Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?

1017 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 30 januari 2006 - 05:41

jlw
  • jlw
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Beställer nästan allt ifrån dustin, även om ni är något dyrare på produkten. Gillar när det levereras samma dag, och eran support är super.

Dock kan det vara lite svårt och hitta ibland om man inte riktigt vet vad man är ute efter. Därför skulle det vara bra med en funktion som gör att man får se små "thumbnails" av produkten. Som datorbutiken.com har som tillval. Det tycker jag är toppen. :-)

#52

Postad 30 januari 2006 - 08:14

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

jlw: Funktionen finns men den är inte påslagen per default när man lägger upp ett nytt konto. Logga in på sidan, vidare till länken 'Mitt konto' längst upp, välj fliken 'Inställningar' så har du en kryssruta för 'Visa miniatyrbild i sökresultat', sen skall det funka!

mvh
Mikael Carinci

#53

Postad 02 februari 2006 - 16:03

Maria51
  • Maria51
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Hej Mikael,

Måste instämma med flera tidigare talare och verkligen berömma er för era snabba leveranser, till på köpet fraktfritt över 500:- och att ni står för returfrakten när man måste reklamera varan KANON!!!

Men det är efter det som man kan blir riktigt sur över behandlingen man får från Dustinhome kundtjänst! Det känns faktiskt inte rimligt att man skall behöva vänta flera veckor (4 i mitt fall) från att man har skickat in den trasiga produkten tills att man får en ny. Under tiden hör man inte ett pip från kundservice och pengarna man betalade har man ju inte heller, så man blir osäker, irriterad och till sist arg.

Det svar jag fick från kundtjänst när jag påpekade detta var att någon ju faktiskt måste titta på min trasiga produkt och konstatera att den är just trasig. Ok, det förstår jag men det får bara inte ta flera veckor!!! Det är faktiskt dålig service från Dustinhome.

Sen svarade de dessutom att det var beklagligt att min vara var trasig men att det är sånt som händer. Detta måste jag säga "triggade" mig enormt då jag tyckte det var höjden av dålig smak och kundservice att först glatt ta emot mina surt förvärvarde 10 000:-, skicka mig trasig vara och sedan säga att "shit happens". Jag antar (hoppas) att svaret inte var menat på detta sätt men då hade det varit mycket bättre att inte beklaga nåt alls men erbjuda att skicka med en kabel för 50:- som kompensation.

Det tog ett tag.. men jag har handlat hos Dustinhome igen och är faktiskt övergripande nöjd med erat företag. Så jag vill absolut inte avskräcka någon utan jag tar bara tillfället iakt att föreslå vad som kan göras bättre.

Mvh /Maria

#54

Postad 02 februari 2006 - 16:16

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Maria51: Reklamationer ska inte ta så lång tid, speciellt inte om varan är ny. Däremot kan det ta ett tag speciellt under januari månad som är ganska tungt belastad...

Vi skickar ju inte defekta varor med vilje så svaret var absolut inte menat så. Däremot är det alltid tråkigt när varan man får inte fungerar som den ska.
Återkoppling till kund är något som saknas och det är vi medvtna om, vi jobbar på ett system för det.

Skulle du kunna PM:a mig RMA-nr eller ditt kundnummer så kan jag kolla vad som hände internt?
Det går också bra att maila mig på [email protected].

mvh
Mikael Carinci

#55

Postad 03 februari 2006 - 09:05

Maria51
  • Maria51
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Hej Mikael,

Jag har PM:at dig mitt RMA nr.

Nu hände det här inte i januari utan i höstas...men det borde inte spela så stor roll. Det verkar som några i Viewpia tråden har liknande upplevelser.

Vad jag egentligen vill komma åt är att från kundens synvinkel så är det inte ok att skylla ifrån sig på leverantören, att det är dom som felat eller att det är dom som dröjer. Då får ni ställa högre krav på era leverantörer. Som kund så ser jag bara att det är företaget som tagit emot mina pengar som bör lösa mitt problem och det är är även dom som man uttrycker sitt missnöje över, inte nån underleverantör..... Nu vet jag att detta kanske inte är företagets verklighet, så det jag skriver är endast mina synpunker som kund.

Så en stor eloge till dig och Dustinhome för att ni engagerar er och vill bli bättre!! Det är sånt som gör att man fortsätter handla hos er :blink:

Mvh/Maria

#56

Postad 03 februari 2006 - 11:14

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Maria51: Jag har kollat på ditt ärende och det stämmer, det där tog onödigt lång tid. Det borde ha klarats av åtm 14 dagar tidigare, det var då vi fick returnummer från vår leverantör. Jag har tyvärr inget bra svar på varför det blivit så, det jag kan säga som förklaring (inte som ursäkt!) är att vi skickar runt 2-3000 paket per dag och returavdelningen hanterar i runda slängar 100 returer per dag av varierande svårighetsgrad. Det är alltså en miss från vår sida helt enkelt vilket jag får be om ursäkt för.

mvh
Mikael Carinci

#57

Postad 03 februari 2006 - 11:38

Maria51
  • Maria51
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Hej!

Maria51: Jag har kollat på ditt ärende och det stämmer, det där tog onödigt lång tid. Det borde ha klarats av åtm 14 dagar tidigare, det var då vi fick returnummer från vår leverantör. Jag har tyvärr inget bra svar på varför det blivit så, det jag kan säga som förklaring (inte som ursäkt!) är att vi skickar runt 2-3000 paket per dag och returavdelningen hanterar i runda slängar 100 returer per dag av varierande svårighetsgrad. Det är alltså en miss från vår sida helt enkelt vilket jag får be om ursäkt för.

mvh
Mikael Carinci

<{POST_SNAPBACK}>


No worries!! Det ordnade sig ju tillslut, det var ju huvudsaken!!
Och som sagt så verkar ni jobba på att bli bättre och det uppskattar vi som kunder!!

Hälsningar /Maria

#58

Postad 07 februari 2006 - 11:26

TsUPeR
  • TsUPeR
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
kan bara säga att jag är kanonnöjd med Dustin/DustinHome. Har beställt grejor både som privatperson och företag.
Snabba leveranser och hyffsat konkurenskraftiga priser.
Fri frakt över 500:- är riktigt bra.
En sak som ni skulle kunna bli bättre på är priserna på smågrejor. Såg bla att prisskillanden mellan er och styggapojken på satakalbel skilde 50:- , vilket är orimligt ( http://www.dustinhom...odID=5010086244 vs http://www.styggapoj...duct_id=124739)

Ok, för att få gnäbba lite till, varför droppar alltid priserna precis när jag köpt en vara. Sist var det Seagate 7200.8 250Gb sata för 1095:- som två dagar senare finns för 995:- (7200.9).... morrr :)

#59

Postad 08 februari 2006 - 19:11

hertil
  • hertil
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Orkar inte läsa när Dustin får dålig kritik :)

Det är min favoritbutik på nätet eftersom leveranserna går fort som s***n.

#60

Postad 13 februari 2006 - 20:38

Yamattias
  • Yamattias
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Räknade efter lite...började handla hos dustin.se -96, är uppe i 176 köptillfällen varav max 5 returer, totalsumma inköpt: 638.389:- , (inte privat då).
Kan inte komma ihåg nån gång att leveranserna klickat, förutom posten som bommat nån gång kanske.

Det stora och enda felet med dustin.se och dustinhome.se är avsaknad av lagersaldo!

Jag kan inte nog påpeka detta, skriv åtminstonde ut om det är tex. 10 eller färre på lager av varan!

"Alla" har detta nuförtiden: kjell.com, komplett.se osv. det får ni ju faktiskt ta och fixa, det räcker om ni hinner tills nästa vecka.... :angry:

#61

Postad 13 februari 2006 - 21:16

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 304 inlägg
  • 0
Enda felet med Dustinhome är att endast hälften av varorna i sortimentet har bra pris, resten kan vara mycket dyra varför man tvingas handla i flera butiker ( leder i sin tur kanske att man lägger alla inköp i den andra butiken).

Just nu är jag ute efter en Tomtom GO700 navigator men det priset Dustinhome håller gör ett inköp omöjligt där (1200:- eller 20% dyrare än billigaste svenska butik trots fri frakt, lutar dock åt tyskköp eftersom Dustinhome är närmare 50% dyrare än tyskarna).

Annars kan jag bara stämma in i lovorden med fri frakt och extremt snabba leveranser (tom när varan inte är i lager).

#62

Postad 13 februari 2006 - 21:23

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Ok, för att få gnäbba lite till, varför droppar alltid priserna precis när jag köpt en vara. Sist var det Seagate 7200.8 250Gb sata för 1095:- som två dagar senare finns för 995:- (7200.9).... morrr  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>


"Hörrödu Hedlund, vet du vad du har...... Taskig tajjming!" :D

Handlade häromveckan en ny router och ett par 1gbit Nic's... beställningen låg på posten snabbare än blixten. är det något dustin kan, så är det att leverera snabbt.

#63

Postad 20 februari 2006 - 16:00

lajbans
  • lajbans
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
SMS-avisering är väll endå en tjänst Dustin/Dustinhome måste köpa/skriva avtal med posten om då det är dom som levererar paketen.
Jobbat med det systemet lite och har någonstans i bakhuvudet att det är den vägen.

Anyways, gillar att man inom stockholm kan ha varan inom 1h om det krisar med hårdvaran.

Stor eloge till Dustin/DustinHome för att ni bryr er om era kunder och skriver här på forumet!

Hoppas ni pressar priserna lite på Sanyo Z4 så jag slipper gå över till webhallen och handla den :=)

#64

Postad 22 februari 2006 - 14:43

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Nu har jag lagt en beställning på en trådlös router från Netgear. Detta blir min första beställning från Dustin så nu är det upp till bevis. :) Vi får se om ni är så bra som dem säger :angry: :D :blink:

#65

Postad 22 februari 2006 - 15:10

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Vi får väl hoppas :)

mvh
Mikael Carinci

#66

Postad 22 februari 2006 - 15:15

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Jag har inga tvivel... Dustin är ta mig f*n oslagbara när det kommer till leverans.
Bra service också enligt mina erfarenheter.

Visst, går ibland att hitta billigare... men jag prioriterar inte de kronorna lika högt som kundservicen man får...

#67

Postad 22 februari 2006 - 15:33

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Dustinhome.se är en av de bästa butikerna jag handlat av.
Snabbare levaranser och bättre service får man leta efter.
Först köpte jag en lcd tv, va inte nöjd fick lämna in den och pengarna tillbaka. Inga varför, om och men. Hade t o m använt tvn.

Sen hade jag köpt ett spel till min x360 som pajade i konsolen. Fick ut en ny direkt utan att behöva skicka några papper eller skicka in den trasig. Fick en ny direkt.

Speciellt Mikael ocj Anders Lindqvist som borde ha den största tacken för den bästa servicen.
Rekomenderas starkt!

#68

Postad 22 februari 2006 - 15:37

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

lajbans, Trineo, Ticalo:
Tack för det, får hoppas vi inte sumpar det hela bara då :)
Tanken är att vi bara ska bli bättre, det underlättar helt klart att få åsikter från kunderna direkt.
Ju mer feedback, desto bättre tjänster. Däremot kanske allt (som sms-avisering) inte går att lösa över en natt men man får lite mål att jobba mot.

mvh
Mikael Carinci

#69

Postad 22 februari 2006 - 15:39

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0
Jag har handlat mycket igenom dustin både privat och genom de företag jag jobbat för, och jag har genomgående goda erfarenheter.´

Och som många andra så måste jag säga att leveranshanteringen är helt outstanding

#70

Postad 22 februari 2006 - 16:13

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Nu har jag lagt en beställning på en trådlös router från Netgear. Detta blir min första beställning från Dustin så nu är det upp till bevis. :angry:  Vi får se om ni är så bra som dem säger :D  :blink:  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>


Den har inte kommit än :) :angry:

#71

Postad 22 februari 2006 - 16:18

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Det enda som är lite synd att ni har lite dyra priser på vissa produkter. Som tex vissa Plasma och Lcd gemfört med andra nät butiker.
Man kan kanske pressa priset lite :)

#72

Postad 22 februari 2006 - 19:37

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Jag har än så länge handlat en gång från dustinhome.se, och allt fungerade kalasbra. Snabb leverans och bra pris. Att det är fraktfritt är toppen, ta inte bort det...snälla.

Jag skulle fortfarande vilja hitta den Internetbutik som kan ge "lägsta prisgaranti" vid köpetillfället. Det kanske inte fungerar i praktiken, men något jag längtar efter :D. Jag handlar en del från PC City (ej postorder) då jag har en butik i närheten. De är tämligen dyra, men tack vara "lägsta prisgarantin" så blir priserna hyfsade ändå. Man får då bara jämföra sig med företag som har en fysisk butik.

mvh Manor

#73

Postad 23 februari 2006 - 13:40

magnus4u
  • magnus4u
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Det enda som är lite synd att ni har lite dyra priser på vissa produkter. Som tex vissa Plasma och Lcd gemfört med andra nät butiker.
Man kan kanske pressa priset lite :D

<{POST_SNAPBACK}>


Jag mejlade till dem om att de låg 1.000:- över lägsta priset på en bärbar dator: Acer Aspire 9504WSMi. Ett litet tag senare fick jag svar att de sänkt priset med 400:- i alla fall = Klart imponerad!
Så nu blir det köp därifrån så fort flytten är avklarad. ;)
Hoppas att ni gör samma sak när jag ska köpa min LCD-TV! B)

#74

Postad 23 februari 2006 - 15:29

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Det enda som är lite synd att ni har lite dyra priser på vissa produkter. Som tex vissa Plasma och Lcd gemfört med andra nät butiker.
Man kan kanske pressa priset lite :D

<{POST_SNAPBACK}>


Hej,

Ang prissättning på LCD/Plasma.. Vi försöker hålla ett så bra pris vi kan.. Vi köper enbart via svenska kanaler (förutom Viewpia) vilket ibland är dyrare än att köpa från en grossist nere i tex Tyskland..

Vi har valt att inte själva importera märken som har egen representation i sverige för att kunna erbjuda våra kunder så bra och snabb service som möjligt..
Man behöver ex inte skicka sin TV till ett annat land för reparation om man köper den hos oss..

Jag tror prisbilden via svenska kanaler kommer sänkas för att möta den "gråimport" som sker inom en hyfsat snar framtid..

mvh
Anders

#75

Postad 23 februari 2006 - 16:33

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Nu har jag lagt en beställning på en trådlös router från Netgear. Detta blir min första beställning från Dustin så nu är det upp till bevis. ;)  Vi får se om ni är så bra som dem säger B)  :D  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Den har inte kommit än ;) :D

<{POST_SNAPBACK}>


Kl 14:41 så anlände mitt paket till mitt postombud ;) . Jag beställde igår vid 13:00 och ny har jag det redan!!! Alldeles strålande Dustinhome :D Typiskt att lönen inte kommer förrän imorgon B)

MVH Kribban (mycket nöjd kund)

#76

Postad 24 februari 2006 - 17:21

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Jahopp nu sitter man här och surfar trådlöst i TV-soffan :unsure: Bra jobbat Dustin.

MVH Kribban (en mycket nöjd kund)

#77

Postad 27 februari 2006 - 08:04

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
*puh* :)

#78

Postad 19 maj 2006 - 14:05

mickeer
  • mickeer
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Hmm.. det var ett tag sedan folk skrev i denna tråd..
HAr det hänt något med er Dustin, eller har folk bara slutat handla.. :)
Nåja.. Tänkte bara fråga.. Detta med LG 42PM1M.
Vad händer?? Det finns trådar om denna plasma, där kan ni nog se att det börjar växa ett litet missnöje om leveranstider, och bemötande. Framförallt av er Kundtjänst som ger ett förvirrat intryck..

#79

Postad 19 maj 2006 - 14:16

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Jo den har varit lite död :)

Jag har inte kollat trådarna om denna men det kanske är lika bra att göra det.
Det finns ju två modeller, dels 42PM1M där det varit väldigt långa leveranstider pga att tillverkaren inte har fått ut tillräckliga volymer. Vi skall få denna under nästa vecka men det är olkart exakt hur många, det är brist på dessa i hela europa.
Dels har vi 42PM1MA, båten som fraktade leveransen vi skulle fått har helt enkelt brunnit upp.
Eftersom de fraktas med fartyg från tillverkaren så tar ersättningstransporten också tyvärr längre tid.

Det är trist men det är inte så mycket vi kan göra åt detta...

Mvh
Mikael Carinci

#80

Postad 19 maj 2006 - 15:36

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Min acer 37" LCD skeppades mycket snabbt ifrån dustinhome, så jag hämtade den och kopplade in den, funkar prima. Dustinhome är snabba att leverera. Rekommenderas.

#81

Postad 19 maj 2006 - 16:28

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Jag beställde och fick en Trust Wireless DVD/Video Viewer. Returnerade den pga. att jag var missnöjd med prestandan (bästa köp i M3, hur i hela friden den kunde bli det?).

Sen hade jag beställt en Q400 sedan länge. Det är många som fortfarande väntar på beställda Q400. Jag avbokade.

Dustin har nog valt/råkat ut för dåliga leverantörer. Hyundai verkar lova mer än dom kan hålla. Vet inte om det är fallet med LG också. Men det är ju Dustins sak att välja både produkter och leverantörer. :)

#82

Postad 19 maj 2006 - 18:39

mickeer
  • mickeer
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Hej!

Jo den har varit lite död :)

Jag har inte kollat trådarna om denna men det kanske är lika bra att göra det.
Det finns ju två modeller, dels 42PM1M där det varit väldigt långa leveranstider pga att tillverkaren inte har fått ut tillräckliga volymer. Vi skall få denna under nästa vecka men det är olkart exakt hur många, det är brist på dessa i hela europa.
Dels har vi 42PM1MA, båten som fraktade leveransen vi skulle fått har helt enkelt brunnit upp.
Eftersom de fraktas med fartyg från tillverkaren så tar ersättningstransporten också tyvärr längre tid.

Det är trist men det är inte så mycket vi kan göra åt detta...

Mvh
Mikael Carinci

<{POST_SNAPBACK}>


Hej, och roligt att ni, (hoppas att det finns även andra) underleverantörer kollar runt på formumen. Det är ett bra initiativ!

Nåväl, gällande 42PM1M, långa levernastider odyl.
Jag tror nog att alla kan förstå att det är problem som inte Ni kan lastas för. NI har ju inte direkt tuttat på båten eller hur?? ;)

DEt som är konstigt, och som har fått alla att lixom "hajja till" är alla olika svar som man får vid kontakt med er kundsupport.
Ibland har båten brunnit, ibland inte. Ibland vet ni att ni får in skärmar ibland inte. Detta på en och samma dag, med 5 min mellanrum..
Sedan.. om man specefik frågar om sin order;syns det inte skillnad på om man har beställt en 42PM1M och 42PM1MA ?
Eftersom just den brinnande båten verkar vara ett problem som just 42PM1MA dras med. Varför får man i sådan fall inte reda på de väldigt långa leveranstider pga att tillverkaren inte har fått ut tillräckliga volymer på 42PM1M?

Iofs, så vet jag inte om just detta problemet är något som ska tas upp här, då jag har sett att ni har uppmärksammat tråden som just tar upp leveransproblemen om nämda skärm..
:D

I övrigt är jag övertygad om att ni gör ert bästa för kunderna, problemet är den information som er kundsupport ger vid telefonkontakt, men det kanske är något alla företag lider av. :D

#83

Postad 20 maj 2006 - 12:14

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
dustin är en riktigt bra butik men priserna är skrämande höga jämfört med billigare tyskland butiker...

en projektor som tex kostar 10k i tyskland kostar så högst som 15k hos dustin


finns butiker i tyskland som håller mycket hög klass! så länge dustin har höga priser på vissa varor föredrar jag tyskland import.... jag kan acceptera att betala 500-1000 kr mer på vissa produkter men inte 2-3 tusen kronor.....

annars suverän service och snabb butik(dustin) bara priserna som måste ner kraftigt...

#84

Postad 23 maj 2006 - 08:46

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

tega123: Priserna som är får vi nog tyvärr leva med, marginalerna på de produkter är nog inte fullt så höga som många tror... Tyskland är en extremt mycket större marknad än vår vilket gör att de kan pressa priserna mer än vi kan. För att ta en jämförelse med t ex motorcykelmarknaden (ja jag vet, det har ingen direkt koppling till datorer men det var enda exemplet jag kom på! :D) så säljs det lika många Yamaha XT600 på ett år i tyskland som det säljs motorcyklar i Sverige. Så är därmed prisbilden på hojarna helt annorlunda där nere med...
Däremot finns det en baksida, den gäller inte alla märken men vissa. Gråar man in en vara så kan det bli problem med garantihanteringen om den går sönder.

Mvh
Mikael Carinci

#85

Postad 23 maj 2006 - 08:52

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Tyskland har även lägre moms och det har ju Dustin lite svårt att påverka. Det får vi nog snacka med allas våran Göran om. :D I praktiken så flyttar han ju en del svenska jobb till Tyskland...

#86

Postad 23 maj 2006 - 08:56

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
:D Samtidigt så skapar han en del jobb åt speditionsfirmorna :wub:

Dustin:

Har ni funderat på att utöka det räntefria alternativet till 24 mån?

MVH Kribban

#87

Postad 23 maj 2006 - 08:59

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

:D  Samtidigt så skapar han en del jobb åt speditionsfirmorna :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>



Sannt, men dom hade fått jobb om dom hade skeppat apparaterna åt andra hållet också (från Sverige till Tyskland). :wub:

#88

Postad 23 maj 2006 - 09:17

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Kribban: Kan tänkas att det kommer 24 månaders också, dock kanske bara på vissa produkter, typ dyrare plasma etc.

mvh
Mikael Carinci

#89

Postad 23 maj 2006 - 10:09

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0

Tyskland har även lägre moms och det har ju Dustin lite svårt att påverka. Det får vi nog snacka med allas våran Göran om.  :D I praktiken så flyttar han ju en del svenska jobb till Tyskland...

<{POST_SNAPBACK}>


Läste för inte så länge sedan att Tyskland skall höja sin moms från 16% till 20% , kanske även upp till 24%. Sedan om dom verkligen gör det är ju en annan femma.

#90

Postad 24 maj 2006 - 13:00

Altheus
  • Altheus
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Har köpt lite prylar från Dustin Home och är nöjd med både förpackningen av paketen och leveranstiden.

En förbättring enligt min mening är att använda sig av mer bilder på produkterna, ungefär som newegg.com , tycker det är jättefint att kunna se sin produkt från olika håll och kanter. Men det kan ju också vara rätt tidskrävande för dustinhome..men som sagt tror jag det är uppskattat. tycker själv det är på något sätt tryggare att köpa en produkt online om man får se mer bilder.

Redigerat av Altheus, 24 maj 2006 - 15:15.


#91

Postad 24 maj 2006 - 13:23

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Har köpt lite prylar från Dustin Home och är nöjd med både förpackningen av paketen och leveranstiden.

En förbättring enligt min mening är att använda sig av mer bilder på produkterna, ungefär som newegg.com , tycker det är en jättefint att kunna se sin produkt från olika håll och kanter. Men det kan ju också vara rätt tidskrävande för dustinhome..men som sagt tror jag det är uppskattat. tycker själv det är på något sätt tryggare att köpa en produkt online om man får se mer bilder.

<{POST_SNAPBACK}>


Håller till 100 % med om att fler och bättre bilder vore kanon. Även zappos.com har ett bra bildsystem. Kolla in deras "Multi View".

Även omdömmen vore fint. Vet att det går att skriva recensioner om produkter (bara dom man har köpt). Men det är få som skriver något. Vet inte vad man kan göra för att öka antalet. Kanske ett sätt är att ge en rabatt-check om man skriver ett omdömme. Kanske en rabattcheck om 10-25 kr / omdömme? Rabattcheckarna skulle man sen kunna handla mera grejjor för... Rabattcheckarna bör givetvis vara "elektroniska" (så att man inte tappar bort dom). :D

Dustin skulle kunna "påminna" (via mail) om en användare inte har utnyttjat chekarna efter en viss tid. När man loggar in för att beställa näste gång så kunde Dacsa dra rabatten automatiskt. :D

Även jag är nöjd med transporter och leveranstider. Helst vill man ha avisering via SMS. Posten har det som tjänst men tar betalt för det och jag mistänker att Dustin inte har valt att köpa den tjänsten. Man kan alltid kolla godset på postens hemsida. Senast jag fick något så hämtade jag grejjorna innan jag hade fått avisering och det gick fint.

#92

Postad 26 maj 2006 - 09:10

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Altheus, whome: Önskemålet om fler produktbilder kommer vi nog kunna uppfylla efter sommaren. Det blir inte på alla produkter (kanske inte så stor mening att ha olika vinklar på ett moderkort :() men på produkter där det t ex finns olika utgångar/ingångar, där designen är viktig och liknande så kommer det.

Mvh
Mikael Carinci

#93

Postad 03 juni 2006 - 22:34

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0
Dustins största nackdel och det har jag påpekat till dom flera ggr är att man inte kan hämta varorna direkt vid deras lager.

Detta kan man med Inwarehouse vilket gör att man väljer Inwarehouse istället för Dustin om man bor i Sthlm.

Redigerat av Packetloss, 03 juni 2006 - 22:35.


#94

Postad 03 juni 2006 - 23:05

SuddenDeath
  • SuddenDeath
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag har bara bra saker att säga om Dustin, handlat ett X antal gånger o det har alltid gått fort o smidigt även om saken inte funnits i lager.

Dock så håller jag med föregående talare, dvs att står det mellan tex Dustin, Inwarehouse o webhallen så väljer jag nästan aldrig Dustin av den enkla anledning att de andra affärerna har hämtlager här i sthlm. Dock så ska man ju komma ihåg att det inte bara e sthlmare som handlar :( Men denna diskussion hör nog igentligen inte hit...



Slutsats: 9 av 10 möjliga (10:an får ni när hämtlagret kommer, gärna i Norra Sthlm) :)

#95

Postad 03 juni 2006 - 23:22

Dego
  • Dego
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Dustins största nackdel och det har jag påpekat till dom flera ggr är att man inte kan hämta varorna direkt vid deras lager.

Detta kan man med Inwarehouse vilket gör att man väljer Inwarehouse istället för Dustin om man bor i Sthlm.

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med... :)

#96

Postad 07 juni 2006 - 12:53

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Hämtlager/butik får vi många frågor om, kanske kommer det, kanske inte. Vår logistik är trimmad för postorder och där går det ganska bra men det innebär inte att vi stänger dörren för förslag! Vi hade möjligheten att lämna ut direkt för några år sedan men det ställde till mer problem än det löste, så därför gav vi upp det.

Mvh
Mikael Carinci

#97

Postad 18 juni 2006 - 16:13

Keane
  • Keane
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej
Jag har tittat runt lite men har nu bestämt mig för att handla via Dustinhome.se då de verkar stabila, seriösa och trovärdiga om följande problem går att lösa.

Funderade på att köpa ett tangentbor(LOGITECH CORDLESS DESKTOP ULTRA-X), högtalare(LOGITECH X-230 2.1 HÖGTALARE) och en skärm (LG L1932P-BN 19# TFT TCO-03 Silver) på Dustinhome.se. Nu är det så att ni bara har skärmen i silver på dustinhome.se men den finns i svart på dustin.se. Ja ni har alla grejer på dustin.se men där verkar det mom frakten hamnar på ett antal hundra kronor vilket jag tycker är i högsta lagret medans jag får den fritt på dustinhome.se (vad jag förstått). Den svarta skärmen kostar dessutom ca. 300 kr mer än den i silver så det bli en en stor summa för färgen på en skärm. Kanske verkar löjligt att man "måste" ha den i svart men nu är det så. Går det att göra till ett "paket" och få det fraktfirtt? Tycker det är lite lsynd om ett köp skulle gå i stöpet för färgen på en skärm.

Kanske lite personlig fråga i denna "almänna" tråd men har haft lite problem med mailen.

Tacksam för svar!

Keane

#98

Postad 19 juni 2006 - 07:19

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Keane: Jag har ändrat lite i rättigheterna på den svarta varianten så nu finns den även på Dustin home! Det finns ju inget som säger att den inte ska säljas där... Art no är 5010094677.

Mvh Mikael Carinci

#99

Postad 19 juni 2006 - 09:59

Keane
  • Keane
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tackar. Det var trevligt att det gick att lösa det här.

Såg nu att högtalarna hade status: Lager: 1-2 dagar ska man avakta till de kommer i lager så allt skickas på samma gång? Frakten blir ju inte så många kr och klart överkomlig om det nu tas betalt för någon frakt över huvudtaget. De kr som en ev frakt skulle kosta (för högtalarna) bryr jag mig inte om tycker bara det vore skönare att få allt på en och samma gång eller ni kanske avaktar varorna (i detta fall högtalarna) som har så kort status. Lager: 1-2 dagar.
Har iaf 100 bestämt mig för skärmen sen får vi se.

Redigerat av Keane, 19 juni 2006 - 10:47.


#100

Postad 19 juni 2006 - 11:46

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej,

ordern skickas när allt finns inne!

Mvh
Mikael Carinci



3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.