Postad 26 januari 2005 - 07:47
Postad 26 januari 2005 - 16:54
Alla gör ju naturligtvis som man själv vill, men jag tror att det är svårt att förhandla om denna saken med dem. Priser sänker dom dock gärna om man tjatar lite :-D
Postad 27 januari 2005 - 18:14
Fick en bekräftelse idag också....stod visserligen något om leveranstid 2 veckor, fast allt var i lager....antar att dom bara överdriver åt det hållet...är ju inget stort paket direkt...bara en kamera.
Får väl se vad som händer framöver...

Postad 27 januari 2005 - 19:48
Det är inte butiken som är riskmomentet när man maila kortnummer (dvs foto på kortet) utan alla de (tio/hundra/tusen ?) datorer som ett mail besöker innan det kommer fram. Jag hoppas Ni inte nämner vad Ni gjort om ni blir av med pengar på kortet, skulle tänka mig att samma regler gäller för VISA som för bankkort, att man skall handskas med korten på ett tryggt sätt annars gäller inte bedrägeriskyddet !!
Att maila kortnummer måste likställas ovarsamhet med kortet och man kan därmed riskera att få stå för "kalaset" själv...

Lyd mitt råd pojkar (?) gör vad som helst (läs FAXA/förskottsbetala) utom att maila kortnummer!
Att TD vill att man gör på detta viset kan bara tolkas som att dom vill flytta ansvar från dom själva till köparen, mailar man kortnummer så godtar man detta. Om ingen kund går med på detta måste dom finna en bättre lösning (vilken som helst måste vara bättre).
Postad 27 januari 2005 - 22:09
Kan dock konstatera att jag, trots att jag letat ganska mycket, inte hittat någon som blivit blåst på några pengar trots detta osäkra förfaringssätt. Antagligen har vi puckskallar bara haft en massa tur.
Läste att även faxar har scanminnen som kan pirathämtas...
Fasen, det börjar likna en james bond film det här

Postad 28 januari 2005 - 02:50
belastades på onsdag, men jag har inte (idag torsdag) fått något mail än
ang faxa/maila leg eller kort...
/L
Postad 28 januari 2005 - 09:30
Lyd mitt råd pojkar (?) gör vad som helst (läs FAXA/förskottsbetala) utom att maila kortnummer!
Att TD vill att man gör på detta viset kan bara tolkas som att dom vill flytta ansvar från dom själva till köparen, mailar man kortnummer så godtar man detta. Om ingen kund går med på detta måste dom finna en bättre lösning (vilken som helst måste vara bättre).
Stopp ett tag.
Det finns en bättre lösning: Använd betalkort, dvs ett kort där det kommer en räkning varje månad. Om det dras fel belopp eller inte kommer några saker kan man invännda mot räkningen oc vägra betala för det man inte fått/beställt. Då kommer kortutgivaren att kontakta butiken, och hjälpa till at lösa problemet.
Jag har gjort så själv flera gånger, har tex fått dubbla debiteringar från butiker i Stockholm, och notor på 10 gånger verklligt belopp, helt tokiga notor från USA osv. American express respektive mastercard löste det snabbt för mig

Postad 08 februari 2005 - 21:55
///Rickard
Postad 10 februari 2005 - 00:46

Hade trott det skulle gå snabbare då ju paketet knappast är speciellt stort eller tungt....
Ni andra som beställt, har ni fått uppgifter som ni kunnat spåra med, eller iaf uppgifter om vilket speditionsföretag som används? Som jag fattat det är det ju man själv som anlitar dom för frakten....då tycker man ju att man även borde få någon info om det...?
Postad 10 februari 2005 - 17:19
Allt gick smidigt och lätt (har inte sett räkningen än...), har inget annat att klaga på än att responstiden på email var lite lång emellanåt. Beställde även en DVD-spelare som ej fanns i lager (vilket de förstås kunnat lägga upp på sin website), men de lovade att skicka den utan postkostnader då den kommer.
Rekommenderas !
Postad 11 februari 2005 - 16:33
Lite smått irriterad på dom får jag ju medge att jag är.
Postad 13 februari 2005 - 20:07

Postad 14 februari 2005 - 17:12
Hello,
the delivery time for article # 725016 is unfortunately still unknown.
Article # 702434 is supposed to be available at the end of this month.
Best regards
Your TECHNIKdirekt-Team
#725016 = Onkyo 702 (svart)
#702434 = Onkyo 502 (svart)
Gissningsvis gäller det samma för silvermodellerna.
//Rickard
Postad 15 februari 2005 - 09:52
Har nu beställt en Marantz SR7500 från CSM med leverans inom en vecka (de hade sex st. på lager). Det blev 800:- dyrare än Onkyon men så är det är en mer avancerad produkt också.
Postad 17 februari 2005 - 08:09
Leveransen kom väl förpackad, manualer på alla möjliga tänkbara språk inkl svenska. Utmärkt!!
Postad 04 april 2005 - 09:30
Postad 04 april 2005 - 11:02
Som gick på hur mycket då totalt?Dom verkar ha slutat med att kräva kopia på leg och kort nu. Jag slapp det i alla fall på min beställning av bilstereo och högtalare.
Postad 29 maj 2005 - 15:27
Postad 27 december 2005 - 23:58
Trådar sammanslagna. //AgentFlynt
Redigerat av AgentFlynt, 28 december 2005 - 01:05.
Postad 28 december 2005 - 01:12
Underbar affär, 1v frakt, snabbt och gott!
Postad 28 december 2005 - 09:40
Vad menas med pick-up charge?
(Jag antar att jag får betala 399 + 22 euro)
Men hur levereras paketet - måste man vara hemma och ta emot? ifall man inte kan det då??
Frakten är €22 för smått och $70 för stort (kyl,frys, etc)
Underbar affär, 1v frakt, snabbt och gott!
Postad 28 december 2005 - 14:21
Enligt de lagar som finns skall ju svenkar som handlar där betala svensk moms vilket de har brutit emot.
Vad jag vet har de svenska skattemyndigheterna polisanmält dem...
(Observera att butkien i Tyskland skall exportera till sverige för mer än 300000:- för att det här skall gälla och det gör technikdirekt).
Har för mig att pricerunner tog bort dem från de svenska sidorna i samband med anmälningen.
Postad 31 december 2005 - 16:24
Ok! Är sugen på en Thomson DTH 8550 för 399Euro, det står att "VAT & Pick Up charge is included".
Vad menas med pick-up charge?
(Jag antar att jag får betala 399 + 22 euro)
Men hur levereras paketet - måste man vara hemma och ta emot? ifall man inte kan det då??Frakten är €22 för smått och $70 för stort (kyl,frys, etc)
Underbar affär, 1v frakt, snabbt och gott!
Japps, allt som allt kostar frakten €22, paketen skickas med dpd spårningsbart till ditt närmaste uttagsställe, jag fick mina till ICA. Tog en vecka exakt
har inte haft några problem med skattegrejen
Postad 10 januari 2006 - 17:34
Postad 15 januari 2006 - 18:37
Har alltid betalat med kreditkort direkt.
Postad 17 februari 2006 - 16:31
har mailat dem nu, så vi kan lösa detta.
Tycker annars det har funkat skitbra!
Postad 27 februari 2006 - 11:28

Ingen som har köpt vitvaror från technikdirekt? Vi ska bygga hus och har valt bort alla vitvaro då vi kan köpa billigare via tjejens jobb. Om jag nu istället skulle köpa från Technikadirekt.de istället, hur fungerar det med garantierna då, någon som har koll på om vitvaror (verkligen rätt forum att fråga på

Postad 28 februari 2006 - 03:53
Intressant... Men är det någon annan som också kan bekräfta att de gör så här? Låter nästan för bra för att vara sant...Har handlat av dem flera gånger och de har den bästa service jag har stött på på nätet i huvudtaget. Min mp3-spelare gick sönder efter 14 månader. De skickade ett bud som hämtade den hemma hos mig, kollade igenom den, skickade en ny spelare till mig. Kanon service!!! Kommer att fortsätta köpa all hemelktronik hos dem. Har nu beställt en Thomson HD/dvd-brännare.
Postad 21 april 2006 - 12:29
Dagen efter ser jag att de höjt priset från 1438 till 1555 euron, men vilken tur att jag hann köpa innan!
Efter 5 dar kommer ett mail om att jag måste skicka in kopia på ID-kort, annars kan de inte processa min beställning. Okej, så då gör jag det. Efter ytterligare 4 dar kommer ett mail om att VISA inte funkar eftersom gränsen är för låg. Just det attans, jag ringer banken och fixar det (jag hade precis tagit sommaren flygbiljetter på kort). Och mailar Technikdirekt om att de dagen efter äntligen kan dra pengarna.
Dagen efter (dag 10): jag får ett mail som säger att eftersom jag inte svarat på deras mail så tar de bort min order. Tack och adjö.
Jag skriver genast ett superargt mail till dem och säger att de visst måste processa min order, men nix säger de, vill du ha en TV får du lägga in en ny order.
De är ju %¤&/(&¤/ inte riktigt kloka!
Aldrig mer Technikdirekt säger jag. Värdelös och otrevlig service!
hälsningar
Anna
Postad 27 augusti 2006 - 05:27
Redigerat av younso, 27 augusti 2006 - 05:31.
Postad 27 augusti 2006 - 05:50
Det är oftast styckpris på högtalare i Tyskland.
Postad 27 augusti 2006 - 13:38
Simon
Redigerat av younso, 27 augusti 2006 - 13:39.
Postad 27 augusti 2006 - 14:04

Jag beställde en mikro-stereo från TechnikDirekt.de för två år sedan för att ge brorsan i 30-årspresent. En Yamaha Piano Craft. CD-släden var trasig när vi packade upp den och då startade ****t med deras nästintill obefintliga service. Efter en extremt utdragen dialog via telefon och mail så blev jag till slut tvungen att ta kontakt med Yamaha Svenska för att få produkten utbytt. TechnikDirekt sket nämligen fullständigt i att min produkt var trasig, även om de självklart inte skrev så i klarttext. Katastrofalt dåligt!
Köper ni produkter därifrån hädanefter så får ni skylla er själva.
Köper man billigt köper man dyrt!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar