* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 06 februari 2006 - 16:51
Redigerat av Guppa, 06 februari 2006 - 16:53.
Postad 06 februari 2006 - 16:51
Beror väl på vad som ingår? Jämfört med vad föresten?599$ ojojoj va DYRRRRRRRTT!!
Personligen har jag svårt att tro på detta rykte, alldeles för ologiskt som sagt. Den enda förklaringen skulle vara att man inte väl stöta sig med stand-alone BD-spelare, men njae. Eller iofs, kanske har men en plan jämförbar med MS, dvs sälja en 300 dollars konsoll för 400 genom att få köparen att tro att 400 dollarsburken är värsta kapet.

Tänk er:
PS3 Core: Strippad PS3 utan BD-video playback, sladd-HK, stippad på utgångar (färre minnekort, USB och hdmi t.ex.) osv.
PS3 Deluxe: Som "dagens" PS3 med kanske lite extra lull-lull, HDD och fan och hans moster.
Jag hade tagit 599 dollars varianten 8 dagar av 7 iaf.
Njae, känns långsökt. Vill höras Sonys version först.

Postad 06 februari 2006 - 19:04
Jag hade tagit 599 dollars varianten 8 dagar av 7 iaf.
Håller med! Man får vad man betalar för.
Sedan låter det lite märkligt med så STOR prisskillnad. Det är ju dubbla priset!
Eller man får budget för halva priset skulle man också kunna säga.

Enda anledningen till en budget-variant skulle väl vara att de skulle slippa stoppa i en BD-spelare, men med tanke på att man ska kunna köra spel på BD-skivor så måste de ju ändå ha en BD-drive i budget-konsolen.

Postad 06 februari 2006 - 19:12
- Ett av de starkaste korten för Bluray är PS3
- Ett av de starkaste korten för PS3 är Bluray
Skulle man klanta bort de (symbios)essen? Skeptisk som sagt...
Postad 07 februari 2006 - 12:19
Vet inteom denna video Warhawk från TGS har postats tidigare, här är den iaf.
Snyggt vatten.

Länk
Postad 07 februari 2006 - 12:55
Postad 07 februari 2006 - 12:59
Det verkar ju högst egendomligt om de skulle disabla blu-ray filmfunktionen, men vem vet konstigare har hänt.PS3 Rykte #1098:
An EBgames employee has leaked that EB and GameStop is going to take pre-orders of the PS3 soon. But to everyone's surprise, there will like be 2 packaging for you to select: $ 299 USD or $ 599 USD (O_O).
He also said the $ 299 version might not have the Blu-ray Video playback function, but the $ 599 version will do. But still, both versions are capable of playing Blu-ray games. Now imagine a PS3 that can't play Blu-ray videos... the only word I can find is "Lame".
edit: Verkar högst ologiskt, "core PS3" skulle ju vara iprincip vara lika dyr hårdvarumässigt som deluxe-varianten. Rimligenheten i detta rykte verkar vara rätt liten med andra ord.
EDIT: Ordeith förpassade just dessa rykten till soptunnan.
Kan dock konstatera att Megastore hänger kvar med sitt 4995:- för PS3 och release 31/10, men de har även Nintendo Revolution för 2495:- med release den 31/5.
I USA kan man förbeställa över 30 olika PS3 spel, men det finns inga revolution spel som man kan förbeställa än.
Det finns nog mycket godtycke i alla uppgifter från försäljarledet, så jag tror att vi med gott samvete kan strunta i dem eller i varje fall bry oss väldigt lite om vad de säger.
Redigerat av Faceplant, 07 februari 2006 - 13:01.
Postad 07 februari 2006 - 13:32
Funkar inte min länk? Hmm, skumt, funka för mig.Pacman: fick inte din länk att funka.
Och ja, klart att ryktet är föga trovärdigt, men det kan alltid vara kul att starta en diskussion.

Postad 07 februari 2006 - 13:35
Postad 07 februari 2006 - 14:35
Spelen kommer ju ligga på blu-ray, hur ska Sony kunna ta bort BD på en version?
Tja MS gjorde det med xbox 1 så omöjligt är det inte.
Postad 07 februari 2006 - 14:43
Spelen kommer ju ligga på blu-ray, hur ska Sony kunna ta bort BD på en version?
Tja MS gjorde det med xbox 1 så omöjligt är det inte.
Jaha, ni menar att man tar bort möjligheten att se på BD-film, inte att man tar bort läsaren.
Postad 07 februari 2006 - 15:01
Spelen kommer ju ligga på blu-ray, hur ska Sony kunna ta bort BD på en version?
Tja MS gjorde det med xbox 1 så omöjligt är det inte.
Jaha, ni menar att man tar bort möjligheten att se på BD-film, inte att man tar bort läsaren.
Precis, men som andra redan påpekat så är det knappast troligt.
Postad 08 februari 2006 - 14:26


Redwood Falls
http://ps3.ign.com/a...6/686727p1.html
Svårt att säga från bilderna, verkar se rätt bra ut. Låter ju bra iaf =P.
Postad 08 februari 2006 - 22:45

Kujo showed clips of a yet unsigned FPS called Redwood Falls. The results, according to Famitsu are alarming. Upon impact, meat is stripped from the bone as bullet penetrated the body. Viewers in the audience instinctively turned away.The company’s creative director said, “It was our intention to completely reproduce the human body.” That they’ve done and graphically as humanly possible as well.
Postad 08 februari 2006 - 22:58

Postad 09 februari 2006 - 00:33
AV Output
Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI: HDMI out x 2
Analog: AV MULTI OUT x 1
Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
AV Multi out=samma utgång som på PS2 och Xbox, komponent stödjs med andra ord... Släpp detta nu.
Postad 09 februari 2006 - 01:06
det sista jag hörde var att det skulle ha komponent men att den skulle stödja 720P över komponent var det ingen som visste, men det vet tydligen du nu, tack för det final answer, kommer inte fråga detta igen, jag lovar.Men GU vad du tjatar om detta... SONY har sagt att den HAR komponentutgång som stödjer HD... hur många gånger skall man behöva säga det?
AV Output
Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI: HDMI out x 2
Analog: AV MULTI OUT x 1
Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
AV Multi out=samma utgång som på PS2 och Xbox, komponent stödjs med andra ord... Släpp detta nu.

Postad 09 februari 2006 - 01:17
Redigerat av Guppa, 09 februari 2006 - 01:18.
Postad 09 februari 2006 - 12:34
http://www.digitimes...60209A8050.htmlSony will showcase the PlayStation 3 (PS3) at the upcoming Taipei Game Show (TGS) 2006, which takes place between February 16-20. This will be a first Taipei showing for Sony’s new game console, prior to the official worldwide launch of the unit, although Sony has already shown the PS3 in the US and Japan.
Sony’s exhibit will occupy a total of 80 booths at the TGS show, including 20 booths allocated exclusively for the PS3, according to a February 9 report in the Chinese-language Commercial Times.
The Taipei showing is a move, by Sony, in a marketing campaign against its rival Microsoft, which will begin to market its Xbox 360 in Taiwan, starting March 16, the paper said.
20 "booths". NÅTT nytt borde ju dyka upp i dem iaf...
Postad 09 februari 2006 - 12:58
Nu kanske det händer nått i nyhetstorkan..
http://www.digitimes...60209A8050.html
20 "booths". NÅTT nytt borde ju dyka upp i dem iaf...
Lite gameplayvideos vore ju väldigt trevligt. Mig veterligen så har det inte visats någon gameplayvideo som rullar på en ps3a? (devkit uteslutet)
Postad 09 februari 2006 - 13:27

Gameplay från Reference Dev-kittet hade räckt utmärkt för mig föresten.

Postad 10 februari 2006 - 18:26
Äntligen något inom räckhåll, detta ligger ju bara en vecka bort.Nu kanske det händer nått i nyhetstorkan..
http://www.digitimes...60209A8050.htmlSony will showcase the PlayStation 3 (PS3) at the upcoming Taipei Game Show (TGS) 2006, which takes place between February 16-20. This will be a first Taipei showing for Sony’s new game console, prior to the official worldwide launch of the unit, although Sony has already shown the PS3 in the US and Japan.
Sony’s exhibit will occupy a total of 80 booths at the TGS show, including 20 booths allocated exclusively for the PS3, according to a February 9 report in the Chinese-language Commercial Times.
The Taipei showing is a move, by Sony, in a marketing campaign against its rival Microsoft, which will begin to market its Xbox 360 in Taiwan, starting March 16, the paper said.
20 "booths". NÅTT nytt borde ju dyka upp i dem iaf...

Postad 11 februari 2006 - 10:11
http://games.kikizo....0602/065_p1.aspHands-On with PlayStation 3
Kikizo presents a detailed, early account of its first-hand experience
with a little known console called PS3. Is it looking like a new
generational leap, or emotion engine tears? We have some answers.
Nearly twelve years since Sony entered the gaming space, PlayStation's
legacy remains untouchable and its leadership barely challenged. But
the industry has never seen one company stay on top this long, and a
reorganised Sony is surely hoping it won't be third time unlucky for
PlayStation 3.
But Sony's silence - deafening ever since its legendary unveiling at
Sony Pictures Studios last May - is raising more questions every day.
We still don't have much clue when the next concrete news on
PlayStation 3 will happen - we know it has to be soon, but industry
watchers and gamers alike are seriously beginning to question the
machine's ballsy 'Spring' launch date, not to mention its capability,
ever since it slowly sank in that the better proportion of its E3
trailers were not the performance indicator we wanted to believe. And
that's putting it politely.
Now, we are thrilled to provide at least some form of update for
anxious gamers - a behind-the-scenes look at PlayStation 3 with a
controller in our hands, leaving no doubt as to the realtime
authenticity of what we see on the screen. Last month Sony shipped
final development PS3 hardware to many developers - albeit a month
behind the latest schedule - and Kikizo has been able to sneak in some
time at not just one, but three PS3 developers in multiple territories
- one very prominent, and boasting some of the strongest experience
working on PlayStation 3 in the world to date.
Is this really possible on PS3? We've dug up evidence...
Naturally, the hardware is not completely final (but pretty damn
close), and as you can imagine, all of our access was utterly
privileged on condition of complete anonymity for those who helped us
get on the inside. We're not supposed to be shown anything on the
format, and software we have played is nowhere near final.
Disappointingly we can't mention any games or be specific about any
game scenarios whatsoever. But we can tell you everything else about
our first, intimate experience of getting our hands on PS3, and offer
our educated guesses about the larger implications of what it all means
and where things might be going next, resulting in what we believe is
the first public PS3 hands-on report of its kind.
Firstly however, the box. The stylish PlayStation 3 casing design that
SCEI boss Ken Kutaragi revealed last year is, and always has been,
empty - and no signs of a final, tangible casing solution appear to be
in sight. "I think to fit everything that Sony wants in there AND leave
space for a 2.5 inch hard drive," explains one senior developer working
on a final kit, who will be our guide for much of this report, "the
machine would have to grow. The models they're showing off are way too
small for what they want."
Integrated into an imposing tower set-up, the PS3 development kit is
playable using pretty much any standard USB controller, but developers
are designing games with the familiar DualShock 2 controls in mind. PS3
controller specifics are "nothing we need to be concerned about as
developers," explains the techie.
So we have a USB controller plugged into a machine and we're playing a
game off a hard disc with not a trace of BluRay technology evident in
the building. "PS3 isn't going to have writing capabilities and for us
that's of no concern right now. Our stuff runs off a Hard Disc at the
moment and won't exceed DVD capabilities; we're programming the game as
if it will be written for a 10-speed DVD drive. Anything less would
affect load time."
So far the experience isn't exactly the cosy Sony living room vision
with an attractive box and a restyled, quick-response Bluetooth
wireless controller. It might not be how PS3 is intended for any gamer
- but shall we turn it on and give a chance first? Yes. I think we
should.
RSX on a First Date
PS3's RSX graphics chip, dubbed "Reality Synthesiser" - a buzzword not
tactically dissimilar from the "Emotion Engine" moniker given to PS2 -
is based on Nvidia's cutting-edge Next Gen architecture, and allegedly
twice as powerful as its GeForce 6800 Ultra. The goal announced back in
May was to fully harness the mythical power and bandwidth available
from the Cell processor, to use RSX's crazy multi-way shader pipelines
and 128-bit pixel precision, and try to reach movie-quality visuals.
Nvidia practically invented this shader stuff, so it's got to be
straightforward from here. We expect the visual quality and vivid
realism you get from pre-rendered special effects in movies, right now,
in realtime on PS3, because that's what has been promised. Now that
we've played it, have they reached that goal? Really reached it? The
short answer is no, of course not - but it's not an ugly picture by any
means.
Ken Kutaragi's plan for PS3 is shaping up quite well, but some features
are in doubt, and things a little behind schedule.
As game technology moves on, so does CG animation, and it seems the
former might never catch up with the latter. Our developer offers his
view: "We will never reach [up-to-date] Pixar-quality visuals at 1080p,
sixty frames per second [in games]. Realtime graphics [technology
development] moves fast, but so does CG - you just can't compare
realtime games with things that takes a team of 200 people working on
render farms for 18 months to make a bunch of stills for a 90 minute
movie. If you look at the first animation movie Pixar did, it's stuff
that a demo coder could now make with little effort in realtime on a
Nintendo 64 or even a PS1."
The Enemy of Graphics
Perhaps the biggest bombshell we've learned in the world of PS3
development right now is that many (if not most) games are simply
running in 720p - not the ambitious, bleeding edge 1080p "Full HD"
standard that Sony had us so excited about. And certainly, not two of
them stuck together for a ludicrous 32:9 double-1080p.
MGS4 is the most impressive 'genuine PS3 output to date
Nvidia was on the money with its President's comments last May:
resolution is indeed the enemy of graphics. Our insider explains: "Sony
wanted 1080p, but we're working at 720p and 1080i, same as on the Xbox
360. Even with [final hardware] in mind, reaching good frame rates at
1080p with next-gen graphics is almost impossible. Instead many
developers, ourselves included, are reworking so they run at 720p.
PS3's output takes care of upscaling it - so no native 1080p, but it
still looks killer." Perhaps there was always a specific reason why
Sony felt it should say "up to 1080p"?
The controller we used was a generic USB controller. Sony plans to
change the unpopular concept design while retaining the familiar
DualShock 2 layout, which all developers are working to
But the vast majority of PS3 gamers may not see this apparent hiccup as
an issue; the tiny (projected) proportion of players lucky enough to
own Full HD 1080p sets will see little difference; both 720p and 1080i
are already visually stunning, and PS3 competently upscales. Even if it
couldn't, most 1080p screens will supposedly upscale pretty well by
themselves. Some developers even see this situation as a positive one:
"It's not going to be a big deal for players, but it helps conserve CPU
cycles so it's certainly a big deal to us."
So is the 1080p dream lost? It's hard to say for sure, but the
developer suggests some games will still support it. "I think native
1080p games will be in the minority. Getting the best effects and
performance is easier at lower resolution, so we can offer the gamers
more thrills. I don't think this situation will change much."
Blue Sky in Games
Remember the demo where Cell combined satellite images with landscape
maps to produce awesome Google Earth-on-steroids scenes at hi-def
60fps? In our first hands-on we're moving in a PS3 game world that's a
far cry from the "internal sphere" technique for skies and clouds in
past-generation games. A stunning real world we're looking at - this
time using RSX meat unlike Phil Harrison's demo nine months ago - gave
us some clues about how the experience of freedom in a series like GTA
could be enhanced in ways we've just not seen before - not with this
sort of impact - and that's before any social simulation and AI is
thrown in.
Developers are finding it tough to get good results in 1080p, with many
PS3 games running in 720p and upscaled
Particularly from a first-person or camera-only explorative view,
everything from looking at natural, detailed, muddy floor to being in
the shade of a tree, feels a bit closer to the being-there experience
gamers dream of. A peaceful early morning sunlight scatters through
leaves and floods over the darkened branches, softly rendered shadow
traces all the way down to a canvas where grains of earth are visible,
while dynamic range lets our eyes see it all in accurate contrast
together - it's beautiful, almost like they promised this sort of scene
would be - and it seems those 100 billion programmable shaders per
second are being put to good use. It really is all about dynamic range
and surfaces when it comes to realistic game images.
We've now seen increasingly sophisticated effects on other high end
platforms like Xbox 360 and Lindbergh, and PS3 is cramming all of it
into its hardware convincingly. When on-screen action starts to move
faster - much faster - later in the level, is when things feel properly
impressive.
If only the machine could generate a cool passing breeze in the room,
this would be totally the real deal, and hell, you can always pick up
the recently announced Phillips amBX technology and see if that works
for it. We weren't using the biggest HD display in the world during the
session either, but bigger screens feel more immersive, and so with
these things combined it could be frighteningly involving stuff.
There were some pretty noticeable environmental glitches but for the
purpose of the report they should be ignored in the same way as obvious
early glitches in any preview game code or E3 build. Regardless of the
harsh errors though, the depth-of-field optical filtering, astounding
texture quality, convincing material movement, and later in a sequence,
heat distortion and complex fire-based effects all shine through - and
still offer a satisfying wow factor.
And this is a key point; while it's clearly struggling to achieve Full
HD without heavy compromises, something that PS3 does better than Xbox
360, most straightforwardly, is 'more stuff simultaneously'. An
impressive list of simultaneous, wonderfully shaded, dynamic visual
effects was evident, but PS3 was also able to throw around tonnes of
geometry in terms of realtime 'explosion' calculation - and
convincingly affect dozens of objects all at the same time.
The development source concurs: "Unlike Xbox and PS2, where Xbox had a
host of built-in effects that were a generation ahead of PS2, the Xbox
360 and PS3 are same-generation machines. One doesn't have additional
effects over the other - 360 can do the same effects, just not as many
of them simultaneously and with less geometry [because of the speed
difference], but memory bottlenecks can kill part of the PS3 speed
advantage anyway... the overall visual difference it makes will depend
a lot on the developer's skill, and how much time and money the
publisher spends on a game."
Busy scenes represent PS3's strength over Xbox 360. They offer the same
tricks but PS3 can do a little more simultaneously
The hands-on evidence is beginning to mount up. We're talking about a
machine barely superior to Xbox 360 - not by any significant margin.
It's certainly obvious this machine is not "twice" as powerful as 360,
let alone a generational leap ahead. But the gap could become bigger:
"Realistically, as libraries and experience with both machines grow, I
think the PS3 will start showing things the 360 will choke at," offers
the source. "But Sony will have to make available to us libraries and
new routines for that to happen - something they've been severely
lacking at so far."
Some developers are finding other ways to get the most out of things,
though. For example, a middleware application called SpeedTree
effortlessly creates lifelike 3D trees with fully detailed branches and
leaves, although it's nothing bleeding-edge anymore: "We're not using
SpeedTree at the moment, but it's something that can already be seen in
Project Gotham 3, so why don't you go play that instead of asking me
stupid questions?" our flustered source barks. "Programmable shaders
need huge power... the increase in power means that skilled artists
become more important; games will look incredible thanks to the skilled
artists."
Sure, there's still some framerate optimisation to go in this
particular game build, but generally, framerate shouldn't be an issue
for long. SCEI's Masa Chatani describes PS3 architecture as elegantly
simple with outstanding performance, and developers say they love the
streamlined Open GL environment. But our guide adds: "Cell is weird and
difficult to work with... coding has progressed with high speeds and
paper specs in mind, it's one of the reasons framerate specs aren't met
yet. We've been anti-aliasing through software which also means a
performance hit, although the 720p upscaling minimises that problem a
bit."
Cell is technically capable of more sophisticated volumetric physics,
and while there were some decent highlights during our playtime in this
regard, we haven't exactly played anything that made us gasp in the
same way as Half-Life 2's physics, and we've not yet seen anything to
illustrate how the increased power could potentially be used to improve
a gameplay scenario in any significant way yet.
That's not to say that someone, somewhere, has not already thought of
creative new ways to do just that. "Everything will continue to depend
on developers," it's pointed out. "Some things that weren't possible
before are now possible, and some previous ideas can now be made into
games." And of course, there are many other original applications for
Cell's power as it becomes more flatteringly unlocked - high definition
IP webcams is just one example that keeps us excited.
One memorable point in another game build altogether observed some
intense character based interactivity. Finally being able to control on
a PS3 the sort of visual quality we realistically expect, with
convincing and varied human facial expression, did feel like a moment
of relief - this stuff is realtime after all. We had lighting effects
and specular highlights used to great effect, shadows forming
realistically on wrinkles of skin, precise colours, ultra-detailed
rippling materials (though the ripple needed some work) - and that's
not even talking about the surrounding environment, which had its own
moving objects and particle elements. As far as "emotionally
believable" experiences go, this moment was more solid than we've
experienced in a past generation title. It was nothing we couldn't
imagine running to the same sort of effect on Xbox 360, but it was
reassuring to see it in genuine realtime and with some developer
perseverance, a few required improvements seem within reach.
Future Vision is one of PS3's most convincing works to date
Later, one non-interactive (but, based on playable sections that
followed, clearly realtime) cut-scene also demonstrated exceptional
draw distance (think perhaps Great Wall of China in terms of its
setting - distance, geometry, texture variation) that 'felt' next
generation - like a feeling of legitimacy, of confirmation, that we've
only occasionally felt towards the new generation so far. We were also
hoping to see some water and maybe take a swim or something, to see if
water looked as amazing on real hardware as we've previously seen in
the TGS trailer of WarHawk for example, but we'll have to wait a bit
longer.
Another thing we've not been able to see on real hardware is hair: with
increased speed, there's a likelihood PS3 will be able to handle
free-flowing hair with the authenticity seen in Nvidia's impressive
"Luna" demonstration. With Xbox 360's Dead or Alive 4 fresh in memory,
one graphical element which stood out as disappointing was the
long-haired characters; their hair just crumpled around in blocks
unrealistically and clipped into shoulders and clothing - frankly we've
seen better hair coded on past-gen systems. So wavy hair is still
something we want to see on a real PS3.
Generally speaking we're playing stuff that easily has potential to
offer realism and believability, but again for the sake of detail, it
was marred by early glitches and offered something of a grating
experience. If we looked past this, then our PS3 virginity-busting
experience pretty much had us convinced for now - and now that our
early gameplay craving is satisfied, we're dying to see more complete
products coming together and seeing them as they're intended.
Everyone knows that the Killzone trailer was rendered to reflect what
the developer thought they might be able to achieve on PS3
architecture, but some of Sony's most talented studios will be
questioning the ambition they showed nine months ago. In hindsight,
there was some stuff that looked decidedly more like what we've been
playing now - UbiSoft's Killing Day seeming like it was a good, honest
estimate. Rewatch that below, and consider this is comparable to the
technical visual quality of what we've played, and you'll likely
conclude that this is, for now at least, really same-generation stuff
next to Xbox 360.
We'd previously seen PlayStation 3 in "realtime" action in three
demonstrations - the stunning Metal Gear Solid 4 trailer taken into a
simulation to show off game engine and graphics, Sonic the Hedgehog's
realtime demo at TGS, and also a realtime demo of Sega's Fifth Phantom
Saga, also at TGS (all available to watch below). Based on what we've
now played for ourselves, we can answer a question we all asked back at
E3 2005. Does PS3 really look like the Killzone trailer? No way. Does
it look like Metal Gear Solid 4? Sure, near enough, although now that
it's on near-final hardware, things just need a little polishing to
look as complete as what was shown by Kojima-san in September.
Killing Day (pictured) and Fifth Phantom Saga are what actual PS3 games
look like today. MGS4 won't be a problem either...
What we played was still extremely early, but we've been able to build
a healthier picture of things. Another point of reference is the
aforementioned Fifth Phantom Saga realtime demo from TGS, which we
daresay is a slightly more honest representation of today's exact PS3
graphics status, and closer to current playable content than anything
fuelling PS3's notoriety since E3 last year.
The difference in physics, detail and scene complexity between the
Killzone or MotorStorm trailers and MGS4's realtime demo is quite
severely obvious, and it's now abundantly clear to us that everyone's
early PS3 gaming experiences will be a whole lot more like the latter,
but that's not exactly a bad thing. We'll have dynamic range and depth
of field optics, maybe even a 'solid' sixty frames. But MGS4 stands on
its own as the single most impressive thing anyone has seen on a
sufficiently convincingly box to date. Based on what we've seen and
played, launch software will look like nice Xbox 360 material - Dead or
Alive 4, Gears of War. The main issue now is when is this "launch"
actually going to happen?
...but whether they'll ever be as incredible as the Killzone or
MotorStorm trailers remains unknown for the foreseeable future
Late Spring into Action?
Based on this evidence, things aren't exactly rocketing ahead, and we
wouldn't be the first to question the potential of some kind of delays.
Our developer is first to chip in: "We think that in Japan it will most
likely release during Summer, Q4 in the US, and Europe in Winter or
Spring 2007 - these are our internal projections." And right now, it
seems most observers would agree.
But Spring could mean as late as late June, which is pretty much
Summer. Some, including the folks at next-gen.biz, have pondered
whether Sony's recently appointed British CEO might change traditional
strategy and focus an initial launch in America, where it's argued that
the most vital battle PS3 will be fought - BluRay's battle. But the
other school of thought suggests that Howard Stringer would need to
have been running the show a bit longer to reasonably affect
significant plans for the company's most important project, relatively
late in the day. But then, nobody seems to know for sure yet.
The cost of a final PlayStation 3 is the other issue, and some are
remaining hopeful, considering PSP launched well below its projected
price thanks to publisher pressure on Sony. Could it be a similar story
with PlayStation 3? Sony could do well to absorb some creator
investment costs, but BluRay's success against HD-DVD is more vital to
Sony, particularly compared to its relatively insignificant aspirations
for UMD.
Yet, the sheer scale and cost of PS3 is surely looking like an
increasing problem for some creators, as many had predicted. Having
more power is great, but the real challenge is going to be filling
25-50GB with material that's as convincing as it is compelling.
Reaching anywhere near MGS4 standards - let alone impossible Killzone
standards - is still going to be tough for everyone but the most elite
developers, and achieving photo-realistic scenes is as much about
committed creators as raw power.
Tekken 6 is an example of early thirdparty support that outweighs Xbox
360 by a fair margin
Nonetheless, Sony has already sewn up the developer support it needs
more effectively than Microsoft has been able to, with Edge reporting
that one publisher for example is committing 50 per cent of resources
to PS3, 30 per cent to Xbox 360, and 20 per cent to Revolution - so on
a needs-must basis it could be a traditional territory roll out after
all. If only some early hands-on time could also answer questions about
date and price, we'd be much happier.
Marks Out of Ten
Sony's showings of PS3 to date have been seriously sexy. But the
reality, while still impressive, is nowhere near the leap beyond Xbox
360 Sony wants you to believe, and it seems many projects are still at
an early enough stage for things to start getting a little worrying. We
don't have much idea why Sony has been so quiet about PS3 lately, but
in light of today's manufacturing and development status, one theory is
that it's simply having a bit of an internal think about how best to
proceed, and of course, how best to communicate their strategy to the
industry and gamers, without taking the slightest PR setback in the
process. In fact, considering Sony, they'd be more likely to turn it
all around back into massive excitement all over again. Based on what
we've played versus the hype of the last year, it's impossible not to
be slightly disappointed, yet we're still hugely excited and most of
all, relieved that all the claims, confusion and debate now make more
sense.
We can't wait to get more of PlayStation 3 to draw some more specific
conclusions, so we'll see you for more hands-on with final, cased
hardware (and presumably a final controller) in surely not much longer
than a couple of months' time. And, if ours (and many industry)
estimates are accurate, then maybe everyone will need to mark 'summer'
on the calendar as the time to get sued for importing their final
Japanese PS3.
The Future Is Almost Here... and even in 720p, it looks bright.
Adam Doree
Postad 11 februari 2006 - 11:22
Ochja, allt låter som väntat, ser inga direkta överraskningar i den texten. Tvärtom låter det ju ganska lovande. Enda orosmolnet är mars 2007..huh!
edit:
extern ps?Firstly however, the box. The stylish PlayStation 3 casing design that
SCEI boss Ken Kutaragi revealed last year is, and always has been,
empty - and no signs of a final, tangible casing solution appear to be
in sight. "I think to fit everything that Sony wants in there AND leave
space for a 2.5 inch hard drive," explains one senior developer working
on a final kit, who will be our guide for much of this report, "the
machine would have to grow. The models they're showing off are way too
small for what they want."

Redigerat av pacman, 11 februari 2006 - 14:46.
Postad 11 februari 2006 - 15:02
extern ps?
Troligtvis. Men man kan ju bli överraskad... Vi lär ganska snart bli varse hur det ligger till på den fronten

Postad 11 februari 2006 - 23:09
Lite skvaller från utvecklare på Ninja Theory i konsoltråden på beyond3d tyder på att det nya dev-kitet inte är PS3 reference tool utan ett "bridge kit" med RSX men utan bluray drive och dessutom har "tower"-formfaktor. Kan tyda på att de fortfarande håller på att tuna en del komponenter och att de inte har nått status att börja massproduceras än.extern ps?
Troligtvis. Men man kan ju bli överraskad... Vi lär ganska snart bli varse hur det ligger till på den fronten
Ja, hoppas TGS i Taiwan rätar ut en del frågetecken om en vecka, alla de senaste eventen har ju varit lite av antiklimax ur PS3 synpunkt.
EDIT:Kan ha missförstått delen om tower-formfaktor, en del tolkningar är andrahandsinformation.
Redigerat av Faceplant, 12 februari 2006 - 08:19.
Postad 12 februari 2006 - 01:15
...utan bluray drive och dessutom har "tower"-formfaktor. Kan tyda på att de fortfarande håller på att tuna en del komponenter och att de inte har nått status att börja massproduceras än.extern ps?
Troligtvis. Men man kan ju bli överraskad... Vi lär ganska snart bli varse hur det ligger till på den fronten
Blu-ray måste vara helt klart innan PS3 ska kunna massproduceras. Alternativet för att Sony ska kunna visa upp en massa PS3 tidigt, skulle kanske vara om de temporärt satte i en DVD-drive i maskinen men om det kom fram skulle det bara skapa en massa frågetecken. Så jag själv förväntar mig inte att se någon PS3 förrens E3.
Postad 12 februari 2006 - 09:24
om så är fallet så stämmer det nog att PS3an inte kommer släppas i europa förräns 2007....utan bluray drive och dessutom har "tower"-formfaktor. Kan tyda på att de fortfarande håller på att tuna en del komponenter och att de inte har nått status att börja massproduceras än.extern ps?
Troligtvis. Men man kan ju bli överraskad... Vi lär ganska snart bli varse hur det ligger till på den fronten
Blu-ray måste vara helt klart innan PS3 ska kunna massproduceras. Alternativet för att Sony ska kunna visa upp en massa PS3 tidigt, skulle kanske vara om de temporärt satte i en DVD-drive i maskinen men om det kom fram skulle det bara skapa en massa frågetecken. Så jag själv förväntar mig inte att se någon PS3 förrens E3.
Postad 12 februari 2006 - 13:25
om så är fallet så stämmer det nog att PS3an inte kommer släppas i europa förräns 2007.
Inte omöjligt men å andra sidan beror det helt på hur Sony väljer att sprida ut de enheter de faktiskt kommer tillverka. Samt hur många enheter de är kapabla att spotta ut. Uppgifter vi har exakt 0 koll på.
Personligen tror jag de gör bort sig lite om de missar 2006, undra om det inte är bättre att "offra" lite av den japanska marknaden (ie låt några svälta därborta så få men fortfarande tillräckligt många munnar blir mättade här) så att man kan ha ett antal enheter på plats här lagom till julen?
Ang. TGS så verkar det enbart handla om videos, som vi säkert redan sätt dessutom...

Postad 12 februari 2006 - 22:59
Den frågan får var och en svara på själv, men vi vet inte än hur länge vi måste vänta. Om man orkar vänta tills den släpps i Japan så kan man i varje fall göra en kvalificerad bedömning om man tycker den är värd att vänta på.frågan är ju om man ska köpa en 360 nu pga man inte orkar vänta...
För min del gör det inget om den kommer sent i höst, jag har ännu ingen 720p TV, så en bra sådan står före på inköpslistan innan jag köper en nästa generationskonsol. Jag har själv en PC som har likvärdig grafik med 360:ans spel så här långt, så jag går inte miste om något speciellt än som jag ser det.
Visst, det vore självklart trist om det dröjer till 2007, men låt oss invänta lite information från Sony innan vi börjar måla fan på väggen.
Postad 13 februari 2006 - 05:17
Den frågan får var och en svara på själv, men vi vet inte än hur länge vi måste vänta. Om man orkar vänta tills den släpps i Japan så kan man i varje fall göra en kvalificerad bedömning om man tycker den är värd att vänta på.frågan är ju om man ska köpa en 360 nu pga man inte orkar vänta...
För min del gör det inget om den kommer sent i höst, jag har ännu ingen 720p TV, så en bra sådan står före på inköpslistan innan jag köper en nästa generationskonsol. Jag har själv en PC som har likvärdig grafik med 360:ans spel så här långt, så jag går inte miste om något speciellt än som jag ser det.
Visst, det vore självklart trist om det dröjer till 2007, men låt oss invänta lite information från Sony innan vi börjar måla fan på väggen.
Själv ser jag det här som ett tillfälle att spara ihop till en högupplöst LCD + PS3'an. Acer har en prisvärd modell ute med 1920x1080 som spelar upp 1080p för c:a 18.000:-, och fler skärmar dyker nog upp under vår/sommar/höst -06. Så jag hittar säkert en kamrat till PS3an när den släpps.

Postad 13 februari 2006 - 12:45
vad ska du spela på i över 1 år då, gamla PS2an? själv har xboxen med massvis med spel att spela på men det känns riktigt tråkigt att spela det nu, så jag väntar med spänning på att se när PS3an ska släppas.Som sagt är det inte ens Mars 2006 så mars 2007 e väldigt oattraktivt om man säger så. Grafiken på spelen mellan 360 o PS3an kommer inte heller vara så stor skillnad på tror jag.Ungefär som PS2an mot xbox idag.Den frågan får var och en svara på själv, men vi vet inte än hur länge vi måste vänta. Om man orkar vänta tills den släpps i Japan så kan man i varje fall göra en kvalificerad bedömning om man tycker den är värd att vänta på.frågan är ju om man ska köpa en 360 nu pga man inte orkar vänta...
För min del gör det inget om den kommer sent i höst, jag har ännu ingen 720p TV, så en bra sådan står före på inköpslistan innan jag köper en nästa generationskonsol. Jag har själv en PC som har likvärdig grafik med 360:ans spel så här långt, så jag går inte miste om något speciellt än som jag ser det.
Visst, det vore självklart trist om det dröjer till 2007, men låt oss invänta lite information från Sony innan vi börjar måla fan på väggen.
Själv ser jag det här som ett tillfälle att spara ihop till en högupplöst LCD + PS3'an. Acer har en prisvärd modell ute med 1920x1080 som spelar upp 1080p för c:a 18.000:-, och fler skärmar dyker nog upp under vår/sommar/höst -06. Så jag hittar säkert en kamrat till PS3an när den släpps."den som väntar på något gott......"
Postad 13 februari 2006 - 14:13
Ray, något som kan vara intressant är att enligt senaste numret av Edge så finns det betydligt fler spel under utveckling för PS3:an än vad som är under utveckling för 360:an. Så uppebarligen så har spelutvecklarna stort förtroende för att Sony kommer att leverera och att PS3:an snabbt kommer att finnas i volymer. Frågan är som Pacman sa, vilka är marknaderna som Sony kommer att prioritera?vad ska du spela på i över 1 år då, gamla PS2an? själv har xboxen med massvis med spel att spela på men det känns riktigt tråkigt att spela det nu, så jag väntar med spänning på att se när PS3an ska släppas.Som sagt är det inte ens Mars 2006 så mars 2007 e väldigt oattraktivt om man säger så. Grafiken på spelen mellan 360 o PS3an kommer inte heller vara så stor skillnad på tror jag.Ungefär som PS2an mot xbox idag.
Postad 13 februari 2006 - 15:00
vad ska du spela på i över 1 år då, gamla PS2an? själv har xboxen med massvis med spel att spela på men det känns riktigt tråkigt att spela det nu, så jag väntar med spänning på att se när PS3an ska släppas.Som sagt är det inte ens Mars 2006 så mars 2007 e väldigt oattraktivt om man säger så. Grafiken på spelen mellan 360 o PS3an kommer inte heller vara så stor skillnad på tror jag.Ungefär som PS2an mot xbox idag.
Tja, eftersom jag spelar mest PC så är det inga problem, dock så vill jag ha en blurayspelare och en 1080pdisplay att kolla på lite goa filmer med.. sen går det ju att spela på den oxå sägs det...

Vi prioriterar olika, vissa ser PS3an som en ren spelmaskin, jag har för avsikt att använda den som mediaspelare/blurayspelare/dvdspelare(eventuellt, beroende på hur bra jobb den gör och hur mycket den låter under DVDplayback) OCH spelmaskin. Sen att mina favoritspelserier släpps till den (gran turismo och Metal gear) gör bara det att jag skaffar en. Och förmodligen så skaffar jag mig nått till spel vad det lider..
Så just nu så avstår jag hellre konsoll och spelar PC tills PS3an släpps...
But that's just me.

Postad 13 februari 2006 - 15:08
Fast å andra sidan, man har all rätt att vara skeptisk. Sony har ju inte rosat Europa tidigare direkt... Att de kommer håna oss ännu en gång känns därför inte avlägset, frågan är dock om det är ett särskillt smart beslut.Frågan är som Pacman sa, vilka är marknaderna som Sony kommer att prioritera?
Men, men, jag väntar. Är inte särskillt intresserad av 360 så vad kan man göra?

Postad 13 februari 2006 - 16:42
Historien talar inte till vår fördel, visserligen så hade Sony stora tillverkningsproblem vid introduktioen av PS2. (problem att gå från 0.25 u -> 0.18 u för EE) och att det var en bidragande orsak till att den kom så sent till oss, men även om de inte har såna problem idag så är marknaden så mycket större att de säkert måste producera 3 gånger mer för att mätta motsvarande marknad idag vid introduktionen. Men de har ju planerat det här i över 5 år så det vore ju egendomligt om de inte tagit höjd för det.Fast å andra sidan, man har all rätt att vara skeptisk. Sony har ju inte rosat Europa tidigare direkt... Att de kommer håna oss ännu en gång känns därför inte avlägset, frågan är dock om det är ett särskillt smart beslut.Frågan är som Pacman sa, vilka är marknaderna som Sony kommer att prioritera?
Sony har dessutom designat cell så att de inte ska vara beroende av en snabbt processbyte den här gången.
http://techon.nikkei...0050426/104211/I intend to stick to 90nm technology. I know some people who suggested going into mass production using such outrageous technologies as 65nm or 45nm, but you can't make something only by dreaming. In my management role, I'm determined to start mass production with the 90nm. Unlike in the past, it has become extremely difficult to establish a single process technology. What used to take six months after the delivery of manufacturing equipment now takes two or even three years. In other words, once technology uses fine scale processing, you now have to face ten or twenty new problems that bubble up along the way, where in the past, one action was enough. It takes strong conviction and confidence to move on. That is why a stable process technology is so important for the mass production of Cell. Whether we like it or not, we cannot slow down the adoption of fine scale processes in the future, and that is a fact. In this sense, the significance of "PSP" is enormous. Through mass production of PSP chips, Sony succeeded in stabilizing 90nm manufacturing technology. And with that, we were fully prepared-including the injection of new material - to take on new challenges for Cell.
Att man väljer att disabla en SPE-enhet (redundant) kommer att hjälpa upp yield-siffrorna ordentligt på cell, och man ska tydligen ha en liknande redundant design på RSX:n. Den osäkra komponenten som jag ser är blu-ray-driven. Den specen spikades ju inte för alltför längesen så kanske det är den som gjort att man väljer att släppa "bridge"-kit med DVD-spelare till utvecklarna, om nu det ryktet är sant.
Är man väldigt het på en PS3:a får man kanske importera en.

Postad 13 februari 2006 - 18:20
För er som är otåliga och har råd, köp en 360 och lira lite next gen,köp sedan PS3 när den väl kommer, det är så jag har gjort.
Redigerat av Danhill, 13 februari 2006 - 18:20.
Postad 14 februari 2006 - 08:16
Är inte EE/GS i PSTwo en 90 nm historia föresten?
Postad 14 februari 2006 - 17:32
Jo det stämmer. Här är en bild över utvecklingen.Good points Faceplant.
Är inte EE/GS i PSTwo en 90 nm historia föresten?

Postad 14 februari 2006 - 18:05
Man får väl gissa att det chippet även kommer sitta i PS3. Blir väl som i PS2 (med PS1 CPU/"GPU"), det får väl fungera som I/O-chip och är där för bakåtkompatiblitet.
Tänk er när de slår ihop CELL och RSX och dessa hypade chip får finna sig i en undanskymd tillvaro och agera inputs åt Boomerang 2. Plus att de kan vara behövliga för de stackare som vill spela apfula PS3-lir, även år 2012

Postad 14 februari 2006 - 18:08

Redigerat av pacman, 14 februari 2006 - 18:09.
Postad 14 februari 2006 - 20:16
Det mesta i PS2:an kommer att simuleras i mjukvara, men vissa grafiktrick kommer att kräva speciellt stöd i RSX GPU:n, såg nån kommentar om det i en intervju med Ken. PS1 kompatibiliteten löstes på liknande sätt. Ganska fantastiskt att det är görbart, men det är nog en hel del handpåläggning för att få många spel att fungera, de kommer nog inte att lyckas med 100% av spelen heller, så var det ju med PS1 spelen också.Man får väl gissa att det chippet även kommer sitta i PS3. Blir väl som i PS2 (med PS1 CPU/"GPU"), det får väl fungera som I/O-chip och är där för bakåtkompatiblitet.
Man kanske skulle vänta tills PSThree släpps, så får man en slimmad och fläktlös modell med en gång.Tänk er när de slår ihop CELL och RSX och dessa hypade chip får finna sig i en undanskymd tillvaro och agera inputs åt Boomerang 2. Plus att de kan vara behövliga för de stackare som vill spela apfula PS3-lir, även år 2012

Postad 14 februari 2006 - 21:33
Såg oxå det och fattar inte hur de har tänkt att det ska fungera. Hur simulerar man 48 GB/s 4 MB EDRAM?Det mesta i PS2:an kommer att simuleras i mjukvara, men vissa grafiktrick kommer att kräva speciellt stöd i RSX GPU:n, såg nån kommentar om det i en intervju med Ken. PS1 kompatibiliteten löstes på liknande sätt. Ganska fantastiskt att det är görbart, men det är nog en hel del handpåläggning för att få många spel att fungera, de kommer nog inte att lyckas med 100% av spelen heller, så var det ju med PS1 spelen också.
Jag tror det är Ken och hans svampar som e igång..

Redigerat av pacman, 14 februari 2006 - 21:37.
Postad 14 februari 2006 - 23:37
Jo det stämmer. Här är en bild över utvecklingen.Good points Faceplant.
Är inte EE/GS i PSTwo en 90 nm historia föresten?
Uuhm, jag förstog inte den där bilden, kan någon av er utvecka vad det är jag tittar på?

Postad 15 februari 2006 - 08:48
Jo det stämmer. Här är en bild över utvecklingen.Good points Faceplant.
Är inte EE/GS i PSTwo en 90 nm historia föresten?
Uuhm, jag förstog inte den där bilden, kan någon av er utvecka vad det är jag tittar på?
Lite förenklat men med en hel del sanning är att ett chips kostnad, energibehov och värmeutveckling hänger ihop med storleken på chippet.
Storleken bestämms till stor del av antalet transistorer och den process man använder. Processer på 90, 130 osv Nm kan förklaras (återigen förenklat) som vilken ledningsbredd man arbetar med. Eftersom vi pratar area så kommer arean reduceras till 1/4 då ledningsbredden halveras.
Vad bilden visar är process-utvecklingen och motsvarande storlek för PS2 CPU (EE) och GPU (GS). Dessa ansågs 1999 var stora, feta, varma och dyra chip. Lite som man hör om motsvarande kretsar i PS3 idag.
Ta t.ex. EE, dess storlek är 1/4 med 130 nm i jämförelse med 250 nm. När man gick över till 90 nm lyckades man slå ihop EE+GS till ett enda chip. Ett extremt litet sådant oxå = billigt och låg värmeutveckling/energibehov = anledning till att vi har en mini PS2 idag.
Förvänta er samma utveckling för CELL och RSX (och 360-chippen) och en dag (45 eller 30 Nm process) kanske vi har en mini-PS3 med en liten kombinerad CPU/GPU.
Solklart?

Postad 15 februari 2006 - 10:24
Jo det stämmer. Här är en bild över utvecklingen.Good points Faceplant.
Är inte EE/GS i PSTwo en 90 nm historia föresten?
Uuhm, jag förstog inte den där bilden, kan någon av er utvecka vad det är jag tittar på?
Lite förenklat men med en hel del sanning är att ett chips kostnad
jo, chips kostnaden kommer nog skjuta i höjden då PS3an släpps o polarna e här. Jag föredrar LAY chips. Estrella och OLW är rätt så tradiga tycker jag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar