CSports.se - Sveriges sämsta streamingtjänst
46 svar till detta ämne
Postad 09 March 2014 - 13:03
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Känns som det är dags att starta en helt egen tråd för CSports.se. En tjänst som i teorin borde vara jättebra, men som i praktiken är MEGAUSEL. Trots den i särklass högsta månadsavgiften för det sämsta innehållet så är det numera allt mer sällan som tjänsten alla fungerar. Försöker man använda den nu så möts man av: Vi beklagar Det har uppstått ett tekniskt fel. Vi jobbar för att lösa detta. ???error.unknown.tryagain??? Vilket ändå är ovanligt informativt för att vara CSports. Vet inte om jag är den enda här som är kund med tanke på hur lite det ändå klagas på denna parodi, vilket väl är fullt förståeligt med tanke på hur det (inte) fungerar. Och jo, jag inser ironin i att jag som som kanske är forumets främsta profet för "TV via Internet" tvingas kapitulera och medget att CSports är sämre än sämst, men det bjuder jag på
Redigerat av improwise, 09 March 2014 - 13:10.
Postad 10 March 2014 - 19:49
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Kan till viss del hålla med dig om att det ofta förekommer störningar i denna tjänst. Har de senaste åren följt Allsvenskan i fotboll, med ett flertal missade matcher/säsong på grund av ofullständig sändning. CSports har dock alltid kompenserat vid klagomål - men en missad match är ju alltid en missad match. Då betalade jag några tior/match. Förra året tog jag erbjudandet 199 kr/mån för Allsvenskan och jag kan inte erinra mig att CSport missade någon match. Viss seghet i uppspelning möjligtvis men vad kan du begära för TV via internet"
Hakar nog på årets Allsvenska-erbjudande igen om inte denna tråd påvisar annat
Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 10 March 2014 - 19:50.
Postad 10 March 2014 - 20:03
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Har det blivit så mycket sämre? Tycker det har fungerat hyggligt bra tidigare år, har ibland hoppat på deras erbjudande när Elitseriens (SHL) slutspel börjat.
Postad 10 March 2014 - 22:12
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Har det blivit så mycket sämre? Tycker det har fungerat hyggligt bra tidigare år, har ibland hoppat på deras erbjudande när Elitseriens (SHL) slutspel börjat.
Jo, tjänsten låg typ nere hela helgen. Och det är långt ifrån enda problemet. Vi snackar ändå om en tjänst som kostar 399 kr/månaden om man kör hela klabbet så nog måste man kunna ha vissa krav på att det ska funka då. Dom brukar vara rätt bra på kompensation men det vore ändå att föredra att det fungerade som det skulle, för en missad match i efterhand ger inte mkt (iaf om man vet resultatet redan).
Postad 19 March 2014 - 09:51
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Postad 19 March 2014 - 16:53
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Kanske det, men för att få tillgång till erbjudandet måste du redan vara kund hos dem o lägga upp 129 kr till/månad. Kvaliten på sändningen lär väl knappast bli bättre än C Sports för bägge förmedlar väl samma sändning?
Postad 19 March 2014 - 18:18
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Kanske det, men för att få tillgång till erbjudandet måste du redan vara kund hos dem o lägga upp 129 kr till/månad. Kvaliten på sändningen lär väl knappast bli bättre än C Sports för bägge förmedlar väl samma sändning?
Nä, iaf inte i teorin, i praktiken plågas CSports som bekant av den ena störningen efter den andra (bara besöka deras Facebook-sida för den som tvivlar). Skulle gärna se att Viaplay tog över alla deras rättigheter och så kunde jag betala 399 kr extra per månad till dom istället.
Postad 23 March 2014 - 21:51
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Har nu sett första halvlek av "El Classico" på C-more Play och bilden var mycket bra. Vid ett enda tillfälle buffrade bilden i kanske 20 sekunder. Om det var min lina eller sändningen vågar jag inte sia om.
Postad 24 March 2014 - 10:35
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Har nu sett första halvlek av "El Classico" på C-more Play och bilden var mycket bra. Vid ett enda tillfälle buffrade bilden i kanske 20 sekunder. Om det var min lina eller sändningen vågar jag inte sia om.
Min uppspelning stoppade typ tre gånger, jag blev utloggad en gång och fick göra typ tre försök innan det gick att logga in igen. Cmore är typ fem år efter Viaplay.
Postad 24 March 2014 - 11:12
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Jag fick ung som dig, texten "Laddar video..." dök upp kanske 2-3 gånger under hela matchen och att det syntes att kvalitén dök ett tag. Sen måste jag säga att kvalitén inte kändes som HD ens när spelare påstod att det var HD, men det är kanske en lite annan fråga. Min uppspelning stoppade typ tre gånger, jag blev utloggad en gång och fick göra typ tre försök innan det gick att logga in igen. Cmore är typ fem år efter Viaplay.
Låter tyvärr rätt bekant, får känslan att CSports.se ofta får problem när belastningen ökar, t.ex. vid populära sändningar (vilket jag förmodar att El Classico är med tanke på kommentatorernas nästan desperata återkommande påståenden om att "hela världen tittar" vilket jag starkt tvivlar på  )
Postad 26 March 2014 - 10:36
Unregistered220d6a49
-
Unregistered220d6a49
-
Användare
-
-
198 inlägg
Om ni har sådana absoluta krav på kvalitet och avbrottsfrihet måste ni köra via Satellit (parabol) och en HD kanal.
Internet kan inte garantera absolut kvalitet alltid. Det är designat så. Om ni nu inte köper er en dedicerad lina till den tjänst ni vill nyttja.
Redigerat av Unregistered220d6a49, 26 March 2014 - 10:36.
Postad 26 March 2014 - 19:06
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Om ni har sådana absoluta krav på kvalitet och avbrottsfrihet måste ni köra via Satellit (parabol) och en HD kanal. Internet kan inte garantera absolut kvalitet alltid. Det är designat så. Om ni nu inte köper er en dedicerad lina till den tjänst ni vill nyttja.
Märkligt då att t.ex. Netflix verkar fungera utmärkt trots att det vad jag vet är en streamingtjänst?
Postad 26 March 2014 - 21:53
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Märkligt då att t.ex. Netflix verkar fungera utmärkt trots att det vad jag vet är en streamingtjänst?
Netflix har ingen live sport. Som är svårare att få till, då de inte kan buffra på samma sätt
Postad 26 March 2014 - 23:38
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Netflix har ingen live sport. Som är svårare att få till, då de inte kan buffra på samma sätt
Källa på det? Eller syftar du kanske snarare på lokal lagring av media? Annars kan man t.ex. ta NHL Game Center, dom streamar bara sport och fungerar för det mesta utmärkt. Där får man även tillgång till många ytterligare funktioner utöver själva streamingen som sådan som t.ex. att välja match, välja kommentatorspår osv.
Redigerat av improwise, 26 March 2014 - 23:40.
Postad 27 March 2014 - 09:48
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Att jämnföra Viaplay och Cmore är som natt och dag. Cmore's tjänst är helt värdelös! Kollar man på live-sändningar av sport så buffrar det ALLTID några gånger under match vad gäller Cmore. Har någon enstaka gång varit med om att det buffrar på Viaplay. Viaplay har dessutom airplay vilket inte Cmore har. Sedan måste man logga in varje gång man startar appen på min ipad. Grabben som gillar att kolla på barnpogram på Cmore och det händer att han kommer åt "hemknappen" och då måste man logga in igen. Sedan finns det program på Cmore som aldrig har fungerat.
Postad 27 March 2014 - 11:26
Unregistered220d6a49
-
Unregistered220d6a49
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jag kollar på Baseboll strömmat via MLB.tv och där hoppar då kvaliteten upp & ned ibland.
Det accepterar jag eftersom det går via Internet och jag enbart har Telia 8Mbit ADSL.
Saknar när man kunde se baseboll via ESPN America i HD , vilken enorm skillnad i kvalitet.
Nu avvek jag från ämnet , tydligen har Aftonbladet också uppmärksammat Csports usla kvalitet. Hockeyn igår var visst mest "Error". http://www.aftonblad...icle18615445.ab
Kanal 9's bild är ju inte mycket att hurra för via satellit heller men den buffrar/laggar ju inte i alla fall.
Redigerat av Unregistered220d6a49, 27 March 2014 - 11:29.
Postad 27 March 2014 - 11:27
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Att jämnföra Viaplay och Cmore är som natt och dag. Cmore's tjänst är helt värdelös! Kollar man på live-sändningar av sport så buffrar det ALLTID några gånger under match vad gäller Cmore. Har någon enstaka gång varit med om att det buffrar på Viaplay. Viaplay har dessutom airplay vilket inte Cmore har. Sedan måste man logga in varje gång man startar appen på min ipad. Grabben som gillar att kolla på barnpogram på Cmore och det händer att han kommer åt "hemknappen" och då måste man logga in igen. Sedan finns det program på Cmore som aldrig har fungerat.
Notera att denna tråd handlar primärt om CSports.se och inte CMore Play. Det är dock CMore som äger CSports också men iaf på den tiden jag fortfarande hade CMore så var det olika plattformar (märkligt nog). Nu är CMore uppsagt sen läge så iaf jag har ingen koll på hur deras streamingtjänst fungerar/inte fungerar, men det lär väl vara samma personer som är inblandade i båda....
Postad 27 March 2014 - 11:32
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Jag kollar på Baseboll strömmat via MLB.tv och där hoppar då kvaliteten upp & ned ibland. Det accepterar jag eftersom det går via Internet och jag enbart har Telia 8Mbit ADSL. Saknar när man kunde se baseboll via ESPN America i HD , vilken enorm skillnad i kvalitet.
Nu avvek jag från ämnet , tydligen har Aftonbladet också uppmärksammat Csports usla kvalitet. Hockeyn igår var visst mest "Error". http://www.aftonblad...icle18615445.ab Kanal 9's bild är ju inte mycket att hurra för via satellit heller men den buffrar/laggar ju inte i alla fall.
Jo, här är länken till Aftonbladet sågning: http://www.aftonblad...icle16472833.ab(Sen var det väl inte HV och Linköping som möttes väl?)
Postad 27 March 2014 - 13:17
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Det är lite småvirrigt på streamingsidan för C More. Totalt sett har de följande upplägg:
C More Play som kan vara del av ett TV-abb men numera även tecknas stand-alone för 349 kr/mån för film och sport.
C Sports för C Mores sport
Filmnet för C Mores filmer
Avseende sportdelen som del i streamingtjänsten TV4 Premium
När det gäller airplay så funkade det för min del i C More Play från Ipad till Apple TV i en SHL-match när jag testade i vintras. Inte som att köra via parabol men OK ändå.
Postad 27 March 2014 - 13:26
Unregistered220d6a49
-
Unregistered220d6a49
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jo, här är länken till Aftonbladet sågning:
http://www.aftonblad...icle16472833.ab
(Sen var det väl inte HV och Linköping som möttes väl?)
Den sågningen var ett år gammal , 'Bror duktig' Davidsson tar inte så många skär nuförtiden ;-)
Postad 27 March 2014 - 15:11
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Den sågningen var ett år gammal , 'Bror duktig' Davidsson tar inte så många skär nuförtiden ;-)
Där ser man, borde ha insett att det rimligtvis måste finnas mer än en sågning av CSports
Postad 28 March 2014 - 11:23
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Det är nu man önskar att alla innehållsleverantörer slutad eupp med att låtsas vara experter på både app-byggande och streaming, och istället överlät detta till en extern part som koncentrerade sig på appar + distribution, så kunde innehållsleverantörerna koncentrera sig på innehåll. Är ärligt talat skit-trött på att alla kanaler ska ha sina egna appar som alla fungerar olika (dåligt). Har dock läst Kotler et al så man förstår ju självklart varför det är så, man ser appar som en reklamplattform, där alla vill var aunika och kan använda sin app som hanal för mer än bara tv-program.
Om man bara hade nöjt sig med typ "Boxer Play" dvs ett företag som tar på sig att distribuera de olika kanalerna streamat istället för som boxer idag gör via marknätet. Jag hade helt klart hellre pytsat en peng till "boxer play" om det garanterade en stabil tjänst utan strul.
Om någon använder "internet-tv" appen till WIndows Media Center, så var den ett utmärkt exempel på hur detta kunde lösas, tyvärr är sagda tjänst nedlagd och fungerade endast i USA, men det var nog den bästa streaming-portal jag har sett. Snygg, lättanvänd, alla kanaler fick sitt, många olika möjligheter att sortera och browsa osv.
/S
Postad 28 March 2014 - 11:40
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Oj, sämre än ViaPlay? Då är ViaPlay ändå många klasser sämre än parabol (har en hel del erfarenhet av båda och har Viaplay på multipla plattformar med mycket bra bredband).
TV via internet är inte i närheten av parabolkvalitet än. Det märks extremt tydligt om man tittar på lite större bild. På en ipad ser det OK ut.
Parabol har i sin tur en bra bit kvar till en bra BD...
Redigerat av hassesolo, 28 March 2014 - 11:40.
Postad 28 March 2014 - 12:36
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Oj, sämre än ViaPlay? Då är ViaPlay ändå många klasser sämre än parabol (har en hel del erfarenhet av båda och har Viaplay på multipla plattformar med mycket bra bredband). TV via internet är inte i närheten av parabolkvalitet än. Det märks extremt tydligt om man tittar på lite större bild. På en ipad ser det OK ut. Parabol har i sin tur en bra bit kvar till en bra BD...
Svaret flyttat till en egen tråd för Internetstreaming vs satellit/kabeltv då det inte hade så mkt med just CSports att göra: https://www.minhembi...howtopic=316921
Redigerat av improwise, 28 March 2014 - 12:45.
Postad 30 March 2014 - 22:14
Unregistered03303df7
-
Unregistered03303df7
-
Forumräv
-
-
640 inlägg
Csport har varit under all kritik i minst 3-4 år, priset har ökat kraftigt och kvalitén/stabiliteten är KATASTROF !!!! 
Uppenbarligen bryr de sig inte mycket om sina kunder då de inte fixar problemen eller bygger om hela deras sida.
Postad 30 March 2014 - 22:34
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Csport har varit under all kritik i minst 3-4 år, priset har ökat kraftigt och kvalitén/stabiliteten är KATASTROF !!!!  Uppenbarligen bryr de sig inte mycket om sina kunder då de inte fixar problemen eller bygger om hela deras sida.
Men bortsett från det är du nöjd?  Själv blir jag numera förvånad när saker och ting fungerar som de ska, alltid med viss oro man klickar på videolänkarna. Får även känslan att personalen på kundservice gett upp.
Postad 31 March 2014 - 15:48
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Jag är nöjd efter första allsvenska streamingen igår. 1 frysning på ca 5 - 10 sek, men ingen informationsförlust utan matchen fortsatte där frysningen inträffade. Möjligtvis bättre bildkvalitet (Orginalsändning: CMore HD) än vad jag kommer ihåg från i fjol men i de avseende vill jag se fler matcher innan jag konfirmerar min uppfattning.
Postad 14 September 2014 - 12:50
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Framgångarna fortsätter för CSports, hela första sidan går åt bara för gårdagens klagomål:
http://kundo.se/org/...posts/problems/
Postad 14 September 2014 - 19:44
Unregistered03303df7
-
Unregistered03303df7
-
Forumräv
-
-
640 inlägg
Framgångarna fortsätter för CSports, hela första sidan går åt bara för gårdagens klagomål:
http://kundo.se/org/...posts/problems/
Det fortsätter funka som det gjort ca 5 år = skit !
Postad 14 September 2014 - 20:03
Unregistered291b229b
-
Unregistered291b229b
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Helt åt skogen, hoppas det inte fortätter på detta vis! Vill verkligen se SHL i år . . .
Postad 15 September 2014 - 10:32
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Det fortsätter funka som det gjort ca 5 år = skit !
Jag blir smått imponerad av att de ständigt lyckas bli sämre och sämre, borde vara omöjligt med tanke på hur dåligt det var innan.
Postad 15 September 2014 - 13:51
Unregistered03303df7
-
Unregistered03303df7
-
Forumräv
-
-
640 inlägg
Helt åt skogen, hoppas det inte fortätter på detta vis! Vill verkligen se SHL i år . . .
rekommenderar dig att se det via digital tv eller parabol då! Jag blir smått imponerad av att de ständigt lyckas bli sämre och sämre, borde vara omöjligt med tanke på hur dåligt det var innan.
hahaha jo, de borde verkligen göra en format c: på hela sitt system och göra om göra rätt !
Postad 15 September 2014 - 14:05
funkyjunky
-
funkyjunky
-
Användare
-
-
196 inlägg
Vill man verkligen se sport så köper man kanalerna till sin tv.
Inget försvar till att streamingtjänster i sverige är så usla när vi närmar oss 2015.
Postad 02 October 2015 - 21:32
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Jag testade sport paketet idag, främst för SHL matcherna och kan väl bara konstatera att kvaliten fortfarande suger, körde först via airplay från min Macbook till TV och på Macen såg det helt ok ut men på TVn såg det inte bra ut alls, ryckigt och inget flyt i bilden alls. Kändes mer som SD än HD också.
Sen försökte jag spela från iPaden via airplay till TVn och det gick inte ens att starta programmet, står nåt om DRM failure eller nåt i den stilen när man försöker starta stream..suck.
Nej, Cmore har mycket kvar att göra om dom ska kunna konkurrera med andra streaming tjänster. Kommer kräva pengarna tillbaka om dom inte lyckas fixa uppspelningsproblemet från mobil/padda.
Postad 29 January 2016 - 08:03
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Funkar det fortfarande dåligt? Har haft funderingar på att testa CMore men blir tveksam när man läser så mycket negativt om funktionen,eller snarare bristen på funktion. Har i princip enbart tänkt casta till vår Chromecast, så att just det fungerar är a och o för mig. Ska jag betala 349 kr per månad för Max-paketet så ska det fasen fungera smärtfritt.
Några färska erfarenheter gällande CMore och gärna erfarenheter av att casta till Chromecast?
Redigerat av bananplanta, 29 January 2016 - 08:08.
Postad 29 January 2016 - 08:11
Unregistered220d6a49
-
Unregistered220d6a49
-
Användare
-
-
198 inlägg
Funkar det fortfarande dåligt? Har haft funderingar på att testa CMore men blir tveksam när man läser så mycket negativt om funktionen,eller snarare bristen på funktion. Har i princip enbart tänkt casta till vår Chromecast, så att just det fungerar är a och o för mig. Är väl framförallt sportdelen jag är ute efter och ska jag betala 349 kr per månad så ska det fasen fungera smärtfritt.
Några färska erfarenheter gällande CMore och gärna erfarenheter av att casta till Chromecast?
Jag kör med en chromecast 2 för att kolla på SHL-hockey. Det funkar ganska hyggligt för det mesta. Jag har dock empiriskt mätt upp att det är ca 2 minuters match som buffras i chromecast-'pucken'. Så man får undvika andra informationsvägar under matchen.
Se är ju inte 'flytet' i bilden detsamma som en HD satellitsändning. Om spelarna står still så kan man uppleva det som HD.
Undrar också varför inte Cmore android appen kommer in i Chromecast appen som andra playtjänster gör...
Jag vet nu inte om den kör ut 50Hz eller 60Hz som man kan ställa om mellan i Cromecast appen.
Postad 29 January 2016 - 08:47
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Det är inte värt pengarna om man absolut inte måste se sporten och nöjer sig med ryckig/dåligt flyt, Ett antal buffer stop i varje match, pendlande bildkvalité från "nästan HD" till SD/Youtube kvalité.
Sitter på stabil fiberlina och har provat alla tänkbara inställningar som 50hz/60hz, chromecast, appleTV, Android, Dator etc. I stort sätt samma resultat på samtliga enheter.
Postad 29 January 2016 - 09:03
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Tack för input. Då avvaktar jag nog ett tag till.
Postad 29 January 2016 - 09:07
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
Kollar på SHL via Cmore och tycker det funkar bra.
Postad 29 January 2016 - 09:19
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Kollar på SHL via Cmore och tycker det funkar bra.
Ut på TV? Storlek på TV?
På en surfplatta eller mindre datorskärm är det ok. Jag har aldrig själv sett en bild med flyt i på när det gäller tv apparater.
Viaplay med Chromecast ställd på 50hz funkar sedan ett par veckor kanon!
Postad 29 January 2016 - 12:56
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
somoene2, den 29 Jan 2016 - 09:19, skrev:
Ut på TV? Storlek på TV?
På en surfplatta eller mindre datorskärm är det ok. Jag har aldrig själv sett en bild med flyt i på när det gäller tv apparater.
Viaplay med Chromecast ställd på 50hz funkar sedan ett par veckor kanon!
Ja, via dator till lcd 42"
Postad 29 January 2016 - 13:21
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Kör CMore för att se hockey. Har en 100Mbps-lina med fiber. Riktig brandvägg, cisco-switchar och en HTPC med flashdisk och core i7. Skickar sedan ut på en JVC-projje.
Hur som helst så är det banne mig bedrövligt. Trots att man kör med IE (som man tvingas använda) så blir det ryckigt. Stundtals blir det sämre upplösning och/eller buffring. Det har hänt att skiten kopplat ned sig helt och man fått starta om IE.
Viaplay är klasser bättre utan att vara lysande.
Streamingen är helt värdelös med tanke på vad man skulle kunnat prestera.
Postad 29 January 2016 - 21:55
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Cmore med airplay till AppleTV är tyvärr väldigt ryckigt, det enda man kan hoppas på är dom släpper en egen app för ATV men det kan nog dröja..
Med Chromecast däremot tycker jag det funkar helt ok, inte alls ryckigt så att det stör mig i alla fall men visst kan det bli bättre. Streamar oftast från iPhone eller iPad eftersom Chrome på PC eller Mac har en tendens att bryta streamen när jag kollat SHL, oftast efter 20-30min så bara dör streamen och jag måste starta om den i webläsaren. Detta har aldrig hänt från mobil/surfplatta så den sistnämnda känns mer stabil i nuläget.
Postad 30 January 2016 - 13:12
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Ja cmore verkar helt inkompetenta vad gäller få till kvalite på sin streaming,väntar varje år på att dom ska få till det...men neh icke då.
Postad 30 January 2016 - 13:22
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Med Chromecast däremot tycker jag det funkar helt ok, inte alls ryckigt så att det stör mig i alla fall men visst kan det bli bättre.
Nu har jag bara golfen, men är jättenöjd än så länge inga problem alls 
hrome på PC eller Mac har en tendens att bryta streamen när jag kollat SHL,
Kastade från Mac hela kvällen igår/natt utan ett avbrott Ska nog uppgradera till hela sporten..
Postad 30 January 2016 - 13:36
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Kastade från Mac hela kvällen igår/natt utan ett avbrott Ska nog uppgradera till hela sporten..
Ja, för det mesta funkar det väldigt bra för mig också. Castar du till proj eller TV?
Funderar själv på att skaffa en till CC så att man kan casta till projen också.
Postad 30 January 2016 - 13:42
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
. Castar du till proj eller TV?
Har ingen tv, däremot sitter det en CC i projektorerna 
så att man kan casta till projen också.
Anlänt 
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|