
// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Nu har det varit flera långa samtal med Netonnet och de tar tillbaka Tvn! De ville givetvis skicka en ny Samsung, men det kommer inte på frågan, jag krävde mina pengar tillbaka men det gick ju naturligtvis inte. Får välja en ny apparat för samma pengar alt skjuta till en slant för en dyrare, förhoppningsvis bättre TV.

Så ge mig nu lite tips och råd vad man skall skaffa ist.

// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

LG:s RZ-42PX5R eller Panasonics PV500E skulle jag ha satsat på.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Är Panasonic TH-37PV500 och TH-42PV500 samma maskin förutom på storleken?

// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Jajjemen !



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.