Postad 12 februari 2006 - 14:50
Du har rätt i att det mesta antagligen kommer se sig likt ut, kanske aningen bättre än PC Far Cry. De har satsat mest på att få vattnet att se bra ut, det andra (ljus, View Distance, lite fler polys osv) har de bara uppgraderat litegrann från xbox versionen av Instincts. Vattnet är helt omgjort har jag för mig. De ville "få det mest realistiska vattnet någonsin i ett spel".Nu var ju visserligen titeln på filmen något i stil med "water rendering" men det är ju inte första gången de framhäver just renderandet av vatten när de ska marknadsföra grafiken i ett spel.
Min initiala reaktion är att det mesta ser sig likt ut om man bortser från vattnet.
Angående ursprunget; filmen var inte meningen att marknadsföra grafiken i spelet egentligen, den var inte tänkt att ses annat än internt i utvecklingsstudion. Skulle användas som benchmark.
Guwwic: Såg Prey singelplayerfilmerna. De såg rätt bra ut trots allt.
Postad 13 februari 2006 - 15:14
Postad 13 februari 2006 - 22:31
Kolla bara in dom senaste screensen på MP, ser oändligt kuligt ut

Ska nog lira sönder spelet på Co-op

GR:AW MP
Postad 15 februari 2006 - 19:31
http://www.nordicgam...on=more&id=5444
Ytterst intressant!

Redigerat av Unregistered441b6096, 15 februari 2006 - 20:06.
Postad 15 februari 2006 - 20:17
Mja... inte sådär värst högintressant med tanke på att NG Black släpptes till xbox för något halvår sedan och att artikeln postades April 2005Ninja Gaiden Black
http://www.nordicgam...on=more&id=5444
Ytterst intressant!


Men Ninja Gaiden 2 är bekräftat att komma till xbox 360. Frågan är bara när. Jag hoppas vi får se mer av det på E3 mässan i Maj.
-------------------------------------------------------
Mer Ghost Recon

http://media.xbox360...206/vids_1.html
En till Far Cry 360 vatten film:
http://media.xbox360...949/vids_1.html
Rekommenderar båda.
Postad 15 februari 2006 - 20:35
Mja... inte sådär värst högintressant med tanke på att NG Black släpptes till xbox för något halvår sedan och att artikeln postades April 2005Ninja Gaiden Black
http://www.nordicgam...on=more&id=5444
Ytterst intressant!![]()
.
Men Ninja Gaiden 2 är bekräftat att komma till xbox 360. Frågan är bara när. Jag hoppas vi får se mer av det på E3 mässan i Maj.
-------------------------------------------------------
Mer Ghost Recon![]()
http://media.xbox360...206/vids_1.html
En till Far Cry 360 vatten film:
http://media.xbox360...949/vids_1.html
Rekommenderar båda.
hehe ah ja

Ninja Gaiden 2 ser vi fram emot då

Postad 15 februari 2006 - 20:45
Men jag såg dock båda filmerna och jag må säga att båda ser lika bra ut som förrut

Mars kommer bli en dyr månad, men lika dyr som kul kommer månaden vara

Postad 17 februari 2006 - 09:18

Postad 17 februari 2006 - 13:12
betyget i superplay:
Postad 17 februari 2006 - 15:00
Tothegame är rätt uppdaterade.Någon aktuell releaselista tillgänglig ?
GRAW
Fight Night
Burnout Revenge
Battlefield MC
Oblivion
The Outfit
Far Cry
Blazing Angels
I Mars.
Postad 18 februari 2006 - 15:06
Postad 18 februari 2006 - 16:18
Postad 18 februari 2006 - 18:12
Cool film från Dead Rising
Full Auto verkar inte hålla måttet

Litet test på GRAW från IGN
Intervju om GRAW
Redigerat av Guwwic, 18 februari 2006 - 18:12.
Postad 18 februari 2006 - 18:44
Lite kommentarer dåTrailer från Lost Planet
Cool film från Dead Rising
Full Auto verkar inte hålla måttet![]()
Litet test på GRAW från IGN
Intervju om GRAW

*Lost Planet visade de på Capcoms gamers day genom att 8 babes klädda i vitt öppnade gastankar (med freon kanske) som kylde ned rummet. Sen satte de igång showen:

The lights dimmed, then blue spotlights came on. Girls came out and handed out lined windbreakers...and then compressed air sprayed out (it was loud as fuck) and lowered the temprature...we were then treated to the trailer. It looks amazing...lots of great CG...but then...
"Everything is real-time."
One of the capcom presenters then started to play the game on a 360...it was...
...wow...
DESTRUCTION! MECHA! GIANT FUCKING BUGS!
I'll write up something more proper in a while, but jeez. It looks great, and a lot of the things in it just look like they work perfectly.
...then we got to see it in real time again...
...and it was GOOD...Starship Troopers (novel) + The Thing + Aliens = awesomeness!
Lost Planet är ett av de första andra generationens spel och det ska bli spännande att följa utvecklingen. Vädret i spelet ändras i realtid, så där det var lugnt på dagen kan vara snöstorm på natten. Mycket snygga explosioner bland annat:

Pressrelease
*Dead Rising verkar kunna bli ett grymt spel om man ska gå efter förhandstittarna:
In short, Dead Rising is one of the most inventive and fun games to come along in a long time. It eschews any sort of linearity for an almost fully open experience that has one solid objective. As well, it ignores the "Resident Evil" mold Capcom has made, and instead makes a name for itself as a sort of mix of 24 and Shaun of the Dead.
http://www.gaming-ag...game=deadrising
Utspelar sig under 72 timmar (inte riktiga) som är den tid det tar innan du kan åka iväg i helikopter. Det som gör det intressant är att alla spelsessioner blir annorlunda, eftersom alla agerar olika. Det finns 100 olika personer med olika personligheter att hjälpa. Ska man rädda dem från Zombies (Och vilka väljer man då att rädda? De räddhariga, de som inte vill lämna sina skadade, de som gör vad som helst för att klara sig...etc), eller ska man tänka på sig själv? Ska man skynda sig till helikoptern, eller vill man döda så många Zombies som möjligt med de 350 (!) items som finns att tillgå? PlasmaTV, Dushmunstycke, Golfbollar, Motorsåg- U name it. Eller ska man försöka hitta alla hemligheter och alla ställen som finns? Fota allting och vinna Pulitzerpriset?
Man får nya skills (starkare, snabbare) ju mer man klarar av och kan då ta sig an "bossar" som man inte klarade av förut.
Jag tycker det verkar mycket lovande
*Full Auto, tja Gamereactor =P. Det ligger runt 70/100 på gamerankings, inget storspel, men ett helt ok spel så länge det håller uppenbarligen. Jag hade inga större förväntningar på det faktiskt.
*GRAW tror jag kommer bli för Xbox 360 vad HALO var för Xbox. En systemseller så länge de har nog med enheter. Om inte GRAW, FN3 och Oblivion säljer 360s så vet jag inte vad som gör det

Edit: Är det ingen här som har Full Auto och vill skapa en tråd om det?
Redigerat av Zoiler, 18 februari 2006 - 18:46.
Postad 18 februari 2006 - 20:11
Så här i OS-tider är man sjukt sugen på ett hockeyspel asså, o NHL 2k6 släpps 31/3, SAMMA dag som oblivion, så då orkar man inte köpa NHL 2k6 samtidigt som det

BTW, inge nytt om Superman: Returns ?
PS; konstigt att Full Auto var så buggigt som GameReactor sa

Postad 18 februari 2006 - 21:53
It so happens...Hej hej, är det någon på detta eminenta forum som har någon gissning om NHL 2007 till 360'n?
Så här i OS-tider är man sjukt sugen på ett hockeyspel asså, o NHL 2k6 släpps 31/3, SAMMA dag som oblivion, så då orkar man inte köpa NHL 2k6 samtidigt som det!
BTW, inge nytt om Superman: Returns ?

Stålisbild
NHL 2007 kanske man inte ska förvänta sig förrän senare på året tror jag. Inget som sagts om det ännu iaf.
Postad 18 februari 2006 - 23:49
Postad 19 februari 2006 - 01:54
Dead Rising kommer nog bli en hit, hoppas att någon typ av multiplayer hittar in i det också.
Tror nog tvärtemot dig

Visst, sjukt roligt i några timmar, men, hur kul är det att göra samma sak hela tiden? Skit tråkigt.
Men jag kommer iaf köpa det och spela det några roliga timmar men senare kommer nog spelet stå på hyllan ett tag :/
Det som skulle kunna göra det roligt är, precis som du säger, en häftig MP grej. Annars är det nog kört...
Postad 19 februari 2006 - 01:59
Det snackas om online co-op. Tänk hur kul det hade vart!Dead Rising kommer nog bli en hit, hoppas att någon typ av multiplayer hittar in i det också.

Just det ja. På dagen är zombierna långsamma och tröga, på natten blir de snabba och "smartare". En kul grej, båda zombiesorterna är med. Större risker på natten, men också större belöning.
Postad 19 februari 2006 - 02:00
Dead Rising kommer nog bli en hit, hoppas att någon typ av multiplayer hittar in i det också.
Tror nog tvärtemot dig
Visst, sjukt roligt i några timmar, men, hur kul är det att göra samma sak hela tiden? Skit tråkigt.
Men jag kommer iaf köpa det och spela det några roliga timmar men senare kommer nog spelet stå på hyllan ett tag :/
Det som skulle kunna göra det roligt är, precis som du säger, en häftig MP grej. Annars är det nog kört...
Håller med, ser ut att bli VM i monotoni.
Postad 19 februari 2006 - 11:46

Postad 19 februari 2006 - 12:25
det sägs att Dead rising ska vara 2 timmar lång för varje gång man spelar (som en film). Varje gång man spelar får man ett annorlunda slut, beror på hur många du räddat osv. Det gäller att hålla undan tills helikoptern kommer o räddar en. Många har klagat på detta, även jag.Om man tänker efter så kan det nog bli ganska kul iallafall, blir ungefär som att titta på en film o försöka hålla undan
lite unikt faktiskt. Ett självklart köp om jag köper 360 igen.
Tycker att tanken verkar riktigt bra, har alltid blivit förbannad på zombie-filmernas "good guys", då dom jämt agerar som idioter ! Löp därifrån istället för att rädda en halvdöd självmordsbenägen 80-åring. Inget sådant för mig i Dead Rising iaf, starkast först

Postad 20 februari 2006 - 14:34
Jag tycker det ser ut som, och tror att det är, artwork.är det här ingame??
http://screenshots.t...05/Lost-Planet/
jäkligt snyggt isåfall.
Ingamefilmer på Battlefield 2. Ser bättre ut än tidigare, bättre än xbox, mycket sämre än GRAW.
http://www.gametrail...d=9429&type=wmv
http://www.gametrail...d=9427&type=wmv
Sök igenom newest media nere på sidan så finns det några fler.
Tombraiderbilder
Postad 20 februari 2006 - 15:16
gamerankings betygen var ju dock inte på topp ca 70%..
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 20 februari 2006 - 15:17.
Postad 20 februari 2006 - 15:30
Kolla inlägg #216. UK ligger i EU. Det är väl en av de bättre listorna.zoiler, har du en europeisk-releaselista på 360 spelen??
Nä, fast 7/10 är ett helt ok spel. Kollade igenom 360 spelen på gamerankings för några dagar sedan och det var bara 2 spel som låg under 70%. Det är rätt hedervärt, finns inte så många kassa spel ännu.gamerankings betygen var ju dock inte på topp ca 70%..
Postad 21 februari 2006 - 13:11

Önskar att jag hade mer tid till hands så jag kunde lira lite, spelar max ett par timmar i veckan, och har sju spel, i den här takten kommer det ta månader innan jag klarat dessa.
Enda spelet jag fått 100% på är king kong, och det är inte ens kul.
Postad 22 februari 2006 - 14:32

Det här verkar ju bli årets spel, kan det verkligen vara så här bra ?! Förutom kraschbuggen som nämns är det i princip bara superlativ

Elders Scroll IV: Oblivion
Postad 22 februari 2006 - 20:17
Postad 22 februari 2006 - 21:12
Hrm...Fler Superman Returns bilder. Hoppas på gammal version och/eller blandade bilder (med currentgen versioner) annars ser det där inte så utmärkt ut. Men de har iofs tid på sig. Helikopterbilden kan ju inte bara vara 360 =P. Stålmannen blänker mer än Metallo
.
http://www.xboxyde.c...ws_2596_en.html
Såg verkligen skit fult ut

Postad 22 februari 2006 - 21:41
Hrm...Fler Superman Returns bilder. Hoppas på gammal version och/eller blandade bilder (med currentgen versioner) annars ser det där inte så utmärkt ut. Men de har iofs tid på sig. Helikopterbilden kan ju inte bara vara 360 =P. Stålmannen blänker mer än Metallo
.
http://www.xboxyde.c...ws_2596_en.html
Såg verkligen skit fult utPinsamt att kolla på pgr3 byggnaderna sedan superman byggnaderna, usch!!
Haha, som ett Superman-fan kan jag väl inte säga annat än coolt! Även fast det kanske tar emot. I och för sig spelar inte grafiken jättemycket roll i just det här spelet, här är man ute efter Superman känslan istället


Postad 22 februari 2006 - 23:05
Mja, det kan diskuterasJag menar , hittills har ju inget 360-spel varit FULT...


Men jag tror också som du, det lär se bättre ut vid släpp. Spelet handlar om att rädda staden och dess människor snarare än att skydda stålmannen från att dö (eftersom han i princip är odödlig). Kryptonit ska finnas med iofs.
Frys ned en sjö med andedräkten, lyft upp den och flyg iväg med den till stället där det brinner och smält den med lasersynen. Typ såna sätt att lösa problem på. Kan bli intressant, och katastroferna/skurkarna är storskaliga till skillnad från spindelmannenspelen där man kunde behöva ta hand om enkla småtjuvar.
Redigerat av Zoiler, 22 februari 2006 - 23:05.
Postad 23 februari 2006 - 16:34
Grafiken är kanon bra inget snack,men spelet är långsamt, och karirär läget suger rejält kan jag säga,ingen ranking finns kvar,du kan inte välja entre musik, massvis med detaljer har dom missat i år... Jag tycker att spelet är skit snyggt men som äkta boxnings fan så tycker jag att föregånde spel FNR1 & FNR2 har mkt bättre carrer läge och mer spel känsla. EA har tydligen bytt känsla mot flashig grafik

Spelet har fått typ 90% på 1UP frågan är vad dom har kollat på då?
inte är det karriärs läget ivarjefall, online vet jag inget om dock.
Redigerat av Articat, 23 februari 2006 - 16:37.
Postad 23 februari 2006 - 17:02
Hur länge provspelade du? 5 min. 4 timmar ?Jag har nu provspelat Fight night rd 3 NTSC.
Jo. Men här kommer nästa fråga: Vilken/vilka viktklasser provade du. Har hört att boxarna vad det lider blir blixtsnabba i de lägre viktklasserna och är långsammare i de tyngreklasserna. Precis som i verkligheten.,men spelet är långsamt,
och karirär läget suger rejält kan jag säga
Här håller många med dig, om du med detta uttalande menar att AI är crap. Singleplayer är alldelles för lätt enligt många. Detta tack vare AI:n. Multiplayer ska dock rocka mer än väntat

Spelet har fått typ 90% på 1UP frågan är vad dom har kollat på då?
Har du "rätt" (d.v.s. att jag kommer hålla med dig efter att ha köpt och provat spelet under en tid) kan man t.o.m. ställa sig frågan vad dessa 11 medieer tänkte på:
http://www.gameranki...ges2/930863.asp
Nåväl. Tråkigt att du upplever att FNR3 är en försämring jämfört med FNR2. Själv så får jag snällt vänta till den 9 mars innan jag kan prova spelet själv.
Postad 23 februari 2006 - 17:40
Jag spelade typ 4-5 timmar minst, vann amatör titeln och diverse "märken" som tex ESPN wensday night fightHur länge provspelade du? 5 min. 4 timmar ?
Jag spelade i tungvikts läget, först gjorde jag en Basic style med power, men det var menigslöst, då var det lååångsamt, så jag gjorde om min gubbe och gjorde en Speed style med snabbhet som specialitet, då gick det bättre, men fortfarande var spelet klart långsammare än föregångarna.Jo. Men här kommer nästa fråga: Vilken/vilka viktklasser provade du. Har hört att boxarna vad det lider blir blixtsnabba i de lägre viktklasserna och är långsammare i de tyngreklasserna. Precis som i verkligheten.
Det är mkt svårt att göra Krokar,Jabbar och raka slag mage/huvud är det som gäller, och det stör jag mig otroligt på, Visst man kan "fuska" med många special punches, men hur kul är det?
Här håller många med dig, om du med detta uttalande menar att AI är crap. Singleplayer är alldelles för lätt enligt många. Detta tack vare AI:n. Multiplayer ska dock rocka mer än väntat
Xbox live FTW.
Well, det är helt enkelt tråkigt karriär läge mkt på grund av begränsningarna runt omkring spelet som jag nämde innan, motståndet kan man ju ställa in på hard om man vill

Har du "rätt" (d.v.s. att jag kommer hålla med dig efter att ha köpt och provat spelet under en tid) kan man t.o.m. ställa sig frågan vad dessa 11 medieer tänkte på:
http://www.gameranki...ges2/930863.asp
Jo jag vet det är skit skumt, jag tror att många blir förbluffade av grafiken faktiskt.
Mycket möjligt att FNR3 kommer att bli ett kanon spel för bredden av folk,jag som har följt serien tycker dock inte att det var ett kanon spel. Snarare lite små drygt i jämförelse mot föregångarna.
Postad 23 februari 2006 - 17:55
motståndet kan man ju ställa in på hard om man vill cool.gif
Inte ens hard hjälper tydligen enligt ign tror jag det var. De hade t.o.m. provat lägga ifrån sig handkontrollen en hel match utan att just den motståndaren lyckades vinna trots det.
Men hoppas mycket på online läget.
Spelade ettan en del när det begav sig och det var ju rätt bra. Hoppas du har "fel" gällande FNR3

Skulle inte sitta fel med ett bra sportspel från EA för engångs skull !
Hur som helst. Jag köper och får väl eventuellt gråta efter det...
Postad 23 februari 2006 - 19:02
The Good: Same great control mechanics found in previous Fight Night games; lots of great boxing legends to test your skills against; great player models on ps2 and xbox, and amazing models on the xbox 360; gruesome sound effects make you cringe when you hear a guy get smacked in the face.
The Bad: Career mode lacks structure and feels like a series of loosely related matches rather than an ongoing fight to become a champion; single-player fights get repetitive because it feels like you keep facing the same opponent over and over again.
...Vilket är ungefär det du sa Articat, förutom att de tyckte kontrollen var lika bra som vanligt. Synd att de inte la mer krut på singelplayerbiten. Men det kommer förstås sälja genom taket (being EA and all), eller det skulle gjort det om det funnits tillräckligt med xboxar =P. Ett 90% spel att addera till de två andra 90% spelen som släpps i Mars (GRAW och Oblivion)

Jag vet inte om du kommer tycka det blir roligare ju mer du spelar men det har man märkt en del här på forumet att folk är snabba med att ge omdömen och sen ändrar de sig efter att ha testat runt lite och spelat mer. Online kommer säkert få dig fast

Kom ihåg att ni måste skapa en speltråd sen när det släppts bara

Postad 23 februari 2006 - 19:37
Detta gör att det blir nästan omöjligt att slå krokar och sk haymakers, pgr ut av att det går så långsamt att göra dessa slag, så får man tillbaka en feting i ansiktet så fort man laddar för en krok eller en haymaker... Jag hoppas också på att "Online" kommer att lyfta det här spelet. Det kan ju hända att den här versionen tar lite längre att lära sig, om ni förstår vad jag menar. Dvs dom har gjort spelet lite mer av "boxing-sim", kanske det är just därför krokarna och haymakers är så slöa och svåra att slå. Men som Zoiler sa, vi får vänta på online spelande innan vi dömer ut det
Postad 24 februari 2006 - 08:37
jag hoppas detta bara är för att de flesta inte har haft såååå lång tid på sig att utveckla till en ny konsoll

Postad 24 februari 2006 - 09:51
hmmm, kan det vara så(hemska tanke) att xbox lagringsmedia int etillåter mer "grejer" i spelet än just den flashiga grafiken? tycker det har varait mycket begränsningar i spelen till 360:n hittills. mindre banor (tiger woods), färre lag (fifa), färre funktioner i karriärläge (fn3), färre spelvarianter (nba live)...
jag hoppas detta bara är för att de flesta inte har haft såååå lång tid på sig att utveckla till en ny konsoll
Det beror med all säkerhet på slöhet/tidsbrist från utvecklarna. Speciellt snål EA som tar fullpris för sina halva spel (TW2006 bl.a.). Det ända som DVD format kommer begränsa, eventuellt, är mängden förrenderade mellansekvenser och man kommer istället använda grafikmotron vilket inte i min värld är fel på något sätt. Finns inget som förstör spelkänslan som en filmsekvens med oootrooolig grafik för att sedan följas av ett hopp in i spelet med betydligt sämre grafik... Nu för tiden kan man ju dessutom göra det sjukt snyggt utan förrendering som tar stor plats. Dessutom är ju mellansekvens tunga spel ofta japanska RPG som utan problem kan delas upp på flera dvd skivor om man skulle behöva. Så löstes liknande problem på gamecuben som ju hade betydligt mindre lagringskapacitet/skiva än xbox och ps2. 2 skivor i t.ex. Tales of symphonia förstörde på inget sätt det spelet. Köndes på något sätt kul att byta skiva i och med att man då märkte att man kommit en bit i spelet, ett nytt kapitel s.a.s.
Hur som helst. Får man in Oblivion på en dvd får man nog in fler än 6 banor på tiger woods på en dvd

Redigerat av Zoiler, 24 februari 2006 - 18:31.
Postad 24 februari 2006 - 14:44
Mja, det kan diskuterasJag menar , hittills har ju inget 360-spel varit FULT...
![]()
Men jag tror också som du, det lär se bättre ut vid släpp. Spelet handlar om att rädda staden och dess människor snarare än att skydda stålmannen från att dö (eftersom han i princip är odödlig). Kryptonit ska finnas med iofs.
Frys ned en sjö med andedräkten, lyft upp den och flyg iväg med den till stället där det brinner och smält den med lasersynen. Typ såna sätt att lösa problem på. Kan bli intressant, och katastroferna/skurkarna är storskaliga till skillnad från spindelmannenspelen där man kunde behöva ta hand om enkla småtjuvar.
Haha, det där är väl aldrig ett 360-spel ?


aa, problemlösning på en lagom nivå kommer nog ha en central plats i spelet, eftersom Stålis inte kan dö. Har för mig att det istället är någon form av mätare som tickar neråt ju mer staden förstörs om inte S-man griper in

3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar