Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsungs SlimFit 32" CRT HDTV

1156 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung WS-32Z308P (TV) 2 4,69 (15) Inga priser
Samsung WS-32Z409PQ (TV) 1 (0) Inga priser
Samsung WS-32Z409TQ (TV) 1 7 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

#1001

Postad 01 november 2005 - 09:32

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Jag kan inte tro att de lyckas laga min med dom felen!

Det var den sämsta Tv jag har köpt!

Tänk om bara Fyndbörsen hade testat tv innan de skickade i väg den som jag begärde före köp!

<{POST_SNAPBACK}>


PÅ min tv var bildkvalitén fantastisk medans geometrin sög. Men jag körde bara med komponent kabel då jag har komponentväxlare i min reciver och en DVD inspelare där jag kör in min digitalbox. Då slipper jag använda scart och antenn sladd. Men jag testade såklart scart också och jag ahde väldigt bra bild med det också. Men med antenn sladd så fick DNIe arbeta för hårt så där vart människorna som man målat dem med vattenfärg..

#1002

Postad 01 november 2005 - 11:11

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Efter lite tjat på Strax-kundserice så fick jag ett svar från Strax-Norge:

"Din tv er ferdig. Modifisert rør og justert geometri. Sammenlignet durelyd på tv med identisk tv,lik lyd. Teste ok.
Regner med at du har denne i løpet av kort tid."

Tänk, Strax har "reparerat" skiten!

Kunde inte tro mina ögon.

<{POST_SNAPBACK}>



Okej min kunde de inte reparera.

<{POST_SNAPBACK}>


Man påstod att det inte gick att reparera min TV heller. Jag hoppas verkligen inte att jag får samma besked som personen ovan, jag vill inte ha tillbaka denna TV.

#1003

Postad 01 november 2005 - 16:39

Unregistered5922c7bb
  • Unregistered5922c7bb
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Redfaction Postat Idag, 10:32



Jag har bra bild med Dvd genom komponent kabel förutom geometrin.
Men genom scart och antenn sladd är det bedrövligt bild .
Precis som du säger så såg ansikterna ut att vara målad med vattenfärg.
Jag kör boxer med hårddisk med scart(RGB).
Jag har provat alla inställningar både på box och tv utan några förbättringar.
Bilden är oskarp och liknar en dålig Divx-film.

#1004

Postad 03 november 2005 - 15:14

_hetfield_
  • _hetfield_
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
När kommer nästa version?

Verkar uppenbarligen som den har en hel del barnsjukdomar.

#1005

Postad 04 november 2005 - 00:27

Blistok
  • Blistok
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Jag kan inte tro att de lyckas laga min med dom felen!

Det var den sämsta Tv jag har köpt!

Tänk om bara Fyndbörsen hade testat tv innan de skickade i väg den som jag begärde före köp!

<{POST_SNAPBACK}>


PÅ min tv var bildkvalitén fantastisk medans geometrin sög. Men jag körde bara med komponent kabel då jag har komponentväxlare i min reciver och en DVD inspelare där jag kör in min digitalbox. Då slipper jag använda scart och antenn sladd. Men jag testade såklart scart också och jag ahde väldigt bra bild med det också. Men med antenn sladd så fick DNIe arbeta för hårt så där vart människorna som man målat dem med vattenfärg..

<{POST_SNAPBACK}>


Kan inte man stänga av DNIe via servicemeny?

#1006

Postad 04 november 2005 - 00:38

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Jag kan inte tro att de lyckas laga min med dom felen!

Det var den sämsta Tv jag har köpt!

Tänk om bara Fyndbörsen hade testat tv innan de skickade i väg den som jag begärde före köp!

<{POST_SNAPBACK}>


PÅ min tv var bildkvalitén fantastisk medans geometrin sög. Men jag körde bara med komponent kabel då jag har komponentväxlare i min reciver och en DVD inspelare där jag kör in min digitalbox. Då slipper jag använda scart och antenn sladd. Men jag testade såklart scart också och jag ahde väldigt bra bild med det också. Men med antenn sladd så fick DNIe arbeta för hårt så där vart människorna som man målat dem med vattenfärg..

<{POST_SNAPBACK}>


Kan inte man stänga av DNIe via servicemeny?

<{POST_SNAPBACK}>



Jo men då blir bilden svart..;)

#1007

Postad 04 november 2005 - 12:02

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Jaha då har man efter 2 veckors tjatande och gnatande från mig och Samsung äntligen fått ett livstecken från Strax. Och de säger att min TV har kommit bort i leveransen. Så nu ska deras expert utreda detta och det kan ta en vecka eller längre. ###### idioter. Men de tär klart att jag ska få pengar för den. Jag som har hittat en tv jag vill ha men den hinner väl fösvinna eller gå upp i pris då det är ett näterbjudande hos Elgiganten.

#1008

Postad 04 november 2005 - 12:29

jimmie79a
  • jimmie79a
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Var tog alla teknik muppar vägen som i början av det här förumet hade köpt sina tv aparater och bara höll på snacka å tjafsa om hur bra upplösning och om det var äkta HDTV eller inte.. typ 25 sidors tjat om det.

Kunde inte nån av dem istället slängt ur sig att tvn var skit å att det inte var den bästa å prisvärdaste tv på marknaden för att den ev kunda ta emot 1080i etc.

Det är väl många som köpt ett ex på dessa lovord.. som säkert var från 13 åringar som drömde å titta på högupplöst sagan om ringen för en billig penning å struntade i övriga fel. ;) :lol:

#1009

Postad 04 november 2005 - 16:56

slaven
  • slaven
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur det är med lillebror till denna tv-aparat. Jag menar Samsung WS-32Z306 100 Hz, den har ingen HDtv. Men är det någon som vet om det är desamma med geometrifelet på denna aparat också?

#1010

Postad 05 november 2005 - 13:01

Unregisteredcea318ba
  • Unregisteredcea318ba
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Undrar om någon mer tittat denna tämligen nya tv-aparat, Samsung WS-32Z316V.
Bifogad fil  Slimfit_WS_32Z316V.gif   31,96K   99 Antal nerladdningar
Den finns på Samsungs Tyska och Amerikanska hemsida och är också en Slimfit.
Jag gillar den eftersom den inte har högtalarna på sidorna utan under som det ser ut, detta resulterar i en ännu smalare Tv. Den är dock 2 (två) centimeter djupare än den som diskuterats tidigare i detta forum.

Eftersom jag är nyfiken har jag redan frågat Samsung Sverige men fick ett nekande svar till om dom var på väg att ta in denna modell...

************************************************************************

"Hej Brent

Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic.
Vi har tyvärr inte något information om denna kommer till Sverige idags
läge eller isåfall vilket datum.
Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.


Med vänliga hälsningar
Fredrik
Samsung Support

För telefon support, vänligen ring oss på 08 585 367 87.
Besök även gärna vår hemsida www.samsung.se för mer information om produkter."

************************************************************************

Jag passade även på att fråga om dom upplevde att dessa apparater (Slimfit) dras med större problem än andra crt:er angående bildkvalité, men denna fråga besvarades inte alls....hm...

Kan / vill man köpa TV genom andra länder? Det finns ju t.ex "Pricerunner liknande" siter i Tyskland med beställningsfunktion... Någon som sitter inne med erfarenheter på detta ?

#1011

Postad 05 november 2005 - 13:11

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Var tog alla teknik muppar vägen som i början av det här förumet hade köpt sina tv aparater och bara höll på snacka å tjafsa om hur bra upplösning och om det var äkta HDTV eller inte.. typ 25 sidors tjat om det.

Kunde inte nån av dem istället slängt ur sig att tvn var skit å att det inte var den bästa å prisvärdaste tv på marknaden för att den ev kunda ta emot 1080i etc.

Det är väl många som köpt ett ex på dessa lovord.. som säkert var från 13 åringar som drömde å titta på högupplöst sagan om ringen för en billig penning å struntade i övriga fel. :wub:  ;)

<{POST_SNAPBACK}>



Nu är det så att när den disskusionen var som hetast så ahde ingen fått hem sin tv än, och visste därför inte att geometrin sög. Men sen är det inte alla tv apparater som lider av detta heller.

#1012

Postad 05 november 2005 - 13:12

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Undrar om någon mer tittat denna tämligen nya tv-aparat, Samsung WS-32Z316V.
Bifogad fil  Slimfit_WS_32Z316V.gif   31,96K   99 Antal nerladdningar
Den finns på Samsungs Tyska och Amerikanska hemsida och är också en Slimfit.
Jag gillar den eftersom den inte har högtalarna på sidorna utan under som det ser ut, detta resulterar i en ännu smalare Tv. Den är dock 2 (två) centimeter djupare än den som diskuterats tidigare i detta forum.

Eftersom jag är nyfiken har jag redan frågat Samsung Sverige men fick ett nekande svar till om dom var på väg att ta in denna modell...



Men den där har väl 32" synlig bildyta, alltså den är 2 " större än en vanlig 32" CRT eller?

#1013

Postad 05 november 2005 - 14:23

Unregisteredcea318ba
  • Unregisteredcea318ba
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Nja den är väl en "vanlig" 32 tums widescreensapparat såsom WS-32Z308 Bifogad fil  slimfit_WS_32Z308P.gif   26,68K   0 Antal nerladdningar och 306:an Bifogad fil  slimfit_WS_32Z306V.gif   26,68K   0 Antal nerladdningar , men vad jag menade var att den är 2 centimeter djupare 41 centimeter istället för 39 centimeter... Men det kan jag leva med.

Vad man däremot inte kan leva med är om ni som äger Samsung crt-TV inte är nöjda med bilden?

#1014

Postad 05 november 2005 - 14:41

osiac
  • osiac
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hejsan... Nu är jag ledsen som fan... jag har beställt denna tv, skrivit på underlag på delbetalning o allt, för jag trodde att detta skulle vara en riktigt grym tv, o så läser jag allt detta som står här... :wub: Det är ju helt sjukt om tv j****n ska vara så störd!!! Det är ju ändå jävligt skumt att vissa har fått en tv som verkar vara helt underbar?? Kan det inte vara som såhär att nu när dom har fått tillbaka så sjukt många utav den, att dom helt enkelt tar tag i den, o fixar det som är skit?? Ellr är jag bara super optimistisk?? Redfaction sa ju till en början att denna tv var HELT underar (bortsett från minde geo- fel), så tv´n borde väl ändå ha en grym potetial??? förbenade Samsung, som ska göra så snygga saker då ;)

#1015

Postad 07 november 2005 - 11:07

Gizmogiz
  • Gizmogiz
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej
Strax Service är ju ett helt ###### druttenföretag. De absolut sämsta företag som jag varit i kontakt med ###### muppar.

Det började med att jag skickade in min TV med geometrifel, högtalarna var kassa o att Tv surrade.
Budfirman kom o hämtade den och strax ringde upp mig rund den 14 oktober och ville ha uppgifter var jag köpt TV för att den skulle RMA anmälas. JAg sa att jag köpt den på www.voxon.se och faxade även in dessa uppgifter med fax till dem. Idioterna gör sedan en RMA till Samsung som samsung nekar för att " företagen boxon.se " inte såld någon TV till mig. Mycket konstigt.
När jag inte hörde något från strax på en vecka som Rma skulle ta så kontaktade jag dem, efter att ha kommit till svarservice 3 ggr om dagen i 7 dagar så tröttnade jag o ringde Samsung och förklarade problemet och de lovade att hjälpa mig och sa samtidigt att det var kaos på strax.
Köpte nu i fredags en nu TV en Panna 500 som jag är grymt nöjd med, den kostade dock lite mera :P
Ringde i morse strax igen med samma resultat, bara svarservice och ingen som återkommer fast man lämnat ca 20 msg. ringer då samsung som lovar att ta tai i strax igen och genomföra min RMA.
1 timma senare ringer min fru o säger att jetpack vill komma och lämna en tv hem till oss. Den reparerade TV från strax.
Vägrar att ta emot den och säger att de för skicka tillbaka den till strax, ringer upp strax igen, svarservicen och poängterar vad som hänt, ber dem ringa upp snarast och ber dem skriva i sitt msg till strax att de har en kund som kommer att använda vaselin på den ansvariga på straxt o köra upp min TV i röven på den personen.

Kan inte förklara i ord hur vansinnig jag är på den nu o det kommer de att få höra.

/ AAAGHHH

#1016

Postad 07 november 2005 - 15:06

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Tre års reklamationstid



Från och med 1 april 2005 har konsumenter tre år på sig att reklamera en vara eller en tjänst, mot nuvarande två år. Men man måste fortfarande klaga inom rimlig tid efter det att felet upptäckts. Där gäller fortfarande två månader som "rimlig tid".



Om man har köpt en vara som man förväntar sig ska hålla i många år är det dessvärre inte alltför ovanligt att den slutar fungera när två år har gått. Handlar det om kapitalvaror kan det bli dyrt för konsumenten. För att förbättra konsumenternas ställning har regeringen beslutat att förlänga rätten att reklamera till tre år.



Fortfarande gäller den så kallade sexmånadersregeln; att fel som visar sig inom sex månader efter köpet ska anses som ursprungliga. Det betyder att säljaren måste laga varan, ersätta den med en ny eller ge pengarna tillbaka - om han inte kan bevisa att felet inte är ursprungligt. Efter sex månader är det köparen - konsumenten - som måste kunna bevisa, eller göra troligt, att felet fanns där från början.

#1017

Postad 07 november 2005 - 15:07

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Nja den är väl en "vanlig" 32 tums widescreensapparat såsom WS-32Z308 Bifogad fil  slimfit_WS_32Z308P.gif   26,68K   0 Antal nerladdningar och 306:an Bifogad fil  slimfit_WS_32Z306V.gif   26,68K   0 Antal nerladdningar , men vad jag menade var att den är 2 centimeter djupare 41 centimeter istället för 39 centimeter... Men det kan jag leva med.

Vad man däremot inte kan leva med är om ni som äger Samsung crt-TV inte är nöjda med bilden?

<{POST_SNAPBACK}>



Men en 32" tv mätt i USA är ju på 34" mätt på vårat sätt då de mäter den bildyta som syns.

#1018

Postad 07 november 2005 - 15:27

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Om jag förstått de senaste inläggen korrekt så är det alltså två som har fått sin nya TV reparerad av Strax. Någon av er som fått tillbaka den? Var problemen lösta i så fall? Hade ni också fått besked tidigare om att ni skulle få pengarna tillbaka?

Ni som har fått er TV skickad till Parts Service, är det någon av er som hört något om status på er TV? Någon som fått tillbaka den eller fått pengarna tillbaka?

Jag har min hos Parts (hoppas jag) sedan två veckor tillbaka. Har inte hört något sedan dess. Vad jag förstod så skulle de inte försöka sig på att laga TVn utan samla in och skicka ut pengar. Någon annan som gjort någon annan tolkning?

Jag kommer att göra ett försök att få svar från Samsung, Strax och Parts senare idag. Vore kul(?) att höra om de även slarvat bort min TV :P

Redigerat av andreas_sat, 07 november 2005 - 15:31.


#1019

Postad 07 november 2005 - 15:29

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Hejsan... Nu är jag ledsen som fan... jag har beställt denna tv, skrivit på underlag på delbetalning o allt, för jag trodde att detta skulle vara en riktigt grym tv, o så läser jag allt detta som står här...  :P  Det är ju helt sjukt om tv j****n ska vara så störd!!! Det är ju ändå jävligt skumt att vissa har fått en tv som verkar vara helt underbar?? Kan det inte vara som såhär att nu när dom har fått tillbaka så sjukt många utav den, att dom helt enkelt tar tag i den, o fixar det som är skit?? Ellr är jag bara super optimistisk?? Redfaction sa ju till en början att denna tv var HELT underar (bortsett från minde geo- fel), så tv´n borde väl ändå ha en grym potetial??? förbenade Samsung, som ska göra så snygga saker då  :D

<{POST_SNAPBACK}>


Avbryt ditt köp snarast! Se till att göra detta innan du får hem TVn, annars är det nog tyvärr kört. Då hamnar du i samma skit som oss övriga.

#1020

Postad 07 november 2005 - 15:33

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Jaha då har man efter 2 veckors tjatande och gnatande från mig och Samsung äntligen fått ett livstecken från Strax. Och de säger att min TV har kommit bort i leveransen. Så nu ska deras expert utreda detta och det kan ta en vecka eller längre. ###### idioter. Men de tär klart att jag ska få pengar för den. Jag som har hittat en tv jag vill ha men den hinner väl fösvinna eller gå upp i pris då det är ett näterbjudande hos Elgiganten.

<{POST_SNAPBACK}>


Haha ja jäklar.. tänk om man hade vetat i förväg vilket äventyr det skulle bli när man gav sig in i Samsungträsket :P

#1021

Postad 07 november 2005 - 17:08

slaven
  • slaven
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
är det någon som köpt en slim-fit på onoff? tänkte på hur dom agerade vid fel på en samsung slim-fit.

Är det någon som vet om det är så på samsungs alla slim-fit modeller?

#1022

Postad 07 november 2005 - 23:17

Unregistereded802403
  • Unregistereded802403
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Är det ingen som har fått tillbaka sin tv efter reparation än?om någon har fått det berätta om bilden blev bra??

#1023

Postad 07 november 2005 - 23:23

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Hejsan... Nu är jag ledsen som fan... jag har beställt denna tv, skrivit på underlag på delbetalning o allt, för jag trodde att detta skulle vara en riktigt grym tv, o så läser jag allt detta som står här...  :)  Det är ju helt sjukt om tv j****n ska vara så störd!!! Det är ju ändå jävligt skumt att vissa har fått en tv som verkar vara helt underbar?? Kan det inte vara som såhär att nu när dom har fått tillbaka så sjukt många utav den, att dom helt enkelt tar tag i den, o fixar det som är skit?? Ellr är jag bara super optimistisk?? Redfaction sa ju till en början att denna tv var HELT underar (bortsett från minde geo- fel), så tv´n borde väl ändå ha en grym potetial??? förbenade Samsung, som ska göra så snygga saker då  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Avbryt ditt köp snarast! Se till att göra detta innan du får hem TVn, annars är det nog tyvärr kört. Då hamnar du i samma skit som oss övriga.

<{POST_SNAPBACK}>



Hade vi alla tänkt på detta så ahde det nog funkat bättre.

Fortfarande gäller den så kallade sexmånadersregeln; att fel som visar sig inom sex månader efter köpet ska anses som ursprungliga. Det betyder att säljaren måste laga varan, ersätta den med en ny eller ge pengarna tillbaka - om han inte kan bevisa att felet inte är ursprungligt. Efter sex månader är det köparen - konsumenten - som måste kunna bevisa, eller göra troligt, att felet fanns där från början.

#1024

Postad 08 november 2005 - 08:59

slaven
  • slaven
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Redfaction tycker du alltså att det kan vara värt att köpa tv:n för att chansa på att den fungerar och sedan lämna tillbaka den om den inte gör det?...

#1025

Postad 08 november 2005 - 10:39

Blistok
  • Blistok
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Min TV står hos Elgiganten!!!!!!!
Sprang på en kompis igår som jobbar på Elgiganten och han hade sett min TV där?!??!??
Ingen har ringt till mig om TVn än.

Annars så köpte jag den den på Scribona!


SKitsamma jag vägrar ta tillbaka en TV som som Strax har "justerat" bildrör på, om de andra 2 felen har de inte sagt ett ord.

#1026

Postad 08 november 2005 - 10:42

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Redfaction tycker du alltså att det kan vara värt att köpa tv:n för att chansa på att den fungerar och sedan lämna tillbaka den om den inte gör det?...

<{POST_SNAPBACK}>


Om du har läst så här långt i forumtråden borde du förstå att ingen ens skulle rekommendera sin värsta fiende att köpa den här skit-TVn. Gör som du vill, men kom inte o gnäll sen :)

#1027

Postad 08 november 2005 - 11:20

Blistok
  • Blistok
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Hej
Strax Service är ju ett helt ###### druttenföretag. De absolut sämsta företag som jag varit i kontakt med ###### muppar.

Det började med att jag skickade in min TV med geometrifel, högtalarna var kassa o att Tv surrade.
Budfirman kom o hämtade den och strax ringde upp mig rund den 14 oktober och ville ha uppgifter var jag köpt TV för att den skulle RMA anmälas. JAg sa att jag köpt den på www.voxon.se och faxade även in dessa uppgifter med fax till dem. Idioterna gör sedan en RMA till Samsung som samsung nekar för att " företagen boxon.se " inte såld någon TV till mig. Mycket konstigt.
När jag inte hörde något från strax på en  vecka som Rma skulle ta så kontaktade jag dem, efter att ha kommit till svarservice 3 ggr om dagen i 7 dagar så tröttnade jag o ringde Samsung och förklarade problemet och de lovade att hjälpa mig och sa samtidigt att det var kaos på strax.
Köpte nu i fredags en nu TV en Panna 500 som jag är grymt nöjd med, den kostade dock lite mera :)
Ringde i morse strax igen med samma resultat, bara svarservice och ingen som återkommer fast man lämnat ca 20 msg. ringer då samsung som lovar att ta tai i strax igen och genomföra min RMA.
1 timma senare ringer min fru o säger att jetpack vill komma och lämna en tv hem till oss. Den reparerade TV från strax.
Vägrar att ta emot den och säger att de för skicka tillbaka den till strax, ringer upp strax igen, svarservicen och poängterar vad som hänt, ber dem ringa upp snarast och ber dem skriva i sitt msg till strax att de har en kund som kommer att använda vaselin på den ansvariga på straxt o köra upp min TV i röven på den personen.

Kan inte förklara i ord hur vansinnig jag är på den nu o det kommer de att få höra.

/ AAAGHHH

<{POST_SNAPBACK}>



Jag har ringt till Samsung och sagt att jag vägrar ta TVn tillbaka och att jag vill ha mina pengar.
Nu väntar jag på en kille som heter Amo eller liknande (Samsung ville inte ge ut hans fulla namn) som jobbar med kvalitetsäkring som ska ringa till mig.

Hur gick det för dig?

#1028

Postad 09 november 2005 - 10:18

Gizmogiz
  • Gizmogiz
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hej
Strax Service är ju ett helt ###### druttenföretag. De absolut sämsta företag som jag varit i kontakt med ###### muppar.

Det började med att jag skickade in min TV med geometrifel, högtalarna var kassa o att Tv surrade.
Budfirman kom o hämtade den och strax ringde upp mig rund den 14 oktober och ville ha uppgifter var jag köpt TV för att den skulle RMA anmälas. JAg sa att jag köpt den på www.voxon.se och faxade även in dessa uppgifter med fax till dem. Idioterna gör sedan en RMA till Samsung som samsung nekar för att " företagen boxon.se " inte såld någon TV till mig. Mycket konstigt.
När jag inte hörde något från strax på en  vecka som Rma skulle ta så kontaktade jag dem, efter att ha kommit till svarservice 3 ggr om dagen i 7 dagar så tröttnade jag o ringde Samsung och förklarade problemet och de lovade att hjälpa mig och sa samtidigt att det var kaos på strax.
Köpte nu i fredags en nu TV en Panna 500 som jag är grymt nöjd med, den kostade dock lite mera :)
Ringde i morse strax igen med samma resultat, bara svarservice och ingen som återkommer fast man lämnat ca 20 msg. ringer då samsung som lovar att ta tai i strax igen och genomföra min RMA.
1 timma senare ringer min fru o säger att jetpack vill komma och lämna en tv hem till oss. Den reparerade TV från strax.
Vägrar att ta emot den och säger att de för skicka tillbaka den till strax, ringer upp strax igen, svarservicen och poängterar vad som hänt, ber dem ringa upp snarast och ber dem skriva i sitt msg till strax att de har en kund som kommer att använda vaselin på den ansvariga på straxt o köra upp min TV i röven på den personen.

Kan inte förklara i ord hur vansinnig jag är på den nu o det kommer de att få höra.

/ AAAGHHH

<{POST_SNAPBACK}>



Jag har ringt till Samsung och sagt att jag vägrar ta TVn tillbaka och att jag vill ha mina pengar.
Nu väntar jag på en kille som heter Amo eller liknande (Samsung ville inte ge ut hans fulla namn) som jobbar med kvalitetsäkring som ska ringa till mig.

Hur gick det för dig?

<{POST_SNAPBACK}>




JAg fick ett nytt rma nummer och samsung sa att de varit i kontakt med voxon och med starx så jag är lovat $ tillbaka.

#1029

Postad 09 november 2005 - 12:59

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Det är en hel pall som är borta för Strax så han jag har kontakt med har kontaktat nån chef, så de kan fakturera pengar och sånt till fyndbörsen så jag kan få pengar av dem.

#1030

Postad 09 november 2005 - 14:56

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Nu försöker Fyndbörsen blåsa mig. De säger att jag endast kan få en ny samsung elelr vad den kostar nu hos dem. Men då ringde jag konsumentvägledaren och hon sa att det kan de glömma då de enligt lag ska betala tillbaka det som står på kvittot annars är det bara att anmäla dem till ARN direkt.

#1031

Postad 09 november 2005 - 15:13

_hetfield_
  • _hetfield_
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Nu försöker Fyndbörsen blåsa mig. De säger att jag endast kan få en ny samsung elelr vad den kostar nu hos dem. Men då ringde jag konsumentvägledaren och hon sa att det kan de glömma då de enligt lag ska betala tillbaka det som står på kvittot annars är det bara att anmäla dem till ARN direkt.

<{POST_SNAPBACK}>



Fyndbörsen måste skämta aprillo!

#1032

Postad 09 november 2005 - 16:56

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0
Oops...

Jag har nog blandat ihop ärtor och morötter...
Sorry.

Inlägg raderat!

Redigerat av Unregistered959, 09 november 2005 - 17:03.


#1033

Postad 09 november 2005 - 17:06

Unregistered5922c7bb
  • Unregistered5922c7bb
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Nu försöker Fyndbörsen blåsa mig. De säger att jag endast kan få en ny samsung elelr vad den kostar nu hos dem. Men då ringde jag konsumentvägledaren och hon sa att det kan de glömma då de enligt lag ska betala tillbaka det som står på kvittot annars är det bara att anmäla dem till ARN direkt.

<{POST_SNAPBACK}>



Fyndbörsen måste skämta aprillo!

<{POST_SNAPBACK}>

Tyvärr så verkar inte Fyndbörsen att bry sig om Konsumentköplagen!

Jag har för Fyndbörsen påtalat ett flertal gånger att jag vill häva köpet när jag har varit utan tv
i mer än en månad!

Men Fyndbörsen skyller bara på verkstaden fast det är enligt konsumentköplagen är det säljaren som är ansvarig inom skälig tid att reparera varan eller att byta ut varan.
Annars har man rätt att häva köpet

Detta hittade jag på konsumentverket sida:
Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?
Om det är något fel på din vara kan du
kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
kräva omleverans, vilket innebär att du får en ny, felfri vara.
kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
hålla inne betalningen så mycket som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.


#1034

Postad 09 november 2005 - 18:04

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Nu efter påtryckning från Strax och mig så får jag mina 7490kr och de går från deras konto imorgon. Jag sa att jag talat med konsumentvägledaren i min kommun och de gav sig.

#1035

Postad 09 november 2005 - 21:20

Unregistered49728006
  • Unregistered49728006
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Är det någon som har en aning om det är samma skit med lillebrodern till denna TV:n?

Jag menar altså WS-32Z306T modellen.

#1036

Postad 09 november 2005 - 22:00

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Nej.

Men på fredag beställer jag en JVC CRT med komponent in som också klarar att ta in en 1080i signal.:)

#1037

Postad 10 november 2005 - 08:07

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
AA nice vart kan man köpa den? JVC?

#1038

Postad 10 november 2005 - 09:48

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Nu efter påtryckning från Strax och mig så får jag mina 7490kr och de går från deras konto imorgon. Jag sa att jag talat med konsumentvägledaren i min kommun och de gav sig.

<{POST_SNAPBACK}>


Hamnade din TV hos Parts Service efter det att den hämtats upp av Strax Service eller? Det har gått 3 veckor nu sedan Strax hävdade att allt skickats in till Parts, sedan har jag inte hört något alls. Ringde nyss och väntar nu på att bli uppringd. Vore ju konstigt om man måste tjata sig till pengarna, dom borde väl ha någon form av plan hur dom ska hantera dessa ärenden. Till mig sa dom att TVn inte gick att reparera och att den skulle skickas till Parts, och sedan skulle jag förmodligen få pengarna tillbaka. Men sen.. inte ett ord.

(Ringde upp Strax igen eftersom ingen hört av sig och frågade när dom kan tänkas ringa, eftersom hon sa att alla satt upptagna. Jag frågade om de hör av sig under förmiddagen, men hon kunde inte ens lova att de hör av sig under dagen... Hejja hejja!)

Redigerat av andreas_sat, 10 november 2005 - 10:36.


#1039

Postad 10 november 2005 - 10:28

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
hålla inne betalningen så mycket som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.

<{POST_SNAPBACK}>


Och vad anser man är skälig tid? Jag fick min TV den 13 september, felanmälde den 15 september, Strax hämtade upp min TV den 22 september.... och idag är det 10 november och jag har inte sett röken av TVn eller pengar.

#1040

Postad 10 november 2005 - 12:26

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Har du ägt den mindre än 6 månader ska du kunna få pengarna tillbaka. Allt enligt lagen.

Jag fick mina pengar nu från Fyndbörsen. Strax kan inte de reglerna men enligt konsumentköplagen så hänger allt på säljaren i 6 månader.

#1041

Postad 10 november 2005 - 13:05

Rad
  • Rad
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Är det någon som har en aning om det är samma skit med lillebrodern till denna TV:n?

Jag menar altså WS-32Z306T modellen.

<{POST_SNAPBACK}>


Var och kollade på 306an på OnOff, fältöversten i Sthlm. Är ingen expert på geometri felen men efter att kollat ett tag såg jag att textremsan såg ut att bukta uppåt i mitten. Tyvärr var det bara vanlig kanal 5 som snurrade på tv, dvs kollade aldrig med stillbild eller så. Fanns inte någon DVD inkopplad...

#1042

Postad 10 november 2005 - 13:35

Unregistered5922c7bb
  • Unregistered5922c7bb
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
hålla inne betalningen så mycket som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.

<{POST_SNAPBACK}>


Och vad anser man är skälig tid? Jag fick min TV den 13 september, felanmälde den 15 september, Strax hämtade upp min TV den 22 september.... och idag är det 10 november och jag har inte sett röken av TVn eller pengar.

<{POST_SNAPBACK}>


Det är alldeles för lång tid.
Max 2-3 veckor är skäligt .
Var köpte du din Tv?

#1043

Postad 10 november 2005 - 13:48

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Det är alldeles för lång tid.
Max 2-3 veckor är skäligt .
Var köpte du din Tv?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag köpte min TV från Dialect / IT Service (www.itservice.se). Jag har tyvärr fått ganska dålig hjälp från dom i det här ärendet, eftesom dom ganska snabbt skickade mig vidare till Strax, och sedan vet vi ju alla vad som händer :)

Jag gav upp på Strax eftersom dom aldrig hörde av sig och ringde idag direkt till Samsung istället. Samsung kunde via RMA numret spåra upp ärendet och kom fram till att ärendet hade fått godkänt på krediteringen av TVn, vilket innebär att IT Service får tillbaka pengarna för den TV levererat till mig. Jag har kontaktat IT Service nu får att reda ut hur jag ska göra får att få pengarna tillbaka. Risken är väl att dom helt plötsligt hävdar att jag måste välja någon annan vara för 7500kr, typ skrivarpapper eller tonerkassetter eller något annat värdelöst :). Men då ska de få höra ett och annat och så blir det då även hänvisningar till Konsumentköplagen.

Jag känner dock att jag är ett steg närmare från att klara ut detta ärende och få tillbaka pengarna.

#1044

Postad 10 november 2005 - 14:23

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
JVC tvn jag beställde nyss finns för 6995 ord pris 13995. På Elgigantens nätbutik.

#1045

Postad 10 november 2005 - 14:32

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Snygg har du sett den live?, tänkte på att du skrev komponentingång kunde ej läsa det på deras hemsida eller?

Inte aktuellt för platt tv för dig då?

Dom har även 36 Tum Panasonic med komponentingång 9995:-


/Tobbe

#1046

Postad 10 november 2005 - 14:39

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Snygg har du sett den live?, tänkte på att du skrev komponentingång kunde ej läsa det på deras hemsida eller?

Inte aktuellt för platt tv för dig då?

Dom har även 36 Tum Panasonic med komponentingång 9995:-


/Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>



P40 modellen har komponent..:)

Kolla i bruksanvisningen: http://www.jvc.se/fi...5-001a-u-sw.pdf

Platt tv har jag ingen användning av på ett tag. Ska ju köpa hus antagligen rätt snart och behöver pengar till annat då. Men det blir kanske en projektor senare istället.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  24089.jpg   14,84K   134 Antal nerladdningar

Redigerat av Redfaction, 10 november 2005 - 14:41.


#1047

Postad 10 november 2005 - 23:03

Unregistered49728006
  • Unregistered49728006
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Den TV:n värkar ju riktigt grym, och nästan lika snygg som Samsungen.

Jag har dock inte hittat några bilder från sidan och utan bordet, någon som vet var jag kan hitta det?

#1048

Postad 10 november 2005 - 23:14

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Den TV:n värkar ju riktigt grym, och nästan lika snygg som Samsungen.

Jag har dock inte hittat några bilder från sidan och utan bordet, någon som vet var jag kan hitta det?

<{POST_SNAPBACK}>


Ser lika dan ut men har inte komponent samt e dyrare

#1049

Postad 10 november 2005 - 23:38

Unregistered13971276
  • Unregistered13971276
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
75Hz? Hur fungerar detta? Allt postivt från 50Hz och 100Hz tillsammans?! :-)

//Emil

#1050

Postad 11 november 2005 - 08:07

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

75Hz? Hur fungerar detta? Allt postivt från 50Hz och 100Hz tillsammans?! :-)

//Emil

<{POST_SNAPBACK}>



100hz är bara ett försäljningsknep medans 75hz inte har dessa eftersläp defekter och liknande.

Perfekt för ögonen ska det visst vara, men säljare på affärer säger ändå att det är en 100hz tv..



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.